wat geweldig voor diana en jeroen, na zoveel jaren. ik heb het net zitten lezen, sara irene heet ze, leuke naam
Juist, dat is idd ook wat hij mij ook vertelde. En over dat eerste contackt met je kind, nou mischien ben ik wel een rare, maar dat vind ik altijd zo een bulshitt praatje... je hebt 9 maanden je baby in je buik gehad, dus nu even dat contackt,,,hmmmm nou niet voor mij! Maar ik moet je eerlijk zeggen dat ik dat ruggeprik, echt niet voelde... Ze verdoven eerst de omgevenig en daar voel je niet veel van. tenminste zo heb ik het ervaren.. Maar uiteindelijk kan JIJ zeggen IK WIL algeheel. en dat moeten ze dan wel doen!
ja ik weet het maar ik zou het ook heel leuk voor mijn ventje vinden als hij erbij kan zijn, en dat mag niet bij een algehele dus ik denk dat ik voor ruggeprik ga, ik heb het wel niet op prikken en al helemaal niet in mijn rug, maar ja kindje zal er toch uitmoeten hé hoe dan ook. hoe verdoven ze de omgeving dan?
Heee meiden, Bedankt voor de vele felicitaties! En ik zie dat iemand me ook in de lijst erbij heeft gezet, leuk! Het is erg grappig om hier over de laatste zwangerschapsperikelen te lezen met het idee dat ik daar ook nog tussen zou zitten. Het liep even anders, maar gelukkig wel goed! Allemaal heel erg veel succes met de laatste loodjes, geniet er nog even van en ook veel sterkte en succes gewenst met de bevallingen die nog komen gaan!
Ik heb altijd gezegd dat ik algehele narcose wil als het erop aankomt. Voor mij geen ruggeprik en het is MIJN lichaam, dus ik ben diegene die aangeeft hoe het gaat. Mijn man is hiervan ook op de hoogte als erom gevraagd wordt. Wij hebben dit ook aangegeven bij de verloskundige en zullen het woensdag nogmaals aangeven (hebben verschillende vk's). Momenteel weer erg last van brandend maagzuur. Je zou toch denken dat nou de beeb indaalt er meer ruimte voor mijn eigen organen zou zijn, maar helaas. Ben er vanacht wakker van geworden. Gelukkig heb ik verder weinig last. Af en toe steken hier en daar, maar niets om me zorgen over te maken. We wachten gewoon aankomende woensdag de controle weer af.
Ik heb hier wat gemist blijkbaar Marleen en Galadrose (met de respectievelijke papa's) proficiat met de geboorte van jullie zoontjes! Goed te horen dat ze het goed stellen. Vandaag zijn we op babybezoek geweest bij een nichtje, hun babytje 'Jotte' is nu 4 weken oud. Ik heb heel even al mogen oefenen , zo'n klein manneke! Verder alle drank in huis gehaald vandaag voor in de kliniek dus dat kan ook van het to do lijstje geschrapt worden. Nu nog de koffer inpakken want dat is nog altijd niet gebeurd. Verder gaat alles goed, alleen wat last van ons manneke dat af en toe zijn hoofde door mijn buik wil steken Maar dat kun kun je nog al eens hebben met stuiterkes naar het schijnt. Vanaf maandag komt het neefje (12jaar) op vakantie voor een week, hopelijk wordt het niet te zwaar. Voila verder wens ik iedereen een prettig weekend, in Belgie is er een verlengs weekend door de Nationale Feestdag op maandag.
ja idd als je ALGEHEEL gaat mag je partner er NIET bij zijn, dus die keuze is idd aan jou Ze verdoven de huid rondom de ruggewervels met een dun naaldje,en daarna word er een naald tussen de 2 ruggewervels in gebracht, en daardoor heen word de verdoving gespoten. je moet hiervoor echt zo een foetushouding aannemen, echt helemaal bol met je rug,en met je hoofd naar je knieeen toe gebogen. En trouwens voor ze gaan beginnen, doen ze eerst een test of je niet iets voelt!
gefeliciteerd meiden met jullie zoontjes! bijzonder hoor! Ik ben naar bed, kom net terug van een verjaardag. ben het nu zat. jullie zien mij maandag weer! Groetjes en goed weekend verder!
