Augustus 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Diana81, 19 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Delilah

Delilah Niet meer actief

Hey dames, ben ik weer! Naar de vk geweest even op visite bij mijn schoonzusje en boodschapjes gedaan, net de lunch achter de kiezen dus heb weer puf om de boodschappen weg te ruimen en dan ga ik eerst ff relaxen voor ik verder ga met het inruimen van de keuken....

Bij de vk was alles weer goed, had om 10.05 uur de afspraak en stond om 10.05 al buiten :) ik mocht meteen komen en ik was iets te vroeg... Ik was er heen gaan lopen dus dacht mijn bloeddruk zal wel hoog zijn maar dat was allemaal prima gelukkig. Heb net maar weer een paar buikfoto's gemaakt want dat was alweer 4 weken geleden.

Zo lekker ego :oops: bericht, hoe is het hier? Wat een warmte weer he! Het leek er vanmorgen op dat het wat minder zou worden maar de temp stijgt hier toch behoorlijk... Nou ja. Gelukkig hoef ik de deur niet meer uit nu! Hopelijk hebben jullie er ook weinig of geen last van!

2. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ik zag dat kiki is bevallen, gefeliciteerd, en licrys ook van de tweeling, gefelici en wat leuk een jongen en meisje

zijn er nog meer bevallingen geweest vanacht?

3. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @ Delilah fijn dat alles goed is :D

Ik zit er ff doorheen...alles doet me pijn, mijn onderrug, alsof iemand er een steen opgegooid heeft ofzo, mijn buik trekt aan alle kanten, ongi-pijn...
    Bekken lijkt los te zitten... en beetje misselijk :cry:

Heb het gehad :(

4. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    even snel een ego berichtje van mij...

heb even niet de energie om op velen te reageren....

nou gisteravond begonnen de pijnlijke harde buiken weer...
    uiteindelijk om half 12 heeft me vriend me moeder uit bed gehaald en zijn ze hierheen gekomen.
    Daarna wij door naar het ziekenhuis... Daar aan de ctg gelegen...

De vorige keer was bij de harde buiken het te zien tot ca 30 en nu tot zelfs 85... :|

en wat deden ze zeer zijn.. lopen ging niet liggen niet staan niet... het leken wel weeen... maar helaas geen ontsluiting of wat dan ook...

had het wel graag gewilt enzo...

vanwege de pijn etc wouden ze me toch wel even houden daar.... dus ik weer naar de afdeling... maar het was ondertussen al bijna half 3.... ik dacht ja maar ik ga niet blijven dan kom ik nog vermoeider straks thuis dan dat ik hier ben... dus na flink zeuren en wat traantjes mocht ik gelukkig naar huis toe... dus om 3 uur was ik thuis... een warme kruik en een kersenpitten zak gepakt... een slaaptablet van het ziekenhuis gekregen.... ben ik uiteindelijk om half 4 in slaap gevallen.... en het heeft me goed gedaan... ben nu wel grotendeels van de pijnlijke harde buiken af....

ik wou echt dat het ging doorzetten... vroegen ze op de afdeling nog... waarom bent u dan gekomen.. nou omdat ik in het ziekenhuis MOET bevallen vanwege de hartslag van de kleine.... en omdat deze harde buiken echt ongelovelijk pijn doen en ik het gevoel had dat het nu wel ging doorzetten ben ik maar gekomen.. kan bij mezelf moeilijk voelen of ik ontsluiting heb of niet:|

5. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Hier ook af en toe zwaar met een kleine die al rondkruipt. Maar ik heb de mazzel dat mn vriend 'maar' 3 dagen werkt en dan ook nog late diensten. Dus hij is overdag heel veel thuis zodat ik lekker kan bijtanken als het nodig is. Dat scheelt enorm!

De babykamer geeft mij gelukkig geen stress. Voor nu is alles in orde. Jarissa slaapt al een paar weken bij ons op de kamer en dit gaat heel goed. En mocht het straks met brusje erbij niet willen dan hebben we boven nog 2 slaapkamers die al klaar zijn. Maar omdat wij zelf beneden slapen, wil ik liever de 2 kleintjes ook nog beneden hebben. Ik heb trouwens goede hoop dat de babykamer over een maand ofzo wel af is hoor.

Hier ook al een hele korte nacht. Heb 2 uurtjes geslapen. Maar vanochtend kon ik de slaap vatten dus heb ik heerlijk weer wat kunnen inhalen. Wat wel erg jammer is, is dat onze parasol kapot is! Nu kan ik niet op het terras want daar is alleen maar zon. En ergens anders op het erf kan ook niet want er ligt her en der bouwafval en -materiaal dus dat is voor Jarissa niet veilig.

