Augustus 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Diana81, 19 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aliekeleppink

aliekeleppink Fanatiek lid

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Ik schaam me diep!
    Ben hier dus gewoon een week niet geweest en mis dus ook minstens 50 bladzijden
    Ik kom dus even hallo zeggen.

Hopelijk blijven alle kindjes lekker liggen
    En draaien de stuitjes nog even.
    Die van mij lag in stuit, maar is weer gedraaid en lag de vorige controle goed. Nu hopen dat de kleine eigenwijs netjes blijft liggen!

Ik hoop sneller dan over een week terug te komen!
    Nog 2 weken dan begint mijn verlof. Zit er op dit moment even helemaal doorheen!

2. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    wat een lange (niet)stuiterlijst he!?
    vind je het gek dat we soms iemand niet "missen" als ze 2 dagen niet post. deze meiden hebben allemaal gepost de afgelopen 24 uur!

heb het gelezen inderdaad bij september.
    wat enorm verdrietig...

3. Puck2008

Puck2008 Fanatiek lid

3 dec 2007
    2.641
    0
    0
    Nog steeds geen nieuws van Arri?

Hier is het iets rustiger in vergelijking met vannacht en vanmorgen. Liep straks even naar buiten om visite uit te zwaaien en kreeg erge steken in mij zij en onderrug :( Lig dus weer op de bank en nu gaat het weer wat beter.

Fijne avond allemaal!

Liefs, Puck

4. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Zoooo pfff ben heel even wezen shoppen voor mijn vriendin die net bevallen is, ben dood :) ik voel me 90 jaar :(

Heb prematuursokjes gekocht....smelt....
    Het manneke is namelijk 46 cm :D

En heb mijn uk ook toegesproken maar ze is net zo eigenwijs als haar pappa, weinig nut hahaha :)

5. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Stuitertjes
    - Queenbee: ruggetje onderin in buik
    - Aykietje: Hoofdje en beentjes boven in buik, poepje beneden (controle 25/6) -> gaat in de kliniek bevallen ;)
    - petrabr
    - sjudith: Volkomen stuit, kleermakerszit -> wil in het kraamhotel maar wordt ziekenhuis bevalen
    - Daisy1975: Twee stuitertjes met de poep naar beneden
    - duster2000: stuit op 10/6 op 01/07 terug controle.
    - rebecca5: hoofdje en beentjes bovenin de buik, billen vast in bekken 27-06 liggingecho
    - joy72
    - CynthiaB: billetjes in bekken en beentjes in kleermakerzit.
    - mik25 stuit op 26-06 controle op 03-07 helaas
    - Monique Kenitra: gezichtje beneden maar kijkt naar de buikkant ipv rugkant (hoofdje dus een beetje achterover) volgende check 05/07

11 mama's met stuitertjes ;)

Niet stuitertjes
    - Binnabinna -> Gaat in het ziekenhuis bevalen
    - JennyS
    - Austin
    - Passiepaard
    - Mariel77
    - Happy1980
    - Debby2007 (laatste controle 19/6)
    - Diana81
    - Puck2008
    - Naat80
    - MYAngel (Toch keizersnede wegens stollingsprobleem)
    - lique80
    - lauwie
    - Nair
    - Kiki (toch keizersnee ergens in week 38 )
    - Linka76
    - Nadje78
    - Pruts27
    - Miranda
    - Delilah -> wil thuis bevalen
    - Rebbel
    - Jennifer70
    - Willielien
    - tammie26
    - Bumba
    - Schatje1
    - Duha
    - Denicepino

26 niet stuitertjes

6. aykietje

aykietje Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.010
    0
    0
    Ambtenaar
    Mol, Provincie Antwerpen, België
    Heb vandaag het parkje in de woonkamer aangekleed. Heb een foto in mijn album geplaatst.

7. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Moest ff kijken wat je bedoelde met parkje :), mooie box :D
    Wij hebben ook een hemeltje boven de box (zie album)

8. Arri

Arri Fanatiek lid

21 dec 2007
    2.566
    0
    0
    sjonge jonge, wat een geklets... gisteravond even voor het laatst iets gelezen en nu zo weer zoveel pagina's erbij...
    ben nu ook veel te moe om te reageren. vandaag is een vriendin getrouwd: ben naar gemeentehuis en kerk geweest en vanavond nog naar de feestavond... :) maar ben nu erg moe...
    Maar over gisteravond: in het zh aan de ctg gelegen. en vervolgens een echo gehad. daarna wilde ze toch nog langer een ctg. waarom weet ik niet precies? na de echo kreeg ik erg veel pijn in mijn onderbuik. En er was ook duidelijk sprake van veel harde buiken. De conditie van het kindje was helemaal goed, maar de gyn. vertrouwde de harde buiken met pijn niet helemaal. dus ze wilde inwendig onderzoeken. maar omdat ik niet zeker wist of ik van de week vocht had verloren, durfde ze het niet zomaar aan. uiteindelijk besloot ze om met de vogelbek te kijken... sjongejonge, wat heeft zij mij pijn gedaan! alsof ik aan het bevallen was... adem door je neus, ontspan je, rustig blijven... enzovoort. Gelukkig bleek ik geen ontsluiting te hebben. voor de zekerheid moest ik vanmorgen terug komen voor een groeiecho en voor nog een ctg-scan. weer harde buiken enzo, maar niets om me zorgen over te maken. gelukkig. maar al met al weer een hele belevenis. en ik had me zo voorgenomen om de laatste weken onbezorgd te genieten... maar helaas, nog niet gelukt. Nog maar weer een poging...

het wordt nu wel steeds spannender he. zoals al een aantal keer gezegd; het kan nu gewoon gaan gebeuren, we zijn al zover... ben echt benieuwd hoe het allemaal zal gaan!

het kindje van ons ligt trouwens nog in stuit... hoofdje naar boven, beentje naar benee... vind het wel echt spannend. wil het liefst gewoon bevallen... dus dan wordt het een draaipoging en evt. een stuitbevalling, maar ik hoop nu eerst nog maar dat het kindje uit zichzelf gaat draaien...

9. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    Ik kom alleen een teken van leven geven. Heb echt even een slaapdag en geen zin om opgewekt te doen
    morgen is er weer een nieuwe dag
    fijne avond allemaal

10. Puck2008

Puck2008 Fanatiek lid

3 dec 2007
    2.641
    0
    0
    Arri: Nu afwachten dus... Ja, ze nemen daar het zekere voor het onzekere, is ook goed natuurlijk! Veel plezier vanavond op het feest.

Lees net dat Levi (septemberbaby) om 15.15 uur is overleden.... :cry: Wat ontzettend verdrietig nieuws....

11. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    @ aykietje wat een mooi ding zeg

en wat zielig van die september-baby ; (

12. Diana81

Diana81 Bekend lid

4 mrt 2007
    881
    0
    0
    Goudsmid
    Weert
    WOW dames, klets eens niet zo veel!
    20 pagina's na m'n vorige bijleesactie! Ik heb daarom ook nu weer niet bijgelezen. Ik zag wel het slechte nieuws van Levi. Pfoeh . . . ik krijg er kippevel van. Ik wens de ouders heel veel sterkte!
    Meer heb ik op dit moment eigenlijk neit te melden.

13. Diana81

Diana81 Bekend lid

4 mrt 2007
    881
    0
    0
    Goudsmid
    Weert
    O ja! Nog maar 5 WEKEN te gaan!

En nog maar één dag werken!
    (en begin volgende week nog ff invallen voor m'n zus die naar een begrafenis zal moeten, de opa van haar man is overleden).

14. duster2000

duster2000 Fanatiek lid

15 mei 2008
    4.258
    0
    0
    Rijen
    @Kim; Het hoort er denk ik wel bij zo'n dipje. Het is wel het beste om gewoon af te wachten of de kleine nog draait, maar (onbewust) maak je je er toch wel zorgen om :(

@Rebecca: Hoezo eigenwijs! Gelukkig was verder wel alles goed. Alleen jammer dat ze je van slag heeft gemaakt met haar opmerkingen. Mag ik vragen wat voor oefeningen je mee hebt gekregen :(: :(: :(: Wat duurt het dan toch lang voordat het dinsdag is hè, ik ben ook al af aan het tellen. Doe het rustig aan.

Wat een verschrikkelijk nieuws van Levi. Ik wens de ouders heel veel sterkte toe.

