Wat een vervelende werkgevers hadden jullie zeg @ Denice, Wesley zit ook heel vaak aan z'n oor te frutsen en ik dacht ook heeft hij misschien oorpijn maar dan merk je het wel aan het gedrag dacht ik zo! Hij is gewoon vrolijk en zit soms aan z'n hoofd te krabben en dan friemelt hij aan z'n oor dus ga er van uit dat hij dan nergens last van heeft. Hij pakt gewoon graag alles vast en voelt overal aan!
Ik was er eigenlijk al bang voor. Toen ik half november daar ging werken hadden ze het over een 1 collega met zwangerschapsverlof die na d'r verlof niet meer terug mocht komen. Volgens de een lag het aan de zwangerschap, maar volgens de ander (ook de teamleidster) aan bepaalde geheime informatie die ze doorgespeeld had. Maar sinds ik verteld heb dat ik zwanger ben zijn ze al zo lekker bezig. Nou ze gaan d'r gang maar, m'n contract loopt tot half november dus tot die tijd krijg ik m'n centjes. En in de tussentijd hou ik m'n ogen open que vacatures.
Linka, idd. Ik had er niet meer aan gedacht, maar jouw broertje heeft natuurlijk ook zo'n allergie. Ik hoop dat Lianna 'm niet zo ernstig heeft als hij, zijn we mooi klaar mee. Hij had het toch ook met satésaus in de kroket? Terwijl Lianna dat 3 weken geleden nog 2 keer gegeten heeft zonder enige reactie.
Hij heeft Pinda Noten en Sate allergie, dus alles met pinda's en noten mee te maken, saté zitten er ook pinda in, ja kan ineens krijgen, maar hopelijk heeft Lianne niks ernstig! Duim het voor je!
Zo de meiden zijn weer op school. De droger staat aan en ook hier kan de wasmachine wéér aan. Volgens mij hebben wij het wasgoed van de buren er ook bij vandaag. ha ha Heb net de kapper gebeld, we mogen om 16:00 even komen om Joëlle's haar goed te laten knippen. Vanavond ook nog weer met Dionne naar zwemles. Wat kan een mens het soms druk hebben zeg. @ Sjorsje: wat vervelend dat Lianna een pinda allergie heeft. Hopen dat het toch nog een beetje meevalt. En je verhaal over je werk komt mij heel bekend voor, zo ging het vorig jaar bij mij ook op het werk. Ik werk er nu nog steeds maar de situatie is voor mij wel anders geworden na al dat gezeur. Heb er helemaal geen zin meer in.
ook leuk nieuws: een vriendinnetje van mij is 11 weken zwanger. zo leuk, kan niet wachten om kadootjes te kopen voor der hihi
Zo de kindjes zijn weer thuis en liggen in bed. het was vanmorgen prima gegaan, ze wilde eerste fles wel hebben van de oppas en is daarna ook weer lekker gaan slapen. Tymen is nu nog wakker, ligt te zingen in bed, terwijl hij echt wel moe is. Silke slaapt wel. die zette het net op een krijsen! Bleek dat ze overdwars in bed lag. Toen ik binnenkwam en haar vastpakte schrok ze zich rot, ze had me niet gehoord, dus nog harder brullen. Maar nu is ze rustig. Hopen dat Tymen nog wel even gaat slapen. @ Sjorsje, dus toch een pinda-allergie. Maar dan is het zeker niet zo heel ernstig, anders had ze op satésaus ook een reactie moeten krijgen. Tymen is allergisch voor iets wat in mayonaise zit. Maar in heel lichte mate. het gekke is als het mayo is met gewone goedkope legbatterij-eieren dan krijgt hij rode plekken rond zijn mond, met scharreleieren is dat veel minder. heel apart. Maar tymen eet het wel gewoon, vindt het heel lekker en heeft verder nergens last van. @ Duster, je kunt Bambix wel in de fles geven hoor! Moet je er minder in doen. Ik geef 's avonds Bambix door de fles en dat is dan 220/7 en 2 scheppen bambix. Wel goed schudden tussendoor, anders is het laatste zo dik. @ Noura, Arme Saf! Dat het nou maar niet beter wordt, maar zelfs nog erger! Sterkte met je kleine mannetje! @ Marleen, oh die was! Het houdt maar niet op! ik moet echt twee keer per week wassen anders is de berg niet meer te overzien. @ Denice, waarschijnlijk vindt ze d'r haren heel interessant. Als ze pijn had zou je dat toch wel merken? Tymen gaat aan zijn oor friemelen als hij moe is. @ Jennys, een vriendinnetje van mij is nu 37,5 week, dus we wachten in spanning. Leuk, kan ik gaan shoppen!
