weet je wat ik pas niet kan verstaan dat echte brabands en fries jeetje dan lijkt het wel een ander land
Tuurlijk, hier heb ik 'm vandaan: https://www.kleertjes.com/?page=browse&af[m]=185,186,23,233,234,241&af[t]=13&fs[g]=1&fs[mt]=1&fs[sz]=1&fs[t]=0&fs[m]=1&p=1&app=18 Ook een leuke site voor kleertjes trouwens.
Ben alleen even heel vlug over die tig pagina's gevlogen om te kijken of er al nieuws is van rebecca. Klopt het dat er nog geen nieuws van haar is of ben ik er te snel overheen gevlogen. En ik heb ook gelijk even gekeken of Linka al terug is, maar helaas nog niet gezien. LINKA, KOM TERUG! Ik ga zometeen nog eens op stap met wat vrienden. Ben benieuwd hoe lang ik het vol houdt.
Stuitertjes - Queenbee: ruggetje onderin in buik ziekenhuis - Aykietje: KS op 31/7 -> ziekenhuis - sjudith: Volkomen stuit, kleermakerszit -> ziekenhuis - Daisy1975 (tweeling): Eén stuitertje nog met de poep naar beneden-> KS op 16/07 ziekenhuis - rebecca5: hoofdje en beentjes bovenin de buik -> ziekenhuis - joy72 :hoofdje en de voetjes boven in de buik ziekenhuis - CynthiaB: billetjes in bekken en beentjes in kleermakerzit.-> BEVALLEN - mik25: stuit op 26-06 controle op 03-07 helaas - Arri: Hoofdje bovenin. Voetjes nog alle kanten op. -> hoopt Thuis Niet stuitertjes - Monique Kenitra: gezichtje beneden maar kijkt naar de buikkant ipv rugkant (hoofdje dus een beetje achterover) volgende check 05/07 Sterrekijkertje. - Binnabinna -> ziekenhuis - JennyS -> Thuis - Austin - Passiepaard -> Thuis - Mariel77 -> Ziekenhuis - Happy1980 - Debby2007 (laatste controle 19/6) - Diana81 -> Thuis - Puck2008 (inleiding week 37-38 ) -> Ziekenhuis - Naat80 - MYAngel (Toch keizersnede wegens stollingsprobleem) ziekenhuis - lique80 (overgewicht) -> ziekenhuis - lauwie - Nair -> Thuis - Kiki (toch keizersnee ergens in week 38 ) -> ziekenhuis - Linka76 - Nadje78 - Pruts27 - Miranda - Delilah -> Thuis - Rebbel -> BEVALLEN IN KLINIEK - Willielien -> Thuis - tammie26 -> Thuis - Bumba -> Thuis - Schatje1 -> ziekenhuis - Duha - Denicepino - Alieke -> thuis - Rachel1984 -> ziekenhuis - Maxi -> ziekenhuis - petrabr (geen stuitertje meer) - Babsie - Natas1 - Marleen83 -> Thuis - Philly -> Kraamhotel - Noura -> Thuis - Lyrics (tweeling) -> ziekenhuis - Bemy -> ziekenhuis - Esprit -> ziekenhuis - Kelly83 -> ziekenhuis - Jennifer70 -> ziekenhuis - Eimat -> Thuis - Chantico -> ziekenhuis - Duster2000: beebje is op tijd gedraaid. Aangepast, wil je er bij of is de situatie gewijzigd, stuur dan een PB-tje naar mij, dan pas ik hem zo spoedig mogelijk aan. Heb Eimat en Chantico erbij gezet, hadden een PB gestuurd, de rest moet ik nog proberen te lezen.
Ik kreeg volledige hulp en bij aanvang vertelde ze al dat er extra uren bijkwamen vanwege onredzaamheid van de moeder (schijnen ze standaard te doen, zodat je dan meer hulp krijgt). Vanaf dag 1 heb ik me zitten ergeren. Ik deed alles al zelf en het enige dat zij deed was de was strijken (wat ik normaal nooit doe) en ze heeft 'n keer gestofzuigt. Na 3 dagen heb ik gezegd dat ze niet meer terug hoefde te komen. 3,5 euro per uur vind ik dan nog teveel voor iemand die de hele dag op d'r kont zit.
