Augustus 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Diana81, 19 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    spannend meid, zal zeker aan je denken!
    heeeeeeeel veel succes!
    ooit komt dat kleintje echt hoor, is het niet morgen, dan overmorgen, of nog wat later... maar het gaat toch echt geen jaren meer duren zou je zeggen ;)
    enne, vertrouwen hebben he, ze houden je kleintje supergoed in de gaten hoor!

@pruts
    lekker verlof!
    ik heb sinds half vorige week verlof en moet zeggen dat ik er echt niet altijd aan toe kom hoor, alles bij te lezen. probeer het wel, maar soms kost het reageren echt te veel tijd... jaja, druk druk druk als je met verlof bent :)

@esprit
    wegens een actievere buik had ik gister ook het idee opgevat mn matras te beschermen, met een opengeknipte vuilniszak. Ik ging op de rand van het bed zitten en KNISPER KRAAK. Huppetee dat ding er meteen weer vanaf, zo ga ik niet slapen hoor!
    Heb er nu een extra dikke handdoek tussen gepropt in de hoop dat wat druppels kunnen worden opgevangen. Als het een zwembad wordt dan houdt een knap afgemeten zeiltje dat ook echt niet tegen... dus, geen zeil, en als het mis gaat: dikke pech dan.
    Voel me ook al chippie genoeg (en dan wel een wokkel om precies te zijn, door ons overenergieke kronkelkleintje).

@chantico
    je mag niet meer vrijen als je vliezen gebroken zijn ivm infectiegevaar. verder mag je zoveel je gang gaan als je wilt.

@schatje
    wow, strijken... petje af hoor.
    mn man begon ook over strijken van lakentjes... ben je gek zeg! (of doe het lekker zelf ;) ) Netjes ophangen en goed strak opvouwen, en ik vind het "kreukvrij" genoeg hoor.

Ben net terug van controle:
    alles helemaal in orde.
    mn bloedwaardes waren helemaal prima, kindje is duidelijk aan het indalen (vandaar de verandering in mn lijf de afgelopen dagen) en begon heftig te schoppen toen de vk dr koppie even voelde (pittig babietje!).
    Ben weer helemaal blij!

2. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Zo heb ff bezoek gehad en gelijk 4 pagina's verder :(

@ Duster ik ben...schrik niet 29 kg aangekomen...:rolleyes:

@ Rebecaa, ik ga heeeeeeeeeeeel hard duimen *knuf*

@Chantico, volgens mij als je vliezen gebroken zijn mag het niet meer?

@ Queenbee, heeeerlijk die hulp! Hoe is het met jou?

En ben het verder weer ff kwijt :(

3. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Oja @ Debbie, fijn dat alles goed is :D
    Weer door de apk ;)

En ik strijk ook niet hoor...en mijn vriend begint daar zeker niet over :)

4. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    lakentjes enzo heb ik wel gestreken, vind het netjes staan, strak gevouwen in de kast :)

ik heb nooit flesjes en speentjes uitgekookt, de kraamhulp deed dat toch altijd nog een keer voor ze de eerste fles ging klaar maken.
    als je kindje over paar weken geboren word, moet het toch nog een keer gekookt worden denk ik.
    doe er wel een scheutje azijn bij het water, dan blijven ze mooi

hihi debbie je kan ook een luier omdoen (grapje)

hehe eindelijk is mijn pakje gekomen. dat wachten is ook niets.
    ik heb nu trek en weet niet wat ik ga pakken... heb al iets van chocola op.

5. Chantico

Chantico Niet meer actief

Hihi, ik zal het hier thuis doorgeven :D Niet dat het hier aan één stuk door feest is hoor, maar zo op z'n tijd... ;)

Over dat strijken: ik las in een ander topic dat iemand van de kraamhulp het verzoek had gekregen de hydrofielluiers niet te strijken, omdat ze dan geen water meer zouden opnemen.

Hier trouwens plakkerige vingers op het toetsenbord vanwege een paar (neger)zoenen :D

Op mijn lijstje voor de ziekenhuistas staat een uitgekookte speen. Ik neem aan dat ze daar een fopspeen mee bedoelen?

6. duha

duha Actief lid

12 dec 2007
    181
    0
    0
    Dit wordt mijn laatste egomopperberichtje voor vandaag. Sorry, maar het moet er nog even uit.

