@Happy: hoop dat je snel opknapt,het zou idd wel een borstonsteking kunnen zijn, ik heb het bij mn eerste zoontje ook gehad. Heb toen een week AB gehad, maar helaas stopte de BV toen uit zich zelf @daisy: hoop dat de koorts weer dalende is bij Linne.. @Kimm: gefeliciteerd met je vriendin. Oooh wat pijnlijk voor je zeg, het is bij jou zo te lezen een kwestie van aanlegprobleem, omdat de Bv wel goed op gang is. Ik hoop zo dat je snel geholpen kan worden,zodat je gewoon Bv door kan blijven geven. @petra: weet je dan ook hoe je een geplaatse foto weer kan VERWIJDEREN? @Rebecca:zou het spugen te maken kunnen hebben met het feit dat ze moeilijkt kan poepen?die van mij laat ook flink last van windjes, maar heeft maar 2 keer in de week een flinke poepluier. heeft ook last van krampjes,en geef gewoon BV. @Mik: sterkte meid, en neem je tijd. @Noura: fijn om iets van je te horen, hoop dat het snel beter gaat met Anissa. @Linka;waar ben je meis?alles goed met Myrna en Jeslyn? @CynthiaB: buddy waar blijf je nou? heeft iemand nog wat van haar gehoord? heb er gsmsd maar geen respons. Hoop dat alles goed met jou gaat en Leila. @Binna; je bent lekker aan het genieten van je kleine meid he? groot gelijk.. @Passiepaard; Hoe is het met jou? En met Leoni? @Duster; hopelijk heeft Matthijs vancht lekker in zijn eigen bedje geslapen. Ayoub lijkt hier ook richting een strakke schema te moeten, want is volgens mij aardig gewend aan het oppakken.... want die hazeslaapjes daar word ik niet zo vrolijk van..Was er vanacht ook alweer 3x uit..pfffffffff drinkt max 10 min en valt dan weer even in slaap.. knuffel voor de gene die er behoefte aan hebben
Goedemorgen! Ik ben zelf ook eindelijk in de kleren. Halve dag is alweer voorbij en heb zelf net het ontbijt op. Danique heeft goed geslapen vanaf gisteravond 7 uur tot 11, toen de fles, toen weer tot kwart over 2 (erg vroeg trouwens) en daarna weer tot 7 uur. En ja dan wil mevrouw niet weer slapen. Heeft iemand tips hiervoor? Dus de hele morgen beetje met haar in bed gelegen, want wilde zelf nog wel graag slapen. Maar helaas niet gelukt. Nu heeft ze om 11 uur de fles gehad en ligt ze nu in bed en het is stil. Heerlijk! Eigenlijk moet ik nu dus snel strijken, wassen en poetsen, maar kan me er echt even niet toe zetten. Ben nog zoooo moe! Daisy, gistermorgen had Danique 37.6 en gisteravond weer 37.1. Ik ben wel gewoon naar buiten geweest hoor. Kimm, inderdaad even zoeken in de regio, misschien iemand die je iets eerder kan helpen, want dit klinkt niet als goed. Happy, succes meid met je borsten. Hou het in de gaten he. Fijn dat het met Janne beter gaat. Noura, gelukkig dat Anissa het ook weer redelijk doet.
Ik ben vrijdag gestopt met borstvoeding. Sinds die dag kolf ik nog 3 keer per dag. En elke keer komt er minder uit! Heb net even mijn temp op gemeten en heb inderdaad koorts. 38,4 en 2 uur geleden 2 paracetamol op. Ga zo maar even douchen en dan de dokter bellen. Heb dan wel geen rode plekken op mijn borst, maar ze doen wel allebei pijn. Hoop dan dat ze niet te moeilijk gaan doen!
happy, het gaat denk ik meer om de koorts. ik had zelf ook nog geen plekken gezien eerst. na 1 a 2 dagen knapte ik weer behoorlijk op van de AB. laat je nog ff weten hoe t bij de ha was? succes!
