Augustus 2008 mama's !

Discussion in 'De mama's' started by miranda4xmama, Jul 21, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sjorsje

sjorsje VIP lid

Aug 17, 2007
    11,363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Hallo allemaal,

ben er ook nog. Wel alles teruggelezen, maar natuurlijk weer bijna niks onthouden. Wel dat er 'n aantal kindjes weer zitten met aankomende tandjes en moeilijke etertjes. Bij Yosyp nog geen tandjes in aantocht en het eten gaat steeds iets beter. Maar hij heeft nog wel z'n 4 flessen per dag nodig (225 + 7 schepjes + nutriton).

Had ik al verteld dat ik bij de arboarts geweest ben vrijdag? Hij gaf aan dat ik geen ontslag kan krijgen ivm m'n zwangerschap, zg ontslagbescherming. En hij heeft een brief gestuurd naar m'n leidinggevende dat ik woensdag weer zou beginnen met werken. Hij zou haar dat per mail sturen en ik heb een kopie van de brief meegekregen.

Dus heb ik vanochtend ook niet naar m'n werk gebeld, want ik nam aan dat de brief van de arboarts toch wel voldoende zou zijn. Niet dus, ik had m'n teamleidster haast briesend aan de telefoon. Eigenlijk komt het er op neer waar ik het recht vandaan haal om zolang thuis te blijven en haar niet fatsoenlijk te informeren over de voortgang van mijn ziekte.

Woensdag krijg ik een gesprek met haar. Eerst was ik van plan om er alles uit te gooien en haar eens flink de waarheid te zeggen, maar bij nader inzien dat win ik toch nooit. Die assistent teamleidster ontkent nu zelfs dat ze tegen me gezegd heeft dat op deze ziekmelding verregaande maatregelen genomen zouden worden.
    Ik houd me dus gewoon kalm en reageer maar amper, ik moet me toch ook rustig houden ivm de zwangerschap. En ga daarna gewoon weer aan het werk. Wel schrijf ik alvast een brief naar de rechtsbijstand voor het geval dit verdere gevolgen gaat hebben.

Sorry mega ego verhaal, maar ik moest het even kwijt.

2. Delilah

Delilah Niet meer actief

@ Marleen, succes meis! Wesley is in een bui dat hij me niks laat doen. Hij ligt nu naast me op z'n kleed met een veter te spelen :rolleyes:

@ Setteke, bedankt voor de link! Ga vanavond eens neuzen!

3. Setteke

Setteke Niet meer actief

@ delilah, ik heb al even voor je rondgesnuffeld en dit gevonden. Moet je maar even kijken of er wat tussen zit: Het vennenbos

@ Sjorsje, jemig wat een gezellig mens is die leidinggevende van jou! Je hebt groot gelijk, hou de eer maar lekker aan je zelf!

4. Philly

Philly Bekend lid

Nov 15, 2007
    672
    0
    0
    Bij ons geven ze het wel, tot het kindje 1 jaar is, je moet het wel zelf meegeven (potje of zelfgemaakt)

5. Setteke

Setteke Niet meer actief

Dat vind ik nou een goede zaak!

6. Delilah

Delilah Niet meer actief

Ja bij ons geven ze het ook hoor, lijkt me ook niet meer dan normaal toch? :rolleyes:

@ Setteke, bedankt meid! Zal eens even kijken! Ga eerst broodje eten zelf!

Rik had voor Wesley bob de bouwer smeerleverworst meegenomen. Nu eet ik geen vlees maar mag een baby al leverworst? Als ik lever hoor krijg ik een beetje de kriebels nl.

7. Setteke

Setteke Niet meer actief

Ja hoor, dat is 1 van de eerste dingen die ze mogen op brood!

8. denicepino

denicepino Fanatiek lid

Jun 13, 2007
    1,943
    0
    0
    horeca medewerkster
    kerkrade
    delilah hier had kenny ook bob de bouwe leverworst meegenomen ! hihi hoe toevallig.