De man van het UWV die mijn klacht in behandeling heeft belde me net terug. Hij had zijn collega kunnen overtuigen dat er een spoedbetaling moest komen. Nu is er alleen een klein probleempje: ze hebben weer eens een computerstoring en kunnen dus niet zien op hoeveel geld ik recht heb bladieblad dus het duurt nog wel even. Niet te geloven toch? Anyway, ik maak me vandaag niet meer druk heb ik me voorgenomen. Ze kunnen me allemaal wat. Ik heb lekker niet katoen gehaald zodat ik opnieuw kan beginnen aan mn knuffelhond en ga zo een heerlijke warme douche nemen en dan zelf pizza maken. MJUMMIE!

7. Diana81

Diana81 Bekend lid

4 mrt 2007
    881
    0
    0
    Goudsmid
    Weert
    Whaah help! Ik heb veel gemist (of niet). Ik ga niet alles bijlezen, sorry.

Een paar dagen terug, geloof ik, schreef ik dat ik tintelingen in m'n vingers had en een doof gevoel in m'n vingertoppen. Toen ik dat m'n moeder vertelde was ze gelijk ongerust, want toen ze zwanger was van ons, en met zo'n zelfde klacht naar de dokter ging, moest ze gelijk naar het ziekenhuis omdat ze een veel te hoge bloeddruk had (ze heeft toen tot de bevalling in het ziekenhuis gelegen).

Afgelopen dinsdag melde ik dat bij de verloskundige (vervangster, ivm vakantie van andere), maar omdat mijn bloeddruk goed was, schonk ze er geen aandacht aan. Vond ik wel vreemd.

Omdat het dove gevoel wat toegenomen was, ben ik vandaag naar de huisarts geweest (ook weer een vervanger omdat eigen huisarts met vakantie is). Die vertelde me dat het 't carpaal tunnesyndroom is. Hij vond het vreemd dat de verloskundige daar niks over gezegd heeft, omdat het toch vaak voor schijnt te komen bij zwangere vrouwen. Tijdens de zwangerschap kunnen ze er niet aan opereren, zoals ze normaal doen, maar meestal verdwijnt het ook na de zwangerschap vanzelf. Als ik er veel last van heb kan ik, volgens de huisarts, door de verloskundige een spalk aan laten meten. Maar ja, pijn doet het niet, ik kan alleen niks fatsoenlijk vastpakken met mijn linkerhand (en ik ben links).

Als bij m'n volgende afspraak m'n "eigen" verloskundige terug is, zal ik het er wel over hebben.

8. Diana81

Diana81 Bekend lid

4 mrt 2007
    881
    0
    0
    Goudsmid
    Weert
    En oh ja, voor degene die het zich kunnen herinneren, over die hartkloppingen heb ik het ook gehad met de huisarts. Is heel normaal.
    Een zwangere vrouw heeft 40% meer bloed rond te pompen. De hartslag is hoger en het hart is wat groter. Hartkloppingen zijn heel normaal. Gewoon rustig door blijven ademen en niet in paniek raken, dan zakt het vanzelf weg.

9. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    Ik duim hartstikke voor je en ik hoop voor je dat het mag gaan lukken!
    Heel veel succes!
    [-o< [-o< [-o< [-o< [-o<

10. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    @Petra,ja klopt in het begin was echt alles zorgelijk daarna toen alles goed bleek te zijn \:D/ begonnen de klachten :(
    Ik heb mn best gedaan om er van te genieten en soms is het ook gelukt maar meeste van de tijd niet,helaas....
    Jij wel heh,jij hebt echt een fijne zwangerschap heb ik het idee,heerlijk meis,geniet er nog maar ff van!

@Chanti,pfff ik moet er niet aan denken om nog sex te hebben,veelste vermoeiend,hahah..
    Maar zolang het goed gaat,doen zou ik zeggen,haha... :D

@Noura,mischien een stomme vraag maar moet je Maxi Cosi ook uitwassen,ik had het nagevraagd en ze zeiden tegen mij dat het niet nodig was?
    En wat heb je nog voor lekkers genomen?

@Kelly,gefeliciteerd,weer een weekje verder! \:D/ :whistle: \:D/

@Over spenen uitkoken,ik doe het ook niet,doen we wel als we weer thuis zijn en idd kraamhulp kan dit voor je doen..

@Debbie,fijn dat de controle goed was! :D

@Hier is ook alles gestreken door mijne mama,fijn hoor!

@Diana,yep,ik ken het,ik heb het ook Carpaal Tunnelsyndroom :(
    Ik heb een tijdje een braze gedragen maar nu niet meer,het begon bij mij in mn rechterhand en nu zit het ook links..
    Ik moet zeggen dat ik er voortaan eeen beetje aan gewend ben alleen s'nachts heb ik er wel veel last vna,mn polsen doen dan ook pijn,heb jij dat ook?
    Nou succes iig!

