Hoi meiden, Nou zoals jullie zien ben ik bij 11 augustus van de lijst gehaald. Heb vandaag een miskraam gehad, die maandag al was begonnen. Ik zal mijn verhaal hier neerzetten, misschien kunnen sommigen van jullie er iets aan hebben. Ik had op maandagochtend gevreen met mijn vriend en daarna verloor ik de hele dag slijm met een heel klein beetje bloed erin. Ik maakte me toen niet zo veel zorgen, want door vrijen kun je geen miskraam krijgen. Ik ging er vanuit dat er een adertjes was gesprongen. Ik had ook geen enkel krampje. Wat ik trouwens best wel regelmatig heb gehad hoor, dat ongesteldheidsgevoel. Net zoals dikke,gespanne borsten, een klein hard buikje, duizelig, om half 6 óchtends bananen eten,enz. Maar goed, maandagnacht dus goed geslapen. Op eerste kerstdag nog steeds veel slijmverlies, maar wel met iets meer bloed nu. Dus heb ik de verloskundige gebeld en die dacht toch aan een adertje. Ik moest vooral rustig aan doen en als het meer werd even bellen. 's Middags kreeg ik krampen en steken in mijn liezen/schaambeen en verloor ik meer helder rood bloed met veel slijm en kleine stolseltjes. Het was wel op te vangen met maandverband, ongeveer als een menstruatie, maar dan dikker bloed. Dus ik wist, dit is mis, huilend de verloskundige gebeld en kwartier aan de telefoon, dat het inderdaad een miskraam is. Ik wist niet wat ik moest verwachten, dus ze zei me dat ik binnen enkele uren een vruchtje zou verliezen. Als ik echt heel erg zou bloeden moest ik weer bellen. Mijn familie kwam allemaal binnendruppelen en ik heb de hele davond boven in bed gelegen. Tweede kerstdag was het bloeden nog steeds hetzelfde, de steken en krampen ook, maar geen vruchtje. De verloskundige is komen kijken. Ik was net naar het toilet geweest en expres niet doorgespoeld. Toen zij het hoeveelheid bloed zag, vond ze dit weinig. Ze dacht dat het misschien toch een wondje was door het vrijen en poepen. De buikpijn kon, zei ze, er waren echt vrouwen die dit ook hadden gehad en die een kerngezond babietje hadden. Mijn vriend en moeder waren blij met dit bericht, maar ik bleef volhouden dat het mis was. De rest van de dag in bed gebleven. Vandaag nog hetzelfde, dus de verloskundige weer gebeld. Om 13.00 uur mocht ik komen voor een echo. Eerst uitwendig, niks te zien. Toen inwendig, en ook niks te zien. Shit hoor, maar voor mij na drie dagen pijn en onzekerheid eindelijk duidelijkheid. Ze zei wel, kijk hier heeft iets gezeten, maar nu alleen nog bloed en slijm dat er nog uitkomt. Even nagepraat en naar huis gegaan. Thuis ging ik naar het toilet, want door de inwendige echo was ik heviger gaan vloeien. Toen zat het vruchtje in mijn maandverband. Dat was heel raar. Het leek een soort snijboon, maar dan een hele dikke. Als je er op drukte, voelde je dus ook dat het hard is en gevuld is. Is echt dik weefsel en absoluut te herkennen. Heel anders als slijmproppen. Een half uurtje later werden de steken minder en het bloeden is nu ook minder. We zijn natuurlijk heel erg verdrietig hiermee, maar houden ons ook vast dat het ook goed is dat mijn lichaam haar werk doet en een ongezond vruchtje verstoot. Ik zal jullie toch een beetje blijven volgen hoor meiden en als iemand een vraag aan me heeft, omdat je iets vergelijkbaars hebt, dan stuur me maar een pb-tje! Ik wens jullie allemaal een hele fijne zwangerschap! Dat er maar heel veel mooie babietjes in augustus geboren gaan worden! Liefs dootje
Lieve Doortje Wat vreselijk voor je, maar ik vind het wel heel knap hoe je je verhaal hebt kunnen schrijven. Ik hoop dat het je een beetje heeft opgelucht. Heel veel sterkte voor de komende tijd en een hele dikke knuffel van mij. Liefs Zoe
hoi meiden. hoe is het er mee. ik had vanaf na het werk wat kramp maar voor de rest goed. Annika wat een verhaal.ik wens je heel veel geluk met deze zwageschap. doortje wat een verhaal.en heel veel suces.en toch ook bedankt voor het delen met ons.mischien dat iemand er wat aan heb.al hoop ik het niet. liefs sabrina
Doortje, heel veel sterkte voor jullie! Annika, ik ga je verhaal zo lezen! Ik ben weer wat bruin verloren. Ik ga even de vraag hier aan de verloskundige stellen. Het is 1x per dag, nog geen druppeltje. Bij het afvegen niets, en in mijn onderbroek een lijntje van 3cm lang en nog geen halve cm breed. Sorry voor de details. Wat zou het kunnen betekenen?
