Augustus 2008 mama's !

Discussie in 'De mama's' gestart door miranda4xmama, 21 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Delilah

Delilah Niet meer actief

Zo hee, logisch dat ze gek zijn op danoontje! Ik heb nu ook die van nestle, hou het daar dan toch maar bij, ook al vindt Wesley die danoontjes ook wel erg lekker ;)

Nou, mijn mannen liggen in bed. 1 met hoofdpijn en 1 omdat het babyslaaptijd is :D

Wat zal ik eens doen? Internetten of verder in m'n boek... Moeilijk...

2. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    1 danootje per dag mag toch wel hoor, maar begrijp ik het wel dat veel suiker in zit....

maar van Nestle heeft Jeslyn ook geprobeerd of is dat olivarit. Smaak banaan... Yurghurt kan het ook idd ;)

3. Setteke

Setteke Niet meer actief

Tuurlijk mag dat, maar het is bewezen dat als je je kind in het eerste levensjaar teveel suikers geeft, waardoor het dikker wordt het een verhoogde kans heeft op overgewicht later. Daarom ben ik niet zo voor suiker en zoetigheid in het eerste jaar. Ook kunnen de nieren suiker en zouten nog niet goed afbreken in het eerste jaar. Bovendien, wat ze niet kennen missen ze niet. maar goed, dat is ieder voor zich!

4. Puck2008

Puck2008 Fanatiek lid

3 dec 2007
    2.641
    0
    0
    Hoi!

@ Binna: Wat leuk naar de dierentuin! Ik wil ook heel graag met Olivier gaan, lijkt me zo leuk. Binnenkort maar eens naar de Apenheul of ook naar Burgers...

@ Delilah: Wij vinden de Kempervennen erg leuk, daar kun je ook skien. Laatst zijn we naar de Vossemeren geweest, was ook erg leuk. Vorig jaar naar de Huttenheugte geweest, was ook leuk, Heijderbos ook...eigenlijk zijn ze allemaal leuk! :)

@ Duster: En als je hem in de kinderstoel zet of gaat dat nog niet goed? En wat goed dat de kat eet! En het lijkt mij juist zo leuk de Wii Fit, maar we hebben geen Wii dus dan gaat het wat lastig hahaha!

@ Marleen: Welkom terug! Werkt dat een beetje zo'n crosstrainer?

@ Setteke: Vervelend dat je je zo naar voelde :( Hoe gaat het nu?

@ Philly: Leuk dat je hier weer even bent! Gaat alles goed met jullie?

@ Marleen: Ik had Danoontje gekocht laatst, ik kon ze gratis proberen. Nu heb ik van Nestle nog wat toetjes staan maar ik stop er ook mee! Ik heb al gewone yoghurt gehaald!

Zo alweer lang genoeg op ZP geweest. Ik ga wat aandacht aan mijn man geven is wel zo gezellig denk ik! Vanavond gaan we lekker Chinees halen, mmm zin in!

Fijne middag nog!

5. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Idd, van mij mag ze ook niet veel suiker in 1e jaar..... Myrna mag maar 1 snoepje per dag want ze is ook zwaar, nou ja aanleg dat is erfelijk van dr vader, daarom ben ik altijd bang dat ze dik word omdat haar vader en zijn vrouw dik zijn en haar broertje mocht al toen hij bijna 1 jaar werd al patatje bij Mc Donalds toen Myrna A diploma behaalde. Geloof het al dat hij 1jaar was, weet niet meer.... maar ik vond zo vroeg van mij mag Jeslyn ook niet hoor.... :( !

6. Marleen2109

Marleen2109 Niet meer actief

Nou hier geen danoontjes meer, alleen de minder zoet is nog wel te doen met 90 kcal, 14,6 gr koolhydraten en 9,9 gr suiker. Kwarkolino is 86 kcal, 14,9 gr koolhydraten en 11 gr suiker. Van de yogolino staat alleen de knijpverpakking ertussen, maar die valt ook wel mee. Ik dacht ook een 1e danoontje kan geen kwaad.

7. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Kijk ik ben helmaal niet zo voor suikers en daarom krijgt Silver ook geen danoontjes. en ik vindt je kan ook yogurt doen en daar een aardebei of wat voor fruit door heen en het is zoet. of rosvisee.

en dat stond laats ook in een blad vondt ik ook goei tip die had yogurt en een vla soort of zoete yogurt en als het bordt leef was de lekker en anderde gewoon aleen yogurt.

8. Marleen2109

@ Puck: Ik ben erg blij met m'n crosstrainer. Vooral m'n benen gaan de betere kant op, maar die buik... Dat is het ergste en ik heb zoooooooooo'n hekel aan buikspieroefeningen, maar moet er toch aan geloven. En wat minder en wat gezonder eten :)

Hoe was de uitslag van de MRI?

9. Marleen2109

@ Binna: Da's wel een goeie tip, maar wel als ze wat ouder zijn denk ik want nu snappen ze dat toch nog niet? Of ben ik nu heel naief?

