Augustus 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Diana81, 19 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MY Angel

MY Angel Niet meer actief

Ik had het idd al op geschreven, krijg op maandag 4 Augustus de KS

Maar het word toch een meisje he? ;) ;) ;)

2. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    My Angel, ja wordt meisje ;) Hihi!

Oei spannend hoor 4 aug! Kijk je al naar uit he?

Kiki, nog 6 nachtjes, da's spannend hoor!

Nou ik ga nu me voorbereiden om naar verjaardag te gaan, ben wel kortademing enzo douche helpt wel ff en ben ook moe.

3. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    @austin: eindelijk meid! van harte gefeliciteerd met jullie dochtertje! geniet er lekker van! :D

@marleen: gefeliciteerd met jullie zoontje! :D

@galadrose: gefeliciteerd met jullie zoontje! :D

hier gaat alles goed! vind het alleen moeilijk om het hier bij te houden nu! ;) milan doet het goed, heeft alleen wat last van krampjes! hij driunkt zijn fles ook veel te snel leeg! maandag naar de kinderarts op controle!

liefs rebbel

4. Niet meer actief

ik heb net eens de bijsluiter zitten lezen van die adalat pillen maar daar wordt ik eng van, daar schrijven ze dat je die niet tijdens de zwangerschap mag en ik slik ze gewoon :(
    trouwens ik niet alleen, er lagen nog meerder vrouwen op de afd met vroegtijdige weeen en allemaal kregen ze adalat. het is geen officieel weeenremmer is een nieuw middel, ik heb toen ik in ziekenhuis lag wel gezegd dat ik er niet van houd om medicijnen te slikken maar ze zeiden dat het geen kwaad kon anders zouden ze die niet geven, maar toch zit het me niet lekker.ik slik ze nu al 2,5 week
    wat denken jullie?

5. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    @rebecca, heb even zitten zoeken, maar het is de meest gangbare weeenremmer van tegenwoordig. mag niet gebruikt worden in het eerste trimester maar wel op aanraden bij het eind. het een bloeddrukverlagend middel met blijkbaar meer bijwerkingen.

http://www.kenniscentrumprematuren.nl/t ... eenremmers

6. Esprit

Esprit Fanatiek lid

5 jun 2007
    1.141
    0
    0
    Groepsleidster op internaat voor moeilijk opvoedba
    IJsselmuiden
    Meis als je t niet vertrouwt bel dan ff met het ziekenhuis!

7. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
  8. Niet meer actief

bedankt voor het opzoeken op internet!
    echt lief :)

ik heb het nl een paar keer gevraagd in het ziekenhuis en daar zeggen ze dat het geen kwaad kan want anders zouden ze die niet geven, en ik heb nu jullie stukjes van het internet ook zitten lezen en ben toch wel wat gerustgesteld, het schijnt heel veel voorgeschreven te worden, 2 vrouwen die naast me lagen kregen ze ook allebei dus ze zullen toch wel weten wat ze geven, maar ik schrok eigenlijk wel van de bijsluiter, er wordt altijd gezegd GEEN medicijnen tijdens de zwangerschap alleen misschien paracetamol en dan krijg ik medicijnen waarin de bijsluiter staat niet gebruiken tijdens de zwangerschap, en ze geven ze als weeenremmer, is toch vreemd!
    ik ga er maar vanuit dat ze idd weten wat ze doen, want anders zit ik mezelf gek te maken.

9. MY Angel

Rebecca heb je problemen met je bloedruk?
    Ik weet dat Adalat voor geschreven word bij bloedruk problemen.... :(:
    En het is een middel wat al lang op de markt is dus niet nieuw.

10. Niet meer actief

ne ik heb geen problemen met de bloeddruk, maar ik weet dat het eigenlijk een bloeddrukverlagend middel is wat ook heel goed dienst doet als weeenremmer dus vandaar dat ze dat tegenwoordig geven, maar ik zit me net te bedenken, omdat het officieel nog niet erkend is als weeenremmer staat er dus nog gewoon op de bijsluiter: niet gebruiken tijdens de zwangerschap

http://www.geneesmiddelenrepertorium.nl ... os_60.html

11. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    Ja is wel vreemd, maar gebeurd wel meer bij medicatie. net als aspirine die sommige mensen elke dag slikken vanwege hun hart. is geen hart medicijn, maar werkt wel verdomd goed. het gaat om de werkende stoffen die er in zitten en las dat die van jou beter zijn dan die ze vroeger gaven (die mocht je maar heel kort nemen)

ben geen apotheker natuurlijk, maar denk dat het wel goed zit. maar je mag en kan het altijd nog een keertje vragen. je bent ook al bijna 37 weken dus denk dat je er sowieso binnenkrot wel van af kan toch?

