Augustus 2008 mama's !

Discussie in 'De mama's' gestart door miranda4xmama, 21 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Danique slaapt nog bij ons op de kamer in een wieg.
    Tis idd jammer van haar mooie kamertje, maar daar gaat ze pas in haar ledikant als ik haar niet meer in de wieg kan proppen :)

2. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ja lekker he, en doorslapen doet ze al vanaf dat ze 5 weken is, dus dat is heel fijn, zeker met die dagen die ze maakte. maar ikhoop nu heeeel hard dat we op de goede weg zijn

hier slaapt ze trouwens wel bij ons op de kamer, ze heeft een eigen mooi ingerichte hoek

lauwie wat een mooie wieg! en mooi kindje ligt erin

oei petra, alweer bijna werken
    ik ben vorige week langs mijn werk gegaan, om te overleggen of mijn vakantiedagen er achter aan konden. nu pas in december aan het werk, joehoe

linka beterschap

3. denicepino

denicepino Fanatiek lid

13 jun 2007
    1.943
    0
    0
    horeca medewerkster
    kerkrade
    hey petra doe jij ook de laatste fles kunstvoeding geven :D ik ook ik doe hele dag gewoon borstvoeding geven en kolf afentoe af voor als ik weg wil ergens heen wat langer duurt dan 4 uur en ik wil niet me tiet uit de shirt halen als ik in een restaurant zit dat zie ik niet zitten.
    maar gelukkig heb ik het probleem niet van het werken ik moet de 26 oktober weer wel werken maar is maar 4 uurtjes hooguit. dus dat gaat wel lukken is op een zondag dus me vriend kan oppassen

hm hebben jullie ook oma's of opa's die oppassen ? als die geen uitkering of ww of wat dan ook hebben dan kunnen ze ook oppas geld krijgen. viaviela.nl is echt wel veel hoor..

4. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @ petra, Giulia slaapt overdag in haar kamertje en 's nachts bij ons op zolder in een wiegje :)

@ Diana, wij zijn zefl gewoon van de 1 op de andere dag overgstapt en hebben niks overlegd ....zolang ze nergens last van heeft en goed groeit is het prima wat ons betreft!
    Wij schakelen heel weinig het cb in!

@ Binna, heerlijk dat je zo druk bent en dat je ook zo buiten komt al!
    Gaat wel een stukje beter he?
    En Silver gedraagt zich ook nog ;)

@ Lauwie, wat een schattig wiegje :) En ze ligt er zo tevreden in!

5. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    Roos in haar ledikant

6. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Ooo petra wat een leuk ledikant zeg :) en dat schaapie :p Ik ben gek op schaapies :D

7. Setteke

Setteke Niet meer actief

Wow, dit gaat wel een versnelling harder als bij de oktober2006 mama's...

@ Alieke, de naam van mijn zoontje spreek je uit als Tiemen. Bij mij op de gym zaten destijds toen ik bevallen was van hem nog een jongetje wat Thijmen heette en een jongetje wat Timo heette. Toevallig! En als je haar nu om 18.30 uur geeft en dan om 22 uur?

@ Petrabr, Silke slaapt nog bij ons in het wiegje. Vind dat ledikant zo megagroot! Van Roos blijft ook weinig over, hihi!

@ Linka, pfoeh, beterschap hoor!

@ Rebecca, je kunt ook als je moet voeden bij een horeca gelegenheid een kop thee bestellen. Dan zelf koud water mee. Eerst de comfort in het theewater en dan koud erbij. Comfort moet in water van minimaal 70 graden omdat anders het johannesbroodpitmeel niet goed werkt.

@ Binna, heerlijk er even uit met je meisje. Wat kun je dan trots achter die wagen lopen. Kalm aan hoor, je bent pas net een week geleden bevallen!

@ Lauwie, wauw! Mooie wieg!

Denk dat ik vanavond ga beginnen met haar naar boven te brengen en dan ook de pyama aan enzo. Echt een ritueel. Silke sliep nog steeds 's avonds bij ons beneden tot de laatste voeding, maar ik merk dat ze onrustig wordt van het lawaai van de tv enzo. Nou, ga mijn kids aandacht geven, de een ligt in de box te mopperen, de ander sloopt de boel, hihi!

8. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    petra, ik vind jullie kamertje heel leuk! het ledikantje, het behang, de schilderijtjes! super leuk!

9. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    dank voor de complimentjes over onze wieg. heb er zelf als baby ook ingelegen. maakt m extra leuk voor mij.

setteke, volgens mij is het vandaag een drukke dag. normaal schrijf bik iig niet zoveel.

onhandig dat ottilie zo'n wisselend schema heeft. begin van de middag al na 2 uur weer eten, dus had ik niet de moed de stad in te gaan. nu al bijna 4u ertussen! en ze slaapt nog! had makkelijk gekund. en ipv mijn middag goed te besteden zit ik te lanterfanten. als je nou van te voren weet dat je 3 u voor jezelf hebt...

o ik hoor haar!

10. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    hoi even snel een ego berichtje van mij

ik lees vanavond wel het een en ander bij...

ik heb toch zo'n leuke foto van mijn meisje...

ze lag zo lekker bij me te slapen... ze is gewoon van me buik afgegleden en zat toen zo te slapen lief (L) :D

11. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    dank je wel lauwie, ik vind het de mooiste kamer van het huis, hihi.
    @ kimm, FANTASTISCH die foto, wat ligt ze er heerlijk bij
    @ sjudith, onze buurman heeft schapen (en dus ook lammetjes) wilde een leuke foto voor op de babykamer op canvas, heb echt uren in de wei gezeten maar ze waren te schuw, uiteindelijk heb ik een foto van paplammeren gemaakt en de schhilderijtjes vond ik op marktplaats
    (lang leven mp)

12. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @Kimm, wat een lieverdje, en wat een ontzettend leuk pakje, dat bruin is leuK!
    Nu bij Hans Textiel zwart en bruin... en ik ga het halen :)

@ Petra, wij hebben ook allerlei schaapjes :p leuk he zijn ze!
    We gaan zelf bijna elke week naar de kinderboerderij en ik ben gek op die schapen jhaahha! O trouwens mijn vriend werkt in Berkel, jij ook toevallig :) in de OUdelandse hof :D

13. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @rebecca: heb nog niet alles bijgelezen dus misschien heb je al antwoord gehad. Maar Comfort moet idd met kokend water klaargemaakt worden. Niet alleen tegen de klontjes maar ook omdat het anders veel minder goed werkt. Ik neem altijd poeder in zo'n doseerbakje mee. En dan 2 flessen. 1 lege en 1 met gekookt water of met bronwater. Dan doe ik de helft van het water dat ik nodig heb in de lege fles als ik wil gaan voeden en vraag dan of dit in de magnetron kan worden gekookt. Kan bijna overal wel. Dan poeder erbij en heel goed roeren. Als laatste de 2e helft van het water erbij uit de andere fles (koud dus). Dan is je fles op de juiste temperatuur en doet de Comfort zijn werk goed.
    Alternatief is om een fles koud water mee te nemen en een volle thermosfles kokend water. Dan kun je echt overal voeden. Wel handig om de thermosfles vol te doen want dan blijft het heel veel heter.
    Succes!

14. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    ik ga morgen maar eens naar hans toe.. we zijn er vorige week langs gelopen...

heerlijk gevoel joh... ik heb minder pijn bij het bv geven... heerlijk joh.. en dat zonder lactatiekundige daar ga ik dinsdag heen... het begin doet nog wel pijn maar het zakt wel ietsjes af.... wooow heerlijk joh....

15. aliekeleppink

aliekeleppink Fanatiek lid

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Kimm, wat fijn dat het beter gaat met de bv. Hopelijk blijft het zo en kan de LD je dinsdag ook nog tips geven.
    Wat een ontzettend mooie foto zeg!

