Augustus 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Diana81, 19 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chantico

Chantico Niet meer actief

Oh, en misschien snak je na een paar dagen / weken ook wel naar volwassen bezoek, als je hele dagen met je kindje in de weer bent en je vriend/man op z'n werk is.

2. babsie

babsie Fanatiek lid

10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    @binnabinna, ik heb groene land en bevalt prima :D

3. Mariel77

Mariel77 Bekend lid

17 aug 2007
    969
    0
    0
    Brabant
    Passiepaard, ik herken dat ook. Mijn moeder hoeft ook niet iedere dag langs te komen. Ik heb al een paar keer wat hints gegeven, maar het blijft moelijk.
    Wij hebben een hond en ik krijg nu al 'goedbedoelde' adviezen... Ook zie ik mensen wel eens onze hond wegduwen als hij bij een kindje in de buurt komt. Dan word ik boos, want zo zorg je zelf voor probleemgedrag. Het vervelende is, dat ik het niet altijd zie. Onze hond vindt dat natuurlijk niet leuk en dan krijgt hij ook nog de schuld. Hij is gewoon heel enthousiast als er mensen komen en vindt kindjes heel leuk. Maar mensen maken daar nu al opmerkingen over.
    En daarbij heb ik ook geen zin in opmerkingen als: "Toen jij een baby was, ging dat allemaal heel anders. Ik zou het zus en zo doen." Ik mag me daar van mijn man nog niet druk om maken, maar ik ken mijn moeder...

Ik heb vooral geen zin in kraambezoek van ooms, tantes, neven en nichten die ik anders ook nooit zie. Voor hen geven we een kraamfeest. Zijn we er in 1 keer vanaf...

4. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Mijn schoonmoeder daarintegen is weer relaxed! Zij zal bij de bevalling zijn zonder dat mijn moeder het weet.
    Maar ben zo bang dat ze er achter komt :(

5. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    Hier ook ZilverenKruis Achmea, ben tot nu toe tevreden, maar heb ze ook niet echt nodig gehad, dat kan het zijn he! Zal mij benieuwen na de kraamweek. WEet niet meer welke verzekeraar het was, die niet ontvangen kraamzorg uit ging betalen. Kijk daar zou ik ook wel voor in zijn.

Jemig sJudith, das zeker balen. Helaas woon ik niet in de buurt, dus kan je niet helpen.

Beschuit met muisjes, hmmm. Beschuit met alles trouwend hier, haha!

Wat kraambezoek betreft, de vorige keer kon ik niet wachten. Lekker pronken met mij meisje! Ik heb daar dus echt geen problemen mee. Maar er zijn dan ook geen verstoorde relaties. Ik heb wel mensen om me heen, waar ik tegen kan zeggen. Pak maar wat te drinken, wij (kleine en ik) gaan nu lekker slapen/naar boven/even rusten enz...
    Ligt misschien ook een beetje hoe je dat gewend bent, bij ons is het altijd de zoete inval geweest, van jongs af aan.
    Zou me er niet te druk om maken en gewoon mijn mond open doen. Of de kraamhulp hier voor oplaten draaien. Gewoon vragen of zij mensen wegstuurd. Doen ze zo hoor!

6. Chantico

Oei Sjudith, dat is zeker spannend. Kan me niet voorstellen dat dat niet een keer uitkomt...

7. Eimat

Eimat Niet meer actief

Hey dames,
    Even een ideetje over die huisdieren, met name de honden. Wij hebben een 2-jarige rottweiler die denkt dat hij nog maar een half jaar is...met andere woorden super enthousiast en oh zo gek met kinderen. Als je bevallen bent en de mensen gaan langskomen op visite, zet dan bij binnenkomst gewoon een pot hondekoekjes neer. Laat ze eerst de hond even een koekje of zo doen. Dan krijgt die ook zn aandacht en vind ie het superleuk want hij krijgt iedere keer iets lekkers. Is maar een tip maar zo gaan wij het doen. De hond hoort er net zo goed bij en bij ons wel helemaal...zo'n beestenboel hebben we wel

8. willielien

willielien Actief lid

12 okt 2007
    182
    0
    0
    wij geven een kraamfeest, ongeveer 5 weken na de bevalling. Muffins gebakken met de muisjes in het beslag? Dat is een leuk idee! En dat van die lange vingers ook. Door kraamfeest hopen we niet teveel kraambezoek te krijgen, vooral niet kennissen die je al amper spreekt. Die willen dan weer in eens langskomen. Zo hebben we lekker de tijd voor onszelf.

9. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    Ik ben stapelgek op mijn moeder en mijn schoonmoeder en ze kunnen beide prima zelf " maat " houden wat betreft de bezoeken. Het is nog eerder dat ze zich zoveel inleven dat ze te weinig komen hihi.
    Met de bevalling moet ik er niet aan denken dat mijn moeder of schoonmoeder daar bij zal zijn, vind het echt een te intiem moment voor mn lief en mij. Op dat moment gaan wij samen ouders worden!

10. willielien

willielien Actief lid

12 okt 2007
    182
    0
    0
    wel de rangorde in de gaten houden met je hond(en). Je moet het idd leuk maken, alles wat met het kind te maken heeft. Dus na de voeding de hond ook aandacht enzovoort. Als je de rangorde maar strikt in je achterhoofd houdt. Zeker bij jonge honden.

11. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @ Chantico mijn schoonmoeder weet er natuurlijk vanaf en die zal ook niks zeggen! En mocht ze eprongeluk op een foto of whatever staan dan geven we mijn vriend de schuld dat hij in paniek zijn moeder had gebeld en dat het mij dan niet meer zou boeien wie er bij was ;)
    En mijn moeder weet dat mijn vriend een goede band met zijn moeder heeft......

12. Chantico

Oké Sjudith, dat klinkt als een goed plan!

Passiepaard, Eimat en andere hondenbezitters, misschien is het goed om heel duidelijk tegen je kraambezoek te zeggen dat je graag wil dat ze op een bepaalde manier met de hond omgaan. Ik weet niet zo veel van honden en zou ze zomaar voorbij lopen ofzo, niet wetend dat ik daarmee jullie met een probleem opzadel!

13. PieterPost

PieterPost Fanatiek lid

21 nov 2007
    1.149
    0
    0
    Ik heb een dvd "Kind en Hond" hoe je ze kunt voorbereiden op de baby en omgang etc. Dus dat ga ik in mijn verlof eens op gemakje bekijken. Die koekjes had ik me ook al bedacht en ik hang gewoon een lief briefje op de deur voor het kraambezoek "Fijn dat jullie kennis komen maken met onze prachtige dochter maar daar en daar staan de koekjes, vergeet onze honden ajb niet. Simba is al 12 jaar die heb ik vanaf 5 weken, die zou doodgaan van ellende als we die vergeten, dat mag niet gebeuren.

Petra: wat fijn dat jij zulke fijne ouders en schoonouders hebt. Wij zijn wees, hebben met beide kanten vrijwel geen contact. Watik nu aan contact heb met eigen moeder is vreselijk, ene verwijt na het andere. Bah,...

14. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Bij mijn kennis doen ze dat ook idd ;) Ze hebben potje met hondenbrokjes zodat wij zelf kunnen geven (2 lieve jack russels)

15. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Ik ben ook gek op mijn moeder EN mijn schoonmoeder, maar me schoonouders wonen in Frankrijk en ik heb toch liever dat mijn moeder bij de bevalling zit, want mijn vriend kan gaan hypervelinateren (hoe je schrijft weet ik veel, hihi) en overgeven.

16. Austin

Austin Fanatiek lid

30 okt 2007
    1.380
    0
    36
    Noord-Brabant
    @ linka ja heb nog aangifte gedaan, bleek een jongetje van 20 te zijn zonder rijbewijs of verzekering...echt te triest voor woorden!

@ passiepaard ik heb dat precies hetzelfde meis! ik ben ook bang dat er om de haverklap onaangekondigt mensen aan de deur staan waar ik misschien wel helemaal geen behoefte aan heb! gelukkig neemt mijn man een maand zorgverlof dus kan hij ze buiten de deur houden hahaha!

@ willelien wij willen inderdaad ook een datum prikken waarop mensen langs kunnen komen en naar de baby kunnen kijken dan hoeven we niet iedere dag bezoek te verwachten!

@ petra ja die mening deel ik met je wil alleen manlief erbij hebben! ( naast de medische hulp dan he ) wil deze ervaring samen delen en daar hoeft niemand bij te zijn! ( hoop niet dat ik iemand hiermee beledig )

nou wat ik nou toch weer meemaak!
    soms denk ik weleens dat het allemaal niet gekker kan!

ik word net gebeld door mijn werk of ik van de week even twee uurtjes wil komen werken om wat uit te leggen aan mijn plaatsvervangster....AAARRRGGGHHH! heb maar ja gezegt om gezeik in de toekomst te voorkomen maar heb wel heel duidelijk gemaakt dat het echt niet goed gaat met me en dat ik het dan ook enkel en alleen doe voor hen!

xxx

17. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @ Austin...je gaat toch niet echt he naar je werk :O

Is vast nog iemand die het kan uitleggen! DIt kunnen ze niet maken!

18. Austin

Austin Fanatiek lid

30 okt 2007
    1.380
    0
    36
    Noord-Brabant
    helaas....

ik wilde een baan met veel verantwoordelijkheden en dus ben ik de enige die weet hoe dit proces werkt dus....zal wel moeten!

tenzij ik vanacht of morgen beval hahahaha!

ach ja ik denk maar zo ff doorbijten maar dan heb ik iig weer een wit voetje gehaald voor het ziek zijn sinds week 27....

xxx

19. aykietje

aykietje Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.010
    0
    0
    Ambtenaar
    Mol, Provincie Antwerpen, België
    Heb een nieuwe buikfoto geplaatst.

Austin, jij bent veel te goed voor je werk, hopelijk blijft het bij die twee uurtjes... en is het de laatste keer dat ze je lastigvallen!

Wat betreft schoon/moeder. Al een geluk dat ik met beiden heel goed overeen kom. Mijn schoonmoeder is meer het bezorgde type en heeft me al laten weten dat indien ik het met iets niet eens ben ik het onmiddellijk moet zeggen.
    Mijn moeder is iemand van het klassieke en oude opvoedingtype, daar heb ik wat schrik voor maar aangezien ze niet echt kortbij woont en niet met de auto kan rijden, verwacht ik ze niet alle dagen bij mij thuis.

20. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    :S nou ja hopen dat je een mooi kraamkado krijgt dan :)

Zeg is e rgeen chatbox waar we allemaal heen kunnen :)

Deel Deze Pagina