Hahahah brabants gaat nog wel hoor ligt er aan waar je vandaan komt .En waar ik vandaan kom uit helmond daar hebben ze de kortste taal van nederland.Als ik hier waar ik nu helmond ga praten (ook brabant) verstaan ze me maar half Jee lag ik eindelijk op de bank te slapen een paar minuten staat er weer iemand voor de deur grrrrrrr Ik had straks zo,n buikkrampen en diaree echt niet grappig pfff
Nou ja ik ben zelf ook geen huishoudmens Stofzuigen mag ze elke dag doen, en de was moet ze vanaf blijven De was strijken....heb niet eens een strijkplank, ik strijk niks hahaha! Dus mss ook wegsturen dan maar? Ga er ook niet van uit dat ik 8 uur per dag visite heb? Krijg je dan geld terig van je verzekering? Ik ga maandag maar eens bellen!
Sjudith: Strijk jij helemaal niks? Heb je dan allemaal goed waar zo de kreukels uitvliegen, wat handig? Maar hoe doe je dat dan met je babygoed? Dat is veelal tricot dat kreukt toch? Diana: Klopt er is geen nieuws van Rebecca, jammer he? Ben ook benieuwd hoe het met haar is hoor,.. Mijn patat was heerlijk, fijn Binna dat jezelf ook hebt getracteerd op patatjes. Fysio was heerlijk NOT! Zat een wervel heelmaal verkeerd, trok aan bm-banden en gaf overal spanningen. Hij heeft hem even losgekraakt en ik moet heel het weekend heel rustig aan doen. Niet echt iets voor mij, maar ik kon werkelijk niet meer op of neer. Nu gaat het stuk beter, moest meteen huilen en zweet brak me uit met losmaken, maar goh wat een verademing zeg. Bye bye,..
Zo, ik heb alles gelezen en bijna niks onthouden ha ha ha Wel zag ik een berichtje van Cynthia, erg leuk en het geluk leest er ook van af. Hartstikke fijn dat alles goed gaat! @Binna: ik plaag je maar hoor hihi, ik vind het echt mooi dat roze. Hebben je kindjes van het werk dat schilderij gemaakt? Mij pesten ze ook altijd omdat ik onwijs veel jurkjes heb gekocht voor de kleine. Krijg ik ook altijd te horen dat het niet per ongeluk een jongetje moet worden...(woensdag was het nog duidelijk een meisje, dus dat lijkt me sterk...) Verder heb ik van alles of kraamzorg gelezen geloof ik. Ik krijg 8 dagen kraamhotel. Dat is 8 x 24 uur, maar ik betaal 8 x 8 uur. (en dat krijg ik weer terug van VGZ) Hier is vanmiddag het laminaat op de babykamer gelegd, helemaal happy mee. Het begint nu tenminste ergens op te lijken. Zondag ga ik wat kleertjes wassen en in de commode leggen. Ik heb de commode van m'n oma gekregen en mijn vader heeft daar nog op gelegen. Vind ik toch wel bijzonder. Morgen heb ik de verjaardag van m'n stiefvader, dus dan togen we naar België. Heb er zin in, m'n broer is ook over met z'n gezin uit Italië. Zie ik eindelijk m'n peetkindje weer (is afgelopen September op mijn verjaardag geboren) Verder ligt de kleine weer erg raar volgens mij. Alles zit onder m'n navel, net of ze in een hangmatje ligt. Fijne avond allemaal en ik duim voor een fatsoenlijke nachtrust voor Elle & Austin. (en de rest ook natuurlijk, maar hun net iets meer ) liefs Philly
@ Passiepaard, hmm geen van die kleertjes is gekreukt! De lakentjes een beetje, maar ach die zijn na het slapen ook gekreukt! En verder heb ik geen kleren die kreukelen, ik gooi alles in de droger (ook als er staat dat het niet mag ) en tot nu toe alles prima er uit en niet gekreukeld! En die 2x per jaar dat mijn vriend een blouse aan doet strijken we bij mijn moeder of zijn moeder
