Augustus 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Diana81, 19 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Haha, je kan beter mensen blij maken, heb ook meegemaakt, heb tafel van Ikea van ruim 20 jaar oud (toen ik klein was hadden me ouders gekocht) verkocht voor 10 euro, zij blij! Haha!

2. willielien

willielien Actief lid

12 okt 2007
    182
    0
    0
    ff echo berichtje. Ben gebroken. Gisteren in de feesttent geweest, was errug leuk. Echter nu de gevolgen, ben moe en op. Lag pas rond 4 uur op bed...... Heb wel bijgelezen maar niet de energie om te reageren, sorry meiden....

3. aykietje

aykietje Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.010
    0
    0
    Ambtenaar
    Mol, Provincie Antwerpen, België
    @ Happy, morgen en overmorgen moet ik nog gaan werken, maar dat zijn echt de allerlaatste dagen, ik moet nog even volhouden... en dan ben ik thuis tot januari.

4. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    happy je moet echt niet altijd op verzoek voeden hoor, in het begin mag je wel aanleggen als de kleine dat aangeeft dat helpt je melk op gang brengen, maar soms dan slapen die kleintjes ook best veel en moet je ze wakker maken.
    als het eenmaal op gang komt kan je er zelf een schema in aanbrengen.
    je kraamhulp zal je daar vast mee helpen, ik zou me er nu niet al te druk over maken, tegen die tijd gewoon over je heen laten komen.
    met die bloedingen van mij weet ik het af en toe niet meer. en de slijmprop dat kan , maar die kan je al weken van tevoren langzaamaan aan het verliezen zijn, en dan kan de bevalling nog weken op zich laten wachten.

ik heb rechtsonderin mijn rug rugpijn. heb al met een kruikje gelegen maar het is er nog steeds.
    ga me zo maar eens omkleden om toch naar buiten te gaan.

over auto rijden, ik zit meer te mopperen, dat die op moet letten enzo. haha
    het lijkt wel of andere mensen slecht op letten, in supermarkten lopen en rijden ze bijna steeds tegen je buik aan. autos die vlak langs je gaan.
    gister stapt iemand van de stoep af terwijl ik er net langs fiets en knalt tegen mijn elleboog aan.. je zou er bijna van binnen blijven

5. MY Angel

MY Angel Niet meer actief

Hi meiden,

Ik heb wat meer fut dan de afgelopen dagen, dus proberen, te reageren, helaas kan ik niet op iedereen, maar de laatste 10 pagina's proberen maar.

@rebbel; meis hopelijk gaat het goed met je, en wat heerlijk dat je zoontje mee naar huis mag!
    Heel veel geluk samen!

@passiepaard: gefeliciteerd met je nijntjes...zo 9? je gaat het druk krijgen meid ;)
    Hoe gaat het verder met je meis?

@aykietje: dat is hier ook een standaard onderzoek, tenminste in mijn ziekenhuis, dat je word op GBS gekweekt(wordt meestal 35-37 wkn gedaan)
    IIs bij mij ook afgenomen,k krijg dinsdag de uitslag daarvan.
    En handig zo een schoonbroer ;) over pampers hoef je je niet al veel zorgen te maken ;)
    Maar tot januari thuis? heb je verlofdagen achter je zw.verlof gekoppeld?

@Chantico:fijn dat je kamer geheel en compleet bezorgd is, dat schilt ook weer een hoop stress! En ook voor jou een dikke knuffel terug!

@Sjorsje: hoe gaat het met jou? en met je ouders?Hoop dat je vader maar geen pijn heeft.
    Geniet lekker van je verlof meid, heb je verdiend na alle narigheden..
    is het nou gelukt met de kast te ruilen?

@rebecca:Meid wat vervelend dat het draaien niet is gelukt!sterkte meid,jee ook al een KS?
    wat betreft dat ontbijt, geef aan dat ze dat neer moeten zetten, en blijf je toch even liggen, of lig je op een zaal met meerder patienten?
    gefeliciteerd met je 36 weken, ben wel bang dat je voor de 30ste bevalt....
    Als ik het allemaal zo lees..

P.S: voor alle meiden die een geplande KS krijgen, hebben jullie ook al een gesprek gehad met de Anethesioloog omrent de narcose?

@Jenny: fijn dat je terug bent, en dat alles oke is.