Danique is hier dus de hele middag al aan het slapen geweest. Tegen half 5 werd ze wakker heb ik haar snel de fles gegeven. Ze had vanmorgen tegen half 12 de laatste x gehad.
    Nu ga ik haar dus proberen te laten slapen tot ongeveer 9 uur. Dan nog evne spelen en in bad en dan de fles en naar bed. En kijken wat ze er dan van maakt vannacht. We zullen het zien.
    Ik heb dus mijn hele schema nu op de kop liggen, maar oke, het proberen waard.

Petra, wat een geweldig ledikant zeg! Echt heel lief en dat schaapje erbij. Super!

Setteke, ik ben van de week ook begonnen met een pyama aandoen voor de nacht. Vond het wel erg lief staan :D

Lauwie, leuke wieg zeg!

Rebecca, vaak kunnen ze overal wel een fles warm maken. Ze kunnen dan dus ook vast wel een flesje water voor je koken. Even zorgen dat je de juiste hoeveelheid kokend water hebt en dan afvullen met koud. Lijkt me de beste oplossing. Dus gewoon een paar flesjes met water mee en dan moet het vast gaan lukken

16. duster2000

duster2000 Fanatiek lid

15 mei 2008
    4.258
    0
    0
    Rijen
    @Philly&Renske; Namens Matthijs (en mij) hardstikke bedankt voor jullie kaartje. Echt heel lief!

@Noura; Wat fijn dat het zo goed is gegaan

@Schatje @Linka; Van harte beterschap

@Setteke; Welkom, klets maar gezellig mee

@Judith; Bedoelde natuurlijk tot 10u en tot 10u30 :( . Maar is idd 'n heel ander ventje. Al heeft hij vandaag 'n mindere dag.......

Groetjes Silvia

17. Philly

Philly Bekend lid

15 nov 2007
    672
    0
    0
    hallo Allemaal,

Ik kan het even niet bijhouden hoor.
    Het loopt allemaal niet zo lekker hier.
    Renske huilt heel veel, waarschijnlijk heeft ze last van maagzuur dat steeds naar boven komt. Als ik haar neerleg begint ze te krijsen. Deze week valt het me pas echt op hoe veel ze huilt, omdat mijn man weer is gaan werken en ik bijna de hele dag alleen met haar ben.
    Ik zit er een beetje doorheen en heb al een paar dagen barstende koppijn. Niet leuk, ik ben ook niet echt gezellig voor mijn man en kinderen en daar voel ik me dan ook weer schuldig over :cry:
    Vandaag ben ik bijna de hele tijd aan het janken, omdat ze elkaar afwisselen met huilen en Jelle wilde ook niet slapen vanochtend, nu liggen ze eindelijk allebei in bed en ik duik er straks zelf ook in.
    Morgen ga ik naar een manueel therapeut met Renske en als daar niks uitkomt ga ik een Osteopaat proberen. Ook heeft het CB me aangeraden Nutriton te proberen, maar als dat niet werkt mag ik maandag bellen en gaan we inbakeren proberen.

Sorry voor mij ego-bericht, maar ik moest het even kwijt, ik voel me echt zo'n rot-moeder.

18. Philly

Philly Bekend lid

15 nov 2007
    672
    0
    0
    @Silvia: ja hij had eigenlijk eerder bezorgd moeten worden, maar dat is niet helemaal goed gegaan, maar de bedoeling was goed ;). En hartstikke fijn dat het zo goed gaat met Matthijs!

19. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    het lijkt wel alsof je mijn verhaal verteld met uitzondering van kind nummer 2 ;) . hier kan ik haar ook niet neerleggen. we moeten ff door de zure appel heenbijten meis

hier heb ik ook al een osteopaat gebeld.

dikke knuffel

20. Philly

Philly Bekend lid

15 nov 2007
    672
    0
    0
    Ik had je verhaal al gelezen en toen viel er bij mij een kwartje.
    Ik bleef maar volhouden tegenover iedereen (en mezelf) dat het allemaal goed ging. Omdat ik het gevoel heb dat ik faal als moeder, wat nergens op slaat, want ik kan er niks aan doen natuurlijk.

Knuffel terug

Deel Deze Pagina