Augustus 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Diana81, 19 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chantico

Chantico Niet meer actief

Joy, ik voel m’n schaambeen ook af en toe. Niet voortdurend, meer als ik bepaalde draaiende bewegingen maak of hard ergens vanaf stap. Bij mij voelt het alsof er een grote blauwe plek zit. Ik heb het gevoel dat het de laatste dagen minder is geworden, ook tijdens het draaien in bed voel ik het niet meer zo. Misschien omdat het kindje weer ietsje meer is ingedaald, dan wordt het van binnenuit wat stabieler. Is jouw kindje al aan het indalen? Anders kan dat misschien nog verlichting geven.
    Mijn fysio zegt trouwens dat het niet per se bekkeninstabiliteit hoeft te betekenen, het is een heel gewoon verschijnsel bij de zwangerschap: een teken dat je lichaam zich klaarmaakt voor de bevalling. Zolang je niet steeds ergere pijn krijgt, moet je er wel rekening mee houden, maar hoef je er niet bang voor te zijn dat het misgaat. Goed je bekkenbodemspieren en onderste buikspieren aanspannen voor je gaat bewegen en niet je adem vastzetten maar op een uitademing bewegen helpt, heb ik gemerkt.

Slim idee!

Kimh, leuk hoor, zo’n grote kleine om trots op te zijn!

Oh, nou dan heb ik het ook wel eens. Niet met regelmaat en zeker niet pijnlijk, maar wel eens helemaal hard.

Diana, lekker hoor, het kamertje bijna klaar! Succes vandaag met schilderen!

Dames, niet weggaan hier hoor! En Linka, wel weer terugkomen hoor! Iedereen heeft weer haar eigen inbreng en dat vind ik juist zo leuk! Ook al is het niet iedereen, er is altijd (meestal…) wel iemand die ergens op reageert. Da’s voor mij genoeg!

Oh, Austin, wat een rotnacht! Ik heb zo met je te doen! Jouw tijd komt écht binnenkort. En dan heb je een veel leukere reden om ’s nachts wakker te zijn! Dikke knuffel!

2. Joy72

Joy72 Fanatiek lid

29 nov 2007
    1.045
    0
    0
    .
    Hahahah (sorry :oops: )austin hier ga jij na een lange tijd smakelijk om lache hoor je zou het op moeten schrijven van je nachtelijke tafereeltje 8)
    Maar tis erg vervelend dat je niet kan slapen dan ben je op een gegeven moment ook helemaal op.
    Hier ook weer hels nachtje achter de rug gehad voor de zoveelste keer.

Meis wens jou heel veel sterkte toe en duim dat de kleine er heel snel zal zijn[/quote]

3. Joy72

Joy72 Fanatiek lid

29 nov 2007
    1.045
    0
    0
    @Chantico nou indalen ik weet niet hoor de kleine ligt in een stuit kan ze dan toch indalen dan?
    Als ik zo na denk had ik dit ook wel bij joy lynn was ook na tijdje weer wat minder geworden.
    Maar bij haar had ik wel BI en had toen meer last van me stuitje enzo

4. Puck2008

Puck2008 Fanatiek lid

3 dec 2007
    2.641
    0
    0
    @ ElleNy en andere meiden die niet kunnen slapen: Wat ontzettend vervelend voor jullie! Ik hoop echt dat dat eens ophoudt! Is er niets voor te krijgen?

@ Binnabinna: jij ook een fijne dag!

@ Duster: hopelijk ligt de kleine goed. Geniet ervan dat jullie jullie kleintje nog even kunnen zien!

@ Daisy: Succes met poetsen! Wat lief dat je tante je komt helpen! Ik had gisteren poetshulp, ons huisje is weer helemaal netjes.

@ Denice: Sterkte meis. Ik hoop dat het meevalt met de blaasontsteking.

@ Debbie: Geniet van je verlof! En je niet te druk maken he!

O en ik ga nog even die foto's bekijken van de voeten! Hahaha... Even vergelijkend warenonderzoek doen!

Fijne dag allemaal!

Liefs!

