Augustus 2008 mama's !

Discussie in 'De mama's' gestart door miranda4xmama, 21 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    ik zeg ook tegen iedereen dat het perfect gaat hoor
    ! alleen mensen die heel dichtbij zijn zeg ik dat het best zwaar is! ze ligt nu ook weer in haar bedje te huilen.,

als ik haar bij me neem is het goed dus dat ga ik zometeen maar weer doen. daaarom is zo'n forum lekker he dan kan je je ei kwijt. het is heus niet altijd rozengeur en maneschijn

knuf

2. Happy1980

Happy1980 Fanatiek lid

14 jun 2007
    2.015
    0
    0
    verpleegkundige
    Gelderland
    @judith, lekker zeg dat Giulia goed geslapen heeft.

@sjorsje, vervelend dat je slecht geslapen hebt. Hopelijk gaat het vannacht beter! Leuk trouwens de efteling.

@Daisy, klinkt goed die kleertjes. Wat een gedoe zeg met die lunch. Maar high tea is toch ook mega leuk!

@Noura, hopelijk blijft alles goed gaan!

@Schatje, lekker gegroeid zeg. En Beterschap. Leuke foto's.

@Lauwie, dat is zeker een hoop zeg! Ach ja beter te veel als te weinig toch! Leuke foto's trouwens.

@Miepie, vervelend dat je dochter veel huilt vandaag. Of gaat het nu al beter.

@Rabecca, wat fijn dat de comfort goed werkt. Mondje terug is niet erg nee!

@Setteke, welkom. En natuurlijk mag je mee praten, gezellig toch.

@Petra, Janna slaapt al vanaf het begin in haar eigen kamer. Alleen heb ik de eerste twee weken bij haar op de kamer geslapen. Maar het gaat hartstikke goed. Hoor haar duidelijk als ze komt voor een voeding, al voor dat ze begint te huilen vaak!
    Oh en over 2 weken al werken. Dat is al snel, hoef gelukkig pas in Januari weer te beginnen.
    Leuke foto, heb dat lakentje ook.

@Diana, heb wel overleg gehad met het CB voor ik ging over stappen. Uiteindelijk ben ik in een keer over gestapt toen Janna in het ziekenhuis lag.

@Linka, jij ook beterschap!

@Binna, lekker he even naar buiten. Vond het zo lekker toen ik eindelijk weer naar buiten kon!

@Kimm, super foto zeg. Super zeg dat de borstvoeding minder pijn doet.

@Alieke, ben benieuwd wat je meisje gaat doen vannacht.

@Philly, wat vervelend allemaal. Hopelijk gaat het allemaal snel een stuk beter. Je hoeft je echt geen Rot moeder te voelen hoor. Dat ben je echt niet.

@Kim, hopelijk gaat de osteopaat helpen!

Heb dit hele verhaal met Janna op de arm aan het typen. Werkt niet zo makkelijk!

Maar vanmiddag heb ik haar een fles van 120+4 gegeven. En die heeft ze helemaal leeg gedronken. Wel wat terug gegeven maar niet veel. Vanavond krijgt ze weer zo een fles. Misschien slaapt ze dan ook wat langer.
    Morgen weer wegen, dus kan ik meteen vragen of ze ook zo veel mag drinken.

3. Setteke

Setteke Niet meer actief

@ lauwie, Silke slaapt ook in de familiewieg. Daar heb ik zelf ook in geslapen. Mijn vader was de eerste ie erin heeft gelegen, en die is nu 56! Is wel speciaal zo'n wieg!

@ Kimm, wat een plaatje. Ben blij dat voeden wat minder pijnlijk is. Ik heb dat ook gehad bij mijn eerste. Ik bleek toen spruw te hebben (en de kleine ook)

@ alieke, Silke ligt nu voor het eerst boven in haar wieg in inderdaad een pyamaatje. Die heeft haar broertje ook nog aan gehad. Zo schattig!

@ duster, jij hebt ook al heel wat meegemaakt met je kleine mannetje! Gelukkig dat het nu een stuk beter gaat!

@ Philly, ik heb gehoord dat een osteopaat inderdaad wonderen kan verrichten bij kindjes die last hebben van maagzuur. Ik ben met Tymen bij een manueel therapeut geweest voor zijn vele huilen en afplatting van zijn hoofdje. Dit heeft erg goed geholpen toen. (Hij had het Kiss-syndroom. Info: www.kiss-kinderen.nl )Het valt allemaal niet mee he? Brul maar lekker mee met je kids, hoop dat het oplucht!

