Het valt mij op in de lijst dat er toch veel zijn die verkiezen om in de kliniek te bevallen. Blijkbaar veel mensen die voor de zekerheid kiezen of vergis ik mij daarin?
@Aykietje: van alle eerste bevallingen eindigt meer dan de helft van de thuisbevallingen toch in het ziekenhuis, om allerlei redenen. Hier is het ziekenhuis toch al gauw een half uurtje rijden. Dat doe ik liever met ontsluitingsweeen dan als ik al wil persen. Wij gaan dus ook lekker naar het ziekenhuis, ook voor de 2e.
ja erug lekker bakkie thee heb nog paar druifies erbij smaakt me goed straks nog eventjes douche en ik ben weer relaxed !
Bij de eerste wilde ik thuis bevallen, maar dat mocht niet meer vanwege langdurig gebroken vliezen. En bij deze heb ik vanwege mijn overgewicht ineens een medische indicatie waardoor ik in het ziekenhuis moet bevallen. Helaas geen keuze dus.
Langdurig gebroken vliezen? Als ze eenmaal gebroken zijn dan zijn ze toch gewoon gebroken? Hoe stel ik me langdurig gebroken vliezen voor?
@esprit: De VK had toch liever dat er voor de zekerheid een echo wordt gemaakt. En wil het verder ook in de gaten houden. Mijn baarmoeder is dus helemaal niet gegroeid sinds 3,5 weken. Dus dat is niet goed. Verder beweegt het wel goed hoor en het hartje klonk ook goed. Dus maak me niet echt zorgen! @Chieffie: Dat is echt een mooie mannen opmerking. haha Als de vliezen langer als 24 uur geleden gebroken zijn en de weeen zijn niet op gang gekomen wordt je overgedragen aan het ziekenhuis. En als ze dus al lang geleden gebroken zijn, noem je dat langdurig gebroken vliezen!
Ok... Klinkt als vrouwenlogica Niet dat ik nu precies weet hoe ik zoiets dan zou noemen, maar bij langdurig denk ik aan iets dat na een lange tijd weer hersteld wordt Zoals 'Deze pinautomaat is langdurig defect' en dan na 3 maanden wordt hij gerepareerd
Goedemiddag dames, Ik dacht al wat is er veel geschreven in die paar uurtjes dat ik weg was, maar echt gezellig was het niet. Ik hoop dat iedereen z'n ei weer even kwijt is en dat we weer gezellig verder kunnen kletsen.{|= We zitten toch allemaal in hetzelfde schuitje uiteindelijk. fijne dag nog allemaal Philly
Ik heb heel lang volgehouden om thuis te bevallen en dat lijkt me nog steeds het fijnste....Maar heb een zware whiplash en de kans dat ik bij heftige inspanning van mn stokje ga is zeer groot...dus idd het zekere voor het onzekere en dus bevallen in het ziekenhuis.....
O, wat ben ik blij met de regen! Mn plantjes fleuren helemaal op! Tuurlijk heb ik liever de zon, maar mn plantjes stonden bijna op reanimeerstand...hihi....
@Esprit; ha ha ha ik zie nu pas het onderschrift bij de foto van je wiegje. Heb ik even smakelijk om gelachen, want ik zag je er nu al inliggen
ik vind het wel een beetje jammer hoor meisjes. dat linka nou weg moet. komop laten we nou blij wezen met onze zwangerschap. we hebben zoveel om dankbaar voor te zijn. er zijn zoveel dames die niet zwanger kunnnen raken. of het pas worden na heeeeeeeeeeeeeeeeeel lang wachten. tuurlijk mag je ook wel even je ei kwijt raken daar is zo'n forum voor maar linka mag ook zeggen wat ze wilt. zij word gelijk aangevalen terwijl zij gewoon haar zegje wilde doen. zij is er toen ook op aangesproken dat ze teveel zeurde! dus vind ik dat zij dit ook mag zeggen. zo kim heeft gesproken. doe gewoon leuk tegen elkaar en laat elkaar in elkaars waarde. love & peace hihihihihihihih
O, ok, trok me er ook niks van aan verder hoor....dacht dat ik misschien een berichtje van je had gemist en dat dat nu niet meer van toepassing was.....
Hee hallo,hier is ze weer en jawel hoor met een datum voor een geplande keizersnede! 16 Juli is het zover meiden,oei oei nu komt het wel heel erg dichtbij! Kindje 2 was toch nog gedraaid en ligt nu met haar hoofdje beneden,kindje 1 ligt nog steeds in stuit dus vond de gyn het verstandigst om een keizersnede te doen.... Hij heeft ze weer niet kunnen meten,hij kon niet bij de beentjes maar hij schat dat ze rond de 2500gr zitten als ze gehaald worden. Mits ze natuurlijk eerder willen komen Ook dan wordt het een KS.. We kunnen niet wachten!