Eimat, ik heb ook nooit iets over het gewicht gehoord bij de vk, tot er een keer een echo werd gemaakt en toen konden ze op basis van een meting van het hoofdje een schatting maken. Maar blijft volgens mij een momentopname, want voor hetzelfde geld maakt de kleine nog een groeispurt door. Mariel, nog even over je verlof: was je van 27 tot 30 juni ingeroosterd maar wel ziek thuis? Dan is het namelijk volgens mij wel zo dat je verlof al vanaf 27 juni ingaat. Als je in de periode tussen 6 tot 4 weken voor ingang van je verlof je ziekmeldt (vanwege de zwangerschap), gaat je verlof eerder in. Tenminste, zo heb ik het begrepen. Maar wat een gemiereneuk van je werkgever over die paar daagjes... He Kiki, wat fijn dat je er weer bent mét buik. Hoe bedoel je dat indalen niet gaat passen? Krijg je een ks vanwege een te klein bekken?
hoi, Even een kort bericht van mij. Ik reageer even op niemand. Absoluut niet uit onwil maar ik ben er met mijn hoofd gewoon niet erg bij. Ik leef met iedereen mee en ben blij dat kindjes nog (even) blijven zitten! Vandaag bij de VK geweest. Kindje ligt braaf goed en is een stukje ingedaald (ah, dat was dat pijnlijke gevoel van vorige week! ). Helaas mijn bloeddruk is wat gestegen. Kleine urine test gedaan: een spoor van eiwit maar niet alarmerend. Wel volgende week al terugkomen. Ik heb nu ook een aantal keren per dag harde buiken (had ik tot week 32 nog maar heel zelden gehad, wist amper wat het was ). Verder voel ik me wel redelijk (afgezien van de rug en het slaapgebrek). De hogere bloeddruk kan komen door het gebrek aan slaap maar dat moeten we even zeker weten. Beste nieuws: het moet volgens de VK maar eens afgelopen zijn met dat slechte slapen dus moet de HA maar pijn of slaapmedicatie gaan voorschrijven. Doet hij dat niet dan maakt de VK een afspraak bij de gyn voor me! Joepie, eindelijk het idee dat ik geholpen ga worden! Morgen naar de HA (maar niet naar die eikel van een vervanger!) Tot slot... ik vind het weer helemaal gezellig hier (blij dat we weer 'compleet' zijn... 8) ) en ik wilde nog even zeggen: jullie zijn allemaal schatten voor mij en voor elkaar en diegene die 'eruit' springen die weten dat wel toch? Onwijs lief! Het is stil aan het Austinfront he? veel liefs, Elle
ElleNY, wat fijn dat je nou eens geholpen wordt! Eindelijk meis! Hopelijk kan je eens in nacht DOOR slapen! We duimen voor je! Idd, het is ook stil zonder Austin, het is nog afwachten of er nieuws is!
Ja, ik hoop dat het goed met Austin gaat. Elle, super dat je slaapprobleem hopelijk snel opgelost wordt! En nu maar hopen dat je bloeddruk dan ook weer daalt.
@ Mik, ben blij te lezen dat 8 pond gewoon normaal is! Ik ging uit van 6/7 pond dat dat normaal was dus ikzelf schrok wel een beetje toen de vk zei dat het minstens een 8 ponder zou zijn...
hey meiden zo heb een lekker tukkie gedaan. en over het rustig aan doen. dat doe ik ook wel. krijg zelf soms een harde buik als ik op de bank leg echt vaag had er eerst nooit last van. en weet niet meer wie het vroeg maar denk nog niet dat mijn kleintjee gedraaid is. en babsie wat een gaaf kamertje. en kiki wat fijn dat je weer uit het ziekhuis bent en eleny wat fijn dat de vk ook vindt dat het over moet zjn met niet slapen. en weet niet meer wie het vroeg maar ik weet ook niet hoe groot ons kindje is. kan het inderdaad ook wel eens vragen. wordt wel nieuswschirig als ik al die gewichten zie. liefs sabrina
ja nou de echoscopiste legde het zo uit: vroeger was 6 of 7 pond normaal en 8 groot maar wij als mensen worden ook steeds groter dus vandaar dat de kids ook groter worden. nu is 7 of 8 pond normaal en 9 of 10 groot! dus 8 pond is gewoon een lekker kindje . en ze zei ook dat je helemaal geen 6 ponder moet willen. di kindjes zij vaker ziek en hebben meer moeite met hun temp etc. terwijl een lekkere 7 of 8 ponder al veel sterker deze wereld inkomt
Dat klinkt inderdaad positief Mink. Mijn vk zei iets van "genoeg calorien gehad in de zwangerschap" en ik heb hartstikke goed opgelet vind ikzelf dus ik voelde me meteen schuldig. Maar natuurlijk willen wij sterke, gezonde en flinke baby's!