Voor de meiden die opzien tegen een KS en/of ruggeprik... Ik kan wel stoer gaan roepen dat het een makkie is en dat het allemaal wel meevalt, maar dat is grootspraak. Ik kan alleen mijn ervaring delen en die is me erg meegevallen. Bij de 1e overkwam de operatie me eigenlijk en in eerste instantie wilde ik er niks van meemaken. Toch ben ik blij dat de anestesist me heeft omgepraat om toch een ruggeprik te doen. Vooral het argument dat mijn man en ik dan samen het eerste geluidje, de eerste geur, de eerste blik op ons kindje konden meemaken. Je hebt tenslotte ook samen je kindje gemaakt en dan is de geboorte echt een moment wat je eigenlijk ook samen hoort te beleven. Het enige wat ik tijdens de operatie gevoeld heb is dat er aan mijn lijf geduwd en getrokken werd, gelukkig helemaal geen beleving van pijn. Die was eindelijk weg, na een nacht lang weeen opvangen. Bij de 2e was het gepland en ik was eigenlijk vergeten hoe het bij de 1e was gegaan. Wat ik me daarvan nog herinner is dat het inbrengen van het infuus in mijn hand een scherpe gemene pijn was. De rest viel daarbij in het niet. Spannend blijft het altijd, je hebt immers niet dagelijks een operatie en zeker niet een waarbij je mama gaat worden. Wat mij wel heeft geholpen is de wetenschap dat de artsen het wel wekelijks een aantal keren doen en dat ze in iedergeval genoeg ervaring hebben in het leveren van babies. De enige tip die ik mee kan geven: probeer zo ontspannen mogelijk de operatie in te gaan en ga na de tijd ook echt gebruik maken van de herstelperiode die ge-adviseerd wordt. Het lijkt heel stoer en flink om 3 weken na een KS alweer lekker buiten te wandelen met de kinderwagen, maar echt waar, je komt jezelf tegen. Je bent echt geen slechte mama als je de eerste 6 weken je man het huis laat soppen/stoffen/zuigen/was doen enz... Succes. Groetjes van Kiki
Hallo Ook ik kijk enorm op tegen de ks, nou ja met name de ruggeprik en dat rotinfuus En als zuster zijnde mss ook wel vervelend dat ze me de dag erna op bed gaan wassen Allemaal dingen waar ik enorm tegen op zie Maar ook wel weer blij als ik mijn ukkie in mijn armen heb
Hoi meiden, Dank jullie wel voor alle felicitaties! Gisteren mochten we zijn sonde eruit halen! Hij moet nu alle voedingen via de borst en fles tot zich nemen, de nachtvoeding hebben ze gestopt en hij krijgt nu per voeding meer in zijn fles. De verpleegkundige gaf gisteren aan dat als hij zo doorgaat, hij heel snel naar huis mag! Dat lijkt me echt ontzettend fijn. Het is toch raar, je gaat met buik en kindje naar het ziekenhuis toe en komt ruim een week later zonder buik en kindje thuis... Gelukkig laat Shane zien dat het een vechter is en dat hij het ontzettend goed doet! Wil jullie allemaal even nog veel sterkte wensen met de laatste loodjes. Vind het wel gek dat ik dat zelf allemaal niet meer heb... gisteren op de weegschaal zelfs al gezien dat ik nu lichter ben dan dat ik was voordat ik zwanger was... Ben nl. in het begin van mijn zwangerschap flink afgevallen, zit nog niet op dat gewicht, maar dat scheelt nog maar 3 kilo! Fijne zondag allemaal, wij gaan straks weer lekker naar ons mannetje toen!
Marleen: wat ontzettend fijn dat Shane het zo goed doet! en nu al van d enachtvoeding af! echt amazing! Dat was hier met een baby die na 42 weken geboren werd niet eens zo! Go Shane! My Angel: je hebt ene datum! 4 augustus! dat is al snel, en je kijkt er niet naar uit...was je vorige KS zo slecht? ik meen er wel iets gelezen te hebben...wel petje af voor je dat je alles zo goed volhoudt...en ook weer lekker misgeprikt vrijdag, je zult wel lekker bont en blauw zijn, ik zou spontaan in huilen uitbarsten uit puur zelfmedelijden! sjundith: inderdaad het gevoel dat je helemala geleefd wordt in een ziekenhuis is niet tof, je wordt gewassen op bed, dat is al vrouwonterend en dan mag je nergens heen zonder rolstoel, pillen die je meot slikken, het eten dat je krijgt...bah bah! wat we wel niet allemaal moeten doorstaan! maar...we can do it! girlpowerrrr!