Groetjes Silvia

15. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Zo zeg, mijn lampje is helemaal uit. Heb me toch een partij last van mijn rug, niet normaal meer. Ik loop door het huis als Quasimodo en ik zit nu op de bank met een aantal kussens achter m'n rug. Helpt niet echt volgens mij, maarja, je verzint wat.

De makelaar is hier net met onze kopers geweest, en het is nu officieel rond! JIPPIE! De koopakte is getekend door hun en ons! Kan er nog niet echt bij dat ons huis verkocht is!

Dus morgen weer verder met inpakken, maar wel lekker rustig aan. Stoel erbij en kasten leeghalen.

Idd verschrikkelijk nieuws bij de september mama's, heb er net even een berichtje achtergelaten.

Xx

16. aliekeleppink

aliekeleppink Fanatiek lid

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Stuitertjes
    - Queenbee: ruggetje onderin in buik
    - Aykietje: Hoofdje en beentjes boven in buik, poepje beneden (controle 25/6) -> gaat in de kliniek bevallen ;)
    - petrabr
    - sjudith: Volkomen stuit, kleermakerszit -> wil in het kraamhotel maar wordt ziekenhuis bevalen
    - Daisy1975: Twee stuitertjes met de poep naar beneden
    - duster2000: stuit op 10/6 op 01/07 terug controle.
    - rebecca5: hoofdje en beentjes bovenin de buik, billen vast in bekken 27-06 liggingecho
    - joy72
    - CynthiaB: billetjes in bekken en beentjes in kleermakerzit.
    - mik25 stuit op 26-06 controle op 03-07 helaas
    - Monique Kenitra: gezichtje beneden maar kijkt naar de buikkant ipv rugkant (hoofdje dus een beetje achterover) volgende check 05/07

11 mama's met stuitertjes ;)

Niet stuitertjes
    - Binnabinna -> Gaat in het ziekenhuis bevalen
    - JennyS
    - Austin
    - Passiepaard
    - Mariel77
    - Happy1980
    - Debby2007 (laatste controle 19/6)
    - Diana81
    - Puck2008
    - Naat80
    - MYAngel (Toch keizersnede wegens stollingsprobleem)
    - lique80
    - lauwie
    - Nair
    - Kiki (toch keizersnee ergens in week 38 )
    - Linka76
    - Nadje78
    - Pruts27
    - Miranda
    - Delilah -> wil thuis bevalen
    - Rebbel
    - Jennifer70
    - Willielien
    - tammie26
    - Bumba
    - Schatje1
    - Duha
    - Denicepino
    - Alieke -> wil thuis bevalen

27 niet stuitertjes

17. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Stuitertjes

11 mama's met stuitertjes

Buiten dat met deze termijn zo'n 40 a 50% van de baby's in stuit liggen, ligt de baby van Monique echt niet in een stuit volgens de omschrijving. Een sterrekijkertje is heel wat anders dan een stuitligging.

Ik reken er eerlijk gezegd op dat nog een flink aantal baby's gewoon zullen draaien. Er zijn er een paar die stug iedere controle al een tijd in een stuit liggen, misschien dat die zo blijven liggen. Maar de rest? Volgens mij gewoon een momentopname. De meeste van ons hebben nog tijd zat zodat de baby kan draaien.

18. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    @Pendrag; dat denk (en hoop) ik ook wel hoor. Volgens mijn VK is zo ongeveer 4% van de bevallingen een stuit, dus het moet wel heel raar zijn wil de lijst met stuitertjes niet kleiner worden! ;)

19. Diana81

Diana81 Bekend lid

4 mrt 2007
    881
    0
    0
    Goudsmid
    Weert
    Huh, nu zijn er in twee uur tijd maar 4 berichtjes geplaatst . . . . zo zou dat de hele dag moeten gaan, kan ik het tenminste bijhouden.

20. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Als mod kan ik natuurlijk een aantal berichten eruit mikken ;) Maar dat is niet de bedoeling :) en dat doe ik dus ook niet...

Kijk maar uit als de thuisbevallende dames beginnen met bevallen, dan hebben we elke 5 minuten een live update tussen de weeen door ;)

Groetjes van Kiki

Deel Deze Pagina