5. Joy72

Joy72 Fanatiek lid

29 nov 2007
    1.045
    0
    0
    @Puck2008 nou denk dat er wel iets voor te krijgen is maar moet er wel wat meer aan de hand zijn.
    Ik had paar maanden terug helse pijnen in me nek en had al 5 dagen en nachten niet meer geslapen ook volledig uitgeput .
    Maar van slapen kwam niks want de pijn overheerste .
    Ik ben toen ook in het ziekenhuis terecht gekomen en daar heb ik toen een morfine spuit met spierverslapers gekregen om eindelijk is te kunnen slapen..
    Maar dat was dan wel niet geheel zonder risico,s
    En kreeg voor de dagen erna spierverslapers mee.

Ms is het toch goed voor austin om even te overleggen met een vk of verloskundige ms dat ze haar kunnen opnemen voor dagje om daar te slapen dan kunnen ze wel wat geven namelijk.

6. Chantico

Chantico Niet meer actief

Joy, ik weet eigenlijk niet hoe het zit met indalen als een kindje in stuit ligt. Volgens mij kan het kontje ook indalen, maar vult dat wel minder goed dan zo'n bol koppie.

7. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    @Austin
    Oh girlie! Ik heb het zo met je te doen. Ik hoop dat de weeën snel doorzetten! Arme meid. Goed trouwens dat je zo misselijk werd van het roken.. hou dat gevoel maar even vast als je weer aan roken denkt ;)

Hier hebben we net de kraamzorg op bezoek gehad. Ze kunnen nog geen uitspraak doen over hoeveel uur je uiteindelijk krijgt maar we hebben aangegeven graag 40 uur te krijgen (5 uur per dag: 2 x borstvoeding begeleiding). Ze was wel aardig maar toch ook een beetje mutserig. We zullen het allemaal wel zien tegen die tijd

Tussen 11 en 12 belt de huisarts voor telefonisch consult... ik hoop dat ie me kan 'redden'.

Tot later

8. Puck2008

Puck2008 Fanatiek lid

3 dec 2007
    2.641
    0
    0
    Oef dat is dan wel een paardenmiddel ja! :shock

9. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @ Iedereen..jaaaaaaaaaaa heb redelijk geslapen!

@ Austin...wat een verhaal! En idd bel je vk dat je er doorheen zit, dit kan ook niet langer zo?

@ Buddy Duster, hoe gaat het met je? Hoe was de echo? Ben zo benieuwd!

@ Buddy Denice, wanneer de uitslag?

10. Joy72

Joy72 Fanatiek lid

29 nov 2007
    1.045
    0
    0
    @Chantico ik moet wel weer veel naar de wc dus wie weet
    is ze toch wel in aan het dalen hoop het want in BI heb ik geen zin in.

@Puck2008 hahaha ja dat was het idd was ook very high hihi na die
    prik.Maar ook echt nodig want was ook helemaal aan het einde van me latijn.
    En was op het laast ook geheel over de zeik van de pijn en niet slapen.

11. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Een grote knuffel voor alle meiden die slecht slapen! Hier is het slapen ook niet ales maar toch een heel stuk beter dan wat ik net gelezen heb. Heb afgelopen nacht 6 uur geslapen, niet verkeerd. Probleempje van vandaag is dat de hoefsmid zo komt en dat ik daarna naar een vriendin toe ga. Dus van half 12 tot half 7 ben ik onder de pannen. Pfff.

Heb net een start gemaakt met het ontruimen van de woonkamer (ivm de nieuwe vloer die 15 juli gelegd gaat worden). Inmiddels 9 dozen ingepakt met boeken maar mn boekenkast is nog voor 1/3 gevuld. Helaas zijn mn dozen op dus kan nu even niets meer.

12. Philly

Philly Bekend lid

15 nov 2007
    672
    0
    0
    Goedemorgen dames,

@Naat; gefeliciteerd met je nichtje, ik vond tante worden onwijs bijzonder.

@Daisy: jij ook gefeliciteerd met je achternichtje. Leuk dat je nog even kunt gaan kijken, kun je een beetje oefenen

@Duster: succes met de echo, hopelijk is hij/zij gedraaid inmiddels

@Diana: grappig wij zijn even ver en ook even ver met de babykamer (als in nog niet klaar hihi) Bij ons komt vandaag het laminaat erin en dan volgende week de meubeltjes.

@Kimh; Over jou heb ik ook regelmatig heen gelezen, sorry. Leuk dat je dochtertje op het potje gaat. Mijn zoon is 21 maanden, maar heeft er nog geen interesse in. Ach komt vanzelf. Succes met de voorweeen!