Marleen: Wat super dat de sonde eruit mocht. Ik kan me goed voorstellen dat dat heel raar is. Zolang draag je hem bij je en dan nu met zo'n leegte naar huis. Gelukkig ziet het er allemaal heel erg goed uit en mag hij binnenkort lekker naar huis. Wow......bijna op je begingewicht, dat gaat lekker hard, hahahaha. Ik vind jullie allemaal ongelooflijk stoer.......Ik weet zeker dat we het er allemaal goed vanaf gaan brengen. Heb vanacht eindelijk weer echt goed geslapen. Heerlijk gewoon! De kinderen hebben vakantie en vind het heerlijk. Niet meer rennen en vliegen heel de dag, maar lekker een beetje thuis keutelen en wat knutselen en kokkerellen met de kinderen. Ze genieten er echt van. Hopelijk zo ook weer wat meer tijd om mee te lezen, als het niet te snel gaat, hihi
Lees altijd wel mee maar kan het helemaal niet bijhouden GEFELICITEERD meiden die bevallen zijn, geniet er lekker van (gaat zo supersnel) Ik heb ook al veel gerommel in de buik, kon vanmorgen al niet meer liggen van de rugpijn Mss zet het wel door.... Iedereen SUCCES en fijne zondag
Goedemorgen meiden, Hier gaat het redelijk. Het wisselt per dag. Overdag gaat het eigenlijk redelijk goed, mits ik me enigins rustig houdt. 's avonds komen de krampen in mijn maag en die doen echt onwijs veel zeer, het lijkt wel of er iemand mijn maag aan het uitwringen is en trekt helemaal door tot in mijn rug. Gisternacht dan ook weer alles eruit gegooit. Vanacht gelukkig niet overgegeven en redelijk geslapen. Ik moet erg opletten met wat ik eet, veel vloeibaar en kleine beetjes in één keer. Maar goed, we slaan ons er wel doorheen en eigenlijk mag ik niet klagen, als ik jullie klachten soms allemaal lees die al zo lang aanhouden. Dit is het eerste echte kwaaltje en ben inmiddels over de 36 weken heen, mag dus niet mopperen. Vandaag weer lekker rustig aan, manlief moet werken en ik ga even langs mijn broer en schoonus om met mijn nichtje van 2 weekjes te knuffelen! Fijne zondag allemaal.
Hoi meiden, Even over wat ik hier lees, dat je je rot etc. kan voelen in het ziekenhuis vanwege allerlei vrouwonterende toestanden. Kan alleen mijn ervaring met jullie delen en dat is een beste, ik ga dan ook niet in details treden omdat veel van jullie nog moeten bevallen. Maar.......zodra je kindje er is kan het je echt allemaal geen bal mee interesseren wat ze met je doen, dat was bij mij zo. Op bed gewassen worden, elke dag een andere verpleegkundige die mijn knip checkte, kolven achter alleen maar een gordijntje en dat dan toch jan en allemaal binnenloopt, pillen, op een rolstoel met een knip. Zere infuushand en ga zo maar door. Maar je ondergaat het gewoon, echt, het stelt niks meer voor en achteraf (het is nu 5 weken geleden) ben je dat gevoel echt heel snel weer kwijt. Want je kindje is er en dat is echt een onbeschrijflijk gevoel. Go girls!
Van mij mag baby nu nog steeds in me buik blijven hoor, want grote zus is er nog niet hoor, over 2 weken pas, ondanks vervelende kwaaltjes. En gisteravond was wel gezellig maar wel erg warm en kreeg dikke benen, voeten en handen, ja hoor lekker hoor vocht. half 1 thuis en glijk naar bed gegaan, maar toch niet lang geslapen, balen. Vanmiddag op kraamvisite. My Angel, snap ik je heel goed dat je tegenop ziet, maar je prachtige kindje moet toch eruit, nietwaar?
Goeiemorgen meiden! Kan me indenken dat jjullie opzien tegen de KS.....brrr lijkt mij ook niet echt prettig....Dus bij deze alvast een hele dikke knuffel! Mn schoonzusje heeft ook een KS gehad en ik heb haar niet gehoord over veel pijn bij de prik, alleen na afloop erg irritant dat ze een wond had en daardoor minder mobiel was....Succes meiden! Wat fijn dat t goed gaat met de kleintjes! Lekker van genieten mama's! @Buddy: ja laat je beeb nog maar ff lekker zitten meid! Myrna wil er vast niks van missen..... Hier weer een slechte nacht gehad....rug knieen en ongelooflijk warm telkens....dan ook nog iedere keer plassen...zou haast denken dat de beeb via mn urinebuis naar buiten wil, hihi.... Vanmorgen maar ff bijtanken, vanmiddag een verjaardag.....dus de dag vliegt vast weer voorbij... Een hele fijne dag allemaal en op naar woensdag, want dan komt de zomer weer, jippie! Liefs Vera