@duha: meid schrale troost, je bent echt niet de enige die aan zwangerschaps dementie lijd op dit momen ;)

@duster: ben je weer een beetje uit je dip meid?
    En meid gooi het eruit, we zijn er ook om naar JOU te luisteren..
    En dat kan enorm opluchten als je het kwijt bent!
    Zet'm op he! ;)

@Lauwie: het ging niet al te best, maar nog even denk ik dan maar!
    vandaag voel ik iig iets beter dean de afgelopen week, blijf wel misselijk ben constant aan de waterijsjes, om dat gevoel gewoon weg te drukken...bah...
    Heeft je appeltaart nog gesmaakt? ;)

@esprit:idd meid weer een dag overleefd, en weetje het schilt ook wel enorm dat ik als een VIP behandeld word ;)
    Dus wat betreft aandacht, kom ik echt niks tekort!
    Het zijn gewoon de klote behandelingen, die me nekken..
    Ook voor jou een knuffel terug!
    En gefeliciteerd he met je nichtje.. ;)

@philly: nog steeds last van je darmen?

@daisy: hou je het nog vol meid? ben je ook zo nerveus voor de KS?
    Nog 3 dagen he :)
    Ik zou heerlijk vanavond met zn tweetjes, romantische uit eten gaan, even alles opzij zetten,en lekker samen ontspannen.. voor zover het kan.... ;)

@Natas: wat heerlijk voor je meid, dat je nog zo kan genieten.. wou dat ik je na kon doen :(

@miranda3xmama: wat een geruststelling dat alles in orde is.

@nadje78@ Meid ik herken je klachten zeer zeker, dat heb al ik al een hele poos, en dat grieperige en verkouden gevoel, is bij mij een werking van het infuus.
    Hoe voel je je nu?

@aliekeleppink: geniet van je verlof,maar je kan toch zo nu en dan langs je werk gaan? of kan dat niet?

@Maxi: meis snap je angst wel, en nu al helemaal met de zwangerschap.

@binnabina: veel plezier straks bij de sauna/bad, zou zeggen relaxze......

@EllenY: Voor wat heb je die pijnstillers als ik het mag vragen? mischien heb ik er wel overheen gelezen... :oops:

@Sjudith: hoe is het meis?
    Een drieling, blijf ik altijd heel bijzonder vinden... van de week is er in het zh ook een mw van een drieling bevallen,doen het alledrie erg goed!
    Nou veel plezier...
    Nog wat van Denice gehoord?

@Puck2008: heel succes morgen.

@Noura: wat vervelende he, dat bloedverlies, ja alles is nu gevoelig, en alle vaatjes flink doorbloed, dus bij de gerinste iets, kan het open springen!
    Ik kan niet worden ingeleid, de baby MOET MET EEN KS komen, ik mag ook geen persweeen hebben etc...ivm hersenbloedingen etc...
    elke week word er een echo gemaakt om te voorkomen dat ik ontsluiting krijg, als dit het geval is, dan krijg ik dus een acuute KS.
    En ze willen doorbehandelen om ervoor te zorgen dat de baby zoveel mogelijk aan bloedplaatjes heeft, en daarom het liefst tot 38 weken!
    hoop dat je het een beetje begrijpt, het is zo een gedoe met mij....
    En logisch dat veel mensen het niet snappen!
    En gefeliciteerd met je 37 wkn!

@happy80: meid was het zo een feest... het is zo een agressief spul wat er door het infuus doormoet,dat ik aan het einde van de behandeling blij ben dat het infuus er uit mag, dus er in laten.... nee dat is onmogelijk anders zit ik binnen de korste keren met een aderonsteking, en dan ben ik nog verder van huis!

@Buddy CynthiaB: meid wat heb jij het druk met je moederschap zeg...
    Ik zou zeggen geniet er lekker van meis, en we hopen gauw wat je te horen en.... nog veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel meer foto's willen wij zien. ;)

Nou meiden, sorry als ik iemand ben vergeten! :oops:

Wens jullie een fijne, en gezellige avond verder!

En voor allen die knuffel nodig hebben....hij is jullie kan uit gewaaid.

My Angel

6. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    Hoi meiden!

wat is het hier spannend!
    ik heb ook veel gemist de afgelopen weken... dus probeer het nu weer wat bij te houden!

hier gaat alles goed! Milan doet het erg goed! ik heb morgen de laatste paar uurtjes couveause nazorg. we zijn vanmiddag heerlijk naar buiten geweest met de kinderwagen!

het is wel erg druk zo met alle kraamvisite dus vandaag hadden we voor ons drieen ingepland!

liefs rebbel

7. schatje1

schatje1 Niet meer actief

heey meiden

even snel een berichtje van deze kant want ben helemaal op.. ik heb vandaag het bedje opgemaakt en de laatste was gedraait die hangt nu te drogen dus die kan ik morgen gaan strijken! :)

Ben zo moe vandaag en heb nergens zin in :(
    Last van de rug en van de buik enz..

