Augustus 2008 mama's !

Discussie in 'De mama's' gestart door miranda4xmama, 21 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marleen2109

Marleen2109 Niet meer actief

@ Duster: Ik was er al een beetje bang voor. Als het na een antibiotica kuur niet over is, dan is er vaak meer. Maar bronchitis groeien een heleboel kindjes overheen. Als er allergieen e.d. in de fam voorkomen dan zijn alle kindjes gevoelig, maar je kunt nu gewoon nog niet zeggen of ze astma, allergieen of wat dan ook hebben. Bij Jasper moet ik het nog allemaal afwachten, bij Thomas heb ik er wel vertrouwen in dat het goed zit. Die speelt met honden, katten, de kippen van m'n schoonouders, etc. en heeft nergens last van. Alleen snel uitslag op de bekende plekken zoals knieholtes enzo. Maar ja van mijn vaderskant zijn ze allemaal astmatisch en allergisch, inclusief ikzelf.
    Thomas en Jasper hebben beide flixotide en ventolin gekregen omdat ze zo vreselijk hoesten. Eigenlijk moest ik het tot aan het voorjaar geven, maar toen het goed ging ben ik gestopt en hebben ze het beide al weken niet meer nodig. Ik ben van mening dat de longen gewend raken om hulp te krijgen en ben bang dat ze juist daardoor gevoelig blijven. Het is en blijft verder afwachten meis!

@ Linka: He bah, da's kl*te! Weg met die dingen en oefenen maar zou ik zeggen. Jasper is ook een hele tijd achtergebleven met zijn heupen/ bekken. Veel op de grond laten spelen helpt zeker weten. Ik heb in overleg met de fysio nu wel die bumbo aangeschaft zodat Jasper de juiste zithouding aanleert. Het komt goed meis!

@ Denice: Wat mij betreft mag het bij jullie financieel gezien weleens een beetje mee gaan zitten... Ik zou je zo graag willen helpen maar ik weet niet hoe!

@ Arri: Zit je nu iedereen doorelkaar te halen?! :)
    Robin hood spelen lijkt mij wel wat... Dan gaan de ministers, directeuren, voetballers en filmsterren aardig wat miljarden inleveren!

Nou Thomas roept en die is niet van plan om te gaan slapen... Jammer!

2. duster2000

duster2000 Fanatiek lid

15 mei 2008
    4.258
    0
    0
    Rijen
    @Setteke; Ja, daar denk je eigenlijk niet over na. Mijn dokter vroeg of er allergieën in de familie voorkomen en ik kon alleen mijn schoonmoeder bedenken (en mijn man dan, maar die heeft er geen last van) :( . Mijn vader is al 13jaar geleden overleden, dus daar dacht ik helemaal niet aan. En hooikoorts heb ik sinds een paar jaar, maar ik heb er eigenlijk maar 1x echt last van gehad. Maar nu ik er zo over nadenk....

@Denice; Idd gewoon lastig blijven vallen, zodat ze je snel 'n huis toekennen. We hebben 1 hond, 1 kat, 3 baardagamen en 1 slang. We willen er nog graag een hond bij uit een nestje dat wordt verwacht in mei dit jaar, maar daar wachten we nu nog maar mee.

3. Arri

Arri Fanatiek lid

21 dec 2007
    2.566
    0
    0
    jaha Marleen, ik haal Myrna en Jeslyn door elkaar! Ik deed het niet expres en ik vind het zelf ook heel naar! Dus nu over ophouden! :) ;) :p

4. duster2000

duster2000 Fanatiek lid

15 mei 2008
    4.258
    0
    0
    Rijen
    @Marleen; Bedankt voor je lieve stukje. Goed zeg dat je gestopt bent met de medicijnen en fijn dat het zo goed met ze gaat. Ik ben er ook geen voorstander van, zeker niet bij zo'n kleintje. Maar we hebben nu geen andere keuze :( . We kunnen idd alleen maar afwachten en hopen dat hij er overheen groeit. Toch ben ik er nu goed ziek van.

X

5. duster2000

duster2000 Fanatiek lid

15 mei 2008
    4.258
    0
    0
    Rijen
    Matthijs heeft net zijn eerste puf gehad. Zo zielig; Hij moet zo'n kapje op zijn neus en mond en werd helemaal hysterisch. Het is dus niet echt goed gelukt, maar daar hadden ze al voor gewaarschuwd. Straks moet manlief maar helpen.

Verder heb ik een beetje een dip. Dit had ik niet verwacht en het valt me erg zwaar. Eindelijk nu het allemaal wat beter ging, krijgen we dit. Ik weet dat het niet zo erg is (en misschien vinden jullie wel dat ik me aanstel), maar ik wil gewoon dat Matthijs helemaal gezond is.

