Augustus 2008 mama's !

Discussie in 'De mama's' gestart door miranda4xmama, 21 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    lastig happy,
    bij spoed denk ik al bijna aan 112 situaties..
    ik ben wel toen in het weekend bij de huisartsenpost geweest.
    ik zou het na de lunch nog een keer proberen! ik zou wel zorgen dat je vandaag nog een kuur krijgt, dus als ze om een uur of 2 nog niet opgenomen hebben zou ik misschien toch het spoednummer proberen.
    succes!

2. Philly

Philly Bekend lid

15 nov 2007
    672
    0
    0
    Ik zou gewoon bellen, ik dacht ook altijd dat spoed een levensbedreigende situatie moest zijn.
    Toen belde ik een keer pas de volgende dag, en toen zei de arts dat ik gerust het spoednummer had mogen bellen, dat ze dat alleen hadden zodat 's middags niet te veel mensen gaan bellen. En een borstontsteking moet je echt niet mee doorlopen hoor!

3. moniquekenitra

moniquekenitra Actief lid

3 jan 2008
    217
    0
    0
    Belgie
    happy inderdaad toch blijven proberen hoor vooral nu je er koorts bij hebt het doet gewoon heel zeer
    misschien helpt het als je even onder de douche gaat de douche kop vrij warm op je borsten, wat masseren ik weet niet of je kan kolven; maar proberen de druk eraf te krijgen en anders je kleintje aanleggen en je borst masseren op de harde plekken en dan achteraf je borsten koelen, bv een washandje nat invriezen
    dat heeft bij mij geholpen toen ze ontstoken waren, was er wel een paar dagen zoet mee voordat ze weer zacht werden hoor

4. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    My Angel, hier ben ik hoor, lees wel regelmatig ;)

Ik ben nog doodsmoe en pijn in me buik en rug als ik ga lopen of opsta...... en met Myrna gaat het prima en ze is bij haar vader en Jeslyn gaat het ook goed, nog steeds savonds huiluurtjes, maar veel minder aanzien dat ze eerder honger krijgt dan 4 uur later in overdag geef ik gewoon als ze maar 6 voedingen per dag krijgt dan wordt ze rustig en slaap lekker door.

Vriendlief zit al 2 dagen ziek thuis thuis sinds gisteren maar is alweer beter en gaat morgen weer aan het werk.

5. aykietje

aykietje Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.010
    0
    0
    Ambtenaar
    Mol, Provincie Antwerpen, België
    Ik heb ook een borstontsteking gehad. Bij mij werd aangeraden om twee dagen af te wachten en paracetamol te nemen tegen de pijn. Is het na twee dagen niet over dien je voor antibiotica te gaan. Bij mij was het na twee dagen over.

6. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Over hoofdjes op zij bij Jeslyn is in iedere geval ook op 1 houding vind ze prettiger maar ik ben linkshandig en doe met fles met links vasthouden en jeslyn op rechterarm en ze slaapt met dr hoofd op linkerkant dus komt goed uit en ik doe regelmatig om en om de hoofd omdraaien.

7. Arri

Arri Fanatiek lid

21 dec 2007
    2.566
    0
    0
    kimm over paarse tepels: ik heb dat ook weleens, het doet alleen niet zo zeer zoals jij het omschrijft. soms steekt het wel behoorlijk, maar dat is dan voornamelijk bij het eerste aanzuigen.
    Nog een vraagje over borstvoeding: Op plaatjes en filmpjes zie je dat de kindjes de tepel enorm ver in de mond hebben. Hanne heeft dat heel niet zo ver. Ze heeft echt maar een klein stukje in dr mond. ze drinkt overigens wel goed en het doet ook geen pijn. Maar kan het dan alsnog kwaad?

Ai, borstontsteking... Hopelijk valt het mee Happy! Wat een toestand zo zeg.

8. duster2000

duster2000 Fanatiek lid

15 mei 2008
    4.258
    0
    0
    Rijen
    @Noura; Hopelijk gaat het snel beter met Anissa. Is erg frustrerned om je kleintje zo te zien. Dikke knuffel!

@Kim; Héél veel sterkte met Donique. Ik hoop dat 't snel beter gaat en dat jullie lekker kunnen gaan genieten

@Rebbel @Miepie; Met Matthijs gaat het super goed. In plaats vd hele dag huilen, slaapt hij nu lekker. En als hij wakker is lacht hij zelfs af en toe

@Happy; Gelukkig gaat het beter met Janna! Maar nu gaat het iets minder met jou :( . Voel je je al weer iets beter?

@MyAngel; Matthijs heeft zelfs heerlijk geslapen. Van 22u30 tot 3u30 en van 4 tot 7u45. Ik weet echt niet wat ik meemaak. Heerlijk!

Moet alleen de laatste pag nog lezen, maar Matthijs heeft honger........

9. Happy1980

Happy1980 Fanatiek lid

14 jun 2007
    2.015
    0
    0
    verpleegkundige
    Gelderland
    Het lijkt me geen goed idee om Janna aan te leggen, want ben gestopt met BV. En te veel kolven is ook niet handig, want dan blijft de productie op pijl. En die moet juist minder worden! haha.

Bel net de huisarts, eindelijk namen ze op. Tussen 4 en 6 kan ik een kuur gaan halen bij de Apotheek!

10. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    beterschap happy, hoop dat het snel helpt

duster heerlijk zeg dat matthijs het zo goed doet, geniet er maar lekker van, en wat fijn ook voor hem

11. aliekeleppink

aliekeleppink Fanatiek lid

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Gelukkig happy dat je een kuur kunt halen
    Hopelijk is het dan snel over.

Noura, dat dilemma moeilijk he. Ik heb gewoon bedacht dat ik voor de regelmaat van Danique ga vandaag. Morgenvroeg ga ik op visite en vandaag blijf ik dus maar even thuis. Ik wil gewoon dat ze even beetje ritme krijgt en wil haar er niet telkens uit trekken. Ze slaapt nu nog heerlijk. Ben benieuwd voor hoelang.

Miranda, laat jij Laureen echt op haar zij liggen of draai je alleen haar hoofd bij? Hoofd bijdraaien lukt bij Danique echt niet. Ik ga haar straks even in de box op de zij leggen. En ga de hele dag maar even op rechts voeden inderdaad. Ben daar vanmorgen al mee begonnen . Dan kijkt ze wel.
    Maar als ik haar op links voed dan kijkt ze ook wel regelmatig van me af, ze is erg nieuwsgierig haha.

Duster, wat ontzettend fijn da thet zo goed gaat met Matthijs. Heerlijk genieten hoor!

Binna, hoe is het met jou en Silver?

Arri, heb geen verstand van bv, anders even vraag stellen hier bij de ld?

Kimm, al wat gevonden ondertussen waar je terecht kan?

Nou, ik ga toch nog maar even strijken

12. Arri

Arri Fanatiek lid

21 dec 2007
    2.566
    0
    0
    Beterschap happy! Hopelijk knap je snel op.

Fijn dat het met Mathijs zo goed gaat! Hopelijk knapt hij steeds meer op! :D

Inmiddels is het bijna 4,5 uur geleden Hanne heeft gedronken. Moet ik haar nu wakker maken? ze ligt nog te slapen...

13. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    fijn happy!
    zou ook nog ff bellen met een LD over hoe stoppen en borstontsteking te combineren!

hier een die vandaag geen zin heeft in drinken. wordt leuk boodschappen doen zo :(

14. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    arri als anissa slaapt maak ik haar niet wakker, maar ja, ze sliep natuurlijk niet veel dus dan ben je blij als ze slaapt.
    maar als het een makkelijke slaapster is, en je anders niet aan je voedingen komt dan kan je haar makkelijk wakker maken toch?

alieke ik ga even helemaal nergens met haar meer heen, ze word van sommige dingen zo onrustig dat ik daar even geen zin in heb.
    eerst maar eens proberen de boel weer op de rails te krijgen

15. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Zo ben een dagje weggeweest en zoveel pagina's! Jeetje ik kan het niet bijbenen :D

Ik lees wel veel over krampjes en niet slapen :(

@ Noura, gaat het weer iets beter met Anissa?

Ik kreeg net bij de post een boekje van het ziekenhuis over de duotest :(.....beetje laat :)

16. Arri

Arri Fanatiek lid

21 dec 2007
    2.566
    0
    0
    watis de duotest :S

17. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Dat is vruchtwaterpunctie en nekplooimeting :)

18. aykietje

aykietje Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.010
    0
    0
    Ambtenaar
    Mol, Provincie Antwerpen, België
    Hey allemaal,

Arri, als Stan zo lang slaapt maak ik hem niet wakker, hij is nog zo onregelmatig wat betreft eten, maar ja, ieder kind is anders.

Stan eet zijn pap practisch nooit leeg, hij laat altijd rond de 40 à 60 staan en eet bijgevolg maar een 100 à 120 cc per keer, soms zitten er 3 uur tussen en soms 5. Ik voed hem momenteel nog op verzoek en weet niet goed hoe ik naar een vast schema kan gaan, want als hij begint te wenen dan is het met zulke decibels dat je het geen 5 minuten kan aanhoren.

Nadeel is natuurlijk, gisteren pap om 21 uur, 2 uur, 6 uur dus twee keer mijn bed uit vannacht!

Ik merk ook dat hij veel meer wakker is, hoe houden jullie de kindjes bezig want ik heb soms de indruk dat hij zich verveelt.

Hebben jullie trouwens de nageltjes al eens geknipt, ik zou het eens moeten doen maar ik durf niet zo goed.

Hieronder nog eens een fotootje van mijn manneke, eindelijk kunnen trekken met een lach op zijn gezichtje (hij lacht wel meer hoor maar ik ben steeds te laat ;) :

19. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    hihi handig om die nu nog te doen

ik heb voor mezelf besloten om heel strak me eraan te houden, eten slapen knuffelen en naar bed. niet te veel beneden houden omdat ze niet wil slapen, maar gewoon naar bed, en steeds erheen, tut in dr mond, troosten en weer weg. en het lijkt wat te helpen.
    ik moest ook wel, want ze was op, en ik ook! en mijn zoontje die werd ook oervervelend want die kreeg ook geen aandacht meer.
    het cb heeft net gebeld en die vond het de goede kant op gaan
    nou ik hoop het maar, want ik heb vaker "goede" dagen gehad.
    en vrijdag naar de osteopaat, daar word ze altijd heerlijk rustig

20. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @ aykietje, wat een poppetje :p heeeel lief :D

Deel Deze Pagina