Ik span toch wel de kroon: Een vriendin van mij is woensdag 42weken Ik heb 't nu niet meer gevraagd, maar begin dec was ze al 25kg aangekomen. Heb zo met haar te doen X
@Setteke; Zal ik dan eens proberen. Ik had geen idee of dat ook zomaar kon, omdat het niet op de verpakking vermeld staat. Bij de rijstebloem staat 't nl. wel beide vermeld..... X
@ Duster: er moet toch iemand de koploper zijn hè. Ik heb wel een overbuurvrouw die vorige week bevallen is. Telt dat ook?
binna, thanx voor de tip van komkommer en wortel. had het toevallig allebei in huis dus ze heeft net gezellig zitten peuzelen terwijl ik aan het lunchen was. aan het eind wel weer kokhalzen maar er kwam niets mee waardoor ik nog zenuwachtiger werd en je moet eerst helemaal een riempje losmaken.. eten op de creche, ik snap het aan de ene kant wel. het is een babygroep dus 9 kindjes die leren eten. ze willen wel rond die tijd oefenen met een fles, daarom denk ik dat het hen om het principe gaat. ondanks dat ik het dus wel begrijp, blijft het lastig, zeker omdat het eten toch nog niet zo goed gaat. sjorsje, klinkt als een prima gesprek met de arbo. vervelend van je werk, je zit er wel een aantal dagen het grootste gedeelte van de dag. hoop dat het je lukt om er niet over te stressen voor de kleine buikbaby en voor jezelf natuurlijk. vervelend van de allergie van lianna. ik heb wel eens gehoord dat een allergie zich vaak niet uit bij de eerste blootstelling maar pas daarna. misschien verklaart dat het? ik hoop in ieder geval dat ze het niet zo heftig heeft als linka's broertje! arri, ik moet wel lachen dat jij me noemt in het rijtje van meiden die het voor elkaar hebben. ik voel me op het moment juist nogal onzeker over het eten. ik probeer het allemaal heel netjes te doen. niet te vroeg met bijvoeden beginnen ed, maar nu eet ze dus nauwelijks. ik weet wel dat dat een kwestie van geduld is, maar dan wil ik wel graag bevestiging van anderen hier dat het zo werkt. moet nu rennen. ga met otje naar taal onderzoek. kom vanmiddag nog wel ff verder reageren.
Hallo dames, ben ik weer even, het is alweer half 3, tijd vliegt..! @ sjorsje; ze mogen je er idd niet uit doen tijdens je zwangerschap (en je verlof), maar een contract hoeven ze niet te verlengen. Maar er zijn erg veel bedrijven zoals je ook al van de anderen hoort die dit doen. Mijn zus was bedrijfsleidster bij een parfumerie, is er compleeeeet uitgewerkt. Zelfs in de winkel als verkoopster (ze hebben haar terug gezet) maakten ze haar het leven zuur. Nou dan kan je er ook maar beter vanaf zijn denk ik dan. Ok heb net nog wat paginas gelezen maar ben het alweer kwijt. @ miranda, ik wil ook wel updates doen, dus dat zijn er al 2! En mensen het hoeft natuurlijk niet persé op de zondag, het kan ook op de vrijdag of maandag... En als we die update dan in het rood plaatsen ofzo, kunnen de mensen die minder aanwezig zijn geweest door scrollen naar het 'rode' bericht. Het lukt mij ook niet altijd om terug te lezen of te antwoorden, maar ik vind het wel leuker om wel te kunnen doen. Mijn vriend heeft de huisarts gesproken en ik ben best wel boos. Mijn vriend heeft nog een keer aangekaart wat mijn klachten zijn en dat ik zaterdag bijna ben flauwgevallen. Hij had vervolgens aan mijn vriend gevraagd of hij niet de indruk had dat ik overspannen was.... Nou das wel lekker makkelijk of niet, als je niks in het bloed kan vinden, dan ben ik maar overspannen... Heb wel even op internet gezocht op overspannen en vermoeidheid is een symptoom, zag dat sommigen ook wel hoofdpijn hebben, maar ik heb echt niet het idee/gevoel dat ik overspannen ben. En mijn vriend ook niet trouwens! Heeft iemand hier daar ervaring mee? Moet in ieder geval morgen om 10 over 11 weer komen. Oh ff het mannetje een ligatje geven...
