Hoi allemaal, Ben terug van mn extra controle ivm met de hoge bloeddruk van dinsdag (150/85-90) en je raad het. Hij is nu super laag voor mijn doen namelijk 110/70. Zo laag nog niet gehad de laatste tijd dus helemaal happy, was al bang dat ie nog meer omhoog ging en dat ik niet meer thuis mocht bevallen. Heb alleen deze twee dagen wel voor het eerst echt de rust genomen, dat schijnt dus echt wel te helpen. Nog even jennifer over die striae...je wilt niet weten hoe erg ik daar last van heb. Zeg maar ongeveer vanaf 10 cm boven mn navel helemaal tot onderaan allemaal strepen. En ik ben direct vanaf het begin begonnen met smeren om de huid maar soepel te houden. Misschien plaats ik nog wel even een foto daarvan in mn album. Mn moeder had me al gewaarschuwd want die had ook letterlijk de hele buik onder zitten maar heeft dus schijnbaar niet genoeg geholpen dat smeren. En austin...veel succes en ik hoop voor je dat er nu een beetje schot in komt. Ik ga even een uurtje slapen...moet mn rustschema nu wel aanhouden he want anders vliegt die bloeddruk misschien weer omhoog...
Vervelend hè dat dat smeren niet werkt. Het is inderdaad genetisch bepaald. Smeren heeft geen zin (wel lekker maar weinig effectief) omdat de scheuren in het weefsel ontstaan en daar komt jouw creme niet. Bij ons in de familie komt het niet voor maar de moeder van een vriendin zei tegen mij: het zijn de mooiste oorlogswonden! Vond ik wel mooi gevonden
ik geloof ook dat je het niet voorkomen kan. ik heb zelf maatje 34 en ben vrij slank, en heb ze niet, en had wel verwacht dat ik ze zou krijgen. maar het is wel zo dat als je zeg maar echt te veel gaat eten en in korte tijd gaat aankomen dat je huid dat niet aankan. je kan ook striae op je benen of borsten krijgen in een groeispurt. toen ik 16 was heb ik ze op mijn bovenbenen en billen gehad. nu zijn ze wit geworden en zie je ze niet meer rebbel, ga jij maar lekker genieten van je ventje! groot gelijk! hij is belangrijker dan het forum
Hehe, eindelijk bijgelezen Miranda, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! Wat een prachtig meisje! En je oudste twee dochters staan er ook zo trots bij, heerlijk! Daisy, van harte gefeliciteerd met jullie twee dochters! Wat een mooie meiden! Heerlijk, dat goede nieuws! Licrys, fijn dat je weer thuis bent en de controles steeds goed zijn. Rebecca, wat een tijd maak je door Dikke knuffel en heel veel sterkte meis. Alle meiden die inmiddels een goed-gedraaid-stuitertje hebben: ontzettend gefeliciteerd! Duster, mijn fysio zei dat ze inderdaad ook vrouwen kreeg die klachten ná de bevalling hadden opgelopen, maar dat waren juist vaak vrouwen die vóór de bevalling geen last hadden. Als je tijdens de zwangerschap al last hebt, leer je daar al mee omgaan en doe je tijdens de bevalling misschien ook bepaalde houdingen die beter voor je zijn en neem je na afloop genoeg rust, zodat je volgens haar minder kans hebt dat je klachten erger worden. Weet niet of het klopt, maar vond het fijn om te horen! Tegen kramp in je been helpt het écht (is mijn ervaring) als je elke avond voor het slapen even tien rondjes met je voeten draait de ene kant op en tien de andere kant op. Daarmee help je je lichaam de afvalstoffen die zich overdag in je benen verzameld hebben en die door vocht of slappere aders minder goed naar boven afgevoerd kunnen worden weg te stromen, zodat je s nachts daar geen last meer van hebt. Binnen een paar dagen was het bij mij over! Het lijkt me zo bijzonder om (door geplande ks of inleiding) te weten wanneer je bevallen gaat. Kan je heel bewust de laatste dag met zn tweetjes doormaken. MyAngel, nog 3 keer bajes maar dan heb je daarna je beloning! Nee, dat herken ik niet, maar het klinkt wel interessant! Geen echte pijn, wel resultaat! Of zou het indaling zijn? Bemy, ik kan je muurschildering niet zien op Hyves, maar ben wel heel nieuwsgierig ernaar, na al die bewonderende reacties hier! Puck, jij ook al een datum! Superspannend! Geniet nog even van je buik! Naat, wat vervelend dat je zon last hebt. Beterschap! Binna, doe je wel rustig aan met dat lijstje van je? Geen stress krijgen of te hard werken hè! Fijn dat de kleine goed is gedraaid en ingedaald ligt. Elle, ik hoop dat je lichaam het slapen weer een beetje snapt, ook zonder dat tramadol. Hihi, ik ga ook zeker dat soort dingen proberen als ik daar behoefte aan krijg, alleen die tonic niet. Las hier op het forum dat dat ook risico's voor het kindje kon opleveren (kan van veel kinine in het vruchtwater gaan poepen, geloof ik), dus ik hou het bij de overige middeltjes. Wie trouwens een zeiltje ofzo op bed wil, maar niet wil wakker liggen van kraken of zweten: de Nattglim van Ikea is echt een uitkomst! Een soort molton met waterdichte laag. Ik slaap er nu al een paar nachten op en merk totaal niet dat ie er ligt. Volgens mij is ie ook echt waterdicht. Maar ja, de vliezen hoeven natuurlijk helemaal niet voor de bevalling te breken en ook niet per se in bed, dus zonder kan vast ook prima Wij hebben dinsdag het bevallingspraatje gehad, en dat was heel fijn. Doorgesproken wanneer we moeten bellen (vk tegen m'n vriend: als ze je begint af te snauwen als je haar wil helpen, moet je ook bellen, want dan raakt ze in zichzelf gekeerd van de pijn en is er misschien iets aan de hand), hoe ze omgaan met scheuren/knippen, hoe ze na de geboorte met het kindje omgaan, dat soort dingen. Ze lagen precies op één lijn met wat mijn vriend en ik belangrijk vinden. De vk zei ook dat de richtlijn is dat we moeten bellen als er twee uur lang om de drie tot vijf minuten weeën zijn, maar als we ons zorgen maken al eerder. Fijn om te weten dat dat echt mag.
