Augustus 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Diana81, 19 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    spannend hoor rebecca

en sjorsje hoe is het bij jou? las van die rare knak, zal best schrikken zijn geweest

miranda ik heb het ook al zo warm

ik ben zo moe, voel me net een leeggelopen ballon..... nou ja, het gevoel dan... mijn buik blijft een ballon natuurlijk
    en heb nog wel tot 9.15 geslapen

pruts dan gaan ze je vertellen wanneer je bellen mag. krijg je een briefje waar dat ook op staat.
    vragen over klossen en andere dingen of je dat klaar hebt staan.
    ook vertellen ze wat je moet doen als de vliezen breken, en dat je moet letten op de kleur

ik heb bij mijn zoontje 11 maanden bv gegeven. ik vond het ideaal.

nou ik ga even uitrusten, volgens mij komt alle visite vanavond.
    de taarten zijn in ieder geval gelukt

2. Mariel77

Mariel77 Bekend lid

17 aug 2007
    969
    0
    0
    Brabant
    Rebecca, wat spannend! Heel veel succes vrijdag, we denken aan je.

Proficiat, Noura en veel plezier!

Kim, veel plezier bij de echo.

Sjudith, succes bij de gynaecoloog.

Ik heb wat onenigheid met mijn werkgever i.v.m. mijn verlof, wanneer deze nu precies in is gegaan en wanneer ik weer zal moeten gaan werken. Volgens hun moet ik weer eerder gaan beginnen. Fijn dat ze daar nu mee komen, terwijl ik al verlof heb! Belden ze vanmorgen even op. Maar ik ben het er niet mee eens!

3. babsie

babsie Fanatiek lid

10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    @mariel77, je hebt altijd in ieder geval 16 wk verlof.

4. Chantico

Chantico Niet meer actief

Rebecca, jee: vrijdag 11 juli! Superspannend!

Philly, spannend meid! Hoop toch dat het weer rustig wordt, of niet?

Puck, 3 dagen couveuse, hoop dat je toch veel van je kleine kan genieten dan! Hij pikt het vast hartstikke snel op, zelf z’n bloedsuiker regelen!

Sjudith, ik voel m’n schaambotje vooral de laatste tijd. Pijnlijk hoor…

Mik, jij zit echt helemaal op een high, wat energiepeil betreft, of niet?! Blijf je wel alert op je grenzen? Ach, als het gaat, dan gaat het. Geniet er van!

Mariel, wat een gedoe! Ik vind echt dat ze zwangere vrouwen in hun verlof met rust moeten laten! Hoop dat jullie het snel eens zijn...

Ik wil ook borstvoeding gaan geven. Ik heb al een paar keer gedroomd dat ik dat deed, dus laten we hopen dat dat een teken is dat het gaat lukken!

5. Pruts27

Pruts27 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.275
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    Hoezo onenigheid?
    Je bent de 4e aug. uitgerekend, dus 5.9 wkn verlof voor bevalling, dus nog 10.1 wkn na (tenzij je 2 wkn later bevalt), dus je moet weer werken op 14 nov (of 2 wkn later) toch? Of heb ik het nou helemaal verkeerd berekend? Je hebt in ieder geval recht op 10 weken na je bevalling, dus min. 16 weken of max. 18 weken.

6. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    nee energie is af en toe op maar nesteldrang zit wel op ze'n top nu! hihihihihihihih

7. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    als je zes weken voor de bevalling had heb je tien weken na de bevalling.

hoezeo gaan ze daar zich nu al druk om maken. ze kunnen pas weten wanneer je weer moet beginnen als je bevallen bent. want als jij twee we,ken later bevalt heb je twee weken meer verlof

8. Maxi

Maxi Actief lid

22 okt 2007
    458
    0
    0
    peuterleidster
    NL
    Hoi Hoi,

@miranda, das balen. volgende keer bij je eigen gyn komt t vast goed.

Hier ook geboorte zegels...ja zijn zelfklevend ik heb ze van het postkantoor.

@lyrics: oh wat spannend, ik hoop dat het kleinste hummeltje nog een goeie groeispurt krijgt en je volgende week twee gezonde kindjes in je armen houd

@Sjorsje: das schrikken, als je t niet vertrouwd gewoon weer bellen hoor

@babsie: hier ook bv...

Groetjes

@Rebecca... succes vrijdag spannend

@noura gefeliciteerd en veel plezier vanavond

@chantico: hehehe gedroomd over borstvoeding geven ik ook maar dan aan de kat... nee geen grapje ik schrok wakker ik droomde dat ik de kat de borst gaf brrrrrrr.