10. Marleen2109

Jasper heeft net een stukje brood met smeerkaas op. Nou hij vond er echt helemaal niks aan. Bij het 5e hapje stikte hij zo wat. Jeroen vind dat dus helemaal niks, dus ik ga wel oefenen met brood als hij niet thuis is :) Heb er ook nog geen haast mee. Maar Jasper is nu gewend aan de opvolgmelk en de bambix, dus ik dacht nou ik ga het proberen!

11. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    Dames bedankt voor het stemmen!

Party Animals was lachen, ik heb ze niet gezien, want ze zijn er maar een half uur geweest ofzo, maar voor de rest 90 muziek. Wel gezellig weer! Inderdaad goede oude tijd, Setteke, ik was ook 16 ofzo... Wat worden we oud, haha! Maar 5 uur thuis en zit nu dus met een katertje op de bank en laat ik nou niet van poezen houden...;)

Vanavond weer uiteten met meiden van pufclub van Sam, altijd gezellig!

12. Setteke

Setteke Niet meer actief

Hier ook een meisje wat brood eet. Hier gaat het super goed, vandaag een heel stukje op met boter en smeerkaas.

We hebben nu een nieuw schema, omdat we graag willen dat Silke aan tafel mee-eet:

8.00 fles 210/7
    10.00 1/2 potje fruit en wat drinken
    12.00 stukje brood met klein flesje na
    15.00 1/2 potje fruit met wat drinken
    17.30 uur warm eten met toetje
    20.00 fles 210/7 (die kunnen we wel bijna wat minderen, ze drinkt er veel minder van)

13. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Party Animals was ik vroeger gek van :) !

14. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Yurghurt met rooservice is ook goede tip, Jeslyn vindt dat ook erg lekker!

Zucht, Jeslyn is er nog niet, haha!

15. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    setteke,
    hoe lang zat er tussen groente en fruit aanbieden en dat ze ok at? ik bied het nu ruim 2 weken aan en soms gaan er maar 5 happen in, waarvan de helft na wat kauwbewegingen in een straaltje weer eruit gewerkt wordt.
    ik weet dat het een kwestie van geduld is. ik zie ook wel iets verbetering met het begin. maar aangezien ze geen flesjes drinkt, zou het zo fijn zijn als ze van een lepel wat meer dan 10 hapjes naar binnen zou krijgen..

juud, ik denk dat het ene kindje wat makkelijker eet dan het andere, maar ik denk ook wat philly zegt dat ik geen groente zou hoeven als ik ook chocolademousse zou kunnen kiezen. gevaar is denk ik dat je nog meer geneigd bent om lekkere dingen te geven, zodat ze tenminste wat eet en dat ze daardoor straks helemaal niets gezonds meer wil. nu kan ze nog prima alleen op melk leven. als ik jou was zou ik daarom nu doorzetten met alleen groente en fruit en aardappel en brood aanbieden totdat ze goed eet.

16. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    o in roosvicee zit volgens mij ook suiker toegevoegd en diksap is alleen fruitsuiker.

duster, wat fijn dat bliksem weer brokjes gegeten heeft! hoe gaat het nu verder met hem? al weer wat minder suf?

17. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @ Philly, @ Lauwie, ik geef niet elke dag mousse hoor :rolleyes:. Als we dat zelf eten (misschien 1x in de week) dan krijgt ze een hapje! En dan gaat dat mondje wel open...dat probeerde ik daarmee te zeggen!
    Gisteren had ik worteltjes met kip en heeft ze wel 5 hapjes op :D
    Maar ja dat was het dan ook weer!
    En zelfs vla moest ze gisteren niet!
    Nou ja mss eet ze het vanzelf een keer?

18. Marleen2109

@ Lique: de partyanimals, jemig da's ff terug in de tijd, geweldig.

@ Juud: Blijven aanbieden en inderdaad ff geen zoete dingen geven. Als ze honger krijgen gaan ze echt wel eten.

19. Loutje83

Loutje83 Actief lid

11 dec 2007
    456
    1
    18
    thuishulp
    Oldenzaal
    Terug van weg geweest. Sorry wil me toch graag wel weer toevoegen bij jullie..mis dat kletsen wel een beetje. Hopelijk mag dat?

Liefs mama van Tim:)

20. Setteke

Setteke Niet meer actief

@ Lauwie, ik ben begonnen met 4 maanden en pas na 6 maanden ging het beter... Wat geef je precies? Silke lijkt alles vanaf 6 maanden veel lekkerder te vinden dan vanaf 4 maanden (potjes bedoel ik dan). Geef je het glad gepureerd? Je zou ook stukjes kunnen aanbieden, a la Rapley.

@ Juud, ik weet dat je niet echt een schema hebt met Giulia, maar zou je eens een dag kunnen omschrijven? wanneer ze wat at (of jij aanbood) en wanneer ze sliep? Krijg ik even een idee hoe jullie het doen. En ik snap ook wel dat je haar niet elke dag mousse geeft. Zou wel heel luxe zijn....

Deel Deze Pagina