De controle was weer goed,de dametjes liggen alletwee met de hoofdjes boven,eigenwijsjes Ze waren al aan het oefenen om zelf te ademen,mooi om te zien
    Nu wachten tot woensdag,ik geloof nooit dat ze nu nog eerder komen..

xxxDais..

11. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    over maxicosi uitwassen gesproken
    dat heb ik dus vandag gedaan, maar omdat die dingen hier helemaal niet te koop zijn en ik hem overgenomen heb van iemand heb ik geen gebruiksaanwijzing.... hing ik net alles op, NOG een stuk, en NOG een rare vorm, en NOG iets met klitteband... dat wordt puzzelen, ik snap er geen hout meer van...

12. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Zo, heb de klossen en de ruggensteun achterin de auto liggen. Kan mannetje ze er vanavond mooi uithalen en onder het bed zetten! "Wou je ook een steekpo mee? Nee, laat maar, heb de wc naast de slaapkamer en ik beval toch sowieso in het zkh..." Zijn er eigenlijk meer die geen po hebben geleend of ben ik daar een geval apart in? ;)

@Philly; Dankje!... :oops: .... maar een knuffel op zn tijd doet een mens goed hoor! ;) Tja, en mn voeten waren idd geslonken dacht ik, totdat ik vanmorgen mn schoenen aandeed... was blij dat er maar 1,5 uur op heb hoeven lopen zeg! Knellen! Loop nu dus weer lekker op mn slippertjes!

@Rebecca5; Tuurlijk duim ik voor je dat de draaipoging gaat lukken! Suc6 morgen alvast meis!

@Denicepino; Oe, dan duim ik voor je dat beebje nog even lekker blijft zitten waar hij/zij zit! Raar dat ze dat zeggen hoor! Of is dat de normale gang van zaken? Heb er ook niet veel verstand van hoor! ;)

@Willielien; Ook al slecht geslapen dus.. balen zeg. Hoop dat je net wel lekker hebt kunnen slapen. Veel plezier bij je vriendin vanavond!

@Noura; En, heeft je beebje inmiddels al weer lekker bewogen? En nog van harte met je zoon! Hihi, zie het al voor me, ruzie met de stofzuiger! :)

@Duha; Lekker zo'n UWV! Hoop dat jullie er snel uitkomen! Knutsel jij maar lekker verder met je haakwerk!

@Pruts27; Gefeli met je verlof! Ga er lekker van genieten!

@Linka; Nog anderhalf uur.... foto's!

@Dasiy; Mooi dat de controle goed was en dat beide meisjes al startklaar liggen! Spannend hoor, bijna woensdag... Zeker wel een raar idee dat dit de laatste controle was?

@Schatje; Heb ik ook steeds! Beebje is dan zo druk, en dan hoef ik het woord filmcamera maar te zeggen en ons eigenwijsje houdt zich ineens stil... hoe doen ze dat toch? ;) Goed dat je controle helemaal goed was, en dat je beebje aan het indalen is!

@Sjudith; Hulp is altijd goed! Verder alles goed hier, ben al een beetje gesetteld in ons nieuwe huisje, ben alleen een beetje grieperig momenteel. Ach, gaat ook wel weer over. Hoe issie met jou verder?

@Diana81; Lekker dan, CTS. Dat de VK daar niks van gezegd heeft, raar hoor. Inderdaad volgende keer maar ff aankaarten! En hopen dat het na de zwangerschap weer overgaat!

Zal ff Jamie uit zn bed tillen, die wordt nu net pas wakker. Heeft zo'n beetje 3 uur geslapen! :confused: Ach, lekker voor mama, wel even rustig, kon ik languit op de bank liggen met een muziekje aan!

Iedereen fijne dag verder!
    XX

13. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    zelfde met de kinderwagen
    straks gebruiken we dat ding verkeerd, keert ineens het bakje ondersteboven... ga het uitproberen met de kat (komt altijd op zn pootjes terecht he)

14. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    Rebecca, heel veel succes morgen!

Diana, ja carpaal tunnel sydroom is ook bij ons op de gym besproken, meestal door veel vocht vasthouden ofzo. De tip die gegeven werd, draag valbescherming van bv skeeleren in bed. Is een simpele oplossing, zo sluit je niets af tijdens het slapen. Of het ook echt lekker slaapt, geen idee! Veel succes ermee, meerstal gaat het weer over na de zwangerschap.

15. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    Heb toevallig ook mijn maxi cosi uit elkaar gehaald om te wassen, gelukkig zelf gedaan, dus ga hem ook zelf weer in elkaar proberen te zetten, haha! MEt al die losse onderdelen, haha!

Queenbee, ik ga ook in het ziekenhuis bevallen en die po is volgens mij echt voor een thuis bevalling. Maar omdat de kraamzorg er om gevraagd heeft, neem ik hem gewoon mee. Kost toch niks. Ruggesteun? waar is dat voor?

Ik kan hier alleen nog mijn crocs aan, echt te erg. Gelukkig zijn ze zwart en 'passen' ze overal onder.

16. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Foto's zijn er, we mochten eerder ophalen! Hoera, die zijn hartstikke leuk man!

Zal straks paar in album zetten, maar ik moet ze dan wel verkleineren!

17. Chantico

Chantico Niet meer actief

Ik haal wel een po, want die schijnt ook handig te zijn als je hechtingen hebt en moet weken in soda, of als je bedrust moet houden en écht niet naar de wc kan lopen. En anders gaat net zo makkelijk ongebruikt weer terug, het lenen is toch gratis.

18. miranda4xmama

miranda4xmama VIP lid

17 sep 2007
    6.379
    0
    0
    Ergens in Drenthe.
    Er zijn zoveel super mooie reacties geweest op iedereen dat ik daar niet meer aan ga beginnen. :thumup:

Hier is de CTG weer achter de rug.
    Het ging allemaal een beetje anders dan anders.
    Ons meisie was vanaf het begin heel rustig, maar op een gegeven moment begon de hartslag te dalen.
    Er waren momenten dat die onder de 120 zakte, daar werden mijn man en ik absoluut NIET rustig van.
    Er werd gezegd dat ze zou slapen maar ik voelde haar wel degelijk bewegen, ondanks dat steeg de hartslag niet echt.
    Normaal steeg ze vaak boven de 150 uit.
    De gyn is erbij gehaald, maar die vond het toch wel een goede CTG.
    Hij kon zich voorstellen dat wij hier een beetje ongerust van werden maar dat was niet nodig.
    Nu heb ik een afspraak voor zaterdag gekregen voor een extra CTG.
    Gaan we dus gewoon nog een keer heen.

Wat kun je je een zorgen maken tijdens zo'n zwangerschap, niet normaal meer.
    Ben ook zeer blij dat ik kan zeggen: dit is mijn laatste zwangerschap! ;)

19. MY Angel

MY Angel Niet meer actief

Hi Dames,

Hoop dat het goed met jullie gaaat, kan heleaas niet terug lezen en reageren, maar wil even wat bijzonderheden van de afgelopen dagen plaatsen.

Slecht nieuws:
    Mijn lieve Omaatje is vanochtend overleden. :cry:

Ander nieuws:

Ik ben sinds maandag niet meer op het forum geweest, ben 2 dagen in het zh geweest.
    Op dit momet gaat het even niet zo,veel last van harde buiken, en pijn, ook ben ik sinds een paar dagen misselijk!
    Er is een uitgebreide lab onderzoek gedaan.
    Ik heb ergens een infectie, maar waar?

Gissteren kreeg ik te horen dat ze naar aanleidng van de bloedonderzoeken, ook weer een week langer willen door behandelen met het infuus, dus niet 3 dagen bajes maar nog weer 4 keer!

De sectio zal plaats vinden in de eerste week van augustus!
    Ik ondekte gisteren wel tijdens het gesprek, met de opname kantoor, dat een ander Gyneacoloog de operatie gaat doen, en niet mijn behandelende arts, omdat ze dan op vakantie is, waar ik zoooooooooooooooooooooo vreselijk van baal! :evil: :evil:
    Ik heb haar dinsdag nog heel duidelijk gevraagd, gaat u de KS doen, en zei ja.... en nu dit? :(

Ik hoop dat ik het weekend weer wat fut heb, om terug te lezen en op jullie te reageren!

Allen tot guaw, morgen weer naar de bajes! :(

Sorry voor dit ego bericht :(

20. Mariel77

Mariel77 Bekend lid

17 aug 2007
    969
    0
    0
    Brabant
    My Angel, gecondoleerd met je oma. Is ze plots overleden?

En wat een teleurstellingen weer. Het zit je allemaal niet mee. Wat gaan ze doen aan die infectie? En dan ook nog eens je eigen gynaecoloog niet bij je ks.

Heel veel sterkte, meid. Hou je taai!

Deel Deze Pagina