ow, wat heerlijk spannend voor Mik, Janine en Kiki! Ik ben gewoon een beetje jaloers... achterlijk toch? jaloers op weeën of een operatie... maar daarna hebben jullie je kindje! ik zit er echt even doorheen! maar jullie mogen echt eerst hoor! ik moet zo naar gyn. hoop dat zij wat weet te zeggen over de toestand in mn buik...
@ Kiki, Mik, Jeanine, succes meiden! Bijna je ukkie! @ Arri, ik ken dat gevoel hoor! Gun het die meiden als geen ander, maar dan denk ik, IK WIL OOK @ Pendrag, vlotte reactie maar fijn dat alles goed was (of had ik dat toch al gezegd )
Zo te lezen staat er een hoop te gebeuren en te bevallen Iedereen heel veel sterkte en succes! Ik las iets over jeuk, nou ik heb er ook al weken last van. Het begon op mijn buik en toen op mijn onder-armen en nu zit het in de onderbenen. Volgens de vk kan het komen door het oprekken van de huid of door hormonen... Het kan ook met je lever te maken hebben en dan kun je bloed laten testen maar in mijn geval was er niets met m'n lever gelukkig... Laatst stuurde een mede-zwangere mij dit misschien heeft iemand er wat aan? Hey Deli was even aan het leze bij zwangerschap en kwam dit tegen... Zwangerschapsjeuk (PUPPP) PUPPP is de afkorting van het Engelse "Pruritic Urticarial Papules and Plaques of Pregnancy. Het is de meest voorkomende vorm van jeuk tijdens de zwangerschap. Het betreft een sterk jeukende rode huidafwijking die vrijwel altijd gepaard gaat met galbulten (urticaria). Zwangerschapsjeuk begint typisch in de laatste 3 maanden van de zwangerschap en verdwijnt na de bevalling. De jeukende galbulten ontstaan meestal eerst op de buik, maar kunnen zich uiteindelijk over de gehele huid verspreiden. Zwangerschapsjeuk wordt gemiddeld bij 1 op de 240 zwangere vrouwen gezien. Je zult er nu niet zoveel mee aan hebben, maar ik dacht laat het je toch even lezen
Oeh, Janine is de volgende! Spannend! Ben benieuwd... En Kiki, nog 1 dagje, ook heel spannend voor jou. Lijkt me een heel raar gevoel dat je nu al weet dat je morgenvroeg al voor 10u je beebje in je armen hebt... *zwijmel* Xx Bianca.
Kim, Janine en Kiki ontzettend veel succes en we wachten wel op een buddynieuwsje hoor, leuk leuk leuk! het is pas 24 juli en er zijn al best wat augustusmama's,.. My Angel ook weer veel sterkte morgen, en dan nog 1 keer,...Hopelijk heb je een eigen plekje dan ben je beduidend eerder op de been. Duim voor je,.. Vanmorgen ben ik bij vk geweest, de 'boel' is aardig week. Garantie tot aan de deur maar ze dacht niet dat ik tot 42 weken ging lopen. Bloeddruk was 140/60, ik kan me vreselijk druk maken vandaar dat die bovendruk best hoog is, maar zolang onderdruk laag blijft is het voor kleintje niet erg. Ik ben inmiddels 16kg aangekomen (ja, ik was degene die in het begin maar niet aankwam, heb ik aardig ingelopen he) Kleintje ligt helemaal vast in het bekken, hoef dus niet te gaan liggen als de waterlanders komen en een stuit zal het goszijdank ook niet meer worden. Nou jullie weten weer wat, ik ga even verder met mijn nestdrang, kan echt niet stoppen. Net of het hier een zwijnenstal is, en dat is het niet hoor,... Lie(f)s
Haii meiden! Hebben jullie wel eens gehoord van digitale nesteldrang? Hahahah ikke ook niet, tot een vriend van me me er vanmorgen op wees dat ik wel heel erg opruimerig was met de computer Naja, mijn computer is gewoon een rommeltje en het leek me wel een leuk klusje om die eens helemaal uit te mesten. Dat ben ik nu dus al twee dagen aan het doen. Joepie! Verder gisteren bij de VK geweest. Alles prima in orde. HB goed, ferritine gelukkig weer omhoog naar 9,5 (was van 93 gezakt naar 8), suiker 5,7 dus ook prima, bloeddruk prima, baby ingedaald... naja alleen maar goed nieuws. Ik heb nog lang niet het idee dat het ieder moment kan gebeuren. Begin eigenlijk steeds minder last te krijgen van mijn buik, heb ook geen krampen. Alleen heel erg veel vocht... Slapen doe ik ook nog prima, hoef snachts niet te plassen (soms 1x) en word pas tegen tienen wakker. Alle meiden die bezig zijn vandaag: zet hem op!
