@ Duster, nee juist niet! Aangezien hij ook niet is gelukt En je bent niet de enige hoor die depri is! Sjit hormonen
Nou ik sluit me natuurlijk ook aan dat het flink balen is dat de draaipoging van Rebecca mislukt is, echt vevelend meis maar gelukkig is het allemaal meegevallen! Nijnen doen het nog prima! Alle 9 nog. Foto maken is even wat lastig omdat ze nog kaal zijn, dat is een raar gezicht op de foto, zodra ze wat haartjes hebben zet ik foto in mijn album. Austin: loop je niet leeg van de kak nu? Die harten zorgen toch ook voor je darmen die op hol slaan? En nav je bm die begint samen te trekken? Duha: wat moet ik me voorstellen bij zo'n leefgroep? Ik zou gek worden met al dat volk in mijn plekje, kan me voorstellen dat je moest huilen. Binna: waar ben je meis, of heb ik een berichtje van je gemist? Met mij gaat het goed! Baby ligt allen vreselijk veel op mijn blaas (dr schouders volgens vk), dus kan geloof ik wel dependslips gaan kopen, ik word echt incontinent! Rene (mijn man) kletst dommer dan ik hoor, die is ook zwanger hahah. Ik ben alleen supervergeetachtig. Myangel; hoe is het gegaan gisteren?
@rebecca, balen dat de draaipoging niet gelukt is. zie je op tegen nog pijn en weeen tot 30/7 of heb je je bij de situatie neergelegd? sterkte hoor! @myangel, hoe was de bajesdag gegaan gister? hoe voel je je nu? @passiepaard, gefeliciteerd met de hangoortjes! @austin, ik duim dat de ananashart zijn werk gaat doen! @rebbel, is milan al thuis? of was het pas na het weekend? en wat is het eerste dat ie thuis gedaan heeft? @miranda, je zit zo bij de ctg! alles weer goed vandaag? @chantico, fijn dat alles heel is en dat het op tijd is! veel plezier met inrichten! @sjorsje, hoe gaat het met je vader? en met jou? @daisy, het is nu wel aftellen he? spannend meid! @sjudith, leuk dat het zo gezellig was gisteravond! @duha, ik herken de nestdrang ook absoluut niet van mezelf. zelfs mijn moeder moest er om lachen. ik moet vandaag een nieuwe stofzuiger want de onze doet het slecht! haha, zou ik normaal niet zo'n punt van maken. ben niet zo'n huisvrouw.. @binna, balen dat je zo beroerd was. voel je je vandaag al beter? leuk de quinny zapp! die wil ik ook wel. die kun je echt heel klein opvouwen he? @duster, waarom denk je dat het langer gaat duren? ik houd er ook vast rekening mee, omdat het me heel vervelend lijkt om zoals austin eerst te denken dat je zekerheid hebt dat de baby eerder komt en je daarna echt zit te wachten. heb je last van klachten dat je het vooruitzicht vervelend vindt? fijne dag allemaal! vandaag wel droog bij jullie, noura?
Hallo iedereen, Ik zou iedereen een prettig weekend willen wensen, hier is het momenteel droog maar er zijn wel veel wolken. Vind het momenteel niet erg dat het geen 30 graden is Dit weekend hebben we niet veel plannen dus het kan rustig worden, enkel deze avond bij vrienden gaan eten. Dinsdag ga ik de peter en de meter op de hoogte brengen van het feit dat ik een keizersnee zal krijgen en ze krijgen ook al enigste de datum al te horen. Tegen de rest zwijg ik en zullen ze wel horen wanneer ons manneke er is. Ik denk toch dat we de eerste dag de rust zullen kunnen gebruiken. Heb gisteren ook aan de gyneacoloog gevraagd of er doordat ons manneke al heel lang in een onvolkomen stuit ligt dit complicatities kan hebben voor de baby, hij heeft laten weten dat de bekken het wel eens moeilijk kunnen hebben omdat hij al zolang met zijn beentjes naar boven ligt maar dat de kinderarts dit in het oog zal houden en dat de baby er wel uit groeit. groetjes en sorry voor dit ego bericht.