ik wil anders ook wel een update doen en als we dan afspreken wie welke week doet.? ik doe deze week wel ik doe hem dan van maandag tot zondag
Nog even snel voordat mijn boefje zo weer wakker wordt... @ Sjorsje: Jeetje wat een gedoe met je werk! Zo verlies je het plezier in werken wel denk ik... Hopelijk valt de allergie bij Lianna mee! Hoe voel jij je verder? @ Noura: Arme Safouane! Hopelijk gaat het met de nieuwe kuur beter, beterschap! @ Marleen: Irritant he al die was, word er hier soms ook gek van. Alles netjes aan de kant en dan begint het hele circus weer opnieuw... @ Miranda: Ook al zo'n berg wasgoed? En jullie gezin is nog een stukkie groter, succes met je was! @ Agossie Silke... dat ze zo moest huilen. Hier ook zo'n oelewapper die overdwars in bed liggen een normale houding vindt Maar sinds het matrozenbedje gaat het veel beter! @ Lauwie: Wat houdt taalonderzoek precies in? -------------------------------------------------- Volgens mij nemen mijn hormonen ook een loopje met me...Ik slik alweer een aantal maanden de pil, maar kreeg van de apotheek een andere dan die ik normaal heb. Nu heb ik sinds vorige week afwisseld rare klachten: duizelig, misselijk, erg last van mijn darmen, maagzuur, veel plassen, sterk reukvermogen, zin in ander eten etc. Ik gooi het erop dat ik wat last van stress heb ivm mijn moeder. Maar gisteravond wat rare krampjes in mijn onderbuik, net of ik ongesteld moest worden en dat kan nog niet want had de pil iets langer doorgeslikt t/m zaterdag. Ik riep gekscherend tegen mijn man dat ik wel zwanger zou zijn en begon toen ineens over al die andere klachten na te denken en nu denk ik steeds dat..... Hahaha! Ik maak me gewoon gek door vriendinnen die zwanger zijn, hier een aantal mama's die alweer zwanger zijn of het heel graag willen worden en ik zal heus over een paar dagen ongesteld worden (denk ik ) Mijn verstand zegt dat het niet kan, maar ondertussen... Hihihi, moest het even kwijt! Het is wel een lang verhaal geworden, sorry...
Over eten bij KDV, bij ons hebben ze gecombineerde groepen en hebben dus een max. aan aantal babies in de groep. Dus daardoor hebben ze altijd tijd om ze de fles te doen en eten te geven. Mijn schema (tot zover je het een schema kan noemen ahum) 07.00 uur Fles met bambix ochtendpapje biscuit 160 cc 08.15 uur diksap 10.00 fruithapje 100 gram 11.00 uur lange vinger of rijstewafeltje 12.00 uur stukjes brood of korstje (niet elke dag) 13.00 uur fles 210 + 7 schepjes 15.00 uur liga + diksap 17.00 uur groentehapje 100 -200 gram (ligt eraan hoeveel honger hij zelf heeft) 20.00 uur fles met avondpapje 180cc Brood geeft ie niet echt om, dus is meer voor het wennen, voor heen gaf ik het ook vanille yoghurt, maar nadat ie ziek is geweest, wil ie het niet meer hebben...