Augustus 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Diana81, 19 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Licrys

Licrys Actief lid

10 sep 2007
    153
    0
    0
    Er wordt inderdaad zoveel geschreven de laatste tijd, dat het bijna niet meer te doen is overal op te reageren.. Nu was dat al niet mijn sterkste punt, maar af en toe deed ik toch een poging.. Het is beslist teveel, nu, dus houd het weer bij een korte update over mijzelf!

Vanochtend weer naar het ziekenhuis - CTG goed, beide kindjes enorm beweeglijk en vruchtwater ook goed, maar: een opname is nog steeds héél dichtbij. Het eerste kindje (ligt met hoofdje naar beneden overigens) groeit nog steeds, maar ligt wel echt achter... Als het 1 kindje zou zijn geweest, hadden ze me opgenomen. Het 2e kindje lijkt het behoorlijk goed te doen. Mega spannend wordt het nu allemaal... Máár: vanochtend ook al (?!) een keuze gemaakt voor geboortekaartjes, dit weekend namen verzinnen en dan zijn we toch al een heel eind :)! Maandag weer een CTG en woensdag weer een echo èn een CTG... Woensdag wordt daarmee een beetje een dag des oordeels... Pfjoei, wat spannend... Gelukkig al wel 33 weken nu! Verwacht ook wel de 34 te halen, maar iedere dag is meegenomen :)!

Tot zover weer even, iedereen een heel fijn weekend!

2. duster2000

duster2000 Fanatiek lid

15 mei 2008
    4.258
    0
    0
    Rijen
    @Rebecca: volgens mij zijn onze klachten wel ong. 'tzelfde. Heb ook 't idee dat mijn mannetje probeert te draaien, maar dat het gewoon niet echt wil lukken. Ben erg benieuwd hoe de liggingsecho gegaan is. Ik hoop voor jou dat je baby toch gedraaid is.

@Philly; Gefeliciteerd met je 35weken

@Puck; Beterschap, en idd als het niet meer gaat bellen!

@Judith; Hoe gaat het nou met je harde buiken?

Ik heb (zoals ik al wel dacht) geen blaasontsteking. :D
    Misschien maak ik me ook wel te veel zorgen, maar ben best bang dat als ik me maandag nog zo voel ik niet eens van mijn eigen bruiloft kan genieten....
    Kijk 't nog maar even aan en anders idd bellen!

Groetjes Silvia

3. CynthiaB

CynthiaB Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.241
    1
    0
    Secretaresse
    Vlaardingen
    Oh op zo'n manier. Nou, da's dan een luxer ziekenhuis dan in Nederland hoor!

4. PieterPost

PieterPost Fanatiek lid

21 nov 2007
    1.149
    0
    0
    Fijn dat de lijst er ook weer is! Wa shem eigenlijk wel kwijt!

Fijn weekend allemaal!

5. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @ buddy, ja ik denk dat het je bruiloft is :O! hou je rustig, moet juist een mooie dag worden!

@ Puck, ik heb ook nog niet gebeld :rolleyes:

En wie had het over aambeien? Jaaa hier nog 1, net als of ik dobbelstenen poep (fijn onderwerp) en dan die aambeien, heeeerlijk.............

6. miranda4xmama

miranda4xmama VIP lid

17 sep 2007
    6.379
    0
    0
    Ergens in Drenthe.
    Jee Debbie, dat klinkt bijna als een hotel.

Daar kan de verloskamer in ons ziekenhuis niet tegenop hoor!
    Hier heb je een kamer met eigen wc en douche.
    Verder staat er natuurlijk een bed in met daarnaast een tafel en twee stoelen.
    Er is ook een radio aanwezig.
    En dan natuurlijk alle benodigdheden voor de bevalling (een kar met allemaal doeken, tangen, bakjes enz.......) en de baby.
    Er staat een klein glazen bedje, kleertjes en luiertjes en een soort aankleedtafel met allemaal kastjes eronder.
    Daar zit de voorraad in (heb ik gisteren tijdens de CTG allemaal even kunnen lezen, er zaten stickertjes op de deurtjes).

@ Cynthia: bij een keizersnee kom je niet op een verloskamer, maar kom je gewoon op de kraamafdeling. (voor én na de bavalling natuurlijk) ;)
    Maar ik word ingeleid en geen keizersnee.
    Kan ik ook niet gebruiken een keizersnee, veel te lastig met die twee meiden in huis. ha ha

7. miranda4xmama

miranda4xmama VIP lid

17 sep 2007
    6.379
    0
    0
    Ergens in Drenthe.
    Nou ik wist toevallig dat ik hem de laatste keer ook geplaatst had, dus kon ik hem makkelijk terug vinden.
    Ik heb even wat gegevens verwijderd.

Zien jullie trouwens nog meiden staan die hier nooit meer komen?

8. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    hey meisjess

heb even een beetje dipje hierzo. wat als die kleine zo blijft liggen (eigenwijsheid is niet van vreemde hoor hihih) wat ga ik dan doen. laat ik die kleine draaien. of doe ik een stuitbevaling. of ga ik voor een ks.

stuitbevalling klinkt wel beter als een ks. misschien dat ze het dan eerder willen opwekken zodat die kleine ook echt een kleine is. maar durf ik dat wel. ik vind bevallen al een beetje engig en dan ook nog stuit? oh wat te doen wat te doen.

zal je zien draait die kleine gewoon volgende week hihihih maak ik me druk om niets.

gr kim

9. Niet meer actief

ik ben weer terug van de liggingecho,
    Ons eigenwijsje ligt nog steeds in een stuit :(
    de vk zei dat hij/zij wel in een houding ligt alsof tie ieder moment kan gaan koppeltje duikelen,ik weet het niet hoor, ze heeft me weer een oefening meegegeven die zou kunnen helpen.
    ach zegt ze als kleintje niet vanzelf omdraait dan draaien wij hem/haar toch eventjes.nou ja: eventjes?
    nou dat weet ik dus nog echt niet hoor, ben zo bang dat de navelstreng rond het nekje draait. :confused: misschien onnodige bezorgdheid maar ben er zo bang voor, terwijl ze het zo vaak doen.

verder was alles wel goed met kleintje, maar heb geen fotootje meegekregen want hij lag echt met allebei de armpjes en beentjes naar boven over het gezichtje heen ook de navelstreng lag er nog eens overheen dus was niet veel te zien, ze heeft nog wel het botje van een beentje gemeten, en de lengte was goed zei ze, maar dan vraag ik weer niet hoe lang zou kleintje nu zijn, stom stom.
    terwijl ze de echo aan het doen was kreeg ik me daar toch weer krampen in de buik en rug en werd zo misselijk echt niet normaal meer.zegt de vk:
    je moet er serieus rekening mee gaan houden dat het wel eens binnenkort geboren gaat worden, ja zeg ik, over 6 weekjes hé dat is binnenkort, nee zegt ze ik bedoel nog zeer binnenkort :confused: , ik helemaal in de stress, ben zo van slag dat ik verder niks meer gevraagd heb hoe ze daar eigenlijk bij komt, maar ja ik moet dinsdag toch weer op controle dus zal het dan wel horen.

10. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    @rebecca
    he jeetje, extra zenuwen, maar dinsdag lekker weer terug! schrijf anders de vragen die je hebt op en neem ze dinsdag mee.

11. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    Hey meis,

mischien draait jullie beebje nog wel...
    Ik zou iig niet snel kiezen voor een ks maar dat is persoonlijk,het lijkt me sowieso veel hechter om gelijk je kleintje op je buik te hebben.. :D

Id die base gaan we aarschijnlijk wel koopen,2x dus maar kan m daarna nog altijd verkopen niet dan?

Ik ga ff naar de apotheek,mn keel staat in brand,pfffff...

12. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    word hier helemaal gek, iedere keer valt internet weg. en de telefoon doet het ook niet goed. helpdesk is onbereikbaar, en het andere nummer mag hier niet voor gebeld worden, heb net die stomme muts uitgescholden daar dat ik verdorie telefoon hebben moet.
    bah

ik houd het kort voor het weer wegvalt, kan ook niet lezen.
    probeer dat later.

mijn zoontje is ook wat ziekjes, en huilerig heel zielig. en moet straks naar ctg. als hij zo blijft weet ik niet of dat lukt, want laat hem zo niet met de oppas.

sorry moest even van me afklagen

13. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    ja maar ja het is wel mijn eerste. wat als het lijfje erdoorheen komt en het hofdje niet past ofzo? hihihhiihihhi maar inderdaad 6 weken niets mogen ivm die wond lijkt me ook niets.

ja die base zijn heel erg in trek dus ik denk dat je ze zeker wel weer kwijt raakt via internet.

kan je ze niet kopen via internet?

14. Niet meer actief

mik;
    ik zit hier met hetzelfde hoor, het maalt een hele dag door mijn hoofd en misschien draait hij vanzelf nog en zijn al die spanningen en piekeren voor niks geweest, ik weet ook niet wat ik moet doen. :(
    de gyn zei vd week tegen me als het niet draait dan doen we KS maar die vk begint dan weer over even zelf draaien,pffff moeilijk, :(
    ik hoop zo dat kleintje besluit om toch maar even zelf om te draaien hoor.
    een stuitbevalling doe ik echt niet, dat heb ik al wel besloten, ik zit nu alleen nog: draaipoging ,of besluiten voor ks ,maar dan weer: algehele narcose of plaatselijk,
    wordt gek van mezelf, hihi

15. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Ik kies toch voor de ks, die stuitbevalling vind ik te eng :(

16. schatje1

schatje1 Niet meer actief

heey meiden

Vanmorgen naar VK geweest en beebje is al een klein beetje ingedaalt!
    Dus draaien zit er niet meer in :D

Bloeddruk was prima!
    En was maar een halve kilo aangekomen in 4 weekjes tijd :)

Groetjes

17. Niet meer actief

stuitbevalling doe ik ook niet, vind ik ook veel te eng, stel dat het er niet uit kan dan wordt het alsnog een ks.en dan heb je misschien geen tijd meer om te kiezen welke verdoving je wilt

18. Niet meer actief

schatje;
    netjes , een halve kilo in 4 weken, :)

19. CynthiaB

CynthiaB Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.241
    1
    0
    Secretaresse
    Vlaardingen
    Ah, op die manier. Nee, een keizersnee is nog vervelender als je ook nog kleintjes in huis hebt lopen. Wel leuk dat je erna op de kraamafdeling ligt, hopelijk met een kindje naast je......ik zie het al helemaal voor me en heb er zo'n zin in!

20. CynthiaB

CynthiaB Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.241
    1
    0
    Secretaresse
    Vlaardingen
    Mik, is dit je eerste kindje, ja toch? Bij een eerste kindje schijnt een stuitbevalling moeilijker te zijn, en als de voetjes naar beneden liggen, dan mag je niet eens gewoon bevallen. Dat is ook de reden dat ik niet normaal mág bevallen...helaas.

Maar als de jouwe nog maar net in stuit ligt, joh, misschien is ie volgende week dan gewoon weer gedraaid.

Deel Deze Pagina