Augustus 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Diana81, 19 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. denicepino

denicepino Fanatiek lid

13 jun 2007
    1.943
    0
    0
    horeca medewerkster
    kerkrade
    Goedemorgen !

zijn er nog meer mensen die al wakker zijn. zo niet... niet wakker worden hihi nog eventjes door slapen hoor !

ben wel 40 keer opgestaan volgens mij vannacht weer constant naar de wc moeten rennen....
    gister uitslag van de urine gekregen blijk ik eiwitten in me urine te hebben... nou moet ik opletten of ik geen hoofdpijn heb en misselijk ben hm... ja ik heb altijd wel een beetje hoofdpijn. Me oma heeftgelukkig een bloeddruk metertje ga ik zo maar eens kijken wat voor een bloeddruk ik heb. Tussen hoeveel en hoeveeel is de bloeddruk goed? want had gehoort dat deze niet te hoog mag zijn.. nou benbenieuwd dan ik bel meteen de vk als deze te hoog blijkt te zijn.
    weet eventjes niet meer wat er allemaal geschreven is heb wel alles gelezen hoor ! echt waar! maar ben het een klein beetje vergeten eigenlijk.

ehm jah en toen was ik volgens mij alleen hier....

2. kimh

kimh Lid

30 mei 2008
    18
    0
    0
    Apothekers assistente
    Amersfoort
    Jeetje, ik lees dat de meeste van jullie gewoon gemiddeld 45 uur kraamzorg krijgen.
    Ik krijg maar 24 uur en ze was echt niet van plan meer te geven ivm tekort aan personeel. :(

Het was voor ons toch wel erg fijn dat we wat meer uren hadden bij ons eerste kindje. Vooral omdat we toen hele nachten wakker waren. Konden we s'middags ff bijslapen terwijl zij dan bij de kleine was. En de boel een beetje op orde hield.

Niet te vegeten dat nu ons dochtertje ook nog rondloopt.
    Zegt ze: jullie kiezen voor meerdere kinderen dus dat is niet ons probleem! Nou... ik viel zowat van m'n stoel, wat een opmerking. En dat van de kraamzorg! :confused:

Maar goed, keus is er niet meer want alles zit nu al vol voor augustus. Dus we moeten het er maar mee doen. :( :)

3. denicepino

denicepino Fanatiek lid

13 jun 2007
    1.943
    0
    0
    horeca medewerkster
    kerkrade
    OK ! ik heb een vraagje me vriend die zeurt er maar over door. Laatst waren wijop een kraambeurs en daar heeft tie van die koekjes gezien met muisjes erop die al helemaal ingepakt waren in folie dus niet zelf gemaakt gewoon uit een verpakking. Nou zijn we vergeten waar die te krijgen zijn. kan iemand mij helpen om die te vinden? hij zou graag die op zijn werk uitdelen in plaats van beschuit met muisjes die zacht worden als ze meer als 2 uur inde warmte leggen aangezien hun daar met 4 ploegen werken hele dag door.

4. kimh

kimh Lid

30 mei 2008
    18
    0
    0
    Apothekers assistente
    Amersfoort
    denicepino volgens mij is een normale bloeddruk rond de 70/120.
    Zelf zit ik altijd wat lager. Maar vele te hoog is echt gevaarlijk. Heb een vriendin die een ernstige zwvergiftiging heeft gehad. Dat hadden ze wat laat door en ze heeft toen nog maanden met de gevolgen gezeten.

Hoop niet dat 1 van jullie dat overkomt! is echt geen pretje!

5. denicepino

denicepino Fanatiek lid

13 jun 2007
    1.943
    0
    0
    horeca medewerkster
    kerkrade
    aha daar moet ik dus onder zitten...
    heb ook altijd lage bloeddruk dus als hij nu een stukkie hoger is daardoor zie je dat misschien niet meteen. ik zal opmeten en even laten zien hier op forum dan kan misschien iemand mij vertellen wat die van de bloeddruk vind vorig keer had ik 60/100 met hartslag 73. ik zie aan de lijst dat ik wel steeds een snellere hartslag heb ik begon met 59. met een bloeddruk van 60/110 maar ja zal wel ergens aan leggen dan.