Hey Sabrina, ik had ook heel lang geen last van harde buiken maar nu toch echt regelmatig... En ook ik was nieuwsgierig toen ik iedereen hoorde over het gewicht van de kleine dus had het ook gevraagd bij de laatste controle... Wel leuk om te horen! Mijn volgende afspraak is met een andere vk, zit in een team van 5 dus dan vraag ik het gewoon nog een keer, kijken wat zij er van zegt
ja hoor wat een rotopmerking. mijn man vroeg het aan de echoscopiste of eten invloed had op de groote. zij zei dat in principe alleen suiker invloed had. dus als je elke dag marsen en twixen loopt te eten heeft het wel invloed. maar voor de rest is het ook erfelijk bepaald. ik was zelf ook bijna acht pond. en ik ben altijd slank geweest dus dat zegt niets
vanalles getypt, hele boodschap weg. grrr functioneringsgesprek was wel leuk vandaag. dank aan degenen die er naar vroegen of succes wensten! blijft toch altijd beetje spannend. zometeen borstvoedingscursus en mijn lieve vriendje gaat mee en staat nu te koken, terwijl hij het superdruk heeft op het werk en ook moe is. wat een schatje he? ik ga straks verder lezen en nog een poging doen om te reageren! eet smakelijk! x, lauwie
O, dus jij was die griet die de halve prenatal had geplundert? ? ? Hahaha, wel toevallig idd! We wonen sinds half april in IJsselmuiden, heb bijna 7 jaar in Kampen gewoont....Wie weet hebben we elkaar wel is gezien? Tijdens het uitgaan ofzo?
@ElleNY: fijn dat je nu hulpkrijgt meis! Kun je hopelijk nog ff lekker bijtanken voor de bevalling! @Kiki: gelukkig weer thuis...soepel bekken? Is er dan geen normale bevalling mogelijk of ben ik weer blond bezig? @Mik: ehm....ik krijg zoals het nu lijkt een 6ponder... ik was zelf ook 6pond en ben niet echt slank gebleven....dus geboortegewicht zegt idd niks, mn zus was ook een kleintje en die is altijd superslank gebleven....Fijn dat alles goed is met je cadeautje! @Binna: dus nog steeds een eigenwijze beeb? @Delilah: wat een stomme opmerking zeg! Niet schuldig gaan voelen hoor! @Daisy: nou idd shop-till-I-drop, hihi....Na de bevalling maar weer lekker de winkelstraat onveilig maken, pfff.... Hoe is t met je meis? Nog 8 nachtjes en dan kun je lekker knuffelen met je meiden! Kben stiekum wel beetje jaloers hoor, ik wil mn kindje ook vasthouden! T us je gegund hoor! Wel je mannetje ff foto's laten plaatsen hè! Kben benieuwd naar je mooie meiden! @Buddy: fijn dat je een dagje met je lieve meissie hebt door kunnen brengen, was vast genieten! Komen voor haar ook enorme veranderingen aan natuurlijk! @Sjudith: had je vandaag niet aangegeven dan dat je sowieso geen draaipoging wil? @Lauwie: fijn dat je gesprek goed verlopen is! Is idd spannend altijd....krijg er ook altijd kriebels van... @Diana: ik zou t idd ff aangeven bij je VK van je hartkloppingen...misschien heeft zij er wel ervaring mee en kan ze je tips geven... @Miranda: t is hoe dan ook ff teleurstellend wanneer je je ergens op ingesteld hebt...kan me dat best goed voorstellen...nog ff geduld meid! Dikke knuf @Austin; meis, ben je druk aan het puffen, schreeuwen, persen etc.? ? ? Zo benieuwd! Nou kga is ff lekker genieten van een heerlijke massage, kijken of t daar wat beter van wordt.... Fijne avond allemaal! Liefs
Voel me schuldig en denk dat ik pijn heb aan me billen, door de val van de stoel, ik wilde de kussen omhoog doen anders zit ik niet zo lekker aan de tafel, maar de stoel viel en ik zag het niet en ging zo snel, hoppa gevallen........ en me vriend zei dat ik met blote ogen moet uitkijken, ik heb hem vertelt via smsje omdat ik zo geschrokken was Gelukkig bewoog mijn lieve beebie goed... Myrna ook geschrokken en mij getroost, schat van de meid.
Ach meis toch! Wat zul je gschrokken zijn! Gelukkig beweegt je beebje goed! Kunt er toch ook niks aan doen, was ongelukje, niet schuldig voelen hoor! Enne, als je t niet vertrouwt je VK ff smsen.... Succes met je pijnlijke billen, die zullen morgen nog wel zeerder doen.... Liefs
Ja, als niet vertrouwt idd VK smssen, maar gelukkig niet ernstig alleen erg geschrokken, ga nu lekker op bank hangen als me gaat lukken (is probleem om op bank te zitten)
linka dat is inderdaat schrikken. maar gelukkig voel je de baby nog steeds. al minder van die blauwe billen. 8)
Nou ja, zijn hun totally voor een draaipoging ofzo? T is toch jouw keuze? Blijf je gevoel volgen hoor, niks op laten dringen...