Lieve meiden, allemaal een knuffel, vooral voor degenen die het zwaar hebben. Hang in there! Nog eventjes en we kunnen volop gaan moederen! Lekker dingen in huis halen die je dan eindelijk weer mag eten/drinken! Wat gaaf, wonen in een woongroep. Ik heb ook wel eens fantasieën om onze kinderen in een woongroep op te laten groeien: veel sociale contacten en het dagelijks leven met elkaar delen. Maar tegelijkertijd hecht ik ook erg aan privacy, dus ik weet nog steeds niet wat ik nou eigenlijk wil. Wel bijzonder om te merken hoe die hormonen hun invloed uitoefenen op je stemming en acties, niet waar?! Mijn lerares van de zwangerschapscursus waarschuwde ons dat we ons er op moesten voorbereiden dat die hormonen nog wel eventjes aanwezig blijven na de bevalling, dus dat verstrooidheid enzo nog even aanhoudt. Schijnt een echte tegenvaller te zijn als je je daar niet op instelt... Aykietje, dan weten de peter en de meter het dus wel en de opas en omas niet, toch? Ik ben niet zo bekend met hoe belangrijk de peter en meter zijn, maar hieruit begrijp ik dat ze echt heel belangrijk zijn!
Goeiemorgen meiden! Er is al weer veel geteut zag ik....Gezwellie hoor! Hier valt niks meer te nestelen, alles is schoon...was om 7.00 al beneden, dus tijd genoeg, hihi...... @Rebecca: meis wat jammer dat de draaipoging niet is gelukt zeg! Gelukkig heeft t geen pijn gedaan! Nu wel weer wat wijzer...dat t een keizersnede wordt...Hou vol meis! @Miranda: hoe ist gegaan met de ctg? @Austin: Was t een beetje te eten dat hart? Geen last van je darmen nu? Hier hebben we een straat met heel hoge drempels, we maken al gekheid dat we daar maar met enorme snelheid over heen moeten racen, hihi...we hobbelen en schudden t beebje er dan zo uit, hahaha.... Ik hoop dat je beebje gauw haar weggetje naar buiten vind en alles bij elkaar brult! Hou je taai deerne! @Binna: hè, vervelend joh, dat je zo verkouden bent! Kon er ook nog wel bij he...pfff...Beterschap meis! @Sjorsje: ga je straks helemaal niet meer werken? Lekker hoor, kwilde dat wij die luxe hadden! Kga wel minder werken, maar zal als de kleine heeeeel wat groter is mn contract weer aan gaan passen en weer fulltime aan de bak gaan.... Geniet er lekker van! @Konijnemama: gefeliciteerd met je babyboom! Kvind dat altijd zo schattig hè, die kleine wurmpies! Wij hebben een paar keer pups gehad van fifi's, denk dat ze qua grote niet zo heel veel schelen.... @Buddy: Ratten? Brrrr, nee dat vind ik niks...een exvriendje zette een keer zo'n rat in mn nek, t enigste wat ik zag was zo'n vieze staart en voelde gekriebel in mn nek....heb t hele dorp bij elkaar gegild, hahaha.....ben er geen fan van dus.... Nog plannen voor t weekend? had t al op hyves gezegd, maarre MOOIE FOTO'S HOOR! @Daisy: idd een gek idee, volgende week ben je al druk met voeden, luiers, boertjes, krampjes, babyfoon aan het stalken en vooral aan het genieten van je meiden! O, wat een mooi vooruitzicht! @Mik: is je huisje nu nog niet schoon? Hihi...zou toch nu wel eens zo moeten zijn....Ken het hoor, ik vind niks heerlijker dan een schoon stulpje! Hoe ist verders met je? @MyAngel: weer een dag in de bajes overleeft? Pfff heb weer t idee heel veel te vergeten, maar kan er niks aan doen meiden.... Had een vraag gesteld, maar ben blijkbaar de enige die last heeft van veelvuldig bezoeken aan de w.c.....en dan heb ik nog geen eens ananashart gegeten .....zou t een voorteken zijn? Vanmiddag nog weer ff naar de prenatal, dit keer gaan ventje en zijn pinpas mee, hihi....We moeten nog een aantal dingetjes kopen dus nu is aan hem de eer..... Daarna nog ff op kraambezoek, mn nichtje heeft een machtig mooie dochter gekregen, ze heet Iris.... Nou fijne dag (0ndanks de regen) allemaal! \/ 37 weken vandaag \/ (Mn banner heeft dit vaak pas door na 13.00, grom) Liefs Vera
had het niet gelezen idd, esprit. heb wel in een boek over bevallen gelezen dat je lichaam soms vast je darmen gaat legen als de bevalling eraan komt. hoop het voor je! of wil je liever dat ie nog ff binnen blijft?