Zo hee, wat ben ik jaloers........... maar ik gun jullie zo erg hoor! Net geprobeert om te slapen maar lukt me niet en ben zo erg kortademing, is geen lekkere gevoel en heb ik besloten dat ik vanavond NIET ga koken en straks niet boodschappen doen, gewoon patatjes halen punt uit, wil ik ook eens verwend zijn......... Zometeen even naar de tandarts, ben benieuwd want heb nieuwe tandarts, zeker ook mondhynische erbij. Mik als ik je niet meer ziet, wens ik je heel veel succes met alles meis!
whoe spannend hier, 3 meiden die snel mama gaan worden. helemaal leuk en we wachten met spanning af. ik probeer ook te slapen smiddags, alleen één van mijn honden vond het lang genoeg haha
Ik kan niet slapen 's middags... doe dan geen oog dicht. Dus dan ga ik lekker bankhangen met de tv of laptop als Jamie op bed ligt.. Heb trouwens even een foto van mijn buik gemaakt zojuist met de rode jeukende uitslag waarvoor ik gister bij de HA een zalfje heb gekregen, mag ik 2x per dag smeren. Hoop dat het helpt want behalve dat het er totaal niet uitziet, jeukt het best wel! Mijn HA had eigenlijk nog nooit van PUPPP gehoord, hij dacht dat het gewoon een allergische reactie was. Nu heb ik sinds een weekje of 2 een nieuwe wasverzachter, maar die heb ik nu maar gauw ergens achterin een kastje gestopt! Xx Bianca.
Navel? Wat is dat? Hihi! Ik noem hem nu al liefkozend 'mijn dopje', haha! En idd, ben blij dat ik er zalf voor heb, maar het werkt me niet snel genoeg... het jeukt natuurlijk nog steeds nu. Heb bij de weg nog ff weer een nieuw blogje met buikfoto's (wel met kleren hoor ) op m'n hyves gezet hoor, dit voor de liefhebbers! Xx
Ahh, queenbee, ik heb meelij, wat zal het jeuken. wat de jeuk van onderen betreft, was hier ook weer terug. Ben nu aan het smeren met zalf, lijkt wat uit te halen. Mik, Janineenevie en kiki spannend hoor! Weer 3 juli ipv aug mama's ! Heel veel geluk!
Spannend hoor voor de bijna bevallen dames, ik meen me te herinneren dat janine de 25e juli was uitgerekend of in die buurt. Voor mij nog een paar dagen voor ik op DE datum ben. Ik zal wel de eerste zijn van de aug. mama's die eroverheen gaat. Ben nu helemaal klaar voor de bevalling en dat kon ik een week of 2 geleden nog niet zeggen. Laat ik het maar positief houden, zoals jullie van mij gewend zijn, ik haal dan het maximale uit mijn verlof (al ben ik nu heeeeel erg nieuwsgierig naar wie de baby is en hoef ik eindelijk de namen en het geboortekaartje enzo niet meer geheim te houden, wil zo graag die dingen delen)
...dankje... als ik er maar niet aankom, valt het op zich nog wel mee, maarja, zogauw als er beweging in de buik zit, gaat mijn hand op de automatische piloot zo naar mn buik...