Augustus 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Diana81, 19 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Het wordt hier wel spannend met al die dames die aan het rommelen zijn. Wie zal de volgende zijn?

Ben erg moe vandaag, terwijl ik de hele dag eigenlijk niks doe. Behalve dan Lianna bijhouden. Vanmorgen wilde ik weer lekker uitslapen, heeft ze gewoon 'n uur lang liggen huilen. En dan niet echt huilen, maar dwingend huilen. Zodra ze beneden was hield het op. En in d'r bedje heeft ze toch ook speeltjes genoeg.

2. Maxi

Maxi Actief lid

22 okt 2007
    458
    0
    0
    peuterleidster
    NL
    Rebbel wat een mooi ventje, hoop dat ie snel mee naar huis mag.

@ Rebecca, ik hoop dat de draaipoging lukt... duim duim.

3. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Hey Rebbel, ook hier wil ik nog even tegen je zeggen dat je een prachtig manneke hebt!

Austin wat spannend, heel veel succes!

Rebecca, ik hoop dat de draaipoging gaat lukken!

Babsie, wat fijn dat je de 49 uur KZ krijgt. Hier is het risico groot dat het niet meer dan 3 of 4 uur per dag wordt.

Iemand schreef over een ongesteldheidsgevoel hebben en wat dat betekent. Ik weet het niet maar ik had het zelf vannacht ook, dus ik ben wel nieuwschierig.

4. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @ Natas dat was ik :)
    Maar schijnt bij indalen te horen :)

@ Sjorsje, jeetje lijkt me in dit stadium van de zwangerschap wel vermoeiend, een kleintje die zo huilerig is :(

@ Maxi, jeetje gelukkig is alles weer goed! Ukkie wel binnen houden he!

5. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Dat ongesteldheidsgevoel had ik bij m'n vorige zwangerschap 3 weken voor de bevalling, continue. Om gek van te worden.

6. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Dat is toch iets wat met het indalen te maken heeft?

7. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Ah oké, merci!

8. babsie

babsie Fanatiek lid

10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    @natas1, ja ik zou ook maar 24 uur krijgen 8x3 uur, waarom ik nu wel 49 uur krijg weet ik eigenlijk niet. :D maakt me ook niet uit. Ik laat het nu eerst zo en dan zie ik dan wel weer. ( waarschijnlijk kan ik het met minder doen vandaar)

9. Diana81

Diana81 Bekend lid

4 mrt 2007
    881
    0
    0
    Goudsmid
    Weert
    Ik krijg ook de volle 49 uur kraamzorg. Hier bij kraamzorg midden-limburg is zover ik weet geen tekort aan kraamhulpen. Misschien krijg ik zelfs een stagair erbij.
    Ik vind het wel fijn, twee voor de prijs van één.
    Ik vind het huishouden zelf verschrikkelijk, dus ben blij als ze me daar mee kunnen helpen. (Je moest eens weten hoe het er hier af en toe uitziet).

10. Happy1980

Happy1980 Fanatiek lid

14 jun 2007
    2.015
    0
    0
    verpleegkundige
    Gelderland
    @rebecca: Wat vervelend allemaal. Hopelijk kunnen ze de kleine eind van de week draaien en ben je snel van al die pijn af. Zal zeker voor je duimen! Sterkte in ieder geval.

@Denicepino: Oh bij jou ook al aan het rommelen. En in het ziekenhuis. Sterkte.

@ElleNY: Jammer dat je weer slecht geslapen hebt. Hoop zo voor je dat het snel weer beter wordt. Wel goed van je, dat je je ziek hebt gemeld.
    En Chris heeft een lekker vooruitzicht zeg. Heerlijk, zou wel mee willen!

@sjudith:Oh dat is ook naar dat de kleine zo aan het schoppen is. Zeker als het heel veel pijn doet. sterkte.

@Miranda: Sterkte vandaag. Hopelijk krijg je de datum en kan je daar naartoe gaan leven. Hoop dat alles weer goed was!

@petrabr: Ja je mag al bevallen. Misschien toch wel slim om het een en ander voor te bereiden!

@rebbel: wat een mooi kereltje hebben jullie zeg. Super leuk dat je foto's hebt geplaatst. Hoe gaat het verder?

@Puck2008: Jij ook al aan het CTG gelegen. Gelukkig ben je nu weer thuis. Doe maar lekker rustig aan!

@Austin: jij ook heel veel sterkte. Hopelijk zet het goed door en kan je snel genieten van jullie kleine meid!

@Philly: Succes bij de Vk straks

@Joy72: Spannend voor morgen zeg. Alvast succes.

@Esprit: Goed dat je gebeld hebt. Als je je onzeker er over voelt, moet je gewoon bellen. Beter een keer te veel als te weinig toch. En anders ga je alleen maar stressen en dat is ook niet goed voor die kleine.