@ chantico: Peter en Meter zijn inderdaad belangrijk, maar het is vooral practisch, de echtgenote van mijn peter heeft in April een keizersnee gehad en ik ga daar wat informeren over de herstellingsperiode en dergelijke... Wat betreft de meter, zij is op verlof tot 2 augustus en aangezien ik op 31 juli mijn keizersnee zal krijgen vind ik het belangrijk dat ze het toch als een van de eerste weten. Wat betreft de grootouders, langs mijn man's kant, zij komen terug op 31/7 dus ik wil ze niet op voorhand verwittigen, aangezien het hun eerste is weet ik dat mijn schoonmoeder haar drukker en zenuwachtiger zal maken dan ikzelf dus ik laat ze in de veronderstelling dat er pas op het einde zal beslist worden of het al dan niet keizersnee wordt. Mijn moeder zal het ook te horen krijgen als de baby er is. Zo zijn we toch een beetje gerust op de dag zelf en krijgen we die dag niet al verschillende berichtjes. @ Esprit, hier helemaal geen last van de darmen, moet wel heel veel gaan plassen, vooral 's nachts.
Aan de ene kant wil ik heel graag mn kindje zien en vasthouden en knuffelen en vertroetelen, ect.....maar als hij/zij nog niet zo ver is, dan mag t ook nog wel ff blijven zitten hoor! Tis nu gewoon mijn nieuwsgierigeheid en ongeduld dat de kop opsteekt.....
hihihihihih had het niet gelezen. maar hier ook zo hoor. zit minstens drie keer per dag op de wc . en inderdaad niet om te plassen voor de rest gaat het wel goed maar begin al die kwaaltjes wel zat te worden wil gewoon mijn kindje in mijn armen hebben. vooral sinds ik weer dat die kleine al bijna 7 pond is en haar heeft etc etc. die kleine is gewoon af dus kom maar kom maar kom maar! hoe is het verders met u mevrouw? knuffel
Gefeliciteerd met je 37 weken! (en Lique ook trouwens!) Ik heb de laatse paar dagen ook regelmatig last van m'n darmen. Vandaag valt het weer mee, maar woensdag en donderdag wel weer. Het kan een voorteken zijn, maar het hoeft niet. Ik had het maandag ook toen ik last had van oefenweeen.
[quote="Esprit@Sjorsje: ga je straks helemaal niet meer werken? Lekker hoor, kwilde dat wij die luxe hadden! Kga wel minder werken, maar zal als de kleine heeeeel wat groter is mn contract weer aan gaan passen en weer fulltime aan de bak gaan.... Geniet er lekker van![/quote] Helaas, ik zou willen dat het financieel kon om thuis te blijven en helemaal niet meer te werken. Het is de bedoeling om vanaf 1 november gastouderopvang te gaan doen. Alleen nog even afwachten of de overheid niet nog meer rare dingen gaat doen.
