hihi Jenny je denkt precies het zelfde als mij ! Ik wil ook veel leren van hun maar om ze nu echt 8 uur per dag omme heen te hebben mij niet gezien ! maar ja zal wel niet voor niks zijn he want dat borstvoeding en de eerste paar dagen zullen wel niet vanzelf gaan denk ik. En omdat je moe ben en misschien veel slaap tussen door zal je er denk niet zoveel van mee krijgen en juist blij zijn als er iemand de telefoon dan op kan nemen en je beetje kan helpen met verzorgen van je kindje ! maar toch een vreemd persoon zo lang in je huisje krijg ikbeetje kriebels van
hmmmmm dat is ook lekker, wij hebben van de week tacos gegeten, viel erg in de smaak! wie weet gaan we er van het weekend dus weer aan maar dan mischien burritos
Er zijn gewoon te weinig mensen in dienst bij de kraamhulpinstanties. Er is te weinig geld en dus zijn er niet lang geleden veel mensen ontslagen. Tja mijn moeder werkt bij icare dus vandaar dat ik dit van haar te horen kreeg. De genen met 49 uur hebben of geluk of idd medische indicatie waardoor je wel de volle 49 uur krijgt. Ik moet zeggen dat ik het wel prima vind hoor. Alleen gaf ze aan dat het 8 dgn 3 uur zou zijn, nu wil ik wel vragen of het ook 4 dagen 5 uur en 1 4 uur kan worden. Ik ben ze de eerste week alleen maar ter ontlasting nodig ivm rust na je bevalling. Ze hoeven me verder niks te leren dus dat scheelt. Ik kan me wel voorstellen dat als het je eerste is het wat minder is.
Wij krijgen gewoon 49 uur, maar ook ik zie op tegen zo'n figuur de hele dag om me heen...en wat moet ze doen al die uren
Nou na mijn eerste bevalling dacht ik na een uur of 1 ook tjonge, wat moet je hier nog? Ik vond ze alleen handig voor de huishoudelijke taken eerlijk gezegd. En ik kreeg na 4 dagen een ander en die had wat mij betreft helemaal weg kunnen blijven
mag je ook de kraamhulp weigeren als je ze niet goed vind werken of ze bot ofzo doen tegen je? vroeg ik me af me nichtje had er eentje en die liet haar leggen op bed. ( me nicht had een zware bevalling is toen uitgescheurd van voor tot aan haar ehm achterkant zeg maar veel hechtingen) De kraamzorg had gezegt dat ze zelf moest gaan douche als ze zelf kon opstaan zonder hulp en als dat niet lukte dat ze er dan nog niet aan toe was. En ze zei als je echt honger heb dan kom je wel uit je bed, ik ga het je niet brengen ! toen ik dat hoorde kreeg ik kippenvel op me armen.. ze heeft toen die volle uren gewoon af laten maken maar heeft wel meteen een klacht in gedient want dat kon dus echt niet !
als blijkt dat de kraamhulp naar jou gevoel onnodig aanwezig is, dan kan je dat zelf aangeven hoor. dan komt ze gewoon voor de nodige controles en dan gaan ze weer. het is natuurlijk wel de bedoeling dat de kraamtijd leuk is voor de kraamvrouw, dus gewoon aageven als je dan dat gevoel hebt. pff gisteravond beetje trekkende menstruatie pijn achtige harde buiken, en zo gauw als ik bewoog of ging staan dan kwam dat weer. heb dit bij mijn zoontje ook gehad de weken voor de bevalling, maar is niet fijn. en ook veel dik slijmverlies. ik heb niet alle paginas bijgelezen, was niet te doen. maar las wel dat de meiden van daisy de 16e komen, wat superspannend haha en over kraamhulpen, wij hadden eerst een hele leuke bij (of eigenlijk na) de bevalling. volgende dag kwam er een ander, de zingende kraamhulp........ werd daar een beetje kriebelig van, maar daarna kwam een hele leuke waar we het heel gezellig hebben gehad.
