Augustus 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Diana81, 19 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Puck2008

Puck2008 Fanatiek lid

3 dec 2007
    2.641
    0
    0
    Hoi,

Zat even zonder internet vandaag. Net weer even alles gelezen, morgen reageer ik weer....

Rebecca: veel succes morgen!

Miranda: kan me voorstellen dat dat niet zo'n fijn gevoel geeft! Gelukkig mag je zaterdag nog een keer komen. Hopelijk kunnen ze jullie dan gerust stellen!

Hier verder geen nieuws, kleine is erg druk, suikerwaarden zijn soms nog raar laag, morgen weer contact met gyn. en ....36 weken vandaag!

Liefs!

2. Esprit

Esprit Fanatiek lid

5 jun 2007
    1.141
    0
    0
    Groepsleidster op internaat voor moeilijk opvoedba
    IJsselmuiden
    @Miranda: kan me indenken dat je daar niet rustig van werd! Zo had mn beebje tijdens de laatste ctg een hartslag van 194 :confused:...zeiden ze dat de beeb aan het bewegen was en ik voelde niks ? ?
    Grrrr, die zorgen, ik vind er niks aan! Maar meis als de gyneacoloog tevreden was, dan is het goed hoor! Maar vertrouwen in hebben! Wel fijn dat je zaterdag nog weer een keer ctg mag...

@MyAngel: oei dat is wat minder meis! En weten ze niet waar de infectie zit? Balen dat je nog een keer vaker naar de bajes moet...alles voor t goede doel hè! Vervelend dat je niet je eigen arts hebt meis, maar als t niet anders is......beter een arts dan helemaal geen hè ;).....

@Linka: ben benieuwd naar je foto's! Kzal ze morgen wel ff bekijken als t verkleinen is gelukt, krijgen vanavond mn pa en ma op bezoek..gezelli!

Hier geen ondersteek nog hoor, mocht t nodig zijn dan is die snel genoeg opgehaald...beval toch in zhuis....

Ben nog een beetje duf, heb net geslapen als een roosje....pfff....gedroomt dat we een meid krijgen ? ? ? ? .......Zijn dromen bedrog of? ? ?
    Nog een paar weekjes en dan weten het, hihi...ben zo benieuwd!

Fijne avond allemaal!

Liefs

3. Puck2008

Puck2008 Fanatiek lid

3 dec 2007
    2.641
    0
    0
    Jeetje My Angel wat een week!

Gecondoleerd met je oma...

En sterkte de komende dagen! *knuffel*

4. Esprit

Esprit Fanatiek lid

5 jun 2007
    1.141
    0
    0
    IJsselmuiden
    Gefeliciteerd met je 36weken Puck!

5. Esprit

Esprit Fanatiek lid

5 jun 2007
    1.141
    0
    0
    IJsselmuiden
    Gecondoleerd met je oma Myangel! Altijd verdrietig hè! Sterkte meis!

6. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    Oh, My Angel, wat een tegenvallers. En gecondoleerd met je oma. Lijkt wel of alles tegelijk komt!
    Heel veel sterkte! Nog even volhouden!

7. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    my angel gecondoleerd met je oma, en heel veel sterkte meis

oh ik werd ook onrustig toen onze ctg tot 190 kwam, en het alarm af ging en later weer naar 120 zakte, maar dat schijnt juist goed te zijn.
    toen de hartslag konstant rond 140 zat was dat niet goed omdat er eens in de zoveel tijd een moment moet zijn dat ze wakker worden en dat de hartslag dan omhoog moet gaan.
    het is ook wel zo dat in deze fase van zwangerschap de babys in een constante sluimerslaap zijn, waarin ze dan wel bewegen. maar ja wij bewegen ook in onze slaap.
    je kan door een ctg dus ook nog meer zorgen krijgen, maar anders gewoon vragen of ze het je even goed uitleggen

ja linka dat was ik nog vergeten te vragen, welke fotos?

wij hebben altijd een ondersteek meegehad, ik geloof dat ze er ook wel eens andere dingen in gooien.. maar weet het eigenlijk niet.

wie weet esprit, soms komen dromen uit

puck gefeliciteerd

ik vind het wel zo fris om de maxi cosi even te wassen, maar als je hem wast begin hem dan van boven naar beneden los te halen, en in die volgorde weer terug erop zetten. anders krijg je niet alles vast.
    en rustig en met geduld doen helpt ook ;)

diana ik dacht laatst al aan carpaal tunnel syndroom. heb het in mijn vorige zwangerschap gedaan, al vanaf de 18e week. en het deed echt pijn, kon er wel van huilen, na de bevalling was het weg.
    en ik heb ook skeeler pols beschermers gedragen in bed, en steunkousen, echt op en top erotisch zag het er uit :(
    anders moet je kijken of je mischien via je verzekering een brace kan vergoed krijgen?