@Pendrag: ja de zwangerschapsdementie, daar heb ik ook wel last van. Fijn dat je nu morgen mag. Wel vervelend die harde buiken. Doe maar goed rustig aan!

@QueenBee: Fijn dat alles bijna helemaal klaar is. Doe je wel rustig aan!

@duster2000: Succes bij de cesartherapie.

@noura: Klinkt niet echt goed bloedverlies en pijnlijke harde buiken. Is het nu wel gestopt?

@babsie: Super zeg dat je gewoon 49 uur kraamzorg krijgt!

@Maxi: fijn dat je toch even naar het ziekenhuis mocht voor een ctg. Geeft toch weer even wat meer rust!

@sjorsje: Vervelend dat je dochter zo huilerig is. Hopelijk kan je toch lekker rustig aan doen en misschien vanmiddag nog even slapen?

11. Happy1980

Happy1980 Fanatiek lid

14 jun 2007
    2.015
    0
    0
    verpleegkundige
    Gelderland
    Zo ben weer terug van het ziekenhuis.

Alles was gelukkig goed met de kleine. Het is wel iets aan de kleine kant, maar niet te klein. Zat nog net binnen de onderste lijn.
    Het weegt trouwens nu iets van 2000 gram. Dus dat is volgens mij hartstikke netjes.
    Over twee weken mag ik terug komen en dan maken ze nog een echo. Dat is wel een fijn gevoel hoor!

12. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @ Happy,
    volgens mij is 2000 gram prima!
    Ik ga straks weer voor een echo :D
    Ga om een foto vragen :p
    Heb ik nog iets ;)

13. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Volgens mij wel ja. Alhoewel ik niet lang voor de bevalling bij de verloskundige was geweest en ze toen nog niet ingedaald was. Toen m'n vliezen gebroken waren moest ik ook eerst blijven liggen totdat de verloskundige gevoeld had. Dat was gelukkig wel zo.

14. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Zal er helaas niet inzitten. Ze krijgt om 14.15 uur d'r prikjes bij het CB en daarna moeten we nog boodschapjes doen. Vanavond eens lekker vroeg naar bed.

15. Mariel77

Mariel77 Bekend lid

17 aug 2007
    969
    0
    0
    Brabant
    Rebecca, heel veel sterkte met de draaipoging. Ik ga heel hard duimen!

Maxi, gelukkig was alles goed. Wel spannend!

Happy, fijn dat alles goed is! Wat een geruststelling.

Hier alles goed! Alleen dikke enkels...en ongesteldheidsgevoel. Vandaag al weer 35 weken!
    Mijn man heeft gisteren het geboortekaartje ontworpen. Hij is zo leuk geworden!

16. Pruts27

Pruts27 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.275
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    Dag dames!

De laatste paar bladzijden even teruggelezen en lees dat het voor een aantal dames nou toch wel erg spannend wordt (draaipogingen, rommelen etc)! Veel succes en sterkte vanaf hier!
    Vandaag 34 weken en vanmiddag weer een afspraak met de vk. Zal wel niet veel anders zijn dan voorheen. Met een 10 minuutjes sta ik weer buiten. Volgende keer kan manlief ook mee, want dan heeft hij vakantie. Heb wel eerder last van een harde buik, maar dat doet gelukkig niet zeer zoals andere dames beschrijven. En tja alles wat ik graag wil doen gaat zo snel niet meer. Moet manlief maar bijspringen en gelukkig is het hier nou vakantie, dus familie kan evt. ook helpen. Nog een weekje werken en dan met verlof! Heb de boekenkast al geplunderd bij mijn schoonzus en spelletjes.nl doet het ook goed ;) . Nee ik vermaak me wel.

17. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ja het is nu wel gestopt hoor, het was alleen in de avond. en ik heb natuurlijk al de hele zwangerschap regelmatig bloedingen gehad, wanneer het echt meer is moet ik aan de bel trekken.
    en ik wil nog niet dat het geboren word. moet morgen eerst verjaardag van mijn zoon vieren, en dat het welfijn is dat er toch een tijd tussen de verjaardagen zit, anders zit ik heel juli verjaardagen te vieren .

oei rebecca spannend hoor, ik hoop dat het lukt het draaien

pruts gefeliciteerd met je 34 weken en veel plezier bij de vk

leuk mariel dat het kaartje mooi is geworden. sterkte met de dikke enkels en gefeliciteerd met je 35 weken

sjorsje succes met de prikjes vanmiddag

judith succes met de echo, en hoop dat een foto lukt, ik kon niet meer echt wat herkennen in de echo

fijn happy dat ze tevreden waren, en zeker fijn dat je nog een keer mag komen

ga even wat eten mijn maag rommelt

18. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    @sjudith
    oooow, dus die vlieger gaat niet op. muziekje opzetten? of tegen beebje praten en over dr ruggetje aaien? hoewel, dat laatste werkt bij ons vaak averechts: gaat ze juist enorm reageren...
    dan toch een paar whiskeytjes denk ik, zit niet veel anders op...
    nee joh, echt balen he, soms wordt je er gewoon echt strontziek van, en je mag er eigenlijk niet over klagen, want ja, je bent toch in blijde verwachting en andere vrouwen blablabla.

