he bah bah bah das inderdaad niet leuk! en je houdt in je achterhoofd je natuurlijk ook bezig met je vorige zwangerschap he! kan ik helemaal begrijpen . maar inderdaad dit hoeft niets te betekenen. positief blijven he! ik hoop dat je morgen heel erg goed nieuws krijgt! dikke knuffel mik
Wat zijn jullie allemaal ontzettend lief hier! Al die lieve berichtjes doen me goed! De eerste schrik is weg, ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren. Of ik eerst een dieet krijg en gewoon bij de VK kan blijven of toch naar gynaecoloog moet. Ik hoor het wel. Ik heb in elk geval al veel positieve dingen gelezen dus het komt vast allemaal wel goed, verder voel ik me prima, nog steeds nergens last van! Dus ik heb besloten om in de eerste plaats lekker te blijven genieten en maar rustig af te wachten wat er gaat gebeuren! @ Natas1: Kom op meid, houd de moed erin! Sterkte morgen! En alweer 100 pagina's! Wat een geklets heerlijk! Fijne avond allemaal! Liefs, Puck
Ik vind dat altijd zo grappig dat iemand er totaal anders uitziet dan je zelf denkt. Je vormt meestal zelf een beeld van iemand. Mooie foto trouwens. Oja je vroeg nog naar ons werk: ik ben tandartsassistente (lastig woord trouwens) en werk 16 uur in de week. Woensdag ochtend, donder hele dag en vrijdag ochtend. De rest van de week ben ik bij mijn schatten thuis.
Ik sta ook onder strenge controle en mag alleen naar de gynacoloog in het ziekenhuis wegens mijn chronische ziekte, komt wel heel wat bij kijken en je moet door de medische molen, maar duim ook dat alles goedkomt
Ik werk in een bingo zaal, daar wordt dagelijks bingo gespeeld. Daar had ik altijd 6 dagen per week gewerkt maar door een auto ongeluk is nog maar 1 dag over gebleven, 2 uurtjes per week dus maar. 1 Dag per week is mijn nichtje van 4 lekker de hele dag bij mij dus ik krijg de tijd wel om!
@ Miranda wat zijn kinderen toch ontzettend schattig he! @ Mik ik doe de sales administration en draai beurzen in Duitsland, Hong Kong en Nederland xxx
Ja het is zo leuk omdat ze nog vrij jong zijn. Je kan ze nog vanalles wijsmaken. We hebben vorige week met z'n drieën het behang op de babykamer versierd met Winnie de Pooh stickers. Maar niet een van de dames vroeg me waarom we dat deden, die link leggen ze gelukkig nog niet. De oudste heeft het wel steeds vaker over een "nieuwe" baby, maar ze wil dan wel één die blijft leven! Dat doet je dan zo veel pijn als ze dat zegt. Maar ik geef haar groot gelijk, wij willen nu ook een baby die voor altijd bij ons blijft. Zonder mijn meiden had ik het niet gered denkt ik, ze geven je zoveel steun.
Hallo! Ben ik weer. Wat een geklets terwijl ik aan het werk ben Ik ben leerkracht en intern begeleider op een basisschool. Ik werk 4 dagen per week Ik schrok net wel. Ga naar de wc en mijn afscheiding leek een beetje bruin/roze. Niet echt, maar je bent er zo gefixeerd op he. Hopelijk is het niet echt, ik heb het nog niet eerder gehad. Ik ga even de huisarts bellen om te vragen hoe het nu zit met de verloskundigen in mijn plaatsje. Ik snap er niets van dus zij kunnen mij vast de info geven. Tenminste daar ga ik van uit.
Kan me inderdaad voorstellen dat dat hard aankomt! Voor een kind is het natuurlijk moeilijk inschatten hoe je bepaalde dingen brengt, ze zijn daarom ook zo heerlijk eerlijk wat soms pijn kan doen natuurlijk! Alles komt goed, je krijgt een prachtige baby, en Lindy zorgt nu al voor het kindje vanuit de hemel! xxx
Ik kan het me zo goed voorstellen dat het pijn doet Miranda. Maar aan de andere kant wel mooi dat je dochters het nog hebben over Lindy. Ze zijn hun zusje niet vergeten. Ik heb net de verloskundige gebeld. Ik heb 9 januari een echo en intake. Ben nu al zenuwachtig. Kriebels in mijn buik..brrrr
komop meiden! met ze'n allen positief blijven en zeggen: IK BEN ZO DOLBLIJ EN RONDOM GELUKKIG DAT IK ZWANGER BEN! JOEPERDEPOEPIE! hihihihihih gr mik
Zo ben even een dagje werken en wat is er een hoop gekletst. Heb even terug gelezen en probeer nu overal op te reageren, lang leven pen en papier! @Puck2008: Wat vervelend allemaal. Hopelijk kan je gewoon bij de verloskundige blijven en valt het allemaal mee! @Anoel26: Heb voor de DVD gekozen die lijkt me wel mooi! @ppa: Hopelijk krijg je nu maandag wel een hartje te zien. Zo te zien ben je pas 6 weken en 1 dag, dus misschien waren jullie gewoon wat vroeg! @Lique80: Had een week niks van MvM gehoord, en heb toen gebeld, werd meteen terug gebeld voor een afspraak. Maar het is nu wel erg druk, hoorde ik! @Mik25: Ik ben verzorgende IG en werk in een verpleeghuis op een somatische afdeling( mensen met een lichamelijke beperking) @Natas1: Vervelend dat je weer bruinverlies had. Ik wil je heel veel sterkte wensen. En hopelijk morgen een goede echo! @miranda3xmama: Wat een lieve reactie van de oudste, of je een baby in de buik hebt. Wel lief dat ze nog aan Lindy denken. Maar lijkt me inderdaad erg moeilijk ook. succes er mee! Heb vandaag mijn leidinggevende op de hoogte gebracht. En vanaf februari draai ik geen nachten meer. Dus daar ben ik wel erg blij om! Verder ben ik nu langzaam het vaste team op de hoogte aan het stellen. Ben vaak aan het kokhalzen enz, dan weten ze hoe het komt. En kunnen ze ook een beetje rekening met mij houden!
