Augustus 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Diana81, 19 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Austin

Austin Fanatiek lid

30 okt 2007
    1.380
    0
    36
    Noord-Brabant
    je hebt ook van die leuke chocolaatjes met van die spikkels erop, is dat misschien wat?

xxx

2. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    @noura
    @happy

koop je toch lekker allebei de kleuren muisjes: eet je de "verkeerde" kleur lekker zelf op!

3. Diana81

Diana81 Bekend lid

4 mrt 2007
    881
    0
    0
    Goudsmid
    Weert
    Nou . . . net even de stad in, want m'n schoonmoeder stond in een schoenenwinkel en wilde een paar schoenen voor me kopen. Ze belde me om te vragen welke maat ik had. Maar de ene keer is het 38 en de andere keer weer 39. Dus ik erheen. Leuke schoenen, heeft ze voor me gekocht. Ben ik ook nog ff bij de zeeman geweest. 2 korte joggingbroeken gekocht.
    Kom ik thuis, wil ik die schoenen weer aan doen, passen ze niet meer. Nu zijn mn voeten van die paar meter lopen zo dik geworden dat ik ze niet meer aankrijg.
    Ik ga zometeen dus nog ff met m'n voeten omhoog op de bank liggen.

Ik heb trouwens vannacht weer op de bank geslapen en heb een heerlijke nacht gehad. Ik ben maar 2x wakker geworden! Vannacht leg ik me dus weer lekker op de bank neer.

Wij moeten hier vanaf komende maandag de klossen onder het bed hebben, van de kraamzorg. En het zeiltje moet dan ik bed liggen.

Hier ook een liefhebber van beschuit met muisjes. Toevallig vanmorgen gekocht bij de supermarkt. Nu zag inderdaad iemand die we kennen dat we roze muisjes hadden. Pfff . . . iedereen weet toch al dat we een meisje krijgen, haha. Maar anders kun je ze toch ook pas na de bevalling laten kopen door manlief of (schoon)moeder?

Ik wilde eigenlijk ook iets anders als beschuit met muisjes, voor de kraamvisite. Ik had al zitten denken om muffins te bakken met muisjes (heb ik al geprobeerd en ging goed, ziet er ook kei leuk uit) of roze koeken, of bij de ijssalon hier verkopen ze ijstaart met muisjes, ook leuk. Pfoeh, wil eigenlijk alles wel.

Zo, allemaal mensen die opzien tegen het warme weer van de komende dagen. Ik kijk er juist naar uit. Heerlijk! ZOMER!

En ik ga me ook echt niet vervelen tijdens m'n verlof. Ten eerste wil ik van het mooie weer genieten. En verder heb ik een "things to do list" waar je u tegen zegt. Daar kan ik nog een jaar mee vooruit. Plannen en hobby's genoeg.

4. Diana81

Diana81 Bekend lid

4 mrt 2007
    881
    0
    0
    Goudsmid
    Weert
    Hoeveel beschuiten en muisjes halen jullie trouwens in huis? Ik weet echt niet hoeveel rollen beschuiten ik per pakje muisjes moet kopen.

Vanavond partnerles bij de zwangerschapsgym, kan m'n man niet :cry: (= werken). Baal ik echt van.

5. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    ja gek he hij zei echt dat het 70 euro koste. weet niet misschien hebben wij een goedkoper ziekenhuis? dit was in alkmaar het mca.
    ik zou inderdaad morgen even bellen naar je ziekenfonds.

ja gek he dat je mensen toch anders kan interpeteren als het geschreven staat.

6. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Ik ga gewoon 5 rollen halen of zo, me vriendjelief kan ook gaan halen als ze op zijn ;)

7. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Oja Austin, heb je nog aangifte gedaan?

8. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @ Lique dat was ik van dat kdv :)
    Wij hebben zowat direct een paar kdven aangeschreven :(

Dacht ook 2 flexmoeders te hebben...maar verdomme dat contact loopt niet :(
    Dus die hebben we ook niet!

Wij hebben de woensdag nu wel. Maar zoeken nog de maandag en de donderdag, desnooods dinsdag dat ik op maandag vrij ben.

Is er geen mamma uit de buurt hahaha die kan helpen ;)

Doen we onderling!

O :p ik ga een topic openen! :D

9. Happy1980

Happy1980 Fanatiek lid

14 jun 2007
    2.015
    0
    0
    verpleegkundige
    Gelderland
    @Buddy Diana Leuke schoonmoeder heb jij zeg, dat ze schoenen voor je koopt. Jammer dat je voeten dik worden van een stukje lopen. En bijna verlof. Lekker hoor!
    Wel balen dat je man niet kan vanavond. Zou ik ook verschrikkelijk van balen.

Ik denk dat ik een rol of 5 inderdaad in huis haal. En een pak of 3 muisjes. Dan hebben we in het begin wel genoeg. En als we meer nodig hebben dan gaat manlief maar halen hoor.