Dootje, ik wilde je graag sterkte wensen met het verlies. Heel erg bedankt dat je toch nog hebt kunnen opbrengen om hier uit te leggen hoe het allemaal gegaan is. Zeker omdat heel wat augustus meiden al wat bloedverlies hebben gehad lijkt me dit heel zinvol. Bedankt, en nogmaals sterkte. Zoe, gelukkig voor jou beter nieuws! Volhouden
Annika, ik heb het verhaal van Youri gelezen. Hoop voor je dat deze zwangerschap heel goed gaat verlopen. Het zal zeker wel spannend blijven!
zo dat kan je wel zeggen. Ik word gelukkig wel streng onder controle gehouden maar toch. Veel liefs Annika
Het is wat met dat bloedverlies he! Ik heb het nu zelf twee keer gehad na het vrijen en vind het dikke ellende. De eerste keer schrok ik er heel erg van. Gelukkig blijft het bij een paar druppels vermengd met andere lichaamssappen dus het ziet er niet knalrood uit. Toch een beetje eng. Volgens de VK is het normaal, een bloedneus van je baarmoeder, maar toch. Ik zal blij zijn als ik die eerste maanden voorbij ben Dootje heel veel sterkte met het verlies!
@ Doortje: wat een naar en triest verhaal zeg! Sterkte! @ Zoe: heel fijn voor je dat alles goed is! Hier gaat alles zo z'n gangetje. Gisteren verteld aan schoonouders...schoonmoeder huilen, naja toen hielden mijn man en ik het natuurlijk ook niet meer! Maar ze heeft al wel toegzegd dat wij van hun een kinderwagen mogen uitzoeken! Leuk he? Mijn ouders hadden van het goede nieuws niet kunnen slapen...gezegd dat ze dat toch nog wel moeten doen..het duurt anders zo lang... Ik heb ook niet goed geslapen vannacht..ten eerste omdat ik last heb van mijn borsten en ten tweede omdat de batterijen van ons brandalarm op waren en dan geeft dat ding een harde piep elke 10 a 15 minuten...niet echt bevordelijk voor je nachtrust dus! En tot overmaat van ramp was ik vanochtend errug misselijk (zowel thuis als op mijn werk...) zucht....het hoort er allemaal bij !
goh doortje meid, wat een verdrietig nieuws. wil je veel sterkte wensen! ik lees hier ook veel over bloedverlies, en het is wel zo dat in veel gevallen het niet hoeft te betekenen dat het mis gaat, vaker gaat het goed en word de zwangerschap uitgedragen. bruinverlies is oud bloed, en met afscheiding vermengd lijkt het vaak veel meer. na het erge bloedverlies zondagavond heb ik heel af en toe nog een klein beetje gehad, maar dat was maar een drupje. ik vermoed dat mijn baarmoedermond net als bij de vorige zwangerschap gevoelig is en dat is ook goed gegaan. ik las iemand die schreef dat ze pas met 10 weken naar de vk mocht. als je een prenatale test zoals combinatietest wil laten doen, is het aan te raden dit eerder aan te geven omdat dit tussen 11 en 13 weken moet worden gedaan. volgens mijn eigen berekening zou ik nu 9 weken zwanger zijn, maar volgens de echo maandag was ik wat korter, dus weer terug bij 8,1 . maar ze gaan het volgende week nog eens bekijken. ik ben iets minder misselijk nu, maar echt heel lekker voel ik me nog niet. en heb ook zo`n vieze smaak.
Ik heb trouwens al een paar keer geprobeerd om mezelf in de bevallingslijst te zetten, maar dit lukt niet. Krijg iedere keer de foutmelding: je staat er al in of datum klopt niet. Nou datum klopt wel en ik sta er nog niet in.... Iemand oplossing?
oh ik heb geen idee, mischien even een mod pb-en? charissa, grappig je hier weer te zien, volgens mij heb je ook vorig jaar nog meegepost bij de decembermamas? of heb ik het mis? deze wagen hebben wij op het oog
@duha, de oplossing voor de lijst is om hier je goede gegevens neer te zetten. Mik is hier heel goed in namelijk Die wil het vast voor je erin zetten. Het is inderdaad wat met dat bloedverlies. Ik durf het niet eens zo te noemen. Het is gewoon een heel klein beetje bruin. Het is geen echt bloed. En bi het afvegen is er al niets meer. Bah ik word er zo onzeker van. Maar al met al zijn dit in die 4 dagen niet eens 4 druppels geweest. Je ziet het nergens terug, alleen in mijn onderbroek!
Dag dames, volg jullie nu een week of 3. Allemaal gefeliciteerd en voor hen waar het mis is gegaan sterkte. Wij verwachten 14 augustus onze 2e kindje. Volgens de kalender is het een meisje. Wij zijn erg blij maar dat gevoel zullen jullie maar al te goed herkennen. 1e echo hebben we 21/12 gehad, zag er goed uit. 2e krijgen we 7/1. Groetjes
Leuk ik ben zelf op 14 augustus geboren, onze datum ligt erg dichtbij elkaar, misschien krijg ik wel een mooi cadeautje dan, hihi Sinds ik getest heb, heb ik nog niet durfen sexen...ik weet dat er niks kan gebeuren maar ja zit in me hoofd denk ik. ben ook bang om bloed te verliezen, tot nu toe heb ik dat nog niet gehad. Wanneer gaan jullie het op je werk vertellen?