6. Puck2008

Puck2008 Fanatiek lid

3 dec 2007
    2.641
    0
    0
    Goedemorgen!

Ik ben ook alweer wakker. De buren zijn aan het verbouwen en ze begonnen al vroege en de zon scheen op mijn koppie, dus langer blijven liggen was er voor mij niet bij.

Ik heb trouwens het idee dat ons beebje verder aan het indalen is. Voel echt pijnlijke steken in mijn onderbuik en af en toe voel ik een handje in mijn lies. Maar die steken zijn soms echt venijnig :( en daarna trekt het zachtjes door naar mijn onderrug. Volgens de gyn. lag hij nog niet helemaal vast met z'n hoofdje, dus ik denk dat hij daar nu mee bezig is....

Straks gaan we nog even naar het tuincentrum om nog wat plantjes voor de voortuin te halen, er zijn er een paar die de droogte niet hebben overleefd.

@ Denice: wat vervelend dat je zo vaak naar het toilet moet. Hopelijk is je bloeddruk in orde. Sterkte!

Fijn weekend allemaal!

Liefs!

7. Philly

Philly Bekend lid

15 nov 2007
    672
    0
    0
    Denicepino:
    Je moet op de volgende symtonen letten, als je zoiets voelt (dus 1 van deze symptomen of meerdere) moet je even aan de bel trekken:

• hoofdpijn
    • gezichtsstoornissen zoals zwarte vlekken of lichtflitsen zien, sterretjes zien, of vaag zien
    • plotseling vocht vasthouden en dan vooral in de handen en het gezicht (let op, vocht vasthouden kan ook een heel normaal verschijnsel zijn in de zwangerschap, vooral in de voeten, enkels en handen)
    • beknellend gevoel rond de maagstreek en het hoofd(het zogenaamde bandgevoel)
    • misselijkheid en braken
    • geheel gevoel van malaise
    • tintelingen in de vingers
    • pijn in de bovenrug of tussen de schouderbladen

Volgens mij is je bloeddruk prima, maar ik ben geen arts.
    Mijne was de laatste keer 110/70 en dat was goed, dus ik denk dat 110/60 nog aan de lage kant is.

@KimH: pardon, zei ze dat echt!:confused: :confused: :confused: Ik val bijna van m'n stoel. Wat een belachelijke reactie. Het is vervelend dat ze in de zomer tekorten hebben, maar zo draait ze het een beetje om geloof ik.

8. Philly

Philly Bekend lid

15 nov 2007
    672
    0
    0
    Die van mij probeerde vannacht een voet naar buiten te wurmen via m'n navel. Ik kon 'm zo vastpakken.
    auw auw auw :( :(
    Prima dat ze zich even uitstrekt, maar liever in de lengte dan in de breedte dan :)

9. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Inbraak:

ik zag dat jullie inmiddels al 2 mama's hebben hier!
    Dames gefeliciteerd met jullie wondertjes :D

(en voor de overige dames...ik vroeg me af wat er gebeurt was dat rebbel en cynthia zo vroeg zijn bevallen....kan iemand me dat vertellen?)

10. duster2000

duster2000 Fanatiek lid

15 mei 2008
    4.258
    0
    0
    Rijen
    @Debbie@Babsie@Willielien; Geniet van jullie verlof! :D :D

@Elleny; Ik ben degene die maandag getrouwd is. Het was echt 'n superdag! Wel erg vermoeiend en net die dag last van dikke enkels door het warme weer.... Daarna zijn we nog lekker 'n paar daagjes naar Scheveningen geweest en hebben we van ons (voorlopig) laatste uitje samen genoten

@Jennifer; Wat fijn dat jullie uit de naam en de kaartjes zijn

@Licrys; Geluikkig was alles goed in het ZH

@Kimh; Wat 'n belachelijke opmerking vd kraamverzorgster! Ik zou ook echt uit mijn dak gegaan zijn. Balen dat overstappen niet meer mogelijk is

Groetjes Silvia

11. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    JOEPIE, JOEPIE, JOEPIE!