happy ben benieuwd wat ze zeggen. borstontsteking kan heel heftig zijn angel, oei dat klinkt als heftig nachtje en sommigen hebben heel goed door dat ze opgepakt worden heb net gekeken, maar ze ligt met wijdopen ogen in bed
Goedemorgen! Vannacht een heftig nachtje gehad. Malou was jengelig door haar eerste prikjes denk ik. En manlief heeft er niks van vernomen....grrr mannen.... Heerlijk net even gewandeld en krijg straks een collega op visite die even komt lunchen. Ff lekker bijkletsen (of roddelen...) Lees heel veel over krampjes en spugen hier. Het is zo moeilijk om er wat op te vinden. Malou heeft veel baat bij nutrilon omneo. Ze heeft ook jbpm gehad maar kreeg daar meer krampjes van en spuugde nog meer. volgens mij had iemand dat ook meegemaakt? CB zei dat dat niet mogelijk was maar sinds ik gestopt ben en met omneo ben begonnen gaat het een stuk beter. De gouden tip bestaat volgens mij hier niet in....en idd iedereen om je heen zegt gaat vanzelf over... Soms denk ja zal wel maar ze heeft zon pijn dat kan toch niet goed zijn? Mn schoonzus had zelfs gezegd tegen haar moeder (mijn schoonmoeder dus) dat het vast wel mee viel met krampjes want bij haar eigen dochtertje was het ook zo over.... Kan ze dan wel afschieten.... bumba als je er last van hebt kun je toch ook de verloskundige bellen om ze er uit te halen? bij mij hadden ze gezegd dat ik moest bellen als ik er last van had. Ik had er ook nog wat zitten met 4 weken. Nu gelukkig wel alles weg. daisy: Na de voeding gaat ze een half uur in de box en dan gaat ze naar bed maar dan krijst ze de hele boel bij elkaar. Laat haar dan wel liggen maar duurt meestal wel even voordat ze in slaap valt. vanmorgen de fles gegeven om half 10 en ben om half 11 gaan wandelen. Ze wil dus ook niet slapen in de kinderwagen en ben er nu net weer (11.40 uur) en ze slaapt nu net. Als we dus een middag gaan shoppen ofzo dan slaapt ze dus de hele middag niet. Ook als we op visite gaan gaat het net zo. Misschien heeft ze idd niet meer nodig maar ja als je op het CB dit verteld dan is het onmogelijk..... Malou had gisteren van de prikjes ook wat verhoging maar we mochten wel gewoon naar buiten. sjorsje: heb de dop nu minder strak zitten maar nog zuigt ze de speen vacuum. Iemand anders tips? Ga zo ook maar eens op de site van difrax kijken of daar misschien iets staat... happy: das super zeg dat ze het binnen houd! Volgens mij heeft ze dan 85 cc gehad. Er zit door de schepjes meestal 15 cc extra in. Voel je nu weer wat beter happy? kimm: gefeliciteerd! Leuk he! noura: wat fijn dat ze zo heeft geslapen! Heb je nog contact gehad met het CB of de huisarts? aliekeleppink: geniet gewoon ff lekker van de rust meid! het schoonmaken loopt niet weg en morgen is er weer een dag! Nou genoeg getypt....ga de tafel klaarmaken voor de lunch! heb er wel ff zin in! nog ff spammen....
zit hier ook nog niet aangekleed, straks poging wagen komt er net een flapdrol aan de deur, netjes in pak, of ik over de oorlog wil praten nee dus, geen tijd.. hebt u veel aan uw hoofd? nou ja zeg heb geantwoord dat hem dat niets aan ging, tot ziens
Wat een schatje is Malou zeg! Ze kijkt lekker wakker. Ik denk dat Danique ook niet veel slaap nodig heeft. Zij slaapt dus juist wel in de kinderwagen en auto. Dat is de manier om haar in slaap te krijgen. Anders wil ze echt niet snel slapen. Ben erg benieuwd wat ze ervan zeggen op het cb. Wij moeten vrijdag. We zullen het horen. Verder heb ik het idee dat Danique een voorkeurshouding ontwikkelt. Ze slaapt altijd ophaar rechterwang. Ook als ze in de hangmat ligt, in het wipstoeltje, in de maxi cosi eigenlijk overal. Als ik haar omdraai dan is ze met d 5 minuten weer anders gaan liggen. Ik weet niet zo goed wat ik er verder mee moet. Heb ook het idee dat ze haar linkerwang niet helemaal plat neer kan leggen als ze slaapt, terwijl ze dat met rechts wel doet. Verder draait ze wel rond met haar hoofdje. Ik geniet inderdaad maar even van mijn rust. Ga een heerlijk broodje maken zo en dan zie ik wel of ik nog even aan de strijk toekom. En de rest loopt ook inderdaad niet weg. Je hebt gelijk!
aaaaah miepie wat lief! heb vrijdag kinderarts gesproken, en cb houd regelmatig contact weet niet wie het zei, over winderigheid en kramp. toen wij bij de osteopaat waren heeft die wonderen verricht, want hij heeft haar ineens "ontlucht" tenminste zo klonkt het, achter mekaar kwamen de windjes, en sindsdien heeft ze niet meer zo`n gespannen buikje en minder windjes
alieke, heb bedje omdraaien heltp mischien? naar het licht toe? of iets in het bedje hangen waar ze naar kijkt aan de andere kant? mijn zoontje had het ook en die heeft er uiteindelijk fysio voor gekregen, zijnhoofdje was afgeplat aan een kant. heeft wel heel goed geholpen
Ik heb dat dus al geprobeerd, omdat ik ook dacht dat het kwam doordat het licht van die kant kwam. Maar helaas, mevrouw draait dan haar gezicht naar de muur. Maar ga het vandaag toch maar weer andersom leggen. Wie weet lukthet nu wel!
ja moeilijk is dat, heb hier ook van alles geprobeerd, maar kon er hier ook niets aan doen. hoop dat het bij jullie wel lukt
Ik hoop het ook, maar ben wel blij te horen dat bij jouw zoontje fysio goed geholpen heeft. Ik ga morgen gelijk aankaarten bij het cb en anders ga ik snel naar de fysio. Ik wil niet al te lang blijven proberen, maar er snel bij zijn.