@Sjudith: fijn dat de lucht geklaard is! Hoe gaat het met de buik?

@lauwie: het is wel druk hoor als je al een kleine hebt, maar je groeit erin, ik heb wel een vast ritme/routine. Dus het is niet helemaal hetzelfde als oppassen, als ik bij iemand anders oppas ben ik ook bekaf, omdat die net weer een ander ritme hebben.

@Elle: ik hoop dat de dokter een oplossing voor je heeft! Dit kan zo niet langer lijkt mij. O en happy 4th of July (of vieren jullie dat niet?)

@Binna: ik had inderdaad wel gelezen dat je kleine meid dwars is gana liggen, maar daarna verzuimd om te reageren. Balen he, maar tijd genoeg om nog te draaien hoor! krijg je ook een liggingsecho over een paar weken?
    Ik heb meteen even je kamertje bewonderd, leuk zeg, nu maar hopen dat het niet per ongeluk een jongen wordt

@Austin: trek jij ook maar eens aan de bel bij de huisarts of vk, meissie. want dit ga je niet lang volhouden en je moet een uitgeruste mammie zijn. Uitgeput kan je nog een tijdje zijn na de bevalling. Niet door blijven lopen hoor!

@debbie & Babsie: lekker he verlof, geniet ervan! en succes met de laatste klusjes.

Nou ik heb verder geen nieuws, dus ik wens jullie een hele fijne dag toe!

liefs

Philly

13. duha

duha Actief lid

12 dec 2007
    181
    0
    0
    Haii meiden!

Ik heb een beetje bijgelezen, maar moet eerlijk zeggen dat ik het gekibbel al na twee bladzijdes helemaal beu was en er toen maar een heleboel heb overgeslagen :)

Het 'klagen' van sommigen van ons vind ik eigenlijk wel fijn. We hebben hier op het forum ongeveer tegelijkertijd last van dezelfde kwaaltjes en het is fijn om te lezen dat je niet de enige bent. Dat maakt het allemaal alweer een stuk luchtiger. Natuurlijk hebben sommigen van ons het een stuk zwaarder dan de rest en ik vind het dan ook helemaal niet erg als die lekker hun hard luchten. We zijn er hier voor elkaar toch? (BTW, ik hoef geen reactie op dit stukje hoor... wil niet discussiëren, wil alleen laten weten dat ik een luisterend oor ben voor wie dat fijn vindt)

Deze week sprak ik een kennis die voor het eerst opa zou worden en ik vroeg hem of ik hem al mocht feliciteren en toen bleek dat de bevalling echt heel naar gelopen was en dat het kiele kiele was dat het kindje het gehaald had. Dat drukt je wel weer even met je neus op de feiten zeg. Jeetje, ook op het laatst kan het dus nog mis gaan. Bah!

Gisteren ben ik een dagje met m'n mams naar de stad geweest en heb ik nog lekker wat laatste spulletjes gekocht; beddengoed, rompertje en twee hele leuke boeken. Ik had het boek 'veilig zwanger' al en dat beviel me zo goed dat ik ook 'veilig bevallen' en 'veilig door de kraamtijd' gekocht heb. Hele leuke nuchtere informatieve boeken, niet te betuttelend, geen flauwekul... gewoon zoals het is. Echt een aanrader!

Voor mij mag er op de lijst ingevuld worden dat ik graag thuis wil bevallen, denk ik, hahaha, ik weet niet, mijn eerste gevoel zegt lekke thuis, maar je weet nooit hoe het gaat he en misschien bedenk ik me nog wel tijdens de bevalling.

Nou, vandaag lekker wasjes draaien en dan denk ik dat ik het bedje gewoon al ga opmaken hahaha, heb er helemaal zin in!

Fijne dag vandaag allemaal, sterkte voor diegenen die het nodig hebben en de rest gewoon lekker genieten!

14. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @ Philly, die buik is waardeloos :( Zodra ik sta is ie hard :( Maar ja rust rust rust! Ik ga straks toch echt ff de deur uit mijn mannetje want wordt gek binnen!

@Duha, fijn he dat rommelen in j ekamertje ;)
    Ik heb alles al klaar, alleen de lamp nog, die wordt het weekend opgehangen!

