Augustus 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Diana81, 19 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @Eimat: van harte met de geboorte van jullie zoon Jurre!

@ElleNY: wat een drama, al dat vocht en dan ook nog in 1 knie (las je topic bij VK). Sterkte ermee meid. Kan met dit weer geen pretje zijn.

@Monique: sterkte meid, niets aan op dit moment zorgen om je vader.

Hier is het bloody hot en vooral erg drukkend. Zweet me helemaal het rimram van het niksdoen. Verder eigenlijk nergens last van. Geen gerommel in de trommel of zoiets. Ga zo nog even 2 klusjes voor mn werk doen (oa mn bevallings- en zwangerschapsverlof regelen, is iets niet goed gegaan) en verder staat er weinig op het programma vandaag!

2. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    haha mannen zijn net kleuters in bed hè, die van mij was aan het kletsen vanacht vind ik ook zo grappig. soms als hij er diep in zit kan je hem door laten praten al versta ik er soms geen reet van maar dan heb ik toch even 2 minuten lol haha

lekker dichtbij zeg je ziekenhuis, wilde ik eerst ook toen ik hoorde dat je een rekening achteraf krijgt die niet vergoed word dacht ik laat maar we zien wel wat er gebeurd. kan altijd nog naar het ziekenhuis als het thuis moeizaam gaat. ze laten je toch wachten tot 7 cm ontsluiting dus heb tijd zat om te bedenken wat we gaan doen

3. miranda4xmama

miranda4xmama VIP lid

17 sep 2007
    6.379
    0
    0
    Ergens in Drenthe.
    Eimat GEFELICITEERD met jullie zoontje JURRE

Het gaat goed met de jongens zeg!

Jee, ons meisie is vandaag alweer 2 weken.
    Die tijd gaat echt snel.
    Twee weken geleden ging ik voor controle naar de gyn. en goed 6 uur later konden we onze Laureen vasthouden.
    We moesten als eerste naar de verloskamer voor een CTG (dit was om 10:00).
    Toen deze klaar was konden we in de wachtruimte gaan zitten voor de afspraak bij de gyn om 10:30(eindelijk mijn eigen weer!).
    We hadden afgesproken dat we eerst zouden kijken hoever de baarmoedermond was en dan de datum bespreken.
    Ik bleek toen al 1,5 à 2 cm ontsluiting te hebben.
    Inleiden zou dus geen probleem moeten zijn.
    Nu de datum: ik zei natuurlijk ZO SNEL MOGELIJK! ;)
    Het zou dus dinsdag 15 juli worden.
    De secretaresse wilde een plekje voor me reserveren op de verloskamer, maar dat kon niet op die dinsdag omdat er al 3 bevallingen ingepland stonden.
    Als ik er dan ook nog bij zou komen en evt onverwachtse bevallingen werd het véél te druk (er liep maar één verpleegkundige op de verloskamers).
    Dus moest er even met de gyn overlegd worden.
    Ik zei nog voor de grap: vandaag kan ik het ook wel wachten hoor!
    Al snel komt de secretaresse weer terug en verteld ons dat we ECHT nu kunnen doorlopen naar de verloskamer.
    Ze gaan nu inleiden.
    Ik moest huilen en lachen tegelijk. :( :D
    Op de verloskamer aan gekomen lag ik binnen 5 minuten aan het CTG apparaat en een infuus.
    Ondertussen was het 11:15.
    Mijn man was naar de auto gelopen om mijn tas op te halen (had ik uit voorzorg al meegenomen).
    Er kwam een verloskundige om de vliezen te breken (11:30).
    Na een uur begon ik krampjes te krijgen met een bepaalde regelmaat.
    Rond 14:30 had ik 5 cm ontsluiting en besloot ik om pijnstilling te vragen.
    Ik wilde niet bevallen, ik wilde gewoon mijn dochter!
    Ik kon de pijn absoluut niet aan.
    Tegen 16:00 zat ik 8 cm, maar ik kwam niet verder.
    De hartslag van Laureen zakte steeds verder naar beneden tijdens de weeën.
    We moesten dus snel zorgen dat ze geboren werd.
    Ondertussen was mijn gyn erbij gehaald omdat ik enorme persweeën had, maar nog geen volledige ontsluiting.
    Daar konden we niet op wachten zei de gyn. dus ik mocht meepersen.
    Dat was even omschakelen, maar het lukte.
    Laureen bleek scheef met haar hoofdje voor de uitgang te liggen waardoor de ontsluiting niet verder ging.
    Om 16:30 was Laureen er en ze deed het direct super. :thumup:
    Ik ben blij dat ik pijnstilling had anders had het allemaal veel langer geduurd.
    Het was een hele heftige en snelle bevalling en ik weet nu echt zeker dat ik nooit meer wil bevallen.

