Augustus 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Diana81, 19 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moniquekenitra

moniquekenitra Actief lid

3 jan 2008
    217
    0
    0
    Belgie
    @ cynthia,
    dikke proficiat met je meid en geniet ervan mooie namen heb je dr gegeven! :)

2. Esprit

Esprit Fanatiek lid

5 jun 2007
    1.141
    0
    0
    Groepsleidster op internaat voor moeilijk opvoedba
    IJsselmuiden
    Hey lieve meiden!

Wat leuk om wat van Cynthia te lezen en vooral ook dat t goed gaat met haar kleine meid! Was dus nog wel ff spannend, maar alles goed gekomen gelukkig!

Austin: ach meissie toch! Zo is de lol van zwanger zijn er echt wel af hè! Heb erg met je te doen hoor! Wil je VK niet meewerken? Die kan toch wel iets voor je betekenen zodat je meer rust krijgt? Ik duim hard voor je dat je heeeeel snel je beebje in je armen mag houden! Hele dikke knuffel van mij!

@Miranda: fijn om te lezen dat je nog zo lekker aan het genieten bent van je meiden! Die zijn vast erg bezig met de komst van jullie beebje! Leuk hoor om dat met ze te kunnen delen! Enne bij jou is het ook al binnen 2 weken gebeurt, heerlijk aftellen!

@De eigenaar van de luiertas: wat een supermooie zeg! Vast wel ff scheef lopen van die rib uit je lijf? Nou je hebt het verdiend hoor, wij allemaal wel!

Weet niet meer wie het vroeg, maar de gipsbuik maken was eigenlijk heel makkelijk! En t resultaat is super geworden! Op het laatst wel een mega zere kont, maar ach...daar was ik snel overheen hoor! Duurde alles bij elkaar een uurtje, dus valt mee toch?

@Sjudith: hoe was t buiten?

@Duster: dat is supernieuws zeg! Heerlijk dat je beebje nog een goede draai heeft gemaakt!

Iemand schreef over een lijstje voor de kraamhulp? Wat staat daar dan op?

@Elle: gelukkig toch nog een paar uurtjes slaap kunnen pakken....fijn voor je!

@Diana: lekker hè, het afmaken van de babykamer! Ben benieuwd naar de foto's! Hint hint.....

@Noura: ookal gerommel in de trommel?

Kben vanmorgen naar het ziekenhuis geweest, voor wat ik dacht controle, dat was me verteld....kom ik daar heb ik een gesprek met een verpleegkundige die allemaal informatie wilde, prima natuurlijk, maar ik wilde wel een controle....Was dat helemaal niet ingepland, grom! Dus heb gezegd dat ik wel een controle wilde zoals beloofd, was anders pas de 21 juli weer aan de beurt....tja dat duurde me veel te lang....Gelukkig was er niet veel drukte bij de arts-assistent dus mocht ff tussendoor....Zij voelen aan mn buik, die er mooi uit ziet voor 36 weken, en ze zei dat t beebje nog niet ingedaald was....ikke huh? wat is dan dat drukkende/stekende gevoel? Dat zijn dus waarschijnlijk voorweeen en dat mn beebje wel de weg gevonden heeft en dus lekker onderin zit te wroeten en dan weer uit mn bekken komt.....Eigenwijs varkentje! Heb net een heel gesprek gevoerd richting navel, hihi....of het helpt? ? ? ? Ook weer een echo gehad, alles zag er goed uit, voldoende vruchtwater en mn beebje weegt nu 2500gram, precies op gemiddeld zei ze....
    Dus ik ben weer helemaal tevreden....
    Daarna nog ff naar de prenatal geweest, daar is het opruiming: dus dames!

Een hele dikke knuffel voor iedereen!

Liefs

3. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    hahahaha esprit, mischien moet je i.p.v. een gesprek richting navel, je mannetje even van onderen laten roepen welke kant ;)

cynthia, ben heel benieuwd naar de fotos van je kleine meis

willielien veel plezier bij je ouders

haha petrabr, ja het rommelt hier in de lucht ja

tearke bedankt voor je informatie, hier soms wel heel vaak op een dag de hik.
    maar het hoort erbij

lauwie, ze mag niet eerder komen hoor, het is nog te vroeg,en mijn zoon is volgende week jarig, en dat moeten we eerst nog even goed vieren.
    maar je kan soms wel weken lang voorweeen hebben zonder dat er wat gebeurd.

ik heb daarnet met de buuv over de schutting gehangen, lekker geklept, en ondertussen zit ik nog steeds in pyjama :oops:

4. Esprit

Esprit Fanatiek lid

5 jun 2007
    1.141
    0
    0
    IJsselmuiden
    @ Noura:Hahahahaha, kzal t m zeggen als hij thuis komt, hahaha, zal een bak zijn als er terug geschreeuwt word: DAT WEET IK OOK WEL HOOR! ! ! Hahaha zo'n eigenwijs jonkie is t wel denk ik, hihi....
    Anders zet ik er vannacht wel ff een zaklamp op...of strooi wat kruimels (dat hielp bij kleinduimpje ook ;)).....

