Hmm...'dan draaien we haar wel 'eventjes', vind ik inderdaad wel makkelijk gezegd, aangezien ze helemaal niet weet of dat wel lukt. Maar voor de navelstreng hoef je niet bang te zijn, want met al dat vruchtwater kan je kindje niet stikken...
Over verdoving tijdens een ks: ze raden narcose af, omdat het vrij heftig is, en in de weg kan staan van borstvoeding die gelijk op gang moet komen. Verder schijnt het te zijn dat de binding met je kindje niet zo snel komt bij narcose, omdat je de daadwerkelijke geboorte eigenlijk helemaal mist. En dat is jammer. Ik ga dus zeker voor een ruggeprik, hoe eng ik dat ook vind.
Ja dat heb ik ook, heb je en een wond en een uitgelubberde doos dus dubbel pijn! En zie al voor me dat de billen er uit zijn en dan de ks? Hoe doen ze dat? Halen ze haar weer terug door je doos heen? Misschien ben ik erg blond hoor op dat gebied? Maar dat vraag ik me dan weer af
He, kom ik weer binnen vallen gaat het over stuiterbevallingen lijkt mij ook geen pretje! Is het zo dat je een keuze hebt dan? Als ze (vk/gyn) denken dat het prima moet gaan mag je dan alsnog kiezen voor een keizersnede? Ik had nl. gehoord van niet.....
had eventjes nog een vraagje snel voordat ik weg ga om te slapen Hoe voelen ze in godsnaam hoeveel cm ontsluiting je heb? ze kunnen er toch nietbij met de vingers of gaan ze met hele hand naar binnen ofzo ? misschien stomme vraag maar vroeg me toch even af
Ze voelen met 2 vingers. Aan jou vragen ze om wat te persen als dat nodig is zodat je baarmoedermond wat naar beneden komt. En dan kunnen ze dus prima met 2 vingers voelen.
dankje pendrag! ik dacht ja hoe doen ze dat nu he...... ik denk straks moet er helemaal een hand naar binnen en ik weet al niethoe ik iets eruit moet persen dat lijkt me al moeilijk even een stress momentje ..... had zo slecht geslapen vannacht en veel harde buiken... komt ineens allemaal zo snel op je af he ...
volgens mij mag je wel degelijk kiezen. vooral omdat 1 op de 3 stuitbevallingen toch in een ks eindigen. ze kunnen je ook gewoon niet garanderen dat het past. als die kleine eerder komt of gehaald word en ze denken dat het past doe ik wel een stuitbevalling. maar dan weiger ik om tot de 40 weken door te gaan lopen. misschien erg aso maar ik wil dan liever een wat kleiner kindje ter wereld brengen. maar vooralsnog hoop ik dat die kleine nog draait en i gewoon kan bevallen. al ligt die kleine volgens mij mijn hele zwangerschap al zo dus ik denk dat ie wel zo blijft liggen. hihihihihih ik zou ook niet op mijn kop willen hangen de hele dag
delilah; tegen mij is gezegd dat je mag kiezen voor een stuitbevalling als hun denken dat het gaat natuurlijk, maar als je het zelf niet aandurft dan mag je ook een KS
Hey meiden! Dat klinkt goed! Dat je als vrouw in ieder geval een keuze hebt! Ik hoorde laatst zo'n vervelend verhaal en toen ik zei dan zou ik kiezen voor een keizersnede hoorde ik omdat dat een operatie is je daar niet zomaar zelf voor mag kiezen... Maar volgens jullie dus wel! Dat is een prettig idee voor de stuiters! Alhoewel ik hoop dat ze nog gaan draaien natuurlijk!
die van mij wel ik heb in ieder geval vandaag eens even een hartig woordje met die kleine gesproken en hij/zij zal zijn/haar best doen hihihihihihihihihiihih
haha, nou ik hoop dat het een gehoorzaam kindje is! Ik heb ook al streng gedaan, maar deze hier is net zo koppig als haar moeder!
Lees net dat september mama die begin juni van haar veeeel te vroege zoontje Levi beviel en het tot nu toe erg goed maakte vandaag toch afscheid moet nemen van haar knulletje Hij heeft het vandaag erg moeilijk en wat ik las geven de artsen hem op Wat een verdriet weer
mijn filiaalbeheerder belde me net op.. ik hoef volgende week nog maar twee dagen te werken en dan heb ik verlof! had eigenlijk nog drie dagen maar omdat ik dinsdag naar de internist moet hebben ze me lekker vrij gepland! HEERLIJK Groetjes
Stuitertjes - Queenbee: ruggetje onderin in buik - Aykietje: Hoofdje en beentjes boven in buik, poepje beneden (controle 25/6) -> gaat in de kliniek bevallen - petrabr - sjudith: Volkomen stuit, kleermakerszit - Daisy1975: Twee stuitertjes met de poep naar beneden - duster2000: stuit op 10/6 op 01/07 terug controle. - rebecca5: hoofdje en beentjes bovenin de buik, billen vast in bekken 27-06 liggingecho - joy72 - CynthiaB: billetjes in bekken en beentjes in kleermakerzit. - mik25 stuit op 26-06 controle op 03-07 helaas - Monique Kenitra: gezichtje beneden maar kijkt naar de buikkant ipv rugkant (hoofdje dus een beetje achterover) volgende check 05/07 11 mama's met stuitertjes Niet stuitertjes - Binnabinna -> Gaat thuis bevallen - JennyS - Austin - Passiepaard - Mariel77 - Happy1980 - Debby2007 (laatste controle 19/6) - Diana81 - Puck2008 - Naat80 - MYAngel (Toch keizersnede wegens stollingsprobleem) - lique80 - lauwie - Nair - Kiki (toch keizersnee ergens in week 38 ) - Linka76 - Nadje78 - Pruts27 - Miranda - Delilah - Rebbel - Jennifer70 - Willielien - tammie26 - Bumba - Schatje1 - Duha - Denicepino 26 niet stuitertjes Wil je erbij of is je beebje gedraaid, laat het dan maar weten via PB. Is misschien ook leuk wanneer we erbij zetten wie in de kliniek bevalt en wie thuis.
Als je niet je eerste kind krijgt heb je soms het gevoel dat het hoofdje van je kind 'tussen je knieen hangt', ofwel heel diep zit. Dit heeft niet zozeer te maken met de indaling, alswel met het verslappen van de bekkenbodemspieren. Voordeel hiervan is, dat het persen bij een tweede of volgende bevalling ook gemiddeld maar 10 minuten duurt! Dit verhaaltje vond ik net op internet. Dat is nu precies waar ik last van heb tijdens het lopen. Maar die laatste regel klinkt wel goed dacht ik.