@rebecca
    mooi dat er concrete plannen zijn! en natuurlijk gaan we duimen!

@maxi
    de donderwolk (wel een groot woord) is al overgewaaid hoor. denk dat de meesten zich wel realiseren dat het de omstandigheden zijn (hormonen, gebrek aan slaap, spanningen mbt de bevalling/ weeen/ ziekenhuizen) in combinatie met de grootte van de groep actieve augustus-mama's hier op het forum dat er af en toe wat dingen tussendoor glippen...

ik voel ook steeds de welbekende menstruatiekrampen. gek he, heb ik geen seconde gemist al die maanden, en nu ik het weer voel denk ik: ooooh, balen, dat komt weer natuurlijk over een tijdje!

@happy
    fijn zo! klein maar fijn!

@sjudith
    nou, het shoppen heeft niks geholpen hoor: de kleine is weer zo verschrikkelijk druk. Ga even iets anders doen dan achter de laptop zitten, echt niet comfortabel dit. en net WEER de hik he... tis ook wel schattig hoor. Gelukkig kan ik nu ik met verlof ben mn activiteiten aanpassen aan de kleine!

19. Leeuwtje8108

Leeuwtje8108 Fanatiek lid

8 nov 2007
    1.251
    0
    36
    hoi meiden ,
    Sorry heb me niet aan mijn belofte kunnen houden om vaker te lezen en te reageren.
    Mijn leven staat gewoon een beetje erg op zijn kop.
    Hoop dat jullie dat begrijpen .
    Ik zie dat we al 2 beebs erbij hebben en dat er 2 binnekort erbij zijn
    Dencipino en austin heel veel succes.
    Verder wou ik alleen leten weten dat ik nu onder controle ben in ziekenhuis sinds gisteren.
    Vorige week woensdag was mijn bloeddruk veel te hoog en had knallende hoofdpijn.
    Mijn vk heeft me doorgstuurd naar zh.
    daar aan de ctg en bloed en urine onderzoek.
    Mijn lever waardes zijn niet goed en mijn nieren ook niet maar omdat ik geen eiwitten heb in urine mag ik naar huis.
    Vrijdag was het urinezuur nog eens verhoogd maar bloeddruk beter.
    Gisteren was er niks verbeterd en ook niet verslechterd.
    De gyn zat te twijfelen of hij me nu daar hield of naar huis .
    Ik mag dus naar huis maar moet om de dag terug oor onderzoek en ctg.
    Weel hebben ze ook al weeeen activiteit gezien. maar ik heb zelf nog niet zoveel last.
    Ik zou ook niet precies weten wat ik moet voelen.
    Ik denk dat de beeb de hele tijd mij aan het vervelen is die steken onderin.
    Maar als het nu uit de hand ging lopen met blled dan gaan ze me inleiden.
    Ben gelukkig 37 weken en op de echo was alles goed vrijdag.

Esprit ik zag dat jej je zorgen maakte om je beeb.
    Ik ben dus 37 weken en mijn beeb weegde vrijdag 2500 gram. ik heb ook altijd voorgelegen.
    maar met de situatie met mijn partner . wat nu dus niet meer partner is heeft dit toch wel effect gehad op de kleine man.
    Maar de echoscopiste zei dat dit toch een mooi gewicht was.
    Dus meid maak je niet te druk.
    De 1 is wat voller en je bent korter als ik en je beeb ligt al voor op die van mij. komt allemaal goed .
    Ik krijg waarschijnlijk een magerder kindje . als voor de rest maar alles goed is

Nou meiden allemaal succes het duurt nu gewoon echt niet meer lang voor ons allemaal.

dikke kus Janine

20. Chieffie

Chieffie Bekend lid

28 mei 2008
    581
    0
    0
    Assistent manager Service & Diensten
    Rotterdam
    BUDDYNIEUWS

Ik kreeg net een sms van Judith die zelf voor een echo in het ziekenhuis is, dat ze een sms van Denicepino gekregen heeft, hieronder de sms van Denice:

"K ben nogsteeds in het ziekenhuis. 3 keer ctg gehad straks weer. gisteravond 2cm ontsluiting maar volgens mij leg dat nu stil wel harde buiken maar geen echte heftige krampen. moet vannacht weer blijven denk ik. nog eve geduld dus ohwja de groei leg een week voor dus ben 36 weken met de groei van beebje!"

Juud zal straks wel weer terugzijn om weer zelf te reageren :)

Deel Deze Pagina