Zo dit was dan eindelijk mijn bevallings verhaal.

4. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Zo hee Miranda, dat was ook onverwacht die dag he! maar fijn dat goed is gegaan he!

Dat meen je niet? Laureen al 2 weken oud? Wat gaat zo hard!

5. Pruts27

Pruts27 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.275
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    Alweer zoveel baby's erbij! Van harte gefeliciteerd allemaal. Gaat ook leuk samen op de meisjes en de jongens!

Vandaag 37 weken, dus mag officieel thuis bevallen (waar ik ook op hoop, lekker in mijn eigen omgeving). Vorige week bij de VK geweest. Zo te voelen wordt het een middelmaatje (kan nog een paar weekjes groeien natuurlijk). Zelf was ik 3 kilo aangekomen in 2 weken :oops: . Tja toch een beetje makkelijk doen met het eten met de vakantie. Voor de rest ziet het er super uit en verwacht de vk niet dat ik eerder dan 40 weken zal bevallen. Ik las dat toch veel dames last hebben met slapen. Lijkt me echt super vervelend. Gelukkig kan ik (naast 3x plassen) wel redelijk slapen. Manlief laat me 's ochtends ook lekker even een extra uurtje liggen. Vanavond weer bbq-en. Gisteren samen met wederzijdse ouders de bbq aangestoken. Volgende keer als ze elkaar tegenkomen zijn ze opa en oma! We hebben nog zoveel over dat we makkelijk een volledige maaltijd hebben voor 4 personen, dus dan maar weer bbq-en. Ga lekker straks in de tuin zitten boekje lezen. Was van plan de slaapkamer op te ruimen, maar dat kan morgen ook wel (of overmorgen of .....). Dames prettige dag vandaag en niet al te druk maken met deze temperaturen.

6. Joy72

Joy72 Fanatiek lid

29 nov 2007
    1.045
    0
    0
    @Arri ja waarom weet ik ook niet me andere 2 kids waren ook zo klein
    en daar hebben ze geen reden voor is wel onderzocht maar niks gevonden.
    Maak ze schijnbaar niet groter.Ja die van jou is beetje groter jee meis
    hoop dat het gaat lukken en dat je snel je kindje op de wereld mag zetten.
    Maar volgens mij gaat groeien de laatste weken niet meer zo hard.

@ElleNY vervelend dat slechte slapen vooral als je dan ook nog wakker gemaakt word zeg.
    Hier ook sliep al zo laat en sliep ik eindelijk kreeg ik last van maagzuur kon
    ik er weer uit .
    Hier ook met vervelende benen en voeten ziet er niet meer uit

@moniquekenitra sterkte met je vader.

@Pendrag erg he dat zweten ik ben ook alweer kletsnat van de zweet.

@miranda4xmama das toch nog spontaan bevallen zeg hahah

7. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    Nou miranda je kan het prachtig opschrijven of dat het best mee viel, maar blijkbaar was het toch heel zwaar.

Geniet van al je kidz wij moeten onze eerste er nog uitpoepen haha

8. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Eimat, gefeliciteerd met de geboorte van Jurre.

9. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    ja, wij zien elkaar regelmatig hè 's nachts. Toch wel fijn om te weten dat er nog een 'partner in crime' rondloopt! hihi Zullen we maar aan elkaar denken? :D

10. Arri

Arri Fanatiek lid

21 dec 2007
    2.566
    0
    0
    Monique, van harte betershap gewenst met je vader! hopelijk kan hij gauw weer naar huis!

Miranda, mooi verhaal hoor! en al weer 2 weken geleden... het gaat echt snel. toen was ik nog maar 36 weken en nu al 38 weken... (een optelsommetje! ;) )

Degene met 37 weken: heerlijk he? nu mag het echt gaan komen! hopelijk duurt het voor jullie ook niet al te lang meer!

ik ga even de toilet een 'klein' beurtje geven en dan denk ik even een middagdutje doen!

Groetjes!

11. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    @moniquekenitra heel veel sterkte met je vader. Hopelijk is ie zo weer thuis.

Hier begint het zonnetje een beetje door te komen. Volgens mij heeft het vanaf twaalf uur vannacht tot vanochtend tien uur geregend. En tot ong. acht uur geonweerd. Nou ja, ben er gelukkig niet bang van.
    Ben nu wel al zeiknat van het zweet. Bah.

