goedemorgen allemaal, Allereerst Denice en Rebecca gefelicteerd met jullie dochters. @Happy: fijn dat de groeiecho goed was. dat is een hele geruststelling. En mijn verloskundige zei ook al: sommige kindjes zijn gewoon wat kleiner. @ Kimm: wat raar dat ze je nu nog een week terug zeggen. Leuke foto op je banner trouwens. @linka: nee helaas nog steeds niet fit, ga straks even de vk bellen, want ik hou het gewoon niet meer vol zo. @subke: wat goed dat je zo positief blijft meid! verder ben ik alles wel een beetje kwijt Ik kom later misschien wel even kijken liefs Philly
@JennyS weet ik niet maak ze schijnbaar niet groter me andere kids waren ook zo klein.Daar hebben ze nooit een reden voor gevonden
Weten jullie eigenlijk, als baby goed is ingedaald of dan kans groter is dat je gewoon op tijd bevalt? Ons meisje is netjes ingedaald, lag bij inwendig onderzoek gisteren helemaal vast, maar heb dat eigenlijk niet gevraagd,...
@Passiepaard nee indalen zegt niks.Dus jij ook blauwe plekken op je voet echt wazig ziet er nu helemaal niet meer uit me voeten
Hoe lang hou ik het nog vol? Hitte, krijskind, steken onderin m'n buik en een huis en tuin nog vol met puinhoop. Ik word helemaal gek hier. Kan wel janken, maar daar schiet ik ook niks mee op. Iemand van de al ervaren moeders die een tip heeft om een krijskind stil te krijgen?
bedankt we vinden het zelf ook erg vervelend en raar.... het word dus geredeneerd vanwege dat de kleine een week kleiner is. voor ons gevoel hebben we het nog steeds op 21 aug staan... dus het is gewoon afwachten...
indalen zegt helemaal niets over het punt dat je gaat bevallen. Ik had ook al hoop: helemaal ingedaald, dus mooi op tijd bevallen? maar nee, helaas... Weten jullie of weeën gepaard gaan met harde buiken? misschien een vreemde vraag, maar dat vraag ik me nu af. heb nameijk veel pijn in mn buik en rug, maar niet echt harde buiken... hopelijk hebben jullie een antwoord!
@sjorsje: hoe moeilijk ook, zelf rustig blijven! Adem in, adem uit en probeer geduld te houden met je kleintje. Sterkte meid. En ja, bij een wee is je buik hard. Tijdens een wee spannen je spieren en je baarmoeder helemaal samen. En dus voelt alles knetterhard.
Sjorsje, wat vervelend zeg! ik ben nog niet ervaren... dus kan je geen tips geven uit eigen ervaring. Weet je waarom ze zo krijst? En doe gewoon rustig aan joh! pRobeer Lianna rustig te krijgen en blijf zelf ook rustig. hoe meer stress jij krijgt, hoe harder zij waarschijnlijk tekeer zal gaan. En dat huis, dat komt wel joh. vraag anders om hulp! vriendin, (schoon-)moeder, buurvrouw, collega... of wie dan ook! zet hem op joh! Kimm, inderdaad vreemd, dat het nu een week later is. ik ben dan wel benieuwd wanneer je uiteidnelijk echt bevalt!
Denice, gefeliciteerd met jullie dochtertje Emy! Vandaag Aykietje is aan de beurt, spannend! Philly, succes en ik hoop dat VK je eens kan helpen meis!