9. sjorsje

sjorsje VIP lid

Aug 17, 2007
    11,363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Hier geven ze op het kdv ook geen groente in de middag. Ook vanwege het tekort aan teamleidsters en de instroom van ouders die de kindjes dan op komen halen. Lianna krijgt om 5 uur nog wel 'n soepstengel en wat drinken ofzo.

Oja, had naar de huisarts gebeld voor de uitslag van Lianna d'r bloed en ze heeft toch een pinda allergie. Vrijdag moeten we terugkomen om het eea te bespreken.

10. duster2000

duster2000 Fanatiek lid

May 15, 2008
    4,258
    0
    0
    Rijen
    @Setteke; Gefeliciteerd! Matthijs krijgt Bambix groeiontbijt en dat is te dik om in de fles te geven

@ChantalChannie; Wat vreemd, de klachten moeten toch ergens vandaan komen. Woensdag al weer werken? Kan je niet beter goed uitzieken, want dit klinkt allemaal niet zo best. Heb je je vriend al gesproken, wat zegt hij ervan?

@Sjorsje; Wat een leidinggevende zeg!. Het klopt dat ze je niet mogen ontslaan tijdens je zwangerschap. Maar jij hebt toch een tijdelijk contract? Als dat afgelopen is hoeven ze het nl. niet te verlengen. Ah bah, toch een pinda allergie. Succes!

11. noura

noura VIP lid

Apr 27, 2006
    8,819
    0
    0
    he sjorsje wat naar een pinda allergie, dat kan behoorlijk lastig zijn, ben benieuwd wat ze je vertellen

nou hier ook gebroken, saf werd wakker met 38,5 en heeft vanmorgen alleen eenslokje water op. ha is geweest en nog steeds een fikse ooronsteking plus rode keel. straks even een nieuwe kuur ophalen. het is raar dat de penicilline niet aan wil slaan.
    heb te doen met het ventje, hij is helemaal wit, en hoopje ellende met af en toe een opleving.

jeetje chantalchannie dat is een flink bedrag! en dan gaan dit jaar de kosten ook nog eens zo fors omhoog.

wie was het nu van de hoge bloeddruk? ik vind dat ook hoog en zeker als je het van je oude huisarts bevestigd ziet, zou je vriend even laten bellen

ga even snel wat eten voor er weer eentje wakker word

oja setteke gefeliciteerd

12. Marleen2109

Marleen2109 Niet meer actief

@ Sjorsje: Jeetje meis, klinkt gezellig op je werk. Hou inderdaad de eer aan jezelf en probeer je niet al teveel op te laten fokken. Ik heb ook de nodige ellende gehad op m'n werk toen ik zwanger was van Thomas. Met 28 weken mocht ik van de gyn en de vk niet meer werken, maar heb het toch geprobeerd vol te houden, maar net voor de 30 weken zat ik toch thuis door alle stress. Ze mogen je niet ontslaan maar ze kunnen het je wel heel moeilijk maken is mijn ervaring.

13. Linka76

Linka76 VIP lid

Dec 14, 2007
    9,703
    0
    0
    Sjorsje, ik kan je ervaring wel vertellen dat pindaallergie helemaal NIET leuk is........ Sterkte en laat je jezelf ook niet opfokken door je werk, knuff!

Noura, vervelend dat de kuur niet aanslaat!

Chantal, sterkte he! Het is altijd vervelend als ze niks konden vinden, bij mij ook hoor.... ga van de week naar Beter Horen voor gehoorapparaat en ga ik gelijk vragen voor me oorsuizen (misschien kunnen ze even kijken of er prop in zitten)

14. Linka76

Linka76 VIP lid

Dec 14, 2007
    9,703
    0
    0
    Oja Delilah je kan ook bij www.roompot.nl gaan kijken, altijd aanbiedingen!