heey meiden @ Austin ik hoop dat je nu al wat meer weet meis! duim voor je Over striae ik heb het heel erg.. mijn buik was in ene keer heel hard gegroeid! en het ergste is dan nog dat het dan ook nog zo begint te jeuken! af en toe wil je je hele buik dan wel kapot krabben Smeren heeft bij mij ook niet geholpen.. Groetjes
Hallo! Lees van alles over striae.. had er bij Jamie wel 'last' van, maar het is gelukkig allemaal bij de bikinilijn gebleven. Dus als ik in mijn bikini/tankini liep zag je er niks van. Nu zijn dezelfde strepen weer wat duidelijker, maarja, kan ook niet anders natuurlijk. Buik is weer aan het uitrekken.. en smeren helpt idd niks, ik doe het wel altijd trouw na elke douchebeurt, maar das volgens mij ook meer omdat ik het zo lekker vind ruiken, hihi! Heb de buikcreme van Zwitsal voor mama's!
over de striae daar kan ik over meepraten. ik had met Ticho er een aantal en nu zijn die weer zichtbaar en ik heb er een heleboel nieuwe bij gekregen.... zit er echt helemaal over.... van me buik tot aan me borsten... (die zijn ook ruim 2 cup maten gegroeid)... ik zal wel een foto plaatsten in me album.... Ik heb ze zelfs op plekken zitten waarvan je zou denken zou je ze daar ook kunnen krijgen .... eerlijk waar een streepje.....
Zo ben weer wakker maar moet zo ook weer weg paardrijles geven... ElleNY en Noura, ik heb de striae ook op mijn benen van het groeien en sinds deze week heb ik ook mn borsten erbij gekregen met strepen. Op dit moment lijk ik het meest op een zebra...
De vergelijking met een zebra vind ik voor de striae op mijn buik ook wel treffend. Mijn hele buik is gestreept paars gekleurd van onderaan tot ruim 10 cm boven mijn navel.......Zelfs de gynaecoloog was ervan onder de indruk. Dat ging al heel snel. Smeren helpt inderdaad niet. Alleen een beetje tegen de jeuk ervan. Lelijk hoor maar je moet er wat voor over hebben he Alweer 38 weken vandaag! De reeds bevallen dames nog van harte gefeliciteerd met jullie prachtige kinderen. Geniet ervan.
ai, helaas... mn hele bericht weg.... nog maar even kort overnieuw: Miranda en Daisy, wat een prachtige meiden hebben jullie zeg! super! Nogmaals van harte hoor! Binnabinna: wat heerlijk dat je kindje is gedraaid zeg! ik ben helemaal jaloers! en het zal nu vast wel blijven liggen joh! Rebecca, wat moeilijk dat jij je zo voelt zeg. ik kan me wel voorstellen dat je je zo voelt! ik ben wel benieuwd wat ze er in het ziekenhuis van zeggen. ze kunnen je toch niet enorm lang laten door lopen op deze manier? Leuk, elleny, een vriend met een baby! van harte! kan je vast een beetje oefenen. Wanneer ga je op kraamvisite? vandaag een heleboel gebeurd in huis: mijn moeder heeft alle ramen gewassen en de boekenkast uitgenomen, mijn zusje heeft alle kasten in de keuken schoongemaakt, en ik heb alle luiers gestreken en de kinderwagen en ledikant opgemaakt en nog meer van kleine dingetjes. ben het nu wel helemaal zat... Ik ga nog even een glas met ijsklontjes halen. ben helemaal verzot op die klontjes! heerlijk, je kan me er 's nachts voor wakker maken!
