Rebecca: Natuurlijk gaan we duimen, wij willen dit weekend wel heel goed, positief, tof buddynieuws dat de kleine op normale manier en uit zichzelf geboren is! Succes xxx
ik duim voor je rebecca Elle: heb je die pillen misschien op een iets te lege maag genomen? Daar kan je flink beroerd van worden namelijk. Je kan beter eerst iets eten en dan de pillen nemen. Hopelijk dat het de komende nacht wat beter gaat Ik heb mega beroerd geslapen vannacht, uiteindelijk maar onder de douche gaan mediteren. Daarna in slaap gevallen. Ben nu echt zo gaar als boter, niks aan. Dus wederom een luie dag vandaag. Straks maar weer ff slapen. Vanavond bij een vriendin langs, dus wil wel een beetje toonbaar zijn!
denicepino: ik heb geloof ik wat gemist, heb je weeen? als mijn baby niet in een stuit gelegen had dan hadden ze de weeen ook niet tegen gehouden dus had ik nu mijn babytje al gehad, maar aan de andere kant heeft hij/zij nu nog een weekje langer in mijn buik kunnen groeien en is toch ook weer meegenomen. en misschien als het niet lukt morgen en de weeen komen niet meer terug mag hij/zij nog eventjes in mijn buik blijven, hier zeggen ze je buik is de beste couveuse, is ook weer waar natuurlijk.
gatverdarrie dat uwv krijg je toch wat van. ik hoop dat ze het snel op kunnen lossen voor je, zeker nu de fout erkent is. probeer altijd om een schriftelijke bevestiging te vragen en de naam van wie je gesproken heeft. mijn werkgever heeft ook achter een bevestiging aanmoeten gaan, want die hoorde niets na de aanvraag. ik kreeg 2 weken terug de brief dat de aanvraag in behandeling is. en mijn werkgever moest nog mijn loongegevens van juni opsturen wat die dus gedaan heeft. dit vertelde die vorige week, dus ben benieuwd hoe snel ze bij hem zijn. ik heb gelukkig wel het voordeel dat hij me gewoon betaald. rebecca spannend hoor, ik ga morgen aan je denken ik heb heerlijk geslapen vanacht. over hetjasje in welke maat, als ik naar mijn zoontje kijk zou ik zeggen 62, maar dat ligt er ook aan hoe het jasje uit valt. en hoe groot je kindje is. ik moet hier zitten wachten op een pakketje, dit komt tussen 11 en 15.00 vervelend, ik kan nu niets doen. ik heb gister de maxicosi lekker gewassen en klaar gezet, bedje is opgemaakt. maar ik moet zeggen dat ik er zelf nog een onwerkelijk gevoel bij heb. de baby is vanaf gisteravond behoorlijk rustig. ik hoop dat ze straks even flink aan het bewegen gaat
@Noura: ik ben helemaal vergeten je te feliciteren met je zoon. Dus bij deze nog! Ben je alweer een beetje bijgekomen?
miranda3xmama: Jij reageer na mijn nachtelijke mailtje, dat er gelukkig geen berichtjes geplaatst zijn. Nou, boehoe, heb tot 4u wakker gelegen, werd er echt helemaal gestoord van. Gelukkig kon ik toen de wekker om half 7 ging lekker blijven liggen van mijn man en heeft hij de kinderen naar school gebracht. Heb dus weer een beetje slaap ingehaald. Naat: Succes bij de tandarts.....en heerlijk lekker met verlof....JIPPIE Duha: Wat een drama zeg, niet te geloven dat ze je zo laten zitten. Echt makkelijk hoor Ik lees nu net dat ze toch spoed erachter gaan zetten. Hopelijk komen ze dit nu wel na. philly: Ja, mijn buik is echt een tafeltje Ik moet gauw weer iets gaan doen. Vanmiddag reageer ik wat mee.
ja hoor ben helemaal bijgekomen, was heel gezellig en heb gister de laatste taart opgesmikkeld. ik las van de week ergens iets,dat je bij een eerste kindje vaak al 1 of 2 cm ontsluiting hebt waar je ongemerkt mee kan lopen, dit ook omdat er in de weken voorafgaan aan de bevalling al van alles gebeurd wat te maken heeft met de bevalling. voorweeen, indalen, verweken e.d. bij een 2e of meerdere kindje kan dit zelfs 3 tot 4 cm zijn.
Nog een kwartiertje en dan ga ik met verlof! Ze zien me dan pas in januari weer (kom nog wel even tussentijds de beeb showen). Kan ik lekker thuis alles bijlezen en bijhouden!
Joehoeeeee ! Binna ook nog, nog paardaagjes werken geloof ik! en ik weert het niet wanneer ik eens verlof heb, maar gok het op dat ik as maandag verlof heb dan ben ik 34 weken zwanger! Zal maar gewoon poging wagen om ze te mailen.