Af en toe denk ik echt even van laat me maar even met rust haha..

Voor de rest weet ik het even niet meer sorry..

Kusjes

8. aykietje

aykietje Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.010
    0
    0
    Ambtenaar
    Mol, Provincie Antwerpen, België
    @ MYAngel, Eerst en vooral wat een bijleesactie. Ik heb inderdaad mijn verlof erachter gepland, ik neem ook nog een maand ouderschapsverlof dat maakt dat ik kan thuisblijven tot januari.

9. Licrys

Licrys Actief lid

10 sep 2007
    153
    0
    0
    Hai hai allemaal,

Geheel onverwacht mocht ik vandaag een aantal uur naar huis! Vooral omdat de ctg's zo mooi waren, de afgelopen week! En inmiddels heb ik zelfs de 35 weken gehaald - en nog steeds geen datum voor een eventuele inleiding :)!

Vanochtend stond ineens mijn gynaecoloog aan mijn bed - en ik was net een beetje aan het grappen/mopperen tegen de verpleegkundigen, dat ik hoopte dat ik morgen van de gynaecoloog iets meer mocht doen dan op bed liggen... Heb inmiddels echt een zere rug van al dat liggen.. Ze zei dat mijn kindjes gewoon een lange neus naar ons allemaal maken; dat we ons zorgen maken over ze, maar dat zij het prima blijven doen! Mocht van haar wel even naar buiten, zelfs lopend en toen ik daar heeeeel blij van werd, vroeg ze of ik anders even een paar uur naar huis wilde.... :) :) :)! JAAAAAAAA! Als het ctg goed was, mocht ik gaan, om 17 uur weer terug zijn. In de auto werd ik gebeld, dat ik om 20 uur weer terug mocht zijn :)!. Ctg was weer prima JOEPIE!

Morgen heb ik weer een afspraak bij de gyn, krijg dan weer echo's en metingen enzo, daarvoor weer aan de ctg.. 's Middags is er een overleg van de kinderartsen en dan gaan ze mijn 'geval' bespreken.. Een heel spannende dag dus weer..

Tot zover weer even, ik ga ook hier thuis braaf even rusten... Hoop dat het met jullie allemaal goed gaat! Zou meer dan 140 pagina's moeten bijlezen... dat durfde ik niet aan ;)!
    Wordt vervolgd!

10. Licrys

Licrys Actief lid

10 sep 2007
    153
    0
    0
    @Austin: Had zó gehoopt dat jij inmiddels bevallen zou zijn! Hou je het nog een beetje vol? Denk aan je en wens je heel veel succes en sterkte met de laatste loodjes!

De rest natuurlijk ook: sterkte, succes, nog eventjes :)!

11. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Zooo ben terug van de drieling :p Ben gelijk doooodop, is dat vermoeiend zeg pffff!

Ben blij dat het er hier maar 1 is :)

3 erg pientere dametjes met een eigen wil :D

@ Angel, heb nog niks van Denice gehoord :(
    Kan of goed zijn of aan het bevallen (wat niet meteen slecht is :))

Hoe is het met jou?

12. Happy1980

Happy1980 Fanatiek lid

14 jun 2007
    2.015
    0
    0
    verpleegkundige
    Gelderland
    Licrys, wat super zeg dat je even naar huis mocht. Lekker even in je eigen huis kunnen rommelen. Dat moet heerlijk zijn.
    Fijn dat alles goed is met de kleintjes.

Succes morgen, spannende dag dus.

Geniet nog even van de tijd thuis!

13. Chantico

Chantico Niet meer actief

Hier nog zo één... Ik weet niet of het komt omdat ik kleinere hapjes eet (volgens mij niet namelijk), maar ik heb vaker honger. Lekkere trek ook, in snoep en chips enzo... De weegschaal is een stille getuige...

Nee, nog niet. De gordijnen moeten nog en een plank boven de commode en iets moois voor aan de wand. Daar wil ik iets creatiefs voor ontwerpen, maar dat heeft geen hoogste prioriteit, dus ik moet nog zien dat dat klaar is voor de geboorte. Kan ook later natuurlijk, al is het leuk als het hangt voor het eerste bezoek langskomt.