8. Nipa18

Nipa18 Fanatiek lid

5 okt 2007
    2.838
    71
    48
    zijn jullie maxi cosi's eerder gebruikt dan, omdat jullie ze gaan wassen?

9. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    Ja, mijn dochter heeft al in de maxi cosi gelegen.

10. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Miranda, begrijpelijk dat je onrustig van wordt, pfff, het is vervelend! Deze zwangerschap is ook de laatste hoor.

En Buddy, ja dat is prima hoor, je visite gaan het ervoor en wij krijgen ook visite vanavond.

En Noura, afgelopen zaterdag zijn we naar fotograaf geweest, dus maar fotoalbum is nu in de war bij hyves, gek om van te worden hoor....maar profielfoto is er!

Zal wel ineens zoveel foto's op album zijn.....

11. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    En My angel, sterkte meis, het is niet eerlijk idd....:(

Hebben jullie dat ook dat hyves ineens zo raar doet?

12. babsie

babsie Fanatiek lid

10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    @linka, mooie foto's, al zie ik er idd maar 2 hihi. Maar ik heb dat ook wel eens als ik meerdere foto's wil plaatsen en het is nu sowieso druk op internet.

13. Eimat

Eimat Niet meer actief

My angel, gecondoleerd met je oma...

Over het uitwassen van de Maxicosi, ik heb hem ook tweedehands en helemaal uitgewassen maar het in elkaar zetten...wat een ellende. Ik ben ermee naar een vriendin gegaan en die heeft me geholpen. Ik kwam er niet meer uit.

Nog even een ander vraagje...hebben jullie ook last van je heupen? Ik heb het idee dat ik wijdbeens loop en ook steeds steken in mn heupen (of zijn dat mn bekken?). Heb ook helemaal het gevoel dat ik mn benen niet meer aan elkaar kan houden, heel raar. Ik heb het ineens sinds en dag of 2 en word met de dag iets erger. Dat heb ik ook met die menstruatiekrampjes. Die heb ik geloof ik voor het eerst gevoeld ongeveer een week terug en nu voel ik ze steeds vaker. Ht valt me wel op dat ik ze nu vooral 's morgens voel als ik wakker word...

14. babsie

babsie Fanatiek lid

10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    @myangel, gecondoleerd met het verlies van je oma

15. Muis80

Muis80 Actief lid

26 nov 2007
    314
    0
    0
    leerkracht
    Roosendaal
    My Angel gecondoleerd met je oma.
    Wat een hoop vervelende dingen gebeuren er voor jou op dit moment. Ik wens je heel veel sterkte.

Puck gefeliciteerd met je 36 weken. Jeetje wat gaat het snel he.

Linka een paar weken geleden wilde ik inloggen op hyves en heel mijn profiel is verdwenen :rolleyes: Ik begrijp er echt niets van. Ik heb op de vaste computer wel een virus maar een heel profiel deleten is toch wel vreemd he.

Esprit ik heb met 17 weken gedroomd over een meisjes baby, en dat is uitgekomen. Dus wie weet.......

Ik weet niet wie het vroeg, maar die ondersteek heb je niet nodig als je in het ziekenhuis bevalt. ( zei mijn kraamhulp)

Hier gaat alles zijn gangetje. Ik werd alleen vanorgen ineens ontzettend misselijk. Ineens. Ik kon nog net de toilet halen. Eht heel raar.
    Ik ga de was doen. Misschien tot straks.

16. Muis80

Muis80 Actief lid

26 nov 2007
    314
    0
    0
    leerkracht
    Roosendaal
    Eimat ik heb geen last van mijn heupen. Ik merk wel dat wanneer ik 's nachts uit bed kom dat ik dan moeilijk op gang kom. Ik strompel dan echt naar de toilet.

17. duster2000

duster2000 Fanatiek lid

15 mei 2008
    4.258
    0
    0
    Rijen
    @Pruts; Geniet maar lekker van je verlof!

@Kelly; Gefeliciteerd met je 33weken

@Sjudith; 29kilo! Dat is op je foto's toch echt niet te zien

@Diana; Ik heb al maanden last van karpaal tunnel in mijn rechterhand (en ik ben dan natuurlijk rechts) Alleen heb ik buiten de tintelingen ook last van krampen. Ik heb op dit forum moeten lezen wat het was, want mijn VK en HA zeiden gewoon. Het hoort er bij de een heeft kramp in haar kuiten en jij in je handen. Ze zeggen beide ook dat er helemaal niks aan te doen is, terwijl je hier toch echt wel handige tips krijgt

@My Angel; Gecondoleerd met je oma. Op het moment zit echt alles tegen. Heel veel sterkte de komende tijd

@Puck; Gefeliciteerd met je 36weken

Groetjes Silvia

18. Maxi

Maxi Actief lid

22 okt 2007
    458
    0
    0
    peuterleidster
    NL
    @myangel: gecondoleerd, en sterkte met alles.

