thanks meiden! genieten doen we zeker! @cynthia: ik heb jou nieuws helemaal gemist! gefeliciteerd met je mooie dochter! hoeveel weken te vroeg is ze precies? gaat alles goed? liefs rebbel
Buddy, mailtjes vind ik best wel handig anders moet ik steeds zoeken en wil toch ook op hoogte houden, hihi! Ja, in begin vond ik hartstikke moeilijk dat Myrna om het weekenden naar haar vader, maar dan heb je wel rust verdient, maar tsja, hoort het allemaal bij als je gescheiden ouders hebt, dat weet ik uit mijn ervaring. Ze gaat ruim 2 weken naar Frankrijk, maar haar vader en ik zullen wel af en toe smssen, dus komt in orde hoor Je moet hem gewoon vertrouwen, dat is belangrijkste. Cynthia, rust maar lekker uit, dat heb je zeker verdient. Rebbel, fijn hoor dat Milan nu thuis is en nu extra genieten van elkaar, heerlijk! Bij VK ging goed, ik kreeg invalster, leuke vrouw, ze valt de verloskundige die op zwangerschapverlof zit in, dus is wel fijn hoor dus bloeddruk is wel laag 105/55 en baby dr hoofd is terug in buik, niet tussen bekken, ja niet ingedaald, maar kan weer gaan indalen en weer terug in buik en dan terug indalen, hoort bij 2e zwangerschap vertelde ze me. Leuk om te weten en ik heb hoofd voelen bewegen en ze liet me zien hoe ik moest vasthouden, leuk leuk leuk, vond haar al geweldige vrouw, haha!
En oja, ik vroeg waarom ik snel benauwd krijg, nou ja, soort hyperventiliatie heb ik nu helaas, vanmorgen had ik ff, bij wachtkamer ook, vreemd hoor, daarom voel ik vaak kortademig omdat buik zo hoog zit, daardoor kan ik hypervenliteren.
@Esprit,hahaha,geweldig! Als ik eraan denk ga ik je zeker een sms sturen Lief dat je zo meeleeft! @Rebbnel,wat een supernieuws! Geniet lekker van je gezinnetej meis,ben helemaal blij voor jullie! @Cynthia,wowie wat een mooi meissie zeg! En idd wat en mooie haardos al.. Gaat alles goed met jullie? @Bemy,hey! Hoe gaat het met je meis? Wij hebben ook een boxspring,die is standaard 70cm,wij kunnen m verstellen aan hoofd en voeteneind en dan komt ie op 80cm en de kraamzorg heeft me verteld dat het bed 75cm moet zijn dus voor ons geen klossen. @Philly,gefeliciteerd met je 37 wken! \/ \/ @Linka,fijn dat alles goed is en dat je zo'n leuke vk had,scheelt veel heh! @BUDDY! Waar ben je en gaat alles goed met je? Ik voel me zo belabberd,bah bah! Ik ben me toch misselijk,ga WEER ff op bed liggen en neem mn laptoppie mee en wat te drinken,pffff,hoe beroerd kan je zijn....
GGGRRRRRRRR! En ik word helemaal gek van de hond van de buren! Die blaft me toch een partij,altijd als hun weg zijn en dat ik best vaak!
Arme Daisy, dat is niet fijn idd! Dan schrik je steeds van, hond van me buren kan ook goed blaffen, maar is wel minder geworden sinds hij gecastreert is en hij beschermt mij heel goed als wij op bezoek gaan ivm zwangere buik, dat vind ik geweldig!
Rebbel: Geniet van jullie mannetje, zal een hele aanpassing zijn nu hij thuis is. Cynthia: Wat een leuke meid, ze heeft inderdaad al veel haartjes op haar hoofd staan. Al enig gedacht hoelang ze nog in de kliniek moet blijven? Straks mag ik naar de gyneacoloog en krijgen we weer een echo, ik weet niet meer wie het was maar in België krijgen we telkens als we bij de gyneacoloog komen een echo, dus in het begin om de vier weken een echo en nu om de twee weken, om 16:20 uur worden we er verwacht. Ik denk niet dat ons mannetje gedraaid is want ik voel zijn hoofdje nog goed van boven zitten! Die tip die ik de vorige keer gegeven heb met de twee hoofdkussens, gooi die maar in de vuilbak, de laatste twee nachten weer lekker slecht geslapen. Vandaag dus maar rustig aan. Wat betreft de Borstvoeding, dit zijn de balngrijkste zaken die ik onthouden heb: - een kind zo snel mogelijk aanleggen, wordt in de kliniek bij ons al in de verloskamer gedaan. Bij een keizersnee wordt dit onmiddellijk gedaan wanneer de moeder terug in de kamer komt. - Een kindje mag zo lang drinken als het wil, maar met een max van 1 uur alles inbegrepen (hiermee wordt bedoeld ook het verschonen van de baby achteraf) - Je dient het neusje van de baby niet vrij te houden door de borst in te drukken want hierdoor ga je een deel van de melkkliertjes afklemmen. Als een baby goed is aangelegd is zijn/haar neusje altijd