Hier alles goed 35 weken jippie.
    Kamer was af, maar vandaag heeft de stukadoor een scheur gemaakt voor de derde keer hopen dat ie nu dicht blijft dan alles weer op zijn plaats en zal ik foto's maken.

9. Chantico

Chantico Niet meer actief

Mariel, misschien heb je hier iets aan: een link naar het ministerie van sociale zaken en werkgelegenheid, waar je kan berekenen tot wanneer je op z'n minst verlof hebt: http://home.szw.nl/index.cfm?fuseaction ... _id=391817
    Hoe lang voor je uitgerekende datum is je verlof ingegaan? Of zat je al in de ziektewet? In dat geval moet je 6 weken voor je uitgerekende datum als ingangsdatum van je verlof invullen, volgens mij. Met 4 augustus als uitgerekende datum kom ik dan uit op 14 oktober als laatste verlofdag, tenzij je over tijd raakt, dan komen die dagen er nog bij.

Maxi, da's wel een bizarre droom! Ik droomde een keer dat ik een kind kreeg maar twijfelde of het wel de mijne was, en een andere keer dat ik een kind kreeg, maar niet meer wist of het nou een jongetje of meisje was en het ook niet meer durfde te vragen... En vannacht dat ik een uitnodiging voor een feestje kreeg, met daarop de mededeling dat er héle harde muziek gedraaid ging worden, 'dus kom jij maar niet!'...

10. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @ maxi :) aan de kat :)
    Ik heb er 5 rondlopen dan zou ik het druk krijgen hahaha :)

11. Eimat

Eimat Niet meer actief

ik lig helemaal in een deuk...bv aan de kat...om te gieren toch. Zie het helemaal voor me hihihihi

12. Diana81

Diana81 Bekend lid

4 mrt 2007
    881
    0
    0
    Goudsmid
    Weert
    Ik heb even alleen alles van maandag bijgelezen, en zag dat er behoorlijke lijsten van reageren waren, dus jullie vinden het vast niet erg als ik niet op iedereen reageer. Ik wil wel even op een paar reageren, maar het kan dat dat inmiddels overbodig is, omdat ik niet weet wat er vandaag gereageerd is.

@My Angel: Het weer is nu wat minder, en gelukkig merk ik dat in m'n voeten en handen. Die hebben nu toch weer wat meer hun normale vorm terug. Alleen het gevoel in m'n linkerhand wil niet zo terug komen. Net alsof er een zenuw klem zit ofzo. Tintelt ook alsof ik m'n elleboog gestoten heb (elektrisch botje). Dat kaart ik straks toch wel even aan als ik naar de vk moet (18:00u).

@Daisy: Nou! Jij krijgt meer gedaan op een dag als mij, als ik dat zo lees. En jij hebt er nog wel 2 in je buik! Denk je wel een beetje aan jezelf? Luister naar je lichaam hè, die was kan ook nog wel ff blijven liggen.
    @Mik: En jij ook rustig aan doen hè! Doe ik nu ook, en dat merk ik wel 'snachts. Ik slaap een stuk beter, veel minder last van de pijn.

@Petra: Ik twijfel nu eigenlijk ook wel of ik wel echt thuis wil bevallen. Ik had laatst met wat oefenweeën steeds rare hartkloppingen. Dan heb ik schrik dat bij de echte weeën m'n hart helemaal op tilt slaat ofzo. Nou klopt m'n hart toch al niet regelmatig (maar kan verder geen kwaad, zeggen ze) en zitten hartproblemen en hoge bloeddruk wel een beetje in de familie (moeders kant). Maar zou ik me er zorgen om moeten maken?
    In het ziekenhuis kunnen ze het toch wat beter in de gaten houden hè?
    Ach, volgens de vk mag ik nog kiezen of ik naar het ziekenhuis wil, tot 6 cm ontsluiting.

@Arri: Denk het toch van wel. Bij het intakegesprek hebben we besproken welke huishoudelijke taken de kraamhulp doet.
    Over de weeën: Volgens mij heeft iedere vk weer andere regeltjes wanneer je 'moet' bellen. Bel gewoon eens om te vragen wanneer je moet bellen, zou ik zeggen.
    Ik krijg straks uitleg van de vk over de bevalling en wanneer het tijd wordt om te gaan bellen. Maar toen ik het de vorige keer over oefenweeën had, zei ze dat ik moest bellen als ze een uur lang om de 5 min. kwamen.
    Mijn vluchtkoffer staat al klaar en is ondertussen al tig keer gecheckt. Ik denk niet dat ik nog wat vergeten ben.

@Licrys: Waaaaah! Bijna mama van een tweeling!
    Heel veel succes!

Zo, dit dus van de maandag, en vanavond lees ik bij wat er vandaag allemaal gezegd is.