Is 93 niet je ijzervoorraad en 8 je hemoglobinegehalte? Ik dacht dat hb vaak tussen 1 tot 10 zat. Voor hb heb je ijzer nodig, dus het heeft wel een verband, maar het meet anders. Van 93 naar 8 lijkt me niet lekker! Daisy, jee, je laatste controle. Geniet er van! Kun je je nog voorstellen hoe je was zónder die dikke buik? Ik vind het moeilijk hoor! Vevelend dat er weer een stel slecht geslapen hebben. Elle, fijn dat jij beter hebt geslapen dan de afgelopen tijd, ondanks dat je je ziek voelde. Hopelijk is het een opwaartse lijn. Hoe lang mag je dit slaapmiddel nemen? Sjorsje, gefeliciteerd met je verjaardag. Heb je het met je familie gevierd? Hoe is het met je vader en moeder? Naat, heerlijk dat je verlof in is gegaan! Duha, wat een rotgedoe met het UWV. Alsof je nog niet genoeg aan je hoofd hebt zo op het eind van een zwangerschap Denice, das ook belachelijk dat jij geen geld krijgt door een fout van je werkgever! Esprit, ik hoor goede dingen over de matrasbeschermer van de Ikea: die zou niet knisperen en broeien. Ik heb m gekocht maar moet m nog op bed leggen. Hij voelt wel lekker. Natglim heet ie ofzo (met 2 ts of 2 ms dat vergeet ik steeds). Kost ongeveer 25,- (afhankelijk van de maat van je bed) maar dan hoef je als het goed is geen nieuw matras te kopen, mocht het in bed gebeuren. Ook handig voor een thuisbevalling trouwens, waar misschien ook bloed of andere lichaamssappen stromen 't Is alleen natuurlijk wel zo dat maar 10% van de bevallingen begint met het breken van de vliezen, dus je kan er ook op gokken dat dat bij jou niet zo is, of in ieder geval niet in bed... (Ik haal voor de zekerheid wel het kleedje voor het bed weg, want ik kan me heel goed voorstellen dat het bij het opstaan gebeurt en dat kleedje anders de volle laag krijgt ) Rebecca, ik ben ook al begonnen met voor je te duimen! Mag je met ontsluiting nou nog wel vrijen of niet? Ik vergeet steeds of dat niet meer mag nadat je vliezen zijn gebroken, of ook al daarvoor als je alleen maar ontsluiting zou hebben. Stel je voor dat je niet weet dat je ontsluiting hebt... Pruts, ook al heerlijk met verlof. Geniet ervan!
je weet doorgaans ook niet of je ontsluiting hebt, bij een vrouw die al een kind heeft gekregen is er vrijwel altijd al een cm of meer ontsluiting. dus je mag gewoon vrijen hoor. alleen niet als de vliezen gebroken zijn. bij mijn vorige bevalling had ik ook ontsluiting toen ze keek en adviseerde ze zelfs dat vrijen de boel wel op gang kon helpen
hm.... ik dacht juist dat je niet mocht vrijen in verband met infectie gevaar ofzo... maar ja weet ook niet of dat klopt.
@Chantico: mijn HB was aan het begin van de zwangerschap 9 en is nu 7. Prima dus. Mijn ferritinegehalte (ijzervoorraad in je bloed) is echt gezakt van 93 naar 8. Dat is dus niet zo mooi. Ik ben nu fanatiek aan de appelstroop en de roosvicee ferro. Ben benieuwd wat de test volgende week oplevert. Bedankt iedereen die vanmorgen met me heeft meegeleefd in mijn woede. Alsof het gedoe met het UWV nog niet genoeg was kwam ik net terug van de wc en toen zag ik dat mijn pups mijn haakwerk te pakken hebben gehad (lees: compleet vernietigd). Het is echt mijn dag vandaag hoor. Ik ben toen even zo ontzettend tekeer gegaan dat mijn manneke ineens heel verschrikt voor me stond omdat hij dacht dat ik gevallen was ofzo. OEPS! Ik geloof dat ik nog iets aan mijn zelfbeheersing moet doen hahaha. Nou, ik ga lekker opnieuw beginnen met mijn haakwerk (ben een knuffel aan het maken) en spreek jullie vanavond wel weer. Fijne dag allemaal!
Gelukkig maar, ik vind het nog steeds leuk! Duha, jee da's echt een pittige daling dan! Hoe voel je je? Hopen dat de appelstroop en roosvicee aanslaan!
Ja, dinsdag al! Het is de delfts blauwe geworden. Ben er erg blij mee! Rebecca, ik duim hard mee! Bedankt voor jullie reacties op mijn vraag over het maatje van de jas. Het blijft toch moeilijk...
nadat je een kind hebt gekregen sluit je baarmoedermond niet meer helemaal dus dan zou je nooit meer mogen vrijen. maar kijk maar op internet rond want je hebt best kans dat je nu al 2 cm ontsluiting hebt zonder dat je dat weet en je kan gewoon vrijen hoor. haha duha, kan me voorstellen dat je tekeer ging. ik ben gister tekeer gegaan tegen mijn stofzuiger, de slang vliegt er steeds uit, zie je het voor je
heey meiden Heb vanochtend tot net de eerste was staan strijken.. tweede was hangt nu te drogen dan kan ik morgen nog 1 of 2 wassen draaien en dan ben ik gelukkig klaar met de was haha.. dan alles strijken en dan is alles zo goed als klaar.. Moet alleen de spenen en flesjes nog uitkoken.. hoelang moest dit ook alweer? Voor de rest gister avond zat ik rustig op de bank.. nou het leek wel alsof ons mannetje er via mijn navel uit wilde haha! wel grappig om te zien.. we proberen het elke keer te filmen maar dan stopt de beeb met bewegen haha Groetjes
Ik geloof 7 minuten bij flessen en spenen 3 minuten? Anderen zeggen 10 minuten voor flessen en voor spenen 4 a 5 minuten, weet ik niet meer....