Las van alles over kraamzorg. Wat me opvalt is dat velen er tegenop lijken te zien... ik verheug me er eerlijk gezegd wel op ! Had dan ook een erg prettige intake - ik moest zelf maar aangeven wat ik gedaan wilde hebben, ze kon evt ook wel wat eten klaar maken, verder ook licht huishoudelijk werk. Moest zelf kijken wat mijn prioriteiten waren. Toen ik aangaf dat mijn lief maar moest koken, dat hij dat inmiddels ook wel was gewend, zei ze dat het juist ook voor de papa een drukke tijd was en dat het voor hem ook heel lekker was als hij kan genieten en niet hoeft te koken of te wassen. Wow! Dàt wil ik wel graag, dat mijn lief ook een beetje lol heeft ! Ik zie het echt een beetje als vertroetelarij - het lijkt me heerlijk ! Een vriendin van mij, die zelf in de kraamzorg werkt, heeft me op het hart gedrukt dat als het niet goed voelt, of niet klikt met je kraamhulp, dat je dat zo snel mogelijk moet aan geven. Het is de bedoeling dat je een goede kraamtijd hebt! Dat heb ik in mijn oren geknoopt: als ik me er niet lekker bij voel, kaart ik het aan, en ik ga er van uit dat er dan een ander komt! Verder vandaag weer naar het ziekenhuis geweest: ctg goed, vruchtwater goed, beweeglijkheid goed ! Ik mocht weer naar huis! Joepie! Vorige week werd al gezegd dat ik opgenomen zou zijn als ik zwanger was van 1, en nu nog steeds niet! Maandag gaan ze weer meten, dat is wel weer echt spannend. Toch ben ik dik tevreden als het zo doorgaat en JOEPIE, ik heb in ieder geval de 34 weken gered! Tot zover, fijn weekend allemaal!
Hey allemaal, Heb alles geprobeerd bij te lezen na een dagje werk, ben stikkapot dus reageren op iedereen gaat er niet inzitten vrees ik. Cynthia, blij je gehoord te hebben, hopelijk heb je niet te veel last van de wonde van de keizersnede. Had er al van gehoord dat de navelstreng er kon komen maar dat is heel zelden dus heb je even pech gehad. Goed dat je ex onmiddellijk kon komen. Austin, *fluister* ik hoop dat je ondertussen de slaap hebt kunnen vinden. Naat, proficiat met je nichtje Er was ook nog iemand met een nieuwe auto Philly, welkom in België morgen Passiepaard, het probleem is wel verholpen nu hopelijk, doe het maar rustig aan. Voor de rest ben ik het weer vergeten... Vandaag is ons manneke heel aktief geweest, het was zelfs zo dat het begint te vervelen en dat ik eens graag rustig wil zitten, raar hé, nu beweegt hij veel en zit ik nog te zeuren . Gisteren nog naar Baantjer gekeken met als gevolg we maar tegen middernacht zijn gaan slapen en deze morgend de wekker om 6 uur dus veel te vroeg afliep, ik slaap 's nachts wel goed maar moet om de 1,5 à 2 uur naar de toilet. Gisteren rondleiding gehad in de materniteit van het ziekenhuis, ze hebben de nodige uitleg gegeven en hebben de verloskamers en dergelijke laten zien, ook de mogelijkheden die er allemaal zijn en op welke manieren je allemaal kan bevallen, heel interessant maar de verloskamer ga ik dus niet zien op de moment dat ik moet bevallen Krijgen jullie ook een heel pakket wanneer jullie in de kliniek bevallen, zo krijgen wij al de nodige verzorgingsprodukten voor de baby, en dienen wij enkel bovenkledij te voorzien. Morgen hebben wij een straat-BBQ met de buren dus laat ons hopen dat het goed weer wordt, zondag alweer een BBQ bij de schoonouders, ik moet dusn niet koken dit weekend, erg dat ik dat vind Zo dat was het weer, nu de sofa op en lekker uitrusten van het dagje werken