X

6. Setteke

Setteke Niet meer actief

Duster, natuurlijk wil je dat. Dat is toch logisch? Daar mag je je best even rot over voelen. Ik heb dat ook altijd als 1 van de kindjes wat heeft. Als Matthijs die pufjes accepteert en zich beter gaat voelen voel jij je vast ook weer een stuk beter. Bronchitis is heel vervelend, maar gelukkig lang zo erg niet als astma. Er is goed mee te leven. Mijn vriend moest vroeger eigenlijk pufjes gebruiken (hij was een jaar of 8 ), maar wilde dat beslist niet. En moet je hem nou eens zien. Amper last van zijjn bronchitis en dat al jaren!

Dus blijf van je mooie mannetje genieten. Het had veel erger gekund toch? (ook al weet ik dat je dat nu helemaal niet wilt horen, ik zeg het toch in de hoop dat je ej ietsje beter voelt)

7. Setteke

Setteke Niet meer actief

Hey Marleen, ik miste je al! Alles ok?

8. Puck2008

Puck2008 Fanatiek lid

3 dec 2007
    2.641
    0
    0
    Olivier moest laatst ook de inhaler gebruiken en dat ging eerst ook niet makkelijk. Ik heb er toen een beetje een spelletje van gemaakt. Dat ding uit het zakje gehaald en toen mocht hij hem vasthouden en bekijken, daarna bij mezelf voor gedaan en gedaan alsof het een toeter was (ja je moet toch wat :oops: hahaha!) dus eerst ging mama met de "toeter" en daarna mocht Olivier. Beetje erbij zingen en toetgeluiden maken en na een paar keer ging het echt al heel goed! Ook 1 x samen met mijn man gedaan maar toen vond hij het helemaal niets en vond het juist enger... Maar hij vond het helemaal niet meer erg om te gaan "toeteren"... :)

9. denicepino

denicepino Fanatiek lid

13 jun 2007
    1.943
    0
    0
    horeca medewerkster
    kerkrade
    Marleen ik hoop gewoon heel erg dat de belasting eens zeg van Goh we hebben een fout gemaakt hier zijn die 3000 euro weer terug die we afgelopen 2 jaar hebben moeten betalen.... maar jah dat zit er ff nog niet in hihi...
    Of dat we zomaar ene van de lotterij voor de deur hebben staan hier heb je een miljoen hahahahha :)

10. denicepino

denicepino Fanatiek lid

13 jun 2007
    1.943
    0
    0
    horeca medewerkster
    kerkrade
    ik wist niet dat een doekjes doos zo intressant kon zijn emy is hier al een half uur met dat ding aan het spelen van de zwitsal. Net met der uitgebreid gedoucht hahahaha :D met speeltjes zitten spelen. als die gilt in dat mega kleine hokje van de douche dan word ik doof zeg ze had het erg naar der zin. hihi... owh ik heb het net gezegt doekjes doos is intressant nou begint ze te jengelen is me er eentje zeg pfff.

11. Puck2008

Puck2008 Fanatiek lid

3 dec 2007
    2.641
    0
    0
    @ Rebbel: wat een gedoe met de uitslagen van Milan! :(

@ Miepie: Oei wordt toch wel heel spannend allemaal met de testen! Succes!

@ Esprit: leuk weer van je te horen! Probeer je wel een beetje kalm aan te doen?!

@ Linka: Gefeliciteerd met Jeslyn haar 1/2 jaar! Vervelend dat het met haar heupjes niet zo goed gaat... Jij hebt toch ook zo'n Bumbo stoel waar Marleen het over heeft? Mag ze daar ook niet in? En je zwager....brrrr.....zou er niet aan moeten denken! Krijgt hij nu ook iets van slachtofferhulp omdat hij daar geholpen heeft of krijgt hij steun van zijn werk uit?

En er was nog een baby een 1/2 jaar..... :oops: :oops: Gefeliciteerd!

@ Denice: Poeh, heftige situatie zitten jullie in hoor! Hopelijk kan Kenny andere diensten gaan draaien voorlopig en dat van die creche zou erg leuk zijn voor jou! En dan het huis....hoop dat jullie het krijgen! Succes met alles!

12. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Bumbo stoel is ook afgeraden, is slecht voor je rug en benen en reflex, maar mag wel voor douche gebruiken, dus doen we dat ook en loopstoel had ik afgelopen zondag gekocht en werd echt afgeraden, je kan zo hangen, slecht voor je rug en je kan op tenen lopen als je hele tijd loopstoel gebruikt, is slecht voor voeten. Dus die gaat naar zolder, misschien in toekomst gebruiken wij wel denk ik. En is afwachten of ze kan rollen door osteopaat, ik moet wel af en toe helpen, doe ik al iedere dag, maar ze moet gewoon leren op buik en benen omhoog dan gaat makkelijker om te rollen. En daardoor is voorkeurshouding bij haar dat nog niet officieel over is.

Yep, me zwager kan wel omgaan denk ik, hoop ik tenminste, maar hij is blij dat hij heeft geholpen.

Jeroen is toch onverwacht vrij, vanmorgen is hij naar de tandarts geweest en ook met mij mee naar fysio, maar eigenlijk ook tegelijk afspraak, maar bij mij kwam er tussenin, dus kwam Jeroen terug naar fysio, want tandarts is tegenover fysio, geinig!