Vanmiddag naar de VK. Als die niet uitloopt hebben we na die tijd nog kans om een nieuwe parasol te gaan kopen. Pfff, gaat de verkeerde kant op met ons budget. Gisteren al nieuwe rolgordijntjes besteld die niet in de planning stonden maar toch wel nodig zijn.

@Subke: welkom terug. En wat hebben jullie veel meegemaakt. En nog natuurlijk met de ziekte van je man. Veel sterkte meid, ik hoop dat jullie kunnen genieten van je zwangerschap.

Poeh, voor de rest wel bijgelezen en van plan om te reageren maar ja, jullie kennen dat wel, vergiet boven de schouders! Eén troost: 9 maanden na de bevalling is het over! Haha.

6. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @sjudith: sterkte meid.

@Kimm: wat een nacht zeg. Hoop dat je buik nog even rustig blijft.

7. Diana81

Diana81 Bekend lid

4 mrt 2007
    881
    0
    0
    Goudsmid
    Weert
    Ja, ik vroeg me af of het nu limburgs is of gewoon nederlands.

8. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Schravelen klinkt wel heel erg limburgs! Ik heb er nog nooit van gehoord in ieder geval.

9. aykietje

aykietje Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.010
    0
    0
    Ambtenaar
    Mol, Provincie Antwerpen, België
    Hey Kimm,

doe het de komende dagen maar wat rustig aan. Zou wel gemakkellijk zijn mochten we zelf kunnen voelen of er ontsluiting is, bestaat daar geen handboekje voor ofzo ;)

groetjes

10. nair

nair Actief lid

20 feb 2007
    154
    0
    0
    gitaarlerares
    bodegraven
    grrrr....net een heel stuk geschreven, alles weg....

Sorry geen zin om nog een keer alles op te schrijven.

Ik ben er later weer, hahahaha.

11. Diana81

Diana81 Bekend lid

4 mrt 2007
    881
    0
    0
    Goudsmid
    Weert
    Okee, ik had het ff opgezocht in de van Dale, maar daar stond het dus niet in. Toen ff gegoogeld, vond ik dit:

Schravelen:
    Een Limburgs woord waarvan niemand weet hoe je het precies moet vertalen. Het is zoiets als wroeten, woelen, ploeteren, rommelen en wiebelen, maar ook ietwat moeizaam tuinieren, kruipen en klauteren. Er is geen Nederlands woord die dezelfde lading dekt.

12. Diana81

Diana81 Bekend lid

4 mrt 2007
    881
    0
    0
    Goudsmid
    Weert
    :whistle: 't is een kwestie van geduld, :whistle:
    :whistle: tot heel Holland Liburgs lult! :whistle:
    (sorry, ik wordt een beetje melig)

13. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @Diana ik kende het woord niet maar begrep het wel :D

14. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    schravelen, had er nog nooit van gehoord, maar leek me iets "moeizaams" (ik verwacht geen lichtvoetige, makkelijke gang van een hoogzwangere, vandaar...)

sjonge zeg, verveel me dood
    wat zal ik es gaan doen... bevallen?
    (kan de deur niet uit, want mn been weigert steeds.. naast de harde buiken)

15. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Zolang het alleen Holland blijft dan. Hoeven Brabanders er nog niet aan te geloven :)

16. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Precies! En dan het hier lekker Fries blijven.

17. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    En Rdam lekker Rdams :)

18. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    en hier blijven gewoon lekker zaans lullen

19. jennifer70

jennifer70 Bekend lid

17 apr 2007
    688
    0
    0
    't Gooi
    en hier praten we goois? ofzo?
    schravelen lijkt op swaffelen? (?) ook zo'n bizar tijdsverdrijf...

rebecca: we denken aan je, sterkte vandaag! we wachten met spanning op nieuws!

sjudith: hier ook peenhaar, maar getrouwd met een spanjaard, ook zeer benieuwd wat eruit floept zometeen!

wat slapen we toch slecht met zijn allen, al die nachtelijke plasjes en wakker liggen, pffff, not easy!

hier net mijn chichi bijgeknipt en geschoren door mijn man, dus ik lig er zometeen knappies en fris bij! hoe doen jullie dat? of is dat The least of your worries?

subke: jeetje wat een verhaal, heel veel sterkte...wat kan het leven toch raar lopen...klets lekker je dagen zwanger mee met ons! het gaat snel en het kost soms moeite om bij te houden, maar we leven mee!

20. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Maar Rotterdam valt weer wel in (zuid)-Holland ;)

Deel Deze Pagina