Jeetje wat lekker niet strijken, niet dat ik het heeeel vaak doe maar toch. Judith, klinkt goed hoor, haha! Mijn vorige kraamhulp had ook een stagaire mee, had er dus 2. En wat ze de hele dag deden (van 9 tot 3) ontbijt maken voor mij op bed, daarna begonnen ze met de was. Ik douchen, maakte zij mijn bed opnieuw op (heerlijk iedere dag een schoon bed). Daarna gingen we de kleine wassen en badderen. En natuurlijk voeden. Dan was het tegen 11 uur. Beneden met de visite, kreeg ik lekker vers schoongemaakt fruit. En even zitten. Rond 12.30 lunchen, soms met visite. Dan weer voeden en dan lekker slapen. Dan gingen zij, de wc/badkamer schoonmaken en beneden zuigen enz. Tegen de tijd dat ze weggingen rond 3 uur, kwamen ze mij nog even een kopje thee brengen op bed. Das toch pure verwennerij, wie wil dat nou niet. Alle was weg, alles schoon, soms de boodschappen gedaan en het avondeten dat klaarstond om op te zetten. Zal wel aan mij liggen hoor, heeeeeeerlijk. Rustig aan Passiepaard! Lekker he dat snacken, is hier bijna iedere vrijdag raak! Mooie tas Philly, inderdaad eentje waar mannen ook gewoon mee kunnen lopen. Ik heb nu een rode bloemetjes van oilily, mooi ding, beetje te klein, en natuurlijk niet echt mannelijk, haha!
Zo, ik ben ook weer bijgelezen. En net als zovelen, heb ik maar weinig onthouden. @ElleNY: wat een drama zo'n HA. Hopelijk krijg je woensdag een beter antwoord. Over kraamhulp: ze zijn er 7 uur per dag gemiddeld. Ik heb vorige keer de eerste dag een dramawijf gehad. Die is dus ook niet meer terug gekomen. Vanaf dag 2 een echte engel, zij komt straks ook weer! En ik vond het echt heerlijk. Huishouden werd lekker bijgehouden, bed verschoont als ik aan het douchen was. Alle tijd voor uitleg over verzorging baby. Lekker thee op bed, vers fruit salade, ontbijt en lunch verzorgd. Avondeten klaar om op te zetten. HEERLIJK! En nu zal ze ook de nodige tijd aan Jarissa besteden natuurlijk. Lekker hoor, kan ik me concentreren op brusje zonder dat Jarissa tijd/aandacht tekort komt. Over kinderkamer: wij krijgen morgen electra in onze kinderkamer! En dan hopelijk de komende 2 weken isolatie en gips. Dan nog gips afwerken en sauzen, vloerbedekking en meubeltjes er weer in en de kamer is klaar. Zal lekker zijn want dan kan Jarissa daar weer slapen. Brusje komt eerst bij ons op de kamer en gaat daarna samen met Jarissa op 1 kamer. Als dat niet meer gaat, gaat 1 van beide dames naar boven (we slapen nu beneden). Ik hoop dat dat nog even gaat duren!
Ik lees dat je best verwend word door de kraamhulp, vers fruit, ontbijt en avond eten. maar hoe komen ze aan de spullen. pinpas meegeven voor boodschappen? of moet je het zelf halen of door je vriend/man heb echt geen idee
Dat vroeg ik met ook al af En elke dag bed verschonen waar is dat goed voor? Doe ik nu toch ook niet? Of moet dat Is alleen maar extra was en fruitsalade? Ik hou er niet eens van whahah! Ik ben gewoon ook niet zo dol op mensen die mijn huishouden doen. Ben ook bang dat ze gaan zeuren over de katten ofzo.......
Hier hadden we zelf alles in huis. En bed verschonen is in je kraamtijd wat anders dan daarbuiten. Ten eerste lig je heel veel meer op bed (in de meeste gevallen, er zijn altijd uitzonderingen), je zweet vaak veel meer, je vloeit meestal nog en je boobs lekken. Al met al genoeg reden om te genieten van een schoon bed!
Philly, bedankt voor de tip van de tassen. Ga er ook 1 bestellen! Leuke site! Licrys, wat goed! Echt heel fijn. Nu hopen dat het maandag ook zo is.