Dus ook lekker een stinkdag vandaag? Mag ook zo graag lekker in mn pyama rond lopen....Alles lekker laten hangen :oops:.....

5. Pruts27

Pruts27 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.275
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    Hé Cynthia. Goed om te horen dat alles goed gaat met jou en met de kleine. En je vliezen breken op het station! Ik zie me al in de winkel staan ofzo, zou me het liefst een gat in de grond graven denk ik :oops: .

En waar is Austin? Normaal zie ik vaak berichtjes langs vliegen, maar sinds haar slechte nachtrust heb ik haar niet meer gezien? Lekker aan het uitrusten of....

Nog een uurtje en dan lekker weekend! Moet nog een weekje en dan heb ik verlof!
    Over de kraamzorg: Ik zou 45 uur krijgen (49 uur - 4 uur borstvoeding), maar toen werden het er 32 gegarandeerd en vanlaatst kreeg ik een brief dat er 24 gegarandeerd waren met misschien uitloop naar meer uren of extra schoonmaakhulp (dus 2 mensen in huis :cry: ). Zit je toch ook niet op te wachten! Nee dan maar mijn (schoon)moeder voor een paar uurtjes schoonmaak!

6. Esprit

Esprit Fanatiek lid

5 jun 2007
    1.141
    0
    0
    IJsselmuiden
    Oja, heb vanmorgen een superleuk kraamboek binnen gekregen van bol.com!
    Is een boek waarin je de eerste 6 weken van je kraamtijd kunt opschrijven...zitten leuke tips in en heel schattig envelopjes waarin de papa, mama en de opa's en oma's een wens voor de bay kunnen stoppen....kunt er ook foto's inplakken en t geboortekaartje en er zit een envelopje in voor kopie van de aangifte en voor de eerste tekening die gemaakt is door een broertje/zusje of vriendje, etc.....
    Ik vind t in elk geval een superboek, dus misschien jullie ook wel.....

www.bol.com gewoon intypen: kraamboek

7. PieterPost

PieterPost Fanatiek lid

21 nov 2007
    1.149
    0
    0
    Poepoeh, ik heb vanaf blz 1046 bij gelzen. Jullie nemen me vast niet kwalijk dat ik niet op alles kan reageren want dat is me echt ontgaan.

Daisy: 16 juli, ohoh wat komt dichtbij, spannend hoor.

Cynthia: fijn dat je van je hebt laten horen. En wat fijn dat je zo verliefd bent op je meisje, en terecht! Maar wat een avontuur op het station.

Miranda: Voor jou schiet het nu ook al op he meis, ben benieuwd wat jouw datum wordt.

Austin: lieverd wat ben je aan het doen, net wat de meiden zeggen na je ontlading van vannacht niks meer vernomen, hopelijk slaap je even bij, lig je te bevallen of zit je bij de vk je zegje te doen dat dit zo echt niet langer kan!

Hoe zou het met Rebbel en Rebecca gaan?

Esprit: ik ga eens even kijken aar dat boek, want dat klinkt wel heel leuk moet ik zeggen!

Kraamzorg: ik krijg 49 uur met kans op herindicatie nav ernstige psychische problemen in het verleden, dus heb geen klagen. heb wel net als jullie dat ik me af vraag wat die 2, kraam en huishoudelijk hulp, de godganse dag moeten doen, maar misschien vergis ik me. Ze soppen ook elke dag de badkamer enzo, nou dat doe ik ook niet hoor. Ik ben echt niet vies maardat gaat me gewoon niet lukken met werk, honden, paard, man en straks een baby.

Heb de discussie over de onzinnige berichtjes natuurlijk ook gelezen. het maakt mij niet uit wat iedereen schrijft hoor, je kunt bij mij alles kwijt. Voetbal, het weer, je avondeten, prima! De essentie is de zwangerschap natuurlijk maar koetjes en kalfjes is ook wel eens lekker.