Groetjes

13. Happy1980

Happy1980 Fanatiek lid

14 jun 2007
    2.015
    0
    0
    verpleegkundige
    Gelderland
    @Mariel77: Fijn dat het kaartje nu ontworpen is. Moet een goed gevoel geven.
    Over het zwangerschapsverlof. Als je bevallen bent, krijg je geloof ik een brief van het UWV met wanneer je weer moet beginnen met werken!
    @Janineenevie: Doe rustig aan he, wat een gedoe om de dag naar het ziekenhuis. Maar zo wordt je wel goed in de gaten gehouden. Gelukkig ben je de 37 weken grens voorbij. Wie weet heb je snel de kleine man in je armen!
    @Pendrag: Ik heb net de postzegels gehaald. Vind ik wel zo leuk!
    @Mik: Doe je wel een beetje rustig aan, lees dat je erg druk bent. Let goed op je lichaam he! Veel plezier bij de echo straks.
    @Miranda: Jammer dat je nog geen datum hebt. Maar volgende week krijg je weer je eigen Gyn. En ze houden het wel goed in de gaten. Maar kan me ook wel indenken, dat je nu wel zekerheid wilt.
    @sjudith en Chieffie: Wat een eigenwijs kind hebben jullie. Ga voor jullie duimen dat het zich nog draait.
    @moniquekenitra: Leuk idee om zelf postzegels te maken met een foto van de kleine. Maar dan sturen jullie de kaart zeker pas later op?
    @Philly: Fijn dat alles weer goed was bij de VK en een mooi gewicht 6 pond!
    @Esprit: Leuke dag gehad vandaag? En nog iets leuks gekocht?
    @Arri: Weet niet of je bij voorweeen paracetamol mag. Zou je aan de VK moeten vragen! En houd het in de gaten he!
    @Licrys: Spannend allemaal. Wel jammer dat je nu in het ziekenhuis ligt, maar alles voor de kleintjes he. Sterkte en succes.
    @binnabinna: Doe je wel rustig aan, gaat het nog op het werk?
    @Pruts27: fijn dat de baby goed ligt. En dat alles goed was bij de VK.
    @Kiki: Oh spannend zeg. Hopelijk blijft de kleine nog even zitten!
    @CynthiaB : Heerlijk dat je nu lekker thuis bent. Geniet er van!
    @lauwie: Hoe ging je functioneringsgesprek?
    @petrabr: Hoe was het bij de levende brigade van de politie?
    @Babsie: Fijn dat de babykamer bijna helemaal klaar is!
    @Daisy1975: Het is allemaal wat, gelukkig nog geen ontsluiting. Vraag me af of je de 16de wel gaat halen!
    @sjorsje: Zo dat is schikken, hopelijk blijft het bloed nu weg!
    @rebecca5: Oh wat spannend zeg, dus als alles een beetje mee zit, heb je vrijdag je kindje in je armen. Succes voor vrijdag!

Over borstvoeding. Ik wil het ook gaan proberen. Heb wel 6 jaar geleden een Borstverkleining ondergaan, maar ik heb goede hoop dat het gaat lukken. Heb deze en volgende week ook cursus ben benieuwd.

14. willielien

willielien Actief lid

12 okt 2007
    182
    0
    0
    hallo allemaal! Wat een gerommel bij een aantal zeg. Krijg er bijna de zenuwen van. Vanmorgen is de schoonmaakster geweest, dat scheelt een hoop ellende. Ga nu zelf de strijk ff doen en dan morgen beginnen met het babykamertje.

Ik ga proberen BV te geven. Maar heb wel met mezelf afgesproken dat het geen stress moet worden. Het moet wel leuk blijven.

Heb vorige week kleertjes besteld bij kleertjes.com. Als het goed is komen die vandaag, ben benieuwd. Verder lekker rustig. Ik heb nog geen harde buiken gehad, wel wat ongiklachten. Ik ga wat doen, spreek jullie vanavond wrs wel weer.

15. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    hey meiden

nou ben vandaag eerder naar huis gegaan. want heb steeds last van harde buiken. ga het toch maar even in de gaten houden. had gisteren twee keer heele heftige krampen (of mischien weenen weet niet hoe die voelen)
    en vandaag was het op het werk ook wel zwaar.en dat terwijl ik zo wat niks doe. maar ja. ga nu even lekker een tukje doen.

liefs sabirna

16. duster2000

duster2000 Fanatiek lid

15 mei 2008
    4.258
    0
    0
    Rijen
    Hallo,

ik heb bijna niks terug gelezen, want na 3 pagina's gelezen te hebben moet ik echt weer gaan liggen...