@ Miranda, wat bijzonder om het er zo met je kinderen al een beetje over te hebben! @ Natas, ik duim voor je dat het niks te betekenen heeft! Ik ben trouwens verpleegkundige in de psychiatrie. Ik werk met ouderen met persoonlijkheidsproblematiek en gedragsproblemen.
Poeh, ik ben bijgelezen. Inderdaad een hele klus en het is nog lastiger om op iederen te reageren. @ Diana: ik denk niet dat een apart topic voor een kleiner clubje mag op dit forum (zie het bij geen van de andere maanden). Zelf vind ik het ook wel lastig om iedereen te leren kennen enzo. Maar als er iets is, heb je zo ook veel meer mensen die je tips kunnen geven of gerust stellen omdat ze hetzelfde hebben meegemaakt ofzo. Dat vind ik juist wel fijn van zo veel meiden. @ Aliekeleppink en Natas: roze/bruinverlies is inderdaad wel even schrikken, maar van wat ik op dit forum steeds lees zeker niet altijd een slecht teken. Gewoon rustig blijven en vertrouwen houden (makkelijker gezegd dan gedaan, maar toch...) En Natas, morgen zie je vast een sterk hartje kloppen op je echo! @ Puck: jee, balen zeg, zwangerschapsdiabetes. Ik hoop dat het erg meevalt. Ik kan me wel voorstellen dat je na zulk nieuws wel echt weg wilt kruipen en dat alles wat er verder gebeurt te veel is. Geeft niets hoor! Moet je nu echt naar een gyn? Misschien kunnen verloskundigen tegenwoordig ook wel goed genoeg begeleiden in zo'n geval... En anders inderdaad misschien blij zijn met de extra echo's! En wie weet tref je wel een hele fijne gyn. @ Anoel: ik krijg van MvM ook de dvd. Ben er heel benieuwd naar! En ik krijg niet meer dat fotolijstje voor een echofoto omdat ik voor de 7e week mee ben gaan doen, maar bij de laatste keer dat ze de bussen op komen halen (16e week geloof ik) een serviesje (bordje, bakje en bekertje ofzo) Ik hoop dat ik het zo lang vol hou! Ik vind de stank uit de bussen in ieder geval flink meevallen na waar ik door alle verhalen op voorbereid was. @ Zibella: ik was vandaag voor het eerst een heel klein beetje misselijk, meer weeïg eigenlijk. Had niet zo veel gegeten. Na het eten zakte het. Ik lees inderdaad dat je moet zorgen dat je maag niet leeg is, dus veel kleine hapjes eten ('s ochtends beginnen met crackertjes voor het opstaan). En ik heb af en toe last van wat maagzuur, wat ik anders nooit heb. @ Pendrag: ik krijg ook een echo met 8 weken. Weet niet of dat een officiële termijnecho is, ik dacht dat je eerste echo altijd zo genoemd werd. Ik begreep wel dat de ontwikkeling tot 12 weken ongeveer bij iedereen gelijk loopt en daarna gaat verschillen, waardoor de termijn voor die tijd moet worden vastgesteld. En dat hoe vroeger je meet, hoe kleiner het is, en dus hoe groter de afwijking bij een meetfoutje. Maar ik mocht gewoon vanaf 8 weken een afspraak maken voor een 1e echo. En ik hoop toch echt dat ze dan iets zien waar ze een termijn mee kunnen bepalen! Hier gaat verder alles wel goed. Vandaag dus voor het eerst een beetje misselijk en ik merk dat ik ook al een paar dagen stipt om kwart voor tien 's avonds moe wordt. Best vroeg voor mijn doen. Maar overdag ben ik gewoon topfit . Geen bloedverlies of buikpijn ofzo. Misschien is het toch goed. We weten het niet. We zijn er in ieder geval allebei best rustig onder. @ Miranda: ik snap heel goed dat het zwaar is om vervelende verhalen te lezen als je zelf zoiets hebt meegemaakt. Ik hoop dat je een goede balans kunt vinden tussen jezelf beschermen daarvoor en toch meegenieten van alle positieve verhalen en steun en gezelligheid hier op het forum. Liefs, Chantico
@Natas, komt vast goed! Ik kan even niet op iedereen reageren. Heb een rare dag gehad. Vanmorgen bruinverlies, mocht vanavond voor de echo; kon ze niets zien! Heb zelfs een inwendige gehad maar ze kon toen ook niets zien... kon zijn dat m'n baarmoeder wat gekantelt staat... ze kon dus niet aangeven of het goed zit of niet... heb er zelf dubbele gevoelens bij en vraag me af of er meer mensen zijn die dit hebben meegemaakt...
Jee Visjes, ontzettend vervelend die onzekerheid. Probeer het positief te blijven zien. Misschien lag het inderdaad gewoon aan hoe je baarmoeder lag. Bruinverlies hoeft niets te betekenen. Wanneer krijg je een volgende echo?