Zo ik heb vreselijk trek in mijn patatjes die manlief zometeen mee brengt. Om 18:15 kan ik terecht bij fysio, die man maakt na zijn spreekuur nog even tijd voor me want ik kan niet op of neer. Heb zo'n pijn, zit nu helemaal tegen de leuning aan gedrukt te typen dan gaat het net. Ik ben erg lang (189cm) heb 2 vergroeiingen en die spelen nu heel erg op, au au au. Ben het zwanger-zijn niet zat hoor, ben dolgelukkig ermee maar hier moeten we even wat aan doen want ik moet ook nog werken volgende week dus dat gaat zo niet. Nu maar even een douche nemen, misschien door de warmte knapt rugje daar van op. Ben voor deze week weer uitgewerkt nog paar daagjes en dan stoppen we, denk dat ik nog ga janken ook. Kijk ik er zo naar uit, maar kom pas terug als ik moeder ben, best rare gedachte,...

Nou meiden fijn weekend!

8. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    goeimidag allenmaaal.

@ Austin jeetje meis dat is wel even een avondtuurtje zo in de nacht. met de politie

@debbie geniet van je verlof meis.voor je het weet is het voor bij. enne over de forum meiden tegen komen in het ziekenhuis. gaat niet lukken hoor wel mogen niet meer vliegen :(

@babsie en wat gaan jullie vanaf doen dan met zo'n vrije avond

@Philly ach dan hoeven we gelukkig alleen de gordijnen en zo te veranderen geen hele muur te schilderen. en ik hoop dat ze draait we zien het wel

@sjudith ken het even lang leven de roterdamers hallo en wij amsterdamers dan 8) 8) 8) 8)

@arrie hoe was de bruiloft

@denicepino als er dingen zijn waar je het niet mee eens bent met de kraam hulp of tegen haar zeggen of het bureao bellen regelen ze een ander

@duster toppie dat ie gedraait is

@maxi we willen wel foto's zien hoor

@lauwie ik mag niet meer tillen bukken en draagen ben dus ook zekker wat minder gaan doen op het werk. maar moetzeggen vindt het eigelijk zwaarde dat het niet mag en niet kan. want ik moet nu alles aan me colega's vragen. ruik ik een poep broek moet ik gaan zeggen dat die en die gepoept heeft. enzo

@chyntia jeetje meis dat is me toch een bevaling en een mooi verhaal voor je meisje later. maar ben wel blij dat het goed gaat met jullie. geniet er maar van

@willien moeilijk he met verlof gaan. kijk er heel erg naar uitmaar vindt het ook moeilijk dan zijn gewoon al me moppies groot geworden en somige al naar school en zo

@espirit en heb je veel gekocht bij de prenatal ik was er ook even. kom bijna van elk rek wel wat mee nemen. en heb 1 shirtje waar van ik nu nog steeds denk had ik hem maar mee genomen. erg he :oops: heb me wel gedraagen maar 1 jurkje gekocht en veder niks

@passiepaard jeetje meis wat ben jij lang. wel vervelend van die pijn.

nou ik heb vandaag weer gewerkt en ben het werke best wel zat. gelukkig nog mar 1,5 week. daarna even naar de stad geweest en ben nu op. ga vanaf maar eens niet kooken ben dus aanhet bedenken wat we gaan eten.

liefs sabrina

9. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    lekker hoor passiepaard, patatjes, had ik net ook even trek in.
    maar wij hebben hier een schaal met lekkere perziken en nectarines, waar ik momenteel verzot op ben en moet zeggen dat dat behoorlijk vult

hahaha esprit, stel je voor kruimels strooien. pas maar op, straks vraagt de gyn of vk tijdens de bevalling af hoe dat broodkruim in je doos komt ;)
    mijn fantasie gaat met me op de loopt. dat krijg je van hele dagen niets doen

10. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    Ik heb net alleen maar het woord patat onthouden, dus heb de frituurpan al aan staan haha

dacht doe appelmoes bij het eten, maar nee haha

11. jennifer70

jennifer70 Bekend lid

17 apr 2007
    688
    0
    0
    't Gooi
    schatje; gefeliciteerd met de nieuwe auto! leuk! ruikt ie nog lekker van binnen? echt zo'n nieuwe auto lucht?

cynthia: wat fijn dat alles goed gegaan is en je meisje gezond! mooie naam! had je nou toch nog een keizersnee te pakken vanwege de navelstreng? geniet van je meiske!

philly: zeer mooie tas! goed gedaan! en ook later te gebruiken als gewone tas!

austin: lieverd, waar ben je nou? gaat ie nog? slaaptekort is werkelijk vreselijk...nog eventjes meis...haal hulp, ga hier niet alleen doorheen ok? hoop dat je iemand in je omgeving hebt die je kan helpen hiermee...

esprit: fijn dat alles goed was in het ziekenhuis! nu op naar 21 juli voor de volgende check!

passiepaard: sterkte vanavond met de fysio, hopen dat ze iets voor je kunnen doen, en dan nog werken ook! je bent wel een lange meid! je arme ruggetje! rustig aan en beterschap!

hier net even een uurtje geslapen, voel me nu wat beter, de nachten zonder slaap zijn lang! had vannacht ook menstruatie achtige krampen! toevallig dat meerdere dat hadden vannacht!

ellyny: happy 4th of july! vuurwerk vanavond op mount rushmore!