vrij. - Bij warm weer dient men geen bijkomstig water aan de baby te geven. Er wordt aangeraden om de baby een keer extra aan te leggen. Het is de mama die extra water moet nemen. - De mama moet haar tepels niet reinigen alvorens de baby begint te drinken, heeft te maken met de lichaamsgeur. - Een kind weet perfect wat het nodig heeft, het zou in de periode van de borstvoeding 3 hongerspurts hebben, ongeveer rond de 10 dagen, 6 weken en 3 maanden. Rond deze periodes zou het kunnen dat uw baby 12 voedingen per dag vraagt. - Het beste is om bij elke voeding aan de twee borsten te laten drinken, de ene borst als hoofdmaaltijd en de tweede als dessert, dit om infectie te vermijden. - Een mama die borstvoeding geeft slaapt na een nachtvoeding gemakkelijk verder. Dit komt omdat er een soort hormaan vrijkomt tijdens het geven van de borstvoeding. - Nachtvoedingen bevorderen de stimulatie van het kind. - Als je borstvoeding geeft heb je minder bloedverlies na de bevalling. - Borstvoeding is GEEN veilige anticonceptie, meestal wordt er de minipil voorgeschreven. - Je mag alles eten tijdens het geven van de borstvoeding, je normale patroon volgen en daar niet van afwijken. Als je niet gewoon bent om pikant te eten moet je dat ook niet gaan doen. - Moedermelk kan bewaart worden, drie dagen in de koelkast en 3 maanden in de diepvries, er wordt wel aangeraden om de moedermelk achteraan in de koelkast te bewaren. - Moedermelk het best niet opwarmen in de microgolf maar in een flesverwarmer, als de borstvoeding te warm wordt verliest het zijn vitamines. Dat was het zo wat, er is nog zoveel meer gezegd maar dit was volgens mij het balngrijkste. Ik weet niet of het overeenkomt met jullie voorlichtingsessies.
Rebbel, wat heerlijk om te lezen dat Milan naar huis mag. Geniet van je nieuwe gezinnetje thuis! Cynthia, wat een prachtig meisje!
Heb een vraagje wie weet of je wel ananas uit blik mag eten ? HEB ZO TREK IN ANANAS.. Weet dat verse ananas bevalling op kan wekken maar uit blik?
Hallo allemaal, Helaas vandaag geen gelegenheid om uitgebreid te reageren maar één ding wil ik wel even zeggen: YEAH MILAN IS THUIS! super, super, super Hier gaat het ook beter. Ik slaap niet als een roosje maar vergeleken met de afgelopen weken is de winst enorm. Ik slaap - denk ik - als de meeste nu hier. Veel wakker om te plassen en dan weer verder slapen. Ik ben er geen uren meer uit (ook geen nachtelijke berichten meer). Manlief heeft inmiddels ook een oplossing gevonden voor zijn slaapprobeem: oordopjes! Oh, ik zaag hele oerwouden om Iedereen een heel fijne dag. Ik ga nu lekker op pad met Chrisje... die is ook wat aandacht te kort gekomen de laatste tijd! groetjes, Elle
Het schijnt een fabeltje te zijn. In de kern van een (verse) ananas, schijnt wel een stof te zitten die weeën op kan wekken, maar daarover lees je op internet overal wat anders. Ananas uit blik kan dus geen kwaad.
@ alle dames dank je voor jullie hart onder de riem! @ rebbel wat onwijs fijn dat je milan thuis hebt! @ cynthia wat is ze mooi! xxx
In Indonesië geloven ze er heilig in maar het gaat dan om het hart van de ananas (dat harde stuk wat wij Westerlingen niet lekker vinden). Lekker eten joh, hartstikke gezond! Enne.. Austin.. lekker de binnenkant eten, veel douchen, sexen, tonic drinken... weet ik veel wat er allemaal voor middeltjes zijn! hihi
Ohw, jippie! 37 weken! Ik mag thuis bevallen! Over die klossen nog ff hè: Ik heb een boekje van de kraamzorg waarin staat dat het bed tussen de 65 en 70 cm hoog moet zijn. Ik heb nu de klossen eronder en het bed is nu 74 cm, maar ik ga toch echt niks anders verzinnen. Ik vind het trouwens echt niet handig om in en uit zo'n hoog bed te kruipen. Ik ga dadelijk in de stad zo'n plastic opstapgeval kopen.
Rebbel: Geniet van jullie mannetje, wat heerlijk dat hij thuis is! Cynthia: Wat een scheetje, en wat een haar! Hoe lang moet ze nog blijven? Hier weinig nieuws. Beetje in huis gerommeld en nu weer rusten. Oja borstvoeding, ik heb Sam echt nooit om de 2 uur aangelegd hoor. 3 - 3,5 uur ongeveer. Het is gewoon afwachten en het laten gebeuren! Oh, hoe zou het met Rebecca zijn... hoop dat het draaien gelukt is en dat de weeen evengoed snel weer op gang komen.