15. nair

nair Actief lid

20 feb 2007
    154
    0
    0
    gitaarlerares
    bodegraven
    Heb vanacht wel redelijk geslapen. Zo rond een uur of 2 werd ik wakker en was ik erg onrustig. Dus beneden een appeltje gegeten en toen weer lekker terug naar bed. Dat was weer een meevaller. Ben blij dat die warmte van de week geen stand heeft gehouden. Hoop wel dat het morgen droog blijft, dan kunnen we in de tuin feesten.

sjudith: ik moet eigenlijk ook iedere 2 weken komen, maar volgens mij hebben ze gewoon zoiets, het gaat wel goed.... :( Maar het is natuurlijk altijd leuk om op controle te gaan. Nu moet ik zeggen dat bij de vorige twee zwangerschappen wij nog in Rotterdam woonden en daar zat ik bij zo'n waanzinnig leuk praktijk. Ik mis het wel hoor. Hier in Bodegraven zijn ze toch wat stugger. Het was voor mij voor het eerst dat ik Rotterdam echt miste.

kimh: Oooo wat knap van haar. Het is altijd fijn als het weer dan lekker meezit en ze niet zoveel kleren aan hoeven. Dat trotse gevoel is zo heerlijk.
    Ik heb ook wel veel harde buiken, maar zeker geen pijnlijke. Ik denk niet dat hij zich eerder gaat aankondigen.

jennifer70: Ook ik heb gisteren niet alles gelezen. Zo was ik een half uur aan het bijlezen en dan kon ik niet meer reageren, omdat ik weer iets anders moest doen. Als ik dan een paar uur later weer achter de computer ging zitten, was er weer veel bijgekomen, hihihihihi.

schatje1: volgens mij heb ik het juiste stuk dan niet gelezen :D Heb er niks van meegekregen dat het hier niet gezellig was.......
    Wij gaan zo'n beetje gelijk op, wat leuk.....Jammer he, dat het dan om de 3 weken is.

Diana81: Oooooo heerlijk als het zondag af is. Gisteren heb ik de gordijnen opgehangen en nu is het helemaal klaar. Ik kan daar zo zitten genieten. Heerlijk............ :oops: moet nog steeds foto's maken.

Duster: en en en ...... hoe was de echo

Austin: Jee zeg, wat een drama, heb echt met je te doen hoor. Ga je nog wat leuke dingen doen vandaag of in het weekend. Iets waar je naar uit kan kijken?
    Als je echt zo erg in een dal zit, is het wel heel goed om met je arts of verloskundige te gaan praten. Het is niet de bedoeling dat je straks echt in een depressie terecht komt. Soms heb je echt hulp nodig. Het is gewoon mega zwaar voor je.............
    Hopelijk duurt het niet meer zolang voor jou.

16. miranda4xmama

miranda4xmama VIP lid

17 sep 2007
    6.379
    0
    0
    Ergens in Drenthe.
    Ik wil iedereen die hem nodig heeft een hele dikke knuffel geven.

Hier alles goed.
    Goed geslapen en totaal geen tekenen van een naderende bevalling.
    Dus we wachten gewoon maar weer af.
    Fijne dag allemaal.

17. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @ Nair,w elke praktijk zat je?
    Ik nu bij Charlois en bevalt me prima, wat een lieve meiden!

18. nair

nair Actief lid

20 feb 2007
    154
    0
    0
    gitaarlerares
    bodegraven
    Ik zat bij de Schere in Slinge. Echt geweldig. Twee keer dezelfde verloskundige gehad bij de bevalling.
    Ze zijn gewoon zo amicaal in Rotterdam, heerlijk gewoon.

19. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Lang leve Rotteurdam :p

Oja over die meiden heb ik heel veel positieve dingen van collega's gehoord.
    Charlois was net iets dichterbij voor ons...zal niet veel schelen we wonen bij de Dorpsweg ;)

Kom je een keer een bakkie doen als je het zo mist ;)

20. Philly

Philly Bekend lid

15 nov 2007
    672
    0
    0
    Hey meid, fijn dat het lekker rustig is, kun je nog even van je meiden genieten, die hebben vakantie, toch?
    Wanneer gaan jullie een datum prikken?

@sjudith: vervelend die buik joh. Ga maar even wat leuks doen met je mannie, maar toch rustig houden he!

Deel Deze Pagina