@ Happy, jij hebt ook al heel wat beleefd met je kleine meisje. Zo te lezen gaat het een stuk beter nu. Fijn!

4. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Net toch maar even naar de huisartsenpost geweest met Yosyp. Hij had weer gespuugd en bleef maar huilen. De dokter heeft 'm nagekeken en zo op het oog is er niks aan de hand. Maar omdat hij nog steeds niet aan z'n geboortegewicht zit (nog 40 gram eronder) moet ik morgen contact opnemen met het CB. De dokter denkt dat het aan de voeding ligt.

5. Puck2008

Puck2008 Fanatiek lid

3 dec 2007
    2.641
    0
    0
    Hoi!

Wat is hier veel gekletst! Heb het allemaal gelezen, maar geen puf meer om te reageren, dat zal ik morgen doen.

Setteke: Welkom hier, gezellig dat je komt meekletsen!

Mama's met baby's die veel huilen: voel je geen slechte mama hoor! Ik heb in mijn directe omgeving ook 2 baby's die erg veel huilen en die mama's doen er ook echt alles aan om dat te verhelpen en helaas lukt dat ook niet altijd. Een van de baby's gaat ook naar de osteopaat en dat helpt heel goed! Sterkte meiden!

Liefs!

6. Setteke

Setteke Niet meer actief

Zijn er al meer dames die hun kindje op 5 voedingen hebben? Hoeveel geven jullie ze? Silke krijgt 5 keer 180/6. Dit gaat niet allemaal op, ze laat meestal tussen de 20 en de 60 staan. Een enkele keer gaat het op.

@ Sjorsje, ach arme Yosyp! Hoop dat het gauw beter gaat en dat hij gauw gaat groeien!

7. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @ Sjorsje, beterschap voor je manneke!

@ Setteke, Giulia krijgt per dag rond de 800cc verdeeld over het aantal flessen dat ze zelf wil. WIj hebben niet echt een schema en ze komt ongeveer elke 3 uur. We bieden dan 150+5 of 120+4 aan, en soms drinkt ze het op, soms niet.
    Laatste fles is rond 24 uur, daarna pas weer 1 om 6 uur! :D

8. aliekeleppink

aliekeleppink Fanatiek lid

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Setteke, Danique zit nog op 6, ze trekt het andesr niet. De ochtend gaat het prima. Maar vanmiddag had ze dus om bijna half 5 nog gehad en om 7 uur heeft ze dan zo'n honger. Ze heeft nu dus om half 8 gekregen, en dan straks nog eenker. Maar ik ga haar wakker maken om 10 uur of half 11. Later niet hoor! En dan zullen we zien hoelang ze slaapt.
    Ze krijgt 150+5, maar drinkt het niet altijd op. 2x vaak wel en de andere 4 keer niet en ;s nachts helemaal maar zo'n 80 cc ofzo.

Sjorsje, wat vervelend zeg dat het niet goed gaat met Yosyp. Hopelijk gaat het snel beter, hij moet nu echt gaan groeien!

Philly, voel je alsjeblieft geen slechte moeder! Niet alles gaat altijd van een leien dakje. Maar jij geeft alle liefde die je hebt aan je kind en dat is meer dan sommige kinderen krijgen hoor! En een liefdevolle omgeving is het belangrijkste voor een kind hoor!

9. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @Setteke: wolkom!
    Hier ook 5 flessen van 180 + 6. En die gaan eigenlijk altijd helemaal op. Af en toe heeft mevrouw daarna nog honger! Ze groeit dan ook als kool.

Onze afspraak bij de osteopaat is verzet. We gaan nu a.s. maandagmiddag. Ben erg benieuwd of/wat hij vindt.

10. Niet meer actief

setteke: welkom :)
    gezellig!

11. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    Hier ook 5 van 180+6,gaan ook meestal op!

@Pendrag,dan druinkt je meissie goed hoor,hoeveel weegt ze nu?

@Sjorsje,nou wat vervelend zeg!
    Hopelijk kom je eruit,andere voeding misschien?
    Welke heb je nu?

@Rebecca,idd een thermoskan zou ik dan doen als je lang weggaat,of een kopje met gekookt water bestellen ligt er helemaal aan waar je naartoe gaat!