@Myangel,ja dat kan dat hij daar al aan gewend is,snel afleren En idd Linne heeft geen verhoging meer,zo nog ff een keer checken. @Mik,sterkte meis,soms wordt je er moedeloos van heh! @Alieke,laat de boel de boel joh,lekker relaxen! En idd dat had Fenne ook,ze hebben bij haar gekraakt er zaten 2 wervesl over elkaar en kon ook niet helemaal naar links,en ook haar hoofdje was wat afgevlakt maar nu gaat het goed! @Happy,en weet je al iets meer? @Miepie,wat een scheetje zeg! HIer slapen ze ook net pas,vanaf de fles van 7 heeft Linne denk ik 15 min geslapen en Fenne niet,nu liggen ze allebei te slapen Maar nu moeten ze zo weer mee naar de stad,zo sneu... Trouwens was hier ook met jbpm sinds we gestopt zijn gata het een stuk beter! @Noura,nou ja zeg,waar was die man van dan? Ik ben ook net pas aangekleed,pfff.. Wat een drama,de 1 stil begon de ander weer maar nu ff rust en heb ik snle een boterham gegeten en nu ga ik me opmaken etc om te gaan shoppen! xxx
Daisy, ben je doorverwezen door het cb met Fenne? Ik ga het zeker vrijdag aankaarten daar. En de boel de boel laten. Ja dat heb ik besloten dat ik dat eens even lekker doe. Hang nu even achter de computer en pak zo een boek en ga even tijd voor mezelf inruimen En Fenne en Linne zijn dus ook geen slapers 's morgens? Ik wil eigenlijk ook n og wel even shoppen, maar doe het niet. Wil Danique niet uit haar slaapje halen haha. Dus dat wordt gewoon na de volgende voeding nog even snel boodschappen doen
Alieke: Laureen heeft ook een voorkeurshouding. Ze ligt bijna altijd op haar linker wang. Overdag probeer ik haar ook één kant op te laten kijken in de box door een speeltje naast haar te zetten. Meestal wil ze er niet naar kijken en draait zich lekker om. Als ze 's avonds in bed gaat leg ik haar op de rechter zijde zodat ze een aantal uren zo ligt. Ook kan je haar met voeden op je rechter arm zodat ze op haar linker wang je aan moet kijken. Joëlle had ook een voorkeurshouding en dit is nooit helemaal goed gekomen. Als haar haar nat is kan je nog de afvlakking nog zien.
hey meiden, ik heb na bijna 4 weken ook eindelijk de rust gevonden! het helpt dat bij de gym bijna alle babies huilden en ik merkte dat iedereen een beetje worstelde met hoe alles om de voeding heen te plannen. heb nog geen ritme en structuur, maar laat het nog maar ff zo. zit nu net als alieke en daisy met het dilemma of ik haar oppak om de deur uit te gaan terwijl ze slaapt en ik ook straks zou kunnen... eerst maar ff in huis opruimen. is ook hard nodig! gister alle collega's op bezoek. was leuk, maar merk wel dat ik er helemaal uit ben. ook uit het sfeertje van elkaar een beetje plagen. leuk cadeautje gekregen met een leuke speech dat ze me misten. fijne dag allemaal!
heb hier wel tot 1 jaar bij fysio gelopen, maar dat was ook omdat hij 1 kant bijna niet gebruikte, ze hebben zelfs een echo van zijn hersentjes gemaakt. maar ik vondhet allemaal wel meevallen, ach en er groeit toch haar overheen dacht ik, maar toen liet ze me zien wat het deed in het gezicht, en je zag duidelijk dat zijn voorhoofd links veel meer naar voren stak dan rechts, ze kunnen er gewoon een scheef gezicht van krijgen. vond het toen ineens toch wel belangrijk haha daisy, ik dacht aan jehova of zo, wat een oetl.. er zijn ook andere therapieen voor voorkeurshoudingen, fysio, osteo, en nog meer. als je aanv. verzekerd bent word het ook vaak vergoed alieke lekker joh even alles laten en je kan gewoon naar fysio, hoef je geen verw. voor te hebben zo heb gedouched en ben aangekleed, en ze slaapt jaaaaa. zou deze aanpak hopelijk al gaan helpen
Wat vinden jullie is een mogelijke borstonsteking spoed? Probeer de huisarts op het normale nummer te bellen, maar ze nemen niet op! Ik heb ook nog een spoed nummer, maar vind het ook weer zowat om die te bellen!