10. Marleen83

Marleen83 Actief lid

17 dec 2007
    277
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    Noord-Holland
    @ Willelien: mijn collega had soesjes: daar een stukje van de 'bovenkant' afgesneden en daar de betreffende kleur muisjes op. Heel leuk en lekker. Wat je ook kunt doen is lange vingers in boter (niet helemaal, bijv. tot 1/3) en daar dan de muisjes op. Dit trakteren de kinderen vaak op school als ze een broertje of zusje hebben gekregen.
    Mijn vriendin had een etagere op tafel staan met daarop ook nog roze/witte spekken en roze/witte hartjes (verkrijgbaar bij Jamin)

11. PieterPost

PieterPost Fanatiek lid

21 nov 2007
    1.149
    0
    0
    Ik schaam me dood maar ik zie een beetje op tegen het kraambezoek, erg he?
    Iedereen die langs komt, aan mn kindje wil zitten. Tegen iedereen aardig en gezellig doen, cadautjes uitpakken. Geloof dat ik daar helemaal geen zin in heb :oops: :oops: :oops:
    Ben ook zo bang dat ze de honden voorbij lopen, en ik daar dan ook nog last van krijg omdat zij 'boos' worden dat ze geen aandacht krijgen, hadden/hebben sommigen van jullie dit ook. Is het alleen maar vooraf of op het moment supreme ook nog zo?

12. aykietje

aykietje Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.010
    0
    0
    Ambtenaar
    Mol, Provincie Antwerpen, België
    Hay allemaal,

Bednakt voor de reacties, mijn dipje en onzekerheid zal wel weggaan als het beebje er is. En als er nog iets is kan ik jullie nog raad vragen hé ;)

Wel grappig hoe de tradities zo verschillen van land tot land. Bij ons zijn het suikerbonen bij de geboorte. Al krijgen de mannen bij ons een klein flesje met vanillejenever in een klein flesje met als opschrift "xxx eerste melk"

13. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Ik moet ook wennen aan het idee dat mijn moeder (waar ik niet echt een goede band mee heb) dan ineens om me heen zal dartelen :(
    En ik zou het liefst zeggen kom een keer kijken en meer niet...maar het het idee dat ik haar op haar ziel trap als ik dat zou doen :S
    En de rest...ja pff zie ik ook wel tegen op! Zeker omdat er vast mensen zijn die zeiken dat we 5 katten hebben etc :(

14. PieterPost

PieterPost Fanatiek lid

21 nov 2007
    1.149
    0
    0
    Oh gelukkig ben niet de enige. Ik heb ook geen goede band met mijn moeder, nu sinds paar weken contact na 4 jaar. Voor mij mag ze wegblijven hoor, bbrrr. Ik heb 6 katten en 2 honden, nou dat wordt wat!
    Ze zullen het wel goed bedoelen maar we zijn 30 en 35 jaar geen tieners mee, toch?

15. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    passiepaart je bent zelf de baas over je kleintje hoor. bij ons hebben wij al afgesproken dat niemand het zo maar mag op paken en dat het zeker niet van arm tot arm gaat.

vraagje bij wie zitten jullie verzkert met je zorg verzekering en ben je tevreden.?

liefs sabrina

16. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Ja wij zijn idd baas over klopt, dat weet ik uit mijn ervaring :) Oma's en opa's mogen zelf pakken als ze dat willen als ik ergens mee bezig bent, maar niet zomaar uit bed halen!

Ik ben verzekerd bij Zilveren Kruis Achmea, ben idd tevreden mee, misschien volgende jaar een gezinsverzekering bij Ohra nemen waar me vriend ziekenfonds heeft, we zien het wel.

17. Chantico

Chantico Niet meer actief

Ik heb dat ook een beetje. Ik hoop maar dat ik dan zo trots ben op ons kleintje, dat ik het gráág wil laten zien. Maar nu voelt het meer als dat ik het lekker veilig voor onszelf wil houden...

18. babsie

babsie Fanatiek lid

10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    Kraambezoek, Bij mij zijn er niet veel mensen in het begin geweest. Ik ben dan ook voor de bevalling heel duidelijk geweest naar iedereen toe dat ik de eerste week geen bezoek wil :) Dus eigenlijk alleen echt dicht bij staande mensen zijn gelijk langs gekomen. De rest kwam pas veel later op afspraak. Ik hoop dat het ook dit jaar lekker rustig blijft maar ik vrees het ergste. Mijn pakistaanse schoonfam is bijna in het geheel in ned en vorige keer waren de meeste in pakistan :(, en hou die maar eens buiten de deur :( :) ;)

19. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @ passiepaard...o zegegn mensen nu al niet tegen je...enne hou je de dieren?

Tuurlijk hou ik ze!

@ Binna, CZ en ben tevreden :D

20. PieterPost

PieterPost Fanatiek lid

21 nov 2007
    1.149
    0
    0
    Ik heb een allejezus duur excellent pakket bij Avero Achmea. Ben erg tevreden maar na dit zwangerschapsjaar mag het wel iets goedekoper. Hoef nergens niks voor te betalen, zwemmen, gymen, kraampakket, kraamzorg, haptonomie alles 'gratis' maar kost wel 130 euro per maand.

Deel Deze Pagina