We hebben eindelijk een naam en geboortekaartjes besteld, weer een opluchting! nog niets gehoord van de kraamhulp, ga ook maar eens aan de bel trekken denk ik!

fijn weekend meiden! niet teveel kletsen!

12. Philly

Philly Bekend lid

15 nov 2007
    672
    0
    0
    Nou het valt mee, hij was voor 50% afgeprijsd en nu vond ik het nog wel een behoorlijk bedrag, maar vooruit. En manlief vindt 'm ook o.k.

Nu ga ik even eten koken, kom later even de rest bijlezen!

13. Esprit

Esprit Fanatiek lid

5 jun 2007
    1.141
    0
    0
    IJsselmuiden
    Nou super toch! Toevallig op een site gekocht of in de winkel?

Kook ze en eet smakelijk!

14. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    Wat een geschrijf weer allemaal, maar ik ben weer bij.

Even een vraagje over de kraamzorg, ben ook al op 49 uur gezet, als het mogelijk is natuurlijk met alle tekorten. Maar heb hier ook last van mijn bekken. Hebben jullie daar zelf over gebeld?

Verder hoop ik zoveel mogelijk uur kraamhulp te krijgen als ik kan. Natuurlijk heb ik ook familie en mijn vriend heeft vakantie. Maar op familie leun ik nu al veel met mijn bekken en mijn vriend moet het ook allemaal weer over zich heen laten komen. Vorige keer was hij ook heel moe enz van alles. Dus toen werden we alle 3 verwend.
    Kan me er dan ook niets bij voorstellen dat je er tegenopziet, of geen zin in hebt. Echt kom maar op hier!haha!

15. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Hoi,

Even heel kort van mij...
    * Cynthia, super om van je te horen en wat een fijn bericht!
    * Prachtige luiertas heb ik voorbij zien komen
    * Juud, was het lekker buiten?
    * Even kwijt wie het was maar hoe was de bruiloft?
    * Kraamzorg weet nog niet hoeveel uur ze kunnen gaan leveren (minimaal 24) en wij hebben 40 uur gevraagd (5 uur per dag = 2 x borstvoeding ondersteuning)

Enne... waar is Austin? :confused:

En dan nog korter over mijn telefonisch consult met de huisarts. Het bleek een waarnemer te zijn en de grootste eikel die ik ooit heb meegemaakt. Hij liet me niet uitpraten en zei eigenlijk met iets nettere woorden dat ik me niet moest aanstellen en dat het er allemaal bij hoorde.
    Ik ben boos geworden en heb a.s. woensdag een afspraak gemaakt met één van de huisartsten van de praktijk die ik al ken. Was ZO boos :evil:

Tot later

16. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Hoi hoi!
    Daar ben ik weer, wat hebben jullie weer veel gekletst!

@ iedereen die het vroeg, was bloedheet buiten en ben nu helemaal op, maar denk dat het wel even goed was! Zondag weer een poging wagen ;)

@ Cynthia, super dat alles helemaal goed gaat! Ben zo benieuwd naar foto's :D

@ Ellen, als er echt wat is weer bellen! Wat een zak!

@ Jennifer, eindelijk een naam ;)

@ Passiepaard, eetse met je patatjes!

Voor de rest ben ik het even kwijt :(
    Zwanger he ;)

Oja @ Binna...Amsterdammers? Die zijn net iets anders he :p :p ;) :)

17. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Maar Amsterdammers zijn zoooo leuk :D :D :D

18. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Dan ken je geen echte Rotteurdammeurs ;) :)

Ach zo lang we het gezellig hebben ;)

19. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    @ passiepaard je wordt bedankt.door jou heb ik ook die lekkere patatjes gegeten met een berenhap hmmm

@ judith rotedamers praten zo apart met hun rrr 8) 8) :) :) :)

20. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Die Amsterrrrdammeurrrs praten helemaal zo vrrreemd joh! :p

:)

Deel Deze Pagina