12. Joy72

Joy72 Fanatiek lid

29 nov 2007
    1.045
    0
    0
    hahah ja maar heb wel heel vaak de gedacht schrijf niks neer want ze zien me weer aankomen midden in de nacht net of ik niks beters te doen heb :rolleyes:
    Nou ik denk altijd wel aan je hoor in de nacht men wat zijn die nachten eenzaam als iedereen op een oor ligt hahah.
    Had al bijna het nachtelijk klaagtopic geopend haha

13. babsie

babsie Fanatiek lid

10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    @Eimat, van harte met de geboorte van jullie zoon :D

14. Happy1980

Happy1980 Fanatiek lid

14 jun 2007
    2.015
    0
    0
    verpleegkundige
    Gelderland
    Oh wat slapen er veel slecht zeg. Wat erg. Ben toch blij dat ik nog redelijk slaap. Vannacht wel elk uur gezien, maar voel me niet moe!

Verder heb ik nu wel zo iets van kom maar kleintje. Ben helemaal opgeblazen van het vocht. Gelukkig nog niet veel aangekomen. Doet wel pijn trouwens.
    Daarbij komt nog dat ik nu al zo lang thuis zit, dat ik het wel een beetje gehad heb. Maar ja we blijven positief. Nog max 4,5 weken en dan heb ik die kleine in mijn armen.

Gisteren liepen we even in de stad, ijsje gehaald. Zeg ik tegen mijn man, wat nou als nu mijn vliezen breken. Hahaha. Daar had hij nog niet bij na gedacht, dat dat zo maar kan gebeuren. Wel grappig.

@Miranda, inderdaad je schrijft het alsof het een makkelijke bevalling was, maar geloof je meteen als je zegt dat je nu nooit meer wilt bevallen.

Als ik al die foto's zie van die prachtige Baby's dan wordt ik wel een beetje jaloers hoor. Wil ook wel! haha.

Oh ja Petra fijn dat je weer thuis bent.

Hoe zou het eigenlijk gaan met de andere moeders? Heb Austin nog helemaal niet gezien.

15. Niet meer actief

EIMAT VAN HARTE GEFELICITEERD MET JULLIE ZOON!

je houd het niet voor mogelijk maar wordt ik net door zh gebeld dat ik woensdag om half 11 opgenomen wordt en niet om 8 uur, je zou ze toch wat daar, wat een adm zooitje zeg. ben laaiend
    krijg dan pas s middags de KS. :(

16. Niet meer actief

aykietje:
    ja ik zie het ook op de lijst, komt wel heel erg dichtbij hé.begin jij al nerveus te worden?

17. Diana81

Diana81 Bekend lid

4 mrt 2007
    881
    0
    0
    Goudsmid
    Weert
    @Rebecca: Maar toch wel met die aardige gyn?

18. willielien

willielien Actief lid

12 okt 2007
    182
    0
    0
    Eimat: Gefeliciteerd, geniet van elkaar! Hopelijk mogen jullie snel naar huis.

Monique: Sterkte met je vader, hopelijk komen er geen rare dingen uit de catheterisatie.

Miranda: wat een verhaal. En nu al weer twee weken, wat gaat dat snel.

Ook ik krijg langzaamaan de kriebels, kom maar kleintje.... Veel vocht, slapen wordt langzaamaan ook minder, en ik voel me ook zo loom. Straks misschien een uurtje slaap inhalen ofzo. Verder valt het allemaal wel mee, geen rare dingen gelukkig. Wel nog steeds die ongesteldheidskrampen, zowel in buik als in rug. Woensdag toch maar eens vragen wat dat is.

19. Happy1980

Happy1980 Fanatiek lid

14 jun 2007
    2.015
    0
    0
    verpleegkundige
    Gelderland
    Oh rebecca het zit je ook niet mee he!
    Kan me goed indenken dat je boos bent.
    Hoe gaat het nu? Zetten de weeen al door, want dan haal je woensdag misschien niet eens!

20. Diana81

Diana81 Bekend lid

4 mrt 2007
    881
    0
    0
    Goudsmid
    Weert
    Hier beginnen de zenuwen echt toe te slaan. Eerst was ik nog met vanalles bezig, en had ik genoeg afleiding (babykamertje, geboortekaartjes, enveloppen schrijven, grote schoonmaak van het huis). Maar nu heb ik eigenlijk niks meer te doen (en kan ik ook niet veel door die benauwdheid), dus nu zit ik echt af te wachten.
    Help! Ik ben zo nerveus!

Ik ben net nog bij de vk geweest voor de apk, alles was goed. Kindje heeft het prima naar d'r zin in m'n buik. Toen hebben we een afspraak gemaakt voor volgende week en toen zei ze dat, als ze een bevalling had, de afspraak af moest zeggen omdat haar colega dan op vakantie is. Ik dacht: YES YES! Want die colega is maar een nukkige tante, dus als ik ga bevallen als zij op vakantie is . . . .hihi . . . .

Deel Deze Pagina