12. duha

duha Actief lid

12 dec 2007
    181
    0
    0
    Wow, wat fantastisch om te lezen dat er ineens een soort babyboom is! Alle bevallen meiden van harte gefeliciteerd!

Morgen ben ik 37 weken en dat is echt een mijlpaal waar ik heel lang naar heb uitgekeken. Vanaf morgen mag ik lekker thuis bevallen en daar hoop ik wel heel erg op :) Vooralsnog heb ik helemaal niet het idee dat Wurmpje van plan is om naar buiten te komen. Het voelt niet anders als anders..... gek idee hoor... binnen een paar weken zal hij of zij er toch echt zijn.

@binnabinna: wat balen dat je zo slecht slaapt zeg! Ging het uiteindelijk beter toen je op de bank lag? Ik moet eerlijk zeggen dat ik een stuk beter slaap zonder mijn manneke naast me. Hij komt meestal een stuk later naar bed en tegen die tijd ben ik al lang en breed vertrokken naar dromenland. Op de bank slapen daar moet ik niet aan denken hoor. Wij hebben hier vier honden en die vinden het dan iets te gezellig en komen gewoon boven op me liggen.

@mik25: nix mis met trampolinespringen hoor haha leuk toch? Ik heb vanmiddag nog in de ballenbak gelegen :D

@debbie2007: wat ontzettend herkenbaar zeg dat gevoel van.... ik heb helemaal geen zin in mensen over de vloer, gezellig babbelen en bladiebla. Ik had vorige week twee vrienden op bezoek die ik al een tijdje niet had gezien en hoe erg ik er ook naar had uitgekeken, ik was blij toen ze weg waren... gewoon weer lekker op mezelf... ik ben normaal een ubersociaal persoon, maar kan nu zo ontzettend genieten van het alleen zijn!

@rebecca5: het zou heel goed kunnen dat ik iets gemist heb hoor, maar waarom moet je nog steeds remmers slikken? 37 weken is toch helemaal niet slecht om te bevallen?

Poe, vandaag met mijn moeder, haar vriend, mijn broertje en mijn manneke naar Nijmegen geweest naar de pannenkoekenboot en ik ben echt helemaal kapot! Het was heel gezellig, maar achteraf denk ik dat het me wel iets teveel gekost heeft. Als klap op de vuurpijl kregen we ook nog een enorme hoosbui op ons dak. Lekker hoor!

Fijne avond allemaal, doe rustig aan!

13. MY Angel

Spannend hoor!heb je het toch verklapt ;)

Ik moet je eerlijk zeggen, dat ik er mee tegen op zit de 4 augustus, dan dat ik er naar toe leef, ik weet klinkt raar, maar zit gewoon zooooooooo ergggggggggg tegen de KS op!
    Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr het idee weer :( :(

Doe het rustig aan vanavond, anders maak je het niet zo laat toch?
    Ze zullen het heus wel begrijpen!
    veel plezier ;)

14. Niet meer actief

ik vind het ook raar, maar gisteren ben ik op controle geweest en ik slikte er 3 per dag en mag nu over op 2 mochten de weeen weer doorzetten dan moet ik er weer 3 gaan slikken, ze willen de baby in de buik houden t/m 38,5 weken dan krijg ik een ks (de 30e)i.v.m. stuitligging
    ik heb een aantal keren gevraagd waarom de baby niet met 37 wken gehaald kon worden omdat ik zo ontzettend moe ben, van al die weken met weeen lopen, nog steeds niet fatsoenlijk naar de wc kan, is trouwens ook van de adalat,misselijk met overgeven.
    maar hun zeggen de buik is de beste couveuse voor de baby en je wilt toch graag je baby naast je bed in een wiegje i.p.v. in een couveuse.
    want de longetjes van de baby komen niet goed op gang na een ks, dat doen ze wel bij een gewone bevalling.daarom willen ze het nog uitstellen, dan hoeft de kleine (hoogstwaarschijnlijk) niet in de couveuse.