Hallo meiden, ik ben weer terug van de echo en het was super om na zo'n lange tijd ons ventje weer te zien. En het mooiste van alles; HIJ IS GEDRAAID EN LIGT LEKKER MET ZIJN KOPPIE NAAR BENEDEN. We zijn nu al trots op hem! Groetjes Silvia
ik denk dat de eerste 3 tot 4 dagen wel handig is dat ze er zijn... ik heb een lijstje gemaakt wat ze kunnen gaan doen en als dat af is mogen ze van mij naar huis gaan... anders lopen ze toch doeloos rond he dat is ook niks voor hun al het zulk weer als nu is
oh en volgens mij had mijn kleine voor het eerst de hik. om de 3 tellen hop een keer of 20? is dat de hik
@ Philly: Gefeliciteerd met je 36 weken! En wat een gave tas, ik heb hem ook in de handen gehad, maar uiteindelijk niet gekocht. @ Austin: Ben je lekker aan het slapen meis, ik hoop het! @ Duster: Wat goed dat jullie ventje gedraaid is en netjes ligt. Leuk he om hem weer te zien! Dat is altijd genieten! @ Noura: Zijn die krampen nu weer weg? En wordt het slijmverlies minder? @ Jenny: Ja, dat voel ik ook regelmatig, volgens mij idd de hik! Wij krijgen ook gewoon 49 uur kraamzorg, al gaat er wel wat vanaf omdat we de eerste dagen in het ziekenhuis moeten blijven. Ga zo even wat eten en daarna met mijn man boodschappen doen, lekker door de supermarkt hobbelen Fijne middag!
Bij mij komen ze a.s. dinsdag van de kraamzorg, ik weet niet wat het maximum aan uren is maar ze komen iig 4 uur per dag, je kan kiezen ochtend of middag. Ik krijg van de zorgverzekeraar hier, 5 euro per uur vergoed voor een max van 60 uur. Dat zou neerkomen op 15 dagen nou weet ik niet of dat weer nodig is... Ik begin gewoon met een week, ze komen namelijk de kosten berekenen die wij moeten betalen adhv ons inkomen ligt eraan of er nog veel kosten voor ons overblijven dan is 7 dagen genoeg zo niet, dan misschien lekker 2 weekjes straks lekker shoppen met mijn ouders, even kijken of er nog babystuff in de aanbieding is !
wij hadden ook de keus voor 49 uur kraamzorg maar wij hebben daar niet voor gekozen omdat mijn vriend vakantie heeft op het moment dat de kleine geboren wordt.. hij heeft gezegd dat hij ook wel de was kan doen enzo.. dus wij hebben gekozen voor ongeveer 24 uur kraamzorg voor echt de aandacht voor de kleine en mij en dan voor de borstvoeding.. Maar jah dat is ieder voor zich natuurlijk De kleine van ons heeft echt heel vaak de hik! teminste als het de hik is wat ik voel haha maar denk het wel.. kan dit eigenlijk geen kwaad? Het is echt heel slecht weer he meiden? niks aan zo.. Ik ga straks even naar ikea maar eerst krijgen we de nieuwe auto Groetjes
Hoi meiden... Hier ook naviva en volle 49 uur, leuk eh mijn man is ook thuis, 3 weken ik hoop maar dat dat een beetje gaat werken. Hier ook weer een helse nacht gehad, alles gaat pijn doen, maar ja nu is alles weer helemaal goed. Duimeland belde vanmorgen dat de kamer binnen was en of ze hem gelijk mochten komen plaatsen.... DUH gisteren zelfs, ze zijn nu druk bezig alleen is de deur van de kast niet goed erg beschadigd aan, krijg een nieuwe gelukkig wel aan de binnenkant. Verder alles bijgelezen maar ik ben zo'n vergiet op het moment dat ik het hier maar bij laat. Groetjes