Ik heb geslapen!!! Geweldig, voel me een heel ander mens. Okay, wel wakker geweest van half 2 tot iets over drieën maar daarna? Het is nu 9 uur en ik heb al die tijd geslapen (met plaspauzes maar die kan ik hebben!!) Zo fijn. Ik weet zeker dat het komt omdat jullie allemaal aan me gedacht hebben! :D

Maar nu zie ik dat Austin toch weer wakker was rond 4 uur (heb toch het gevoel dat ik je een beetje heb laten zitten :( ). Ach arme en ik had zulke goede hoop gisteren dat je misschien echt begonnen was... I'm so sorry girlie! Doe dan maar vandaag hè? ;)

@Kimh: wow, wat een kraamzorg! Niet te geloven. Heb je je verzekeraar al gebeld wat hij van plan is hieraan te doen. Je betaalt tenslotte voor meer, dus wel even op je strepen gaan staan hoor! Veel verzekeraars bieden nu in ieder geval huishoudelijk hulp extra aan.. dat zou jou toch ook wel helpen denk ik?

@Duster! Nogmaals gefeliciteerd! Goed man, huwelijksreis naar Scheveningen, altijd gezellig daar (lang geleden gewoond). En je had best goed weer hè? Ik hoop dat het een dag was om nooit te vergeten en dat je goed verwend bent. Kan je je trouwring wel om? Mijn ringen hangen aan een kettinkje om mijn nek!

Goed, ik ga eens genieten van het feit dat ik niet helemaal kapot ben! WOW!

liefs,
    Elle

12. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    hoi meiden! :D

dank jullie wel voor de felicitaties! :D
    even heel snel een berichtje van mij, we gaan zo weer naar Milan!
    maar ik wilde jullie even laten weten dat het heel goed met hem gaat! :D
    hij is sinds gister uit de couveause en ligt nu in een gewoon bedje op een 1 persoons kamertje waar we lekker privacy hebben! we mogen hem lekker verzorgen en hij heeft al een aantal keer zijn hele voeding bij mij aan de borst gedronken! wat erg knap is omdat hij zo vroeg geboren is! dus wij zijn super trots op ons mannetje! :D
    ze houden zijn zuurstof gehalte nog even in de gaten, maar verder is hij vrij van de slangetjes... en die mag er waarschijnlijk vandaag ook af, dus dan helemaal geen monitor meer! dat vind ik wel een beetje eng omdat ze hem tot nu toe daar steeds mee in de gaten hielden, maar als ik wil mag ik dan vanavond bij hem blijven slapen!

ik ga er weer gauw vandoor!

liefs rebbel

13. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    Ik ben er vannacht elk uur uitgeweest om te plassen , maar slaap daarna gelukkig gewoon weer verder. Helaas was Andy geen nachtrust gegund want ik dacht dat de katten met een muis binnen waren, die moest hij dus eerst opsporen, maar niet gevonden. Nu hoop ik niet dat hij ergens in/achter ligt. [-o<

14. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Rebbel, fijn om van je te horen. Geweldig nieuws! Hopelijk mag Milan ook snel mee naar huis!

15. Puck2008

Puck2008 Fanatiek lid

3 dec 2007
    2.641
    0
    0
    Wow Elle, wat fijn dat geslapen hebt! Dat moet een opluchting zijn! Zal voor je duimen dat het komende nacht weer goed gaat!

Rebbel: wat leuk om wat van je te horen! En wat fijn dat het zo goed gaat met Milan! Geniet lekker van jullie ventje!

Petra: ik hoop idd dat die muis niet ergens ligt, bah! Lief he van de katten dat ze die mee naar huis nemen, bah! Gelukkig nemen ze ze hier niet mee, alleen dode vissen :( .....

16. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    rebbel liep al sinds 26 weken af en aan naar het ziekenhuis ivm vroegtijdige weeen

cynthia de'r vliezen waren gebroken

17. miranda4xmama

miranda4xmama VIP lid

17 sep 2007
    6.379
    0
    0
    Ergens in Drenthe.
    Goede morgen meiden.

@ Cynthia en Rebbel: fijn dat het zo goed gaat met jullie ukkies!
    Hopen dat ze snel mee naar huis mogen.

@ Elle: super dat je nu eindelijk eens geslapen hebt.

Hier alles goed, heerlijk geslapen.

Fijne dag allemaal.