zitten er nog dames tussen die nog geen geboortekaartje hebben? .... wij hebben nog steeds geen geboorte kaartje (schaam me diep) maar tot op heden hebben we nog steeds niks kunnen vinden.... heeft er iemand een tip voor ons?
hey meiden @kim nou wij hebben wel een geborten kaartje maar door dat judith en ik er over aan het kletsen waren en toen ook over de bedragen schrok ik wel want die ik nu heb zijn heel duur.dus ben nu ook op zoek.en ben er zelf een aan het maken met foto. @ meiden met striea jeetje balen voor jullie zeg. lijkt me dat je dan zo kwaat op je lichaam kan worden(zou ik hebben) @ari hoop dat die van jullie ook nog draait liefs sabrina
Nog geen nieuws van austin? Ja ik ben ook heel benieuwd wat de gyn morgen te vertellen heeft, toen ik dinsdag ontslagen werd uit het ziekenhuis zei ze ,dat ze vrijdag zouden gaan kijken of ik ev kan gaan minderen met de remmers, ik slik er nu 3 op een dag en die kunnen dus ook verstopping veroorzaken stond in de bijslsluiter, ben ik mooi klaar mee, ik slik en eet vanalles wat maar laxerend is maar ja als ik 3/4 keer op een dag zo misselijk ben dat ik over moet geven zal er niet veel helpen, ben het zo beu niet normaal ben er gewoon doodmoe van. het is maar te hopen dat als ik minder remmers mag gaan slikken het dan door gaat zetten, ik moet ze om 8 uur ,2 uur en 8 uur s avonds innemen maar gisteravond was het half 10, ik was ze vergeten, en wat denk je ,gelijk pijnlijke weeen,dus ze houden het gewoon flink tegen. als ze nou een ks doen bij 37 wkn ongeveer dan is kindje toch al volgroeid, ook de longetjes?, hun zeggen maar dat, als ze dan een ks doen dat de longetjes nog niet rijp zijn vooral bij een ks als kindje op normale manier geboren zou worden is het geen probleem maar wel bij een ks! maar er zijn zoveel vrouwen die een ks krijgen rond de 37 wkn en hun kindje is toch ook gezond! ze zullen er wel een reden voor hebben om zolang mogelijk te wachten natuurlijk. maar goed genoeg geklaagd, we komen er wel doorheen ik probeer vol te houden!
@binnabinna zo zitten wij dus ook maar we kunnen ook niks vinden... we zitten nog steeds te wachten op foto's van een fotosessie want dan kunnen we zelfs iets bedenken en maken enzo.... het is ook allemaal zoveel en de keuze is zo groot enzo
@ Kimm Wij hebben sinds gisteren ons kaartje Bij www.baby-cards.nl En het zijn 48 kaartjes met enveloppen voor 52 euro! Wij zijn er blij mee! Hebben gewoon een leuk plaatjes op internet gezocht!
Code: [quote]Nog geen nieuws van austin? Ja ik ben ook heel benieuwd wat de gyn morgen te vertellen heeft, toen ik dinsdag ontslagen werd uit het ziekenhuis zei ze ,dat ze vrijdag zouden gaan kijken of ik ev kan gaan minderen met de remmers, ik slik er nu 3 op een dag en die kunnen dus ook verstopping veroorzaken stond in de bijslsluiter, ben ik mooi klaar mee, ik slik en eet vanalles wat maar laxerend is maar ja als ik 3/4 keer op een dag zo misselijk ben dat ik over moet geven zal er niet veel helpen, ben het zo beu niet normaal ben er gewoon doodmoe van. het is maar te hopen dat als ik minder remmers mag gaan slikken het dan door gaat zetten, ik moet ze om 8 uur ,2 uur en 8 uur s avonds innemen maar gisteravond was het half 10, ik was ze vergeten, en wat denk je ,gelijk pijnlijke weeen,dus ze houden het gewoon flink tegen. als ze nou een ks doen bij 37 wkn ongeveer dan is kindje toch al volgroeid, ook de longetjes?, hun zeggen maar dat, als ze dan een ks doen dat de longetjes nog niet rijp zijn vooral bij een ks als kindje op normale manier geboren zou worden is het geen probleem maar wel bij een ks! maar er zijn zoveel vrouwen die een ks krijgen rond de 37 wkn en hun kindje is toch ook gezond! ze zullen er wel een reden voor hebben om zolang mogelijk te wachten natuurlijk. maar goed genoeg geklaagd, we komen er wel doorheen ik probeer vol te houden![/quote] Rebecca, ik snap niet waarom je bij 36.5 weken nog steeds weeeen remmers hebt? Heb je er niet naar gevraagd? Het verhaal van die longrijping... mijn zoontje werd met eem KS gehaald bij 35 weken, en ging ook het zelf doen etc...
Dank je wel meid, Lief dat je aan me hebt gedacht! Heb verder nog niet terug gelezen, maar hoop dat alles goed met je gaat? Knuffel, My Angel