@Eimat: indalen misschien?

Hier alles oke, bekken ja dat word met de dag erger nog meer rust houden dus. morgen is de gerepareerde scheur op de babykamer helemaal droog en dan ik dat weer sausen (rust houden he) maar ja dan kan ik zaterdag wel weer alles terug op zijn plek zetten jippie.
    En zondag komt mijn oma op visite, ze is erg nieuwschierig, en bijna nog ongeduldiger als ik, ze wil zo graag dat de baby komt.
    Heb er nu al zin in ben zo trots op ons kamertje, als het zaterdag klaar is zal ik foto's maken en plaatsen (als het lukt heb ik nog niet eerder gedaan :oops: )

Groetjes

19. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    hey meiden,

weer ff een egobericht van mij (zoals alle laatste berichten).

ben vandaag op mijn werk een beetje ingestort. als ik 6 weken van te voren zou stoppen, zou vandaag mijn laatste dag zijn. ik was vandaag zo op. ik heb zoveel aan mijn hoofd:
    - mijn werk goed afronden,
    - alles af voor de baby (en intake kraamzorg, adreslijst voor kaartje, etc),
    - voorbereid op de bevalling, borstvoeding, kraamtijd (cursussen en boeken lezen),
    - rust nemen omdat mijn weerstand slecht is (verkouden en schimmelinfectie) en om de baby goed te laten groeien,
    - voorbereidingen voor ons nieuwe huis (sleutel in september, morgen weer voor de keuken, nog een vloer uitzoeken, en verf en gordijnen en lampen etc),
    - toegeven aan de nestdrang (het moet hier schoon! en de stofzuiger heeft het begeven! en ik moet echt gordijnen zodat de bouwvakkers van de overkant niet naar binnenkijken als ik toch thuis beval)
    - vrienden nog zien voordat ik straks minder tijd heb met baby en nieuw huis,
    - en nog allerlei dingen als fitnessen voor goede conditie en naar de kapper en ...

en ik weet dat het nog 8 weken kan duren voor ik beval, maar ik weet ook dat ik op dag 1 van mijn verlof zou kunnen bevallen. ik heb dus ook nog haast met al die dingen.

de druppel was dat ik gister met iemand een discussie had over of je ook langer verlof hebt als je later bevalt en je verlof 4 weken van te voren ingegaan is. toen mijn collega ook zei dat het alleen gaat om minimaal 10 weken na de bevalling en dat het dus bij 4 weken van te voren verlof alleen opgaat als je langer dan 2 weken te laat bevalt. daarna heb ik een uur zitten janken op mijn werk. me afvragend of ik er wel goed aan doe om nog 2 weken te werken.

waarom ik twijfel is omdat we dus in september de sleutel van ons nieuwe huis krijgen en dus na de bevalling druk zijn met een nieuw huis en we hebben nog geen plek in een kdv dus ik wil mijn vrije dagen sparen om zelf ook wat op te kunnen vangen.
    en ik ben ook nog niet klaar met mijn werk. ik weet wel dat het zonder mij ook wel goed komt, maar ik sluit zelf niet zo lekker af als ik allerlei dingen niet doe of overdraag.

goed, na dat uur janken besef ik me wel dat ik keuzes moet gaan maken. of ik vind de rust om die dingen pas tijdens mijn verlof te regelen of ik moet beter voor mezelf en de baby zorgen door eerder te stopppen. ik ga er dit weekend maar eens over nadenken.

sorry voor dit lange ego bericht. het zit me echt behoorlijk dwars en ik ben blij dat ik het ff van me af heb kunnen typen.

het bijlezen op het forum is ook iets wat ik graag zou doen, maar wat me gewoon niet lukt. sorry meiden! :(

liefs, lauwie

20. Maxi

Maxi Actief lid

22 okt 2007
    458
    0
    0
    peuterleidster
    NL
    o ga ff het nieuw kijken wat een eng idee van dat dodelijke virus... ook nog besmettelijk eng eng, ik ben wel benieuw waar die vrouw Volgens mij was het een vrouw) vandaan komt en met wie ze in contact is geweest brrrrrrr je moet er toch niet aan denken

Deel Deze Pagina