18. Licrys

Licrys Actief lid

10 sep 2007
    153
    0
    0
    Rebbel, wat fijn! Veel plezier!

Las iets over hoge bloeddruk - dit kwam ik laatst tegen: De bloeddruk is te hoog als de bovendruk groter is dan 140 mm Hg, of als de onderdruk hoger is dan 90 mm Hg.

ElleNY, wat heerlijk dat je weer eens beter hebt geslapen!

19. Philly

Philly Bekend lid

15 nov 2007
    672
    0
    0
    @Elle::whistle: :whistle: :whistle: :whistle: :whistle:
    Super, geniet lekker van je dag in fitte toestand!

@rebbel: Leuk dat je even komt posten bij ons en ook goed nieuws, fijn dat je vannacht bij je ventje mag slapen :thumup:

@puck: vervelend he dat indalen, maar het geeft als het goed is wel wat meer lucht bovenin, dus dat is dan wel weer fijn.
    en dooie vissen :( ....die van mij "vangt" sokken en pantoffels ha ha. Komt ze heel trots mee aangesjouwd. :)

fijne dag allemaal!

20. aykietje

aykietje Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.010
    0
    0
    Ambtenaar
    Mol, Provincie Antwerpen, België
    Stuitertjes
    - Queenbee: ruggetje onderin in buik ziekenhuis
    - Aykietje: KS op 31/7 -> ziekenhuis
    - sjudith: Volkomen stuit, kleermakerszit -> ziekenhuis
    - Daisy1975 (tweeling): Eén stuitertje nog met de poep naar beneden-> KS op 16/07 ziekenhuis
    - rebecca5: hoofdje en beentjes bovenin de buik -> ziekenhuis
    - joy72 :hoofdje en de voetjes boven in de buik ziekenhuis
    - CynthiaB: billetjes in bekken en beentjes in kleermakerzit.-> BEVALLEN
    - mik25: stuit op 26-06 controle op 03-07 helaas
    - Arri: Hoofdje bovenin. Voetjes nog alle kanten op. -> hoopt Thuis

Niet stuitertjes
    - Monique Kenitra: gezichtje beneden maar kijkt naar de buikkant ipv rugkant (hoofdje dus een beetje achterover) volgende check 05/07 Sterrekijkertje.
    - Binnabinna -> ziekenhuis
    - JennyS -> Thuis
    - Austin
    - Passiepaard -> Thuis
    - Mariel77 -> Ziekenhuis
    - Happy1980
    - Debby2007 (laatste controle 19/6)
    - Diana81 -> Thuis
    - Puck2008 (inleiding week 37-38 ) -> Ziekenhuis
    - Naat80 -> Ziekenhuis
    - MYAngel (Toch keizersnede wegens stollingsprobleem) ziekenhuis
    - lique80 (overgewicht) -> ziekenhuis
    - lauwie
    - Nair -> Thuis
    - Kiki (toch keizersnee ergens in week 38 ) -> ziekenhuis
    - Linka76
    - Nadje78
    - Pruts27
    - Miranda
    - Delilah -> Thuis
    - Rebbel -> BEVALLEN IN KLINIEK
    - Willielien -> Thuis
    - tammie26 -> Thuis
    - Bumba -> Thuis
    - Schatje1 -> ziekenhuis
    - Duha
    - Denicepino
    - Alieke -> thuis
    - Rachel1984 -> ziekenhuis
    - Maxi -> ziekenhuis
    - petrabr (geen stuitertje meer)
    - Babsie
    - Natas1
    - Marleen83 -> Thuis
    - Philly -> Kraamhotel
    - Noura -> Thuis
    - Lyrics (tweeling) -> ziekenhuis
    - Bemy -> ziekenhuis
    - Esprit -> ziekenhuis
    - Kelly83 -> ziekenhuis
    - Jennifer70 -> ziekenhuis
    - Eimat -> Thuis
    - Chantico -> ziekenhuis
    - Duster2000: beebje is op tijd gedraaid. Kraamhotel
    - Muis 80 -> ziekenhuis
    - Charissa1976 -> Thuis

Aangepast, wil je er bij of is de situatie gewijzigd, stuur dan een PB-tje naar mij, dan pas ik hem zo spoedig mogelijk aan.

Deel Deze Pagina