ff snel bijgelezen.... Denice en Rebecca en natuurlijk de trotse papa: VAN HARTE GEFELICITEERD! Geniet maar lekker van jullie meissies! Wat grappig ook, bijna dezelfde namen! Ik ga verder ff niet reageren, wikl iedereen een dikke knuffel geven om de pijnntjes en klachtjes (misschien understatement) te verzachten.... Hier een opgezwollen bijna mama die het zo heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg dikke zat is! Kga in mn zwembad in de tuin en kom er niet meer uit voorlopig...dat is de enige plek waar ik het nog een beetje uit kan houden en redelijk kan bewegen.....gelukkig is de buikpijn wat minder, dus dat gaat lukken..... Morgen weer naar het ziekenhuis, hopelijk is er al wat opening, want dan gaat ze inleiden hebben ze beloofd...... en doen ze dat niet dan oei! Dan ga ik echt wel ff boven op ze zitten en dat is met mijn gewicht nu geen pretje ..... Succes met de warmte vandaag! Aykietje: succes met de KS meid, hè je hebt het er bijna opzitten! Liefs BIG bijna mommy
@sjorsje meid mag je een hand geven hier hetzelfde...krijskind...huis een bende en giga pijn in m,n buik. Als je DE tip hebt gevonden hoor ik het graag hihi
@Rebecca @Denice; Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter @Arri; Het klinkt allemaal heel herkenbaar. Heb sinds gisteren ook veel buikpijn en steken en twijfel de hele tijd of het nu gaat beginnen. Ik heb alleen al weken continu harde buiken, dus daar kan ik het ook al niet aan herkennen @Subke; Welkom terug! Wat een zware tijd hebben jullie gehad. Gelukkig dat jullie er positief tegenaan kunnen kijken. Heel veel succes deze laatste loodjes @Aykietje; Spannend, je wordt nu waarschijnlijk geholpen. We wachten met spanning op buddynieuws! @Austin; Welkom terug, erg leuk dat je weer meekletst! Hopelijk voel je je snel weer een stuk beter. @Naat; We zijn hier aan het duimen! @Marleen; Veel succes bij de gyn @Happy; Gelukkig is alles weer goed en mag je de volgende keer weer gewoon naar de VK. Is toch vaak een stuk persoonlijker. Sorry als ik iemand vergeten ben! Iedereen heel veel succes me dit plakkerige weer Groetjes Silvia
@sjorsje lekker met emmer water buiten laten spelen met lege flesjes of zo wil wel is helpen dat ze lekker kunnen knoeien.Kind zal het ook wel warm hebben en voelt spanningen precies aan . Probeer haar iets leuks te laten doen dus al word het een kliederboel
geeft dan toch niet kleintjes worden ook groot , maar wel gek van die 4 weken. weet je zelf je "productiedatum"niet?
@Joy: ik moet zeggen.. ik heb redelijk geslapen, werd alleen om kwart voor 5 wakker en dan ben ik ook echt even wakker. Ik ga er dan liever even uit dan dat ik op dat warme bed blijf liggen. Net ook nog even twee uurtjes in de ochtend gepakt. Heerlijk.. zou nu nog kunnen slapen maar daar word je op een gegeven moment ook zo lamlendig van. Uh dames.... als 70% van de eerste kindjes 'te laat' komt dan krijgen wij allemaal (gezien onze te vroeg / ruim op tijd augustusmama's) ons kindje na 40 weken.... AAAAAH! Ik hou er toch maar rekening mee
ik ben stiekem wel jaloers hoor op iedereen die de kleine al lekker in de armen kan nemen.... het is me trouwens opgevallen dat ze in het ziekenhuis echt niet snugger zijn... en dat ze vaak je dossier ook niet goed doorlezen... ze vroegen me van de week waarom ik eigenlijk in het ziekenhuis was. ... nou ik zei simpel omdat ik medisch moet bevallen van jullie. en omdat ik echt het gevoel had dat die harde buiken nu gingen doorzetten omdat ik verga van de pijn... ow oke en dan kijken ze je heel stom aan van waarom je medisch moet bevallen... vanwege de onregelmatige hartslag van de baby.... OOOOOW.....
Hahaha jawel hoor dat klopte allemaal tot ik in week 28 groei echo,s kreeg omdat me andere 2 kids ook te klein waren en daar bleek dus uit dat ze een groei achterstand had.En in de weken die volgende werd dat alleen maar meer. @ElleNY ja te lang slapen word je ook moe van wel lekker dat je goed hebt geslapen .Als je maar nu en dan zo,n nachtje er tussen hebt zitten kan je er weer even tegen aan. Ik hou er ook rekening mee hoor dat ze te laat komt.Me andere 2 waren ook te laat. @kimm1988 stom hoor dat ze dat vragen
kimm, ik herken dat absoluut niet. bij mij zijn ze in het ziekenhuis juist altijd goed op de hoogte en behandelen ze me erg prettig! ik heb geen klachten over het zh!