ja het gaat echt heel hard, maar het wordt ook steeds leuker! hij brabbelt de hele dag door en gaat steeds meer doen! we moeten het bedje maar eens naar beneden gaan zetten want vanmorgen kwam hij uit bijna ligstand in mijn armen helemaal omhoog en ging zitten! liefs rebbel
Goedemorgen meiden! Gisteravond was ik er niet, want een collega van Hilbrand is komen eten en die heeft onze pc even helemaal binnenste buiten gekeerd. Nu is hij weer een stuk sneller, hij is aan het verplaatsen geweest met allemaal troep. Er stond vanalles dubbel op enz. Nu weer een pc die doet wat ik wil! Silke heeft vannacht weer lekker doorgeslapen en ook Tymen was maar 1 keer wakker, dus een prima nacht. Al was de verleiding groot weer terug in bed te kruipen, maar ik doe het niet, heb nog genoeg te doen! De kinderen zijn bij de oppas, dus ik ga straks eerst lekker uitgebreid douchen zonder kind! heerlijk! Tymen en Silke zijn gisteren samen onder douche geweest, Silke in zo'n badring en dat ging ook prima! Nou even reageren: @ Denice, en was de verjaardag gezellig gisteren? @ Marleen, hmmm, patat. Wij hebben gisteren een chineesje gehaald. @ Petra, de belangrijkste tip is, voor je wat doet je bekken vast zetten. Heb je een zw.cursus gehad? Daarbij hebben ze je geleerd hoe je je bekkenbodem aan moet spannen. Dat doe je dus elke keer voor je gaat tillen of bijv. stofzuigen. Hou je rug recht en je knieën licht gebogen. Wat erg slecht is voor je bekken als je wat zwaarder wordt is traplopen. dat is een hele instabiele beweging. Je kunt het beste de trap treetje voor treetje opgeen. Dus 1 tree omhoog, andere been erbij enz. Je moet ook erg goed naar je lichaam luisteren. Lage rugpijn, pijn in je benen kan duiden op beginnende bekkenklachten. neem rust als je pijn voelt. Even liggen is de beste manier, dan staat er namelijk helemaal geen druk op je bekken. Wat erg prettig is bij bekkenpijn is op je zij liggen met een kussen tussen je benen. Een goede oefening is als je op je rug ligt je bekkenbodem aanspannen en je benen naar opzij laten vallen. Stut eventueel je benen met kussens. Voor je overeind komt eerst weer de bekkenbodem aanspannen en de knieën naar elkaar toe brengen. Regel is, als iets pijn doet (bijv. fietsen) niet meer doen! Zitten op een stevige ondergrond. In een bank ga je heel erg in je bekkenbodem hangen. Een stevige stoel is het beste. Niet je benen over elkaar leggen, maar naast elkaar zetten op de grond. Benen wijd, niet zo netjes, wel goed voor je bekken (dus geen rokjes meer aan... ) Pas op met tillen, je ontkomt er niet aan maar probeer dan goed door je knieën te gaan en vanuit je knieën te tillen. Bij uit bed komen eerst op je zij draaien. Als je je omdraait in bed je hele lichaam meenemen en niet eerste je benen opzij leggen en dan je bovenlichaam mee draaien. En als je pijn gaat voelen, die toeneemt, ook in je schaambot dan meteen actie ondernemen en naar een therapeut. Mijn voorkeur gaat uit naar een Cesartherapeut. Deze pakt de oorzaak aan, fysio is vaak alleen maar symptoombestrijding. Pff, dat is eerst wat ik kan bedenken, als ik nog meer heb laat ik het je wel weten. Wat een leuk shirtje heeft Roos aan! Nog gefeliciteerd met Roos d'r 7 maanden! @ rebbel, gefeliciteerd met Milan zijn 8 maanden! Jeetje wat gaat het hard. De eerste van ons clubje is 8 maanden! Wat fijn dat de huisarts je zo gerust kon stellen! Het komt gewoon helemaal goed met Milan! @ Duster, wat een eigenwijs mannetje! Hij wil helemaal geen pufje! @ Marleen, shop ze! @ Binna, jeetje wat een dag! Niks aan he, als alles tegelijk komt! Heb je krabbel gelezen hoor! @ Puck, wat fijn dat de kleine meid voorlopig bij Fleur terecht kan! Wat een supertante is ze! @ Alieke, heftig man! Ik hoop dat je je dit weekend een beetje kunt ontspannen! Geniet van je kleine meisje die het gelukkig wel heel erg goed heeft! @ Mik, je leest het vast niet meer, maar heel veel plezier op vakantie! @ miranda, fijn dat alles ok was in het ziekenhuis! @ Daisy, geef Lars een schop onder zijn kont meid! Hij weet gewoon niet hoe het is om nu alweer voor de derde keer zwanger te zijn in korte tijd en dan ook nog twee ukkies te hebben. Weet je mannen hebben het vaak echt niet in de gaten dat vrouwlief het zwaar heeft. daar moet je ze echt op wijzen. Ga het gesprek aan en spreek af dat hij af en toe ook eens een nacht voor zijn rekening neemt! vertel hem wat je van hem verwacht, want waarschijnlijk denkt hij dat je het prima redt zo. Als een vrouw niks zegt is het goed, zo werkt dat meestal.....helaas.....
