Augustus 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Diana81, 19 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Philly

Philly Bekend lid

15 nov 2007
    672
    0
    0
    O ik wil nog 1 dingetje even spammen:

Omdat ik vandaag 36 weken ben heb ik mezelf getrakteerd op een mooie luiertas:

:D

2. Kelly83

Kelly83 Actief lid

11 sep 2007
    286
    0
    0
    Groningen
    Mooie luiertas! ben ook erg blij met die van ons,haha

Heb net 11 pagina's bijgelezen.....
    @Lauwie, niet persoonlijk aantrekken hoor over wat ik zei, en ik neem het niemand kwalijk omdat ik zelf ook op bijna niemand reageer, heb er gewoon geen tijd voor.
    @austin, jeetje meid, wat een nacht! hopelijk duurt het niet lang meer.

Ik heb vannacht gedroomd dat ik was bevallen van een zoon(?) en dat hij sprekend op het zoontje van mijn stiefzus lijkt. heel raar....
    Vanmiddag krijg ik de intake van de kraamzorg, ben benieuwd...

Fijne dag allemaal!

3. denicepino

denicepino Fanatiek lid

13 jun 2007
    1.943
    0
    0
    horeca medewerkster
    kerkrade
    philly wouw wat een mooie tas... kom ik met me saaie zwarte tas aan ! gefeliciteerd met je 36 weken !

ik krijg hier de uitslag van urine voor blaasontsteking en meteen eiwitten om half 2 geen idee waarom ze dat nietmeteen even konden testen was geen kip te doen daar......
    hoop dat alles goed is *zucht*

Mijn praktijk hier voor verloskundige is niet zo geweldig als je ze nodig heb krijg je altijd voicemail en moet je naam en telefoon nummer in spreken en dan maar hopen dat ze bellen. de manlijke vk is een klojo en de vrouwelijke vind het allemaal niet echt nodig. Gelukkig is er dan ene die me gezegt heeft dt het mogelijk een blaasontsteking zou kunnen hebben dat k dat nu kan laten testen anders had ik dat ook niet geweten.

Zou alleen graag weten waar heeft dat eiwitten mee te maken dan? waarom testen ze dat.. of is dat nu een domme vraag van me?

4. Philly

Philly Bekend lid

15 nov 2007
    672
    0
    0
    Bij een (beginnende) zwangerschapsvergiftiging heb je eiwit in je urine, dus als je dan toch een potje komt brengen testen ze daar ook meteen op voor de zekerheid.
    Geen domme vraag hoor, je kan niet alles weten, toch?

5. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @ denice, als je teveel eiwit in je urine hebt betekent het dat je nieren niet goed functioneren. Dus zo ontdekken ze je blaasontsteking,en het kan zijn dat je suiker hebt. Dus is even routinetestje joh..
    (fijn dat ik zuster ben :))

Meid komt goed ;)

6. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    ach meissie. ik leef helemaal met je mee! sterkte

gr kim

7. nair

nair Actief lid

20 feb 2007
    154
    0
    0
    gitaarlerares
    bodegraven
    sjudith: :D Wat leuk zeg. Wij hebben op de tapuitstraat gewoond en zijn daarna verhuisd naar Vreewijk. Daar hebben we nog aardig wat familie wonen.
    Kom zeker een keer een bakkie doen, harstikke gezelligggggg!

Philly: Wat een onwijs gave luiertas zeg. Vind hem helemaal geweldig!

denicepino: Nou ja, stom zeg. Zo'n testje is echt zo gedaan. Nu moet je weer gaan zitten wachten.

8. denicepino

denicepino Fanatiek lid

13 jun 2007
    1.943
    0
    0
    horeca medewerkster
    kerkrade
    Aha ! dankjewel philly en zuster judith :D heel stuk wijzer..... Ja toen ik dat vertelde dat de VK niet kwam kijken en ik niet even getest werd op eiwitten begonnen er vraagtekens te verschijnen bij de dokter dus die zei dan doen wij dat toch eventjes. En als er nu weer wat is moet ik eerst VK op bellen als hun niks doen daaraan dan de dokter bellen heb een spoednummer gekregen dus is wel fijn dat ik nu 2 mensen kan opbellen als ik me niet goed voel. Want heb nogsteeds constant een harde buik en een beurs gevoel onderin een beetje ongesteldheids gevoel. kan niet wachten tot half 2 want dan weet ik tenminste wat er aan de hand is.

9. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Zoveel geschreven sinds gisterenavond, dat ik het bijna allemaal weer kwijt ben.

@Austin, wat een rotnacht weer. Misschien toch de sigaret tegen je kleine teen proberen? Ik zeg niet dat het werkt, maar bij mij toevallig toen wel. Ik weet wel dat ik het toen ook zo spuugzat was, dat ik alle middeltjes ging uitproberen. De sigaret was de eerste en dus ook de laatste.

Volgens mij heb ik vannacht 3 weeen gehad, tenminste ik werd wakker en dacht: hé dat voelde bij Lianna ook zo op het eind.

Groetjes Joyce

10. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    austin al weer een paar uurtjes niet geschreven, ben je lekker aan het bijslapen meid? ik hoop het.