15. Niet meer actief

my angel,

hier nog eentje die ontzettend bang is voor de ks,
    doe jij ruggeprik of algehele narcose, wan daar ben ik zelf nog niet uit.

16. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    @rebecca, wat vervelend allemaal zit niet mee dus. ze zullen het wel weten, maar als je twijfeld gewoon doorvragen.

17. MY Angel

Nou ik wou dat ik echt een keuze had, maar zij willen echter een ruggeprik geven!
    En hebben mij beloofd dat als ik toch pijn zou voelen, dat ze dan over zouden gaan op algeheel!

18. Niet meer actief

nee idd, maar ik probeer vol te houden.

het eind is is zicht, hé, al moet ik zeggen dat ik nog heel stiekem klein beetje hoop dat de weeen toch ineens doorzetten ondanks die pillen want dat kan ook nog zegt de gyn, ze zei als kleintje beslist om eerder te willen komen dan mag het anders laten we hem/haar nog even lekker zitten maar die pillen zijn geen wondermiddelen dus als het lichaam sterker wordt dan de pillen dan moeten we eerder ks doen.

dus we zien het allemaal wel, zit toch niks anders op en als ik dan na de ks mijn kleintje naast me mag houden dat is natuurlijk veeel leuker dan in een couveuse gaan kijken, dan ben je ook afhankelijk van andere om je daarnaar toe te brengen,met bed en al of zelf strompelend, aan de ene kant mag het nu komen en aan de andere kant snap ik ook wel dat het beter nog 1,5 wk kan blijven zitten.
    maar ben het zo beu ik kan en mag niks, ik was gisteren klein stukje lopend gegaan in het ziekenhuis naar de poli en kreeg op mijn donder dat ik niet mocht lopen ik moest met de rolstoel. :(
    wat mag ik dan thuis doen vroeg ik, niks nada noppes, allleen douche en toilet en voor de rest op de bank of bed, nou dan duurt 1,5 nog heeel lang hoor.
    sorry voor mijn geklaag :(

19. Niet meer actief

mag je niet kiezen dan, ik ben bij de narcotiseur geweest voor een gesprek om me uit te laten leggen hoe alles ging, en hij ging ook voor ruggeprik met het oog op de pijn na de operatie, die voel je dan minder vlug dan na de algehele narcose en je ziet je kindje ook gelijk, het eerste contact is belangrijk, ik wilde een algehele narcose ben zo bang voor ruggeprikken maar hij raad het me ook af maar als ik perse algehele wil dan doet hij dat maar is er geen voorstander van zei hij bij KS.
    moeilijk hé?

20. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    marleen, gefeliciteerd met shane! wat fijn dat ie het zo goed doet!

galadrose, 10 weken van te voren! jeetje, wat zal dat schrikken geweest zijn. fijn dat het met levi zo goed gaat. en natuurlijk gefeliciteerd!

myangel, weer een bajesdag overleefd! je bent er weer snel op het forum met een enorme bijlees en reageeractie! voel je je al weer een beetje ok?
    dank voor je vragen!
    geboortekaartje is zo leuk geworden! helemaal mijn (mijn vriend vindt het al snel goed) smaak! heb er hele nacht van gedroomd!
    infectie heb ik weer een nieuw zalfje voor gekregen. en vooral de geruststelling dat het niet erg is als ik er nog last van heb bij de bevalling. en dat het kan dat je zo slechte weerstand hebt tijdens je zwangerschap dat je de eerste maanden verkouden bent en de laatste maanden last van schimmelinfecties (en de verkoudheid is ook weer terug). gelukkig dus onschuldige dingen!
    en dat fitnessen moet je je niet teveel bij voorstellen. armspieren en schuine buikspieren. half uurtje ofzo en daarna lekker in bad!
    succes met de nasleep van de bajesdag!

o ja, zijn jullie babyboomfan? het schijnt dat diana (ajax-stel) bevallen is van een dochter! naam heb ik nog niet gevonden. ben benieuwd!

spannend zeg voor de meiden die weten wanneer ze ingeleid worden/ks krijgen! is het een leuk idee om dit voor mij en andere zwangere vergieten op te nemen in de lijst (lijstje geplande bevallingen)?

liefs, lauwie

Deel Deze Pagina