Licrys, wat heerlijk dat je even een dagje ‘vrij’ had! Hoop dat je kleintjes het zo goed blijven doen en dat je het nog even volhoudt daar in dat ziekenhuisbed!

14. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    @Debbie. Het zijn geen slaapmiddelen hoor maar pijnmedicatie. Slaapmiddelen willen ze echt liever niet geven omdat ik alweer bijna 35 weken ben

@ MyAngel: Tramadol 50 mg. Ik mag er twee als ik dat zou willen. Dat heb ik vrijdag geprobeerd maar het maakte niets uit. Dus ik hou het bij één voor het slapengaan.

@Passiepaard: ik ben wel benieuwd naar je nijntjes... maar dan wel met een vachtje hoor.. dat staat zoveel schattiger :)

@Happy1980: ik denk dat de lactatiekundige de eerste paar dagen bedoelde toen ze zei "voeden op verzoek"... De eerste paar dagen doet je kindje het meeste weerstand op. Al na een dag of 3 - 4 ga je naar een ritme

@Binna; leuke foto's. Maar hou je er wel rekening mee dat foto's heel gemakkelijk 'gejat' worden?

@lycris: wat fijn dat je even naar huis mocht!

Zo en nu weet ik het even niet meer. Oja nog een vraagje hebben jullie ook meer last van een slecht humeur de laatste tijd? Ik word een beetje gek van mezelf. Al moet ik zeggen dat manlief het er ook een beetje bij laat zitten de laatste weken.

Fijne avond
    Elle

15. MY Angel

[/quote:3tjtm4kn]

Tramadol tijdens de zwangerschap? weet het van mn arts dat ik dat niet mag niet tijdens de zwangerschap?
    alleen Paracetamol 500mg,en dan max 6 per dag.

dus het verschilt wel per arts...

Sterkte.

16. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    @MyAngel. Mijn huisarts wilde er ook niet aan maar uiteindelijk na overleg met een gyn mocht het toch wel. Het hangt er - denk ik - ook vanaf of je verder gezond e.d. bent. In jouw geval zal ook wel het e.e.a. meespelen. Ik mag het ook maar tijdelijk, dus ik ben er maar even mee geholpen... :cry:

17. MY Angel

Was het nou voor je rugklachten?
    Of haal ik nou iemand anders doorelkaar? :oops:

En wat betreft, de slechte humeur...
    ik ben de laatste weken ook niet te genieten hoor... :(
    Ben ook heel snel emotioneel...

Nou heb ik wel weer een klote jaar....
    Deze zwangerschap een al complicaties...mn oppasmoeder een maand geleden over leden..
    En nu mijn oma.... bah.

18. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Wat een naar jaar voor jou inderdaad. Nog gecondoleerd hè? Ik heb het ook altijd erg met je te doen op de vrijdag. Als het goed is, heb je straks het grootste schatje van de wereld in je armen!

Ik heb de medicijnen inderdaad gekregen voor rugklachten maar ik denk in het bijzonder omdat ik al 3 weken niet meer had geslapen (ja, gemiddeld 2 uur per nacht) en dat ik een geschiedenis heb van depressie. Enne.. ik moet nog even...

De verschillen tussen de ene dokter en de andere zijn wel groot. Ik kom zelf uit een artsenfamilie waar men niet zo moeilijk doet maar wel vindt dat je het zelf lang moet kunnen uitzingen. Moeilijk om die balans te vinden

19. MY Angel

EllenY: ik snap het nu ;)

Ik hoop dat het wat baat heeft dan voor je, en als je de nacht door kan brengen, dan heb je even voor de dag weer wat energie...

meid sterkte met alles.

@schatje: meid doe het rustig aan hoor, en niemand neemt iets kwalijk dat je niet reageert!

@Lycris: heerlijk even geen bajes...kan me voorstellen dat je blij bent even naar huis mag, geniet ervan ;)

20. PieterPost

PieterPost Fanatiek lid

21 nov 2007
    1.149
    0
    0
    Tjeempie My angel wat kun jij reageren en bijlezen zeg! Ik lees alles wel hoor, van iedereen maar dat reageren kan ik echt niet. Wanneer wordt oma begraven? Dat zal ook wel weer een rotdag worden, en je hebt net een begravenis achter de rug, bah.

Ben benieuwd hoe het met Denice gaat,..

Deel Deze Pagina