15. Marleen2109

Een pinda allergie lijkt me best lastig inderdaad. Hoe vaak lees je niet dat er sporen van noten/ pinda's in kunnen zitten of dat er producten in een fabriek gemaakt worden waar ze in verwerkt zitten. Met dat verhaal van Linka d'r broertje in m'n achterhoofd, lijkt het me best lastig.

Oh ik kan wel janken van al dat wasgoed. Voor de vakantie had ik alles weg gewassen maar nog niet gevouwen of gestreken + alles van afgelopen week en alles wat er alweer bijgekomen is sinds we thuis zijn... Er lijkt geen einde aan te komen bah! Ik ga ook maar weer gauw verder... Maar die laptop op tafel is zo verleidelijk :)

16. denicepino

denicepino Fanatiek lid

Jun 13, 2007
    1,943
    0
    0
    horeca medewerkster
    kerkrade
    Marleen/ Sjorsje Mijn contract werd niet verlengt. en naar mijn idee was het omdat ik zwanger was. maar hun hadden gezegt tegen mij dat het was doordat ze moesten bezuinigen.... :(

17. denicepino

denicepino Fanatiek lid

Jun 13, 2007
    1,943
    0
    0
    horeca medewerkster
    kerkrade
    sjorsje Pinda allergie is lastig ja. je hebt bepaalde olieen ook. die ze gebruiken in indonesische en chineese keuken dus als je chinees haal moet je ook nog eens uitkijken.
    chocoPasta ken het ook in zitten, je moet echt overal op gaan kijken. Wat een gedoe. maar gelukkig zijn ze er dan achter gekomen.

18. Marleen2109

Ik werkte fulltime als ass. bedrijfsleidster in een drogisterij, maar lag qua bedrijfsvoering niet op 1 lijn met de bedrijfsleidster. Toen ik zwanger was heb ik aangegeven minder te willen gaan werken en geen ass. meer wilde zijn. Ik mocht wel minder uren werken, maar moest wel 4 dgn aanwezig zijn zonder een vast rooster. Allemaal van dat soort grappen, zodat het me gewoon onmogelijk werd gemaakt. Ik was tegelijkertijd zwanger met een collega, die nog steeds een goede vriendin is nu, en bij haar hebben ze hetzelfde geflikt. We zijn er gewoon uitgewerkt omdat we niet met de bedrijfsleidster overweg konden.

19. denicepino

denicepino Fanatiek lid

Jun 13, 2007
    1,943
    0
    0
    horeca medewerkster
    kerkrade
    emy heeft iets uitgevonden? ze zitten aan haar haartjes, aan frummelen hele tijd. of haar achterhoofd vasthouden of voorhoofd.. had van morgen ook al aan iemand anders gevraagt.... maar ken t zijn dat ze hoofdpijn heeft ? of oorpijn ofzo.... ze grijpt niet echt naar de oor. maar meer aan der hoofd frummelen. of vind ze der haartjes nu zo leuk ofzo. en denkt ze wat doen die dingen daar. zou eigenlijk even langs de dokter lopen maar ben gewoon te moe om nog half kerkrade door te lopen.

20. denicepino

denicepino Fanatiek lid

Jun 13, 2007
    1,943
    0
    0
    horeca medewerkster
    kerkrade
    marleen precies. Hier zelfde verhaal. Ik was eerste zwanger van het werk. 1 week daarna vertelde 3 andere collega's dat ze zwanger waren. Maar ja ik ben er dus het eerste uit geknikkerd maar nu hoorde ik een tijdje geleden dat geen van alles daar meer werkt omdat ze zijn ontslagen. En een andere collega die was er ook uit gewerkt bijna alleen doordat ze overuren moest maken constant, overspannen is geraakt daardoor.Nu werken er dus 4 stuks van 16 jaar achter de receptie van de fitness first slaat natuurlijk nergens op maar wel lekker goedkoop. andere collega's die les geven vinden het belachelijk gewoon. maar jah kunnen hun niks van maken natuurlijk.

Share This Page