Rebbel, als Milan dat al kan heeft hij toch echt geen stofwisselingsziekte. Hij is helemaal niet slapjes!
Goedemorgen meiden! Ik kreeg net van hyves een mailtje en daar zag ik in een overzicht dat Petrab bekend heeft gemaakt dat Roos grote zus wordt Ik kan neit op hyves vanaf m'n werk maar vond het wel leuk. Ik heb niet gelezen hoe het is afgelopen met het vertellen op je werk? Maar ik neem aan goed, gefeliciteerd met Roos! @ Rebbel, gefeliciteerd met Milan! Wow, dat gaat hard zeg! @ Mik, fijne vakantie meis geniet er lekker van! @ iedereen, hoooooooooooooooooiiiiiiiiiiiii
@setteke: nee dat de zegt de ha dus ook, hij zei hoe ik hem hier zie bewegen, dat kan een kindje met een stofwisselingsziekte echt niet en toen ik vertelde over het zitten etc. zei hij dat die dingen zelfs nog niet hoeft te kunnen omdat hij door zijn vroeggeboorte op 6,5 maand zou zitten! bij een stofwisselingsziekte zou hij over zijn gehele lichaam slap moeten zijn en niet alleen een wat in zijn armen. ik heb net op internet gekeken voor info bij de ontwikkeling van een baby van ongeveer 6-7 maanden en die dingen doet hij gewoon allemaal. ik zou zelf ook echt niet denken dat er wat aan de hand is met hem! gister in de wachtkamer bij de ha vroeg een vrouw aan me of hij altijd zo druk en sterk in zijn bewegingen is, hij zat zich weer goed uit te sloven! niemand die hem ziet denkt dat hij iets mankeert. ja Milan is hier de eerste die straks 1 jaar wordt, leuk hoor! dank je wel voor je geruststellend woorden! @delilah: dank je! liefs rebbel
@ Rebbel, you're welcome! Ik las trouwens op hyves dat Justin van Tammie zijn uitslag niet goed was en dat ze voor verdere onderzoeken moeten. Erg sneu hoor!
de verjaardag was super ! hihi heel erg gezellie.. en heb met oma ( andere als de zeur oma) zitten kletsen en met haar zus. en emy had het naar haar zin die ging bij de de tante van kenny op schoot zitten en normaal wringt ze in alle bochten maar nu heel rustig op haar rug met een speeltje spelen en brabbelen. en bij de oom van kenny op de arm en ze vond het allemaal prima. dus geslaagde verjaardag. MORGEN NAAR SWIFTERBANT! YEAHH! ( flevoland bij biddinghuizen ) hihi naar de oude buurvrouw. gezellig nou ja ... tenminste gezellig zover het gezellig is, we gaan even langs ivm het overlijden van de buurman. en even langs kan ze emy ook eens zien. want die heeft ze alleen op foto's gezien. jammer dat de buurman haar niet heb kunnen zien in het echt. Kan ik kenny ook latenzien waar ik gewoont heb. en het dorp even laten zien enzo. gaan we van s'ochtends vroeg 8 uur vertrekken.. en dan daarheen en komen in de avond pas terug en gaan dan ook uiteten. KENNY EN IK ZIJN MORGEN 3 JAAR OFFICIEEL SAMEN! hihi !
uhh ik heb alles gelezen maar niks onthouden.... pffff t is wat! misschien straks nog een poging doen.
DANKU DANKU ! hihi jij alweer 7 jaar ik vind dat t erg snel gaat die jaren vliegen voorbij.. nog ff en je kan zeggen wij zijn al 50 jaar bij elkaar hahahahhahahhaahhahah met je gebit uit op je koffietafeltje
@Rebbel; Gefeliciteerd! @Setteke; Wat fijn dat je een goede nachtrust hebt gehad @Denice; Alvast veel plezier morgen. Hier nog steeds een gevecht met de puf. Zal zo mijn zus eens bellen of ze vanmiddag kan komen helpen. Haar zoontje heeft 't ook gehad. Misschien heeft ze nog goede tips X
@duster: ik hield zijn hoofdje vast en dan het maskertje, hij hoeft maar2 x in te ademen en doet dat wel hoor, ook als hij moet huilen! heb je een voorzetstuk waar je het op kan zien als hij in ademt?
@ Denice, alvast gefeliciteerd! Onze mijlpaal is pas in augustus. @ Duster, ik heb met de puf eerst gespeeld met wesley. Dan deed ik 'm spelenderwijze op z'n gezicht en maakte ik er een spelletje van en nu is hij er helemaal niet bang voor en gaat het puffen supermakkelijk. Misschien heb je er wat?
Setteke, heb idd gelezen, echt sneu voor tammie en justin......dat ze alles mee moet maken, dat heeft ze niet verdient, maar fijn dat nieuwe lover voor haar is, toch?
@Rebbel; Hij wil hem alleen opeten Als ik zijn hoofd vast probeer te houden wordt hij al helemaal hysterisch en begint met heel zijn lijf te schudden @Delilah; Dat heb ik ook al geprobeerd, maar het helpt niet echt. Zolang we aan het spelen zijn vindt hij het leuk, maar daarna volop brullen.... X