Goedemiddag allemaal, @ Rebecca: jammer dat de poging niet is gelukt, hopelijk zwakken de weeën nog even af en kan je beebje nog even bij je blijven! @ Austin: Wonderolie schijnt ook de kunnen helpen om de boel een zetje te geven. Maar je krijgt hier ook darmkrampen van (zeggen ze, heb het zelf nooit geprobeerd) @ Binna: balen joh dat je je zo rot voelt, ik zie dat je bijna verlof hebt! Nog even volhouden meid, dan kan je een beetje tot rust gaan komen. @ Daisy: nog maar 4 daagjes en je mooie meiden zijn er ! Spannend! @ Miranda: alles goed gegaan met de ctg? hopelijk geeft dat je weer wat rust. En wanneer heb je je eigen arts weer? Verder weet ik het even niet meer... : : : Ik ben vanmorgen ook weer even aan het nestelen geweest. Nog even wat spulletjes van zolder gehaald die ik straks nodig ga hebben, 2 wasjes gedraaid, waterkoker ontkalkt, keuken gepoetst en nog wat kleine dingetjes. Nu ga ik weer even rustig aan doen. Mijn mannetje is al boodschappen wezen doen en naar de markt geweest (hij neemt altijd lekkere dingen voor me mee, de schat!) fijn weekend allemaal liefs Philly
lauwie, Het gaat wel met de weeen, je went eraan, het is nog steeds om de 5 min, dat is wel vermoeiend die krampen in onderbuik en krampen in rug pfffff gyn is vanochtend weer langsgeweest en vanaf maandag gaan ze stoppen met de weeenremmers, dan is het afwachten wat buikje gaat doen. Als het dan doorzet dan krijg ik ks, ze houden dan niks meer tegen, word de buik rustig dan mag ik naar huis hoop ik. dan de 30e een ks, maar ik hoop dat het eerder doorzet eerlijk gezegd heb het helemaal gehad, sorry voor de mensen hier die dat misschien niet begrijpen, want kleintje kan natuurlijk beter nog blijven zitten dat snap ik zelf ook wel maar als je al 2 wkn pijnlijke weeen hebt dan heb je het wel gehad. maar goed ik zal niet zeuren , we wachten het maar weer af. Hier verder nog geen babynieuws? aykietje; daar zit ik dus ook mee dat ik bang ben dat het complicaties zal hebben voor de baby zolang in een stuit, tegen mij hebben ze gezegd dat die babys dan een verhoogde kans hebben op heupafwijkingen maar dat ze als ze 3 maanden zijn op extra controle moeten bij de kinderarts voor foto's te maken of het zo is, maar het kan ook goed zijn dat er niks aan de hand is.wel zal het kleintje de eerste week met de beentjes omhoog liggen omdat ze al zo lang in de buik ook zo lagen, maar dat vind ik niet zo erg als het verder maar gezond is, daar maak ik me best veel ongerust over maar de echo's en ctg zien er iedere keer hardstikke goed uit en heb nu al zoveel echo's gehad en iedere keer zijn ze heel tevreden dus dan zal het allemaal wel goed zijn. daar moeten we ook nietveel aan denken want als je daar goed over nadenkt dan wordt je gek en er kan natuurlijk altijd wat met een baby aan de hand zijn ook al heb je een perfecte zwangerschap die zekerheid heb je nooit. maar we gaan ervan uit dat alles goed is.
Hihihi, ze zei mevrouw tegen mij...... Verders gaat t goed hoor, geen gekke dingen in elk geval....mn energielevel is wel totally verdwenen, moet echt dingen gaan plannen en rekening houden met alles wat ik op een dag op t programma heb staan....Maar ik heb verder niks te klagen, niet meer dan de anderen....geniet van t getrappel (en niet van mn blaas die als rammelaar wordt gebruikt, hihi) in mn buik...mn beeb leek laatst wel nesteldrang te hebben in mn buik, t schoot alle kanten op met zijn/haar kontje....
Jammer dat de draaipoging niet is gelukt Rebecca. Ik snap wel dat je het nu gehad hebt hoor, dit nu al 2 weken is niet niks. Austin nog steeds aan het wachten, sterkte! Daisy, volgende week al..... spannend!
Hai Esprit! Ja, ik kwam ook weer es aanwaaien Hier alles goed hoor. Ik ben blij dat ik nu met verlof ben en niet meer hoef te werken, maar ik heb het hartstikke druk! Bezig met van alles, voor de baby en gewoon in huis. Maar wel af en toe een tandje langzamer want het wordt zwaarder. M'n onderrug begint nu ook te protesteren, zere dikke voeten, snel moe, meteen buiten adem, slechter slapen, ik kan m'n vingers niet meer goed buigen, moet om de 6 druppels plassen, etc. Maar ik vind m'n buik en het gefriemel erin nog heerlijk! Was gister bij de VK, de baby is al ingedaald en het hoofdje ligt vast. Zegt niets over wanneer de bevalling kan beginnen, laat mij nog maar 3 weekjes (of iets langer) zo doorgaan hoor. Oh ja, ze schatte het gewicht bij 40 weken op 3200 gram. Veel plezier bij Prenatal!