11. miranda4xmama

miranda4xmama VIP lid

17 sep 2007
    6.379
    0
    0
    Ergens in Drenthe.
    Ja dat klopt, de meiden hebben nu al vakantie.
    Is wel lekker om nog even tijd voor ze te hebben.

Over twee weken gaan we een datum prikken, dus de week van 14 juli.
    Dus vóór 17 juli is ons meisie er! (dan ben ik namelijk 38 weken)
    Maar ik hoop dat ze misschien toch nog vanzelf wil komen.
    Ben haar wel aan het toespreken.

Hele mooie tas trouwens!

12. babsie

babsie Fanatiek lid

10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    Nou ik lees en hoor iedereen over intakes voor de kraamhulp. Ik dacht de hele tijd komt nog wel maar goed nu vond ik het wel erg lang duren dus net even gebeld met de kraamzorg. Blijk ik niet bekend te zijn bij ze :( :confused: Ik heb gelukkig een bevestiging via de mail gehad en godzijdank ook bewaard. ( normaal flikker ik alles zo uit mijn mailbox). De mevrouw zou het gaan uitzoeken en anders alsnog snel regelen voor me :)

13. miranda4xmama

miranda4xmama VIP lid

17 sep 2007
    6.379
    0
    0
    Ergens in Drenthe.
    @ Babsie: ik had precies hetzelfde probleem.
    Mij belden ze direct dezelfde middag voor een telefonische intake.
    Altijd goed om zelf contact op te nemen hè!

14. denicepino

denicepino Fanatiek lid

13 jun 2007
    1.943
    0
    0
    horeca medewerkster
    kerkrade
    Babsie dat is minder ... en raar dat je niet bekent was terwijl je een bevestiging had ! heb zelf voor de kraamzorg niks hoeven te regelen gelukkig. En kreeg en van CZ en van Meander kraamhulp een bevestiging en werd paar weken later gebelt voor een afspraak te maken. Maar hoop dat het nog geregeld kan worden ! Is hun probleem he jou probleem niet hun moeten een oplossing zien te vinden ! :D En als je daardoor minder uren kraamzorg krijg moet je meteen aan de bel trekken he !

15. babsie

babsie Fanatiek lid

10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    ha ja, en ik ben ook alweer terug gebeld. Alles is nu geregeld. Ik word nog gebeld voor een intake ( niet echt nodig voor mezelf maar goed) Ze bieden alleen niet meer dan 24 uur en na de bevalling vragen ze je alleen of je nog behoefte hebt aan huishoudelijke ondersteuning :( :)

16. babsie

babsie Fanatiek lid

10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    p.s die 24 uur krijgt iedereen in de vakantie periode dus niet omdat ik nu later verwerkt ben

17. Arri

Arri Fanatiek lid

21 dec 2007
    2.566
    0
    0
    sjonge jonge, 24 uur maar. ik krijg gewoon m'n 49 uur. ik heb het bewust nog nagevraagd! ik zit bij naviva. heb er een goed gevoel over.
    ik ga weg: een collega gaat trouwen! hoewel ik al wel met verlof ben, vind ik het nog wel leuk om er heen te gaan, kerk en kinderreceptie. (basisschool).

18. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    oef 24 uur is niet veel hè, ben benieuwd wat ik krijg. alles is nieuw voor mij dus wil zoveel mogelijk leren, maar hoef ze niet 8 uur per dag in huis lijkt me helemaal niks

19. denicepino

denicepino Fanatiek lid

13 jun 2007
    1.943
    0
    0
    horeca medewerkster
    kerkrade
    hm raar maar 24 uur is het dan echt zoooooo druk bij hun ? k krijg hier gewoon de volle 49 uur kraamhulp voor borstvoeding en hulp gewoon ... is dat misschien dan omdat ik ookbekkeninstabiliteit heb ? dat ze daar en uitzondering van maken.. maar wel goed dat je meteen ben terug gebelt zeg dat hebben ze snel geregeld.

20. aliekeleppink

aliekeleppink Fanatiek lid

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Wat een geklets zeg.
    Weer dik 30 bladzijden moeten overslaan anders lees ik over 2 uur nog dingen van 3 dagen geleden.

Austin, wat ontzettend naar zeg meid. En je nachtelijk avontuur. Opschrijven. Dat kun je later mooi vertellen aan je kleine meid.

Philly, wat een gave luiertas zeg

Babsie, waarom maar 24 uur kraamzorg bij jullie n de vakantie. Ik hoor het steeds meer. VWij krijgen gelukkig gewoon 49.

Miranda, nog maar ruim een weekje, dan is jullie kleine er. Fijn hoor!

Sjorsje, wat spannend zeg 3 weeen.

Ik merk eigenlijk nog weinig moet ik zeggen.
    Ik ben nog gewoon aan het werk. Nog 1 week. Het is wel zwaarder, ben sneller moe en emotioneler. Kan wel janken om vanalles. Soms harde buiken bij opstaan, lang lopen enzovoort, maar nog geen halve minuut dan is het over. En ook niet heel pijnlijk ofzo. Ik mag dus niet klagen vind ik zelf!

Deel Deze Pagina