Duster, ik hoop dat goed gaat met Matthijs.

Arri, foei! Ach geeft niet hoor, soms zeg ik ook weleens Myrna tegen Jeslyn, whaha!

13. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    jeslyn gefeliciteerd met je halve verjaardag

wij hebben ook een loopstoel maar die staat nog boven ergens. mogen ze van mij pas later in.

he wat lastig zeg die pufjes van mathijs, hoop dat het gauw beter gaat

rebbel sterkte.

miepie spannend hoor.

bcg is tegen tuberculose, dit i.v.m. bezoeken aan marokko, en contact met bevolking. dan is er risico

vandaag bij kdv geweest, was leuk, netjes, en rustig. ze hebben daar ook buiten slaaphokjes. heel apart.
    volgende week mogen ze een paar uurtjes wennen

14. Marleen2109

@ Setteke: Druk met spullen uitzoeken voor de vakantie, wassen, strijken, opruimen bleh... Wie zegt dat op vakantie gaan ontspannen is :)

@ Duster: Meis, je stelt je niet aan! Ik heb astma en als blijkt dat 1 van de mannetjes het ook heeft kun je me opvegen. Ik weet dat de kans erin zit, ik weet dat er goed mee te leven is, maar ik weet ook dat het veel makkelijker is zonder altijd je medicatie in te nemen en bij je te hebben. Ik snap heel goed dat je even in een dip zit. Toen ik met Jasper in het z'huis zat voor dat RS-virus dacht ik echt nu gaan ze tegen me zeggen dat hij ook astmatisch is. Matthijs is nog hartstikke jong en heel veel baby's zijn het 1e jaar alleen maar verkouden en aan het hoesten, het wil nog niks zeggen meis. Geef Matthijs zijn medicijnen zolang het nodig is en daarna weer verder kijken meis. Wat ik met allebei gedaan heb ik ze met de inhalator laten spelen. Ze hebben dat hele ding zitten bestuderen en toen mocht ik hem op het gezichtje zetten zonder problemen. Als het echt niet gaat kun je het ook zonder inhalator geven, maar dat kan wel gaan irriteren in de keel als ze niet gelijk gaan slikken.

@ Linka: Die bumbo werd eerst bij ons ook afgeraden, maar je kunt er wel de houding mee oefenen, wat bij Jasper dus ook wel nodig is. Hij zit er misschien 20 min in per dag. Maar volg gewoon het advies op van je eigen artsen die zien Jeslyn en weten waar ze het over hebben.

15. Marleen2109

@ Denice: Ik heb heel lang lopen zeuren over de belastingdienst en afgelopen jaar kregen we eindelijk eens wat terug na jarenlang alleen maar betalen! Dus wie weet :) We zijn er nog steeds niet rijk van geworden hoor, maar geld krijgen is altijd fijn :)

16. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    het voorzetstuk van de inhaler heeft zeker even tijd nodig om het goed te doen. en zoals marleen zegt, een beetje mee laten spelen. als het krampachtig moet bereik je waarschijnlijk dat ze er angst voor opbouwen.
    en ik ken veel mensen waarvan kindjes een inhaler kregen onder de 1 jaar, bijna allemaal zijn ze erover heen gegroeid

trouwens ze wouden mij laatst ook een voorzetstuk aanpraten bij de apotheek :( ik zei dat ik het wel zonder kon

17. Marleen2109

@ Noura: Voor jezelf? ? ? Belachelijk!

18. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ja vond ik ook, ze vertelde dat veel mensen dat makkelijker vonden en het inhaleren dan makkelijker kon gaan
    dingetje koste ook ruim 30 euro
    maar ik zie me al staan in de stad met mijn handtas, als ik een pufje zou moeten, en dan moet ik zo gevaarte eruit halen. zie je het voor je? :)

19. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    @marleen: nou het is zo dat die afwijkende waarde ergens op kan wijzen, maar er kan dus ook helemaal niks aan de hand zijn! :( en dat het door de prik omstandigheden komt dat de uitslag licht afwijkend is. dank je meid, voor je berichtje.

@setteke: dank je meid! ik ga zo naar de ha om het er met hem eens over te hebben.

@linka: de fysio van Milan raad een loopstoel ook af, maar die worden voor elke kind afgeraden hoor! ;) is gewoon niet goed voor de heupjes en je hebt kans dat ze zich aanwennen om op de tenen te gaan lopen.

@duster: aaah wat sneu! knuffel!

ik heb me net suf gekocht in de stad! :oops:

20. Puck2008

Puck2008 Fanatiek lid

3 dec 2007
    2.641
    0
    0
    Mijn zusje had me verteld dat ze ook een inhaler had gekregen. Toen ze die van Olivier zag zei ze dat ze precies dezelfde had, ze heeft dus ook gewoon een babyinhaler gekregen :rolleyes:

Olivier is weer wakker, ik ga hem naar beneden halen...

Deel Deze Pagina