@Rebecca; Ik zal voor je duimen

@Pendrag; Ik mocht zelf kiezen tussen cesar- of fysiotherapie en had verwacht dat cesar mij meer zou helpen. Ik denk ook wel dat de zwangerschap niet echt meewerkt aan mijn herstel. Ik hoop dat het na de bevalling 'n stuk beter gaat. Anders is het idd missschien wel verstandig om te switchen

Sorry dat ik niet op iedereen gereageerd heb, maar ik moet de laatste 6 pagina's nog lezen. Hoop dat het straks weer iets beter gaat zodat ik 't hier weer 'n beetje bij kan houden.

Tot snel!

17. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    hee Daisy ik ben elke keer zo benieuwd of je meisjes misschien niet eerder komen dat ik alleen daarom al 2 keer per dag de pagina check. Ook mn moeder leeft helemaal mee, echt leuk! Zeker nu het af en toe een beetje rommelt bij je.

babsie ik ga borstvoeding geven en hoewel ik weet dat het tegen kan vallen, ga ik er gewoon voor. Mocht het anders lopen dan zie ik dat dan wel weer.
    En wat een onwijs leuke kamer

sjorsje wat zal je geschokken zijn! is alles nu rustig down under?

sjudith fijn zeg dat je goed geslapen hebt, ik heb het idee dat het de laatste dagen een beetje beter met je gaat?

eimat zo een instelling heb ik ook met de borstvoeding enne....het dagje uit naar de dienst levende haven was ontzettend gaaf, kreeg wel heel heel heel veel zin om weer te rijden, wist niet dat ik het zo miste.

irissa leuk dat je meeleest en nu ook schrijft, gezellig!

denicepino zet m op hè, we leven allemaal mee

rachel ziekenhuis????hoop dat alles goed met je gaat.

puck hoezee voor je banner!!! blijft een gek gezicht hè, dat we nu echt met zn allen in het allerlaatste stukje zitten

maxi van harte met je 35 weken en dus nog maar 35 dagen tot je uitgerekende datum

diana ik blijf ook maar twijfelen hoor over de plaats van bevalling, maar ik weet wel dat de verloskundige geen enkel risico nemen en je dus bij het minste of geringste alsnog naar het ziekenhuis gaat. Ik denk dat als het lang duurd dat het prettig is om thuis te zijn maar heb natuurlijk ook echt geen enkel idee hoe ik me voel tijdens weeen. Ik kijk het dus gewoon lekker aan en zie het dan wel.

18. schatje1

schatje1 Niet meer actief

heey meiden!

BV wil ik zeker gaan proberen! hoop dat het lukt :)

Voor de rest weet ik het even niet meer.. sorry :(

Dragen jullie nu ook al borst zoogkompressen? ik moet ze namelijk echt al dragen :oops: mijn boobs lekken af en toe ontzettend.. het spuit er af en toe nog net niet in stralen uit zeg maar haha :)

Groetjes

19. Esprit

Esprit Fanatiek lid

5 jun 2007
    1.141
    0
    0
    Groepsleidster op internaat voor moeilijk opvoedba
    IJsselmuiden
    Hey meiden,

Hier ff enorm mn grens overgegaan....pfff mn arme buik en rug zij flink aan het protesteren....Au au au....
    Met een vriendin naar Zwolle geweest, prenatal gezien en nog wat babywinkels! errug leuk, maar mn pinpas laat ik voortaan thuis....heb een heel nieuw pakje gekocht van noppies: slofjes, sokjes, broekje, truitje en mutsje.....was gewoon te schattig en kon het niet laten hangen....errug hè :oops:.....

Maar nu kom ik mezelf ff flink tegen en lig plat....omdat typen niet zo makkelijk gaat, hou ik t ff bij dit ego-bericht....sorry meiden!
    Ik las gelukkig geen grote bijzonderheden....

Liefs

20. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    hihih judith wie weer krijg je er dan ook wel meer tepels bij, net zoals eenkat.....

lig hier ook in een deuk

schatje ik heb nog niet dat ik lek, maar het komt wel eens voor ja, ach dan zijn die compressen toch handig.
    je hebt ook lilypads, die zijn minder zichtbaar, en plak je vast, en was je af en kun je weer opplakken

doe rustig aan duster

sabrina jij ook rustig aan doen hoor

willielien fijn zeg zo`n hulp

happy ik heb nooit een brief gehad van het uwv over weer beginnen met werken

mariel, klopt 16 weken, maar beval je later dan mag je die extra dagen optellen bij je verlof, hoe dan ook heb je na je bevalling 10 tot 12 weken verlof.

diana mischien moet je dat toch even doorspreken met de vk. mischien dat je juist om angst om hartkloppingen gaat hyperventileren (wat ook heel angstig kan zijn), en dat je je dan toch geruster voelt in een ziekenhuis.

Deel Deze Pagina