@Setteke,hier ook s'avonds in de pyama,vanaf morgen gaan we ook voortan s'avonds badderen,voor mij ook fijner,hahah anders ben ik mar alleen overdag ;)

@Alieke,ja we moeten vanalles proberen eh!
    Succes,ik ben benieuwd!
    Hier vanaf ook om 22.00u!Was gister in slaap gevallen dus was het nog 23.15u!

@Philly,ach meis,je hoeft je absoluut geen rot moeder te voelen hoor want dat ben je niet dat weet ik zeker!
    Je zit er ff doorheen en dat is logisch,hoort erbij.
    Ik hoop dat je baat bij de therapeut hebt meid,hadden wij wel dus hoop jullie ook!
    Succes en een dikke knuff!

@Mik,wanneer kan je terecht bij de osteopaat?

@Happy,ja lijkt me ook hartstikke leuk een high Tea :D
    Ik ben benieuwd hoelang Janna slaapt vannacht?
    Succes!

We zouden vanaaf bezoek krijgen maar die heb ik weer afgezegd,erg he,ze huilen ook zo en dan zit ik echt niet op mn gemak :cry:
    Nu liggen ze al een uurtje te slapen en owjee,ik hoor er alweer 1.
    Ben naar boven,sluit gelijk af,douchen,voeen en naar bed,hopend op een goede nachtrust...
    Voor jullie allemaal gewenst mama's!

xxx

12. Niet meer actief

lauwie;
    ja dat was ik al van plan want anders weet ik het ook niet en je moet toch gewoon dagje weg kunnen, bij alle andere voedingen kun je gewoon kraanwater pakken maar bij deze dus niet maar maakt niet uit, neem gewoon thermoskan mee hoor.

13. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    @petra: kleine ligt al na een dag in zijn eigen kamer, werd steeds wakker van zijn geluidjes

@diana: mag je zelf weten hoor, ik geef borstvoeding via de fles en nu 1 keer per dag kunstvoeding, deze week nog ga ik beginnen met 2 kee per dag kunstvoeding

@kimm wat een droppie, ze kunnen zo lekker slapen hè hoe gekker hoe beter ;)

14. Esprit

Esprit Fanatiek lid

5 jun 2007
    1.141
    0
    0
    Groepsleidster op internaat voor moeilijk opvoedba
    IJsselmuiden
    Hey meiden,

Zit ff gauw bij te lezen, maar alleen het laatste is blijven hangen.
    Melanie krijgt 120 water en 4 schepjes en krijgt 6 x de fles...soms maar 5 keer als ze om de 4 uur komt... Als ik dat zo vergelijk met jullie krijgt ze veel minder dan jullie beebs...Toch groeit ze goed, weegt nu al 4960gram en zit boven gemiddeld qua gewicht...De nacht slaapt ze lekker door...
    Ze maakt de fles pas sinds deze week helemaal leeg en heb ook niet het idee dat ze behoefte heeft aan meer....
    Hebben jullie op advies van het CB de voeding verhoogd of gaven jullie beebs het aan dat ze niet genoeg kregen?

Liefs Vera

15. Esprit

Esprit Fanatiek lid

5 jun 2007
    1.141
    0
    0
    Groepsleidster op internaat voor moeilijk opvoedba
    IJsselmuiden
    Oja, Kimm: wat een superschattige foto zeg! ZO LIEF!

16. duster2000

duster2000 Fanatiek lid

15 mei 2008
    4.258
    0
    0
    Rijen
    @Phillt; Maakt toch niks uit, beter laat dan nooit ;) . Het gaat om 't idee en dat vind ik SUPER! Je moet je geen slechte moeder voelen hoor! Volgens mij doe je 't hardstikke goed. Het is ook niet altijd even makkelijk. Gewoon lekker 'n potje met ze meejanken. Slaap lekker, hopelijk gaat 't snel beter.

Groetjes Silvia

17. Niet meer actief

denicepino
    wat die viaviela betreft,ik heb de site zitten lezen, moet ik als ouder daar dan ook nog aan meebetalen?gaat dat naar inkomen of zo?ik ken het helemaal niet

18. Setteke

Setteke Niet meer actief

@ sjudith, super dat ze al zo lekker doorslaapt. Silke krijgt rond 23 uur de laatste en rond 7 uur de eerste.

@ alieke, zo te lezen is ze straks ook gauw van de nachtvoeding af als ze maar zo'n beetje wil!

@ Pendrag, ah noch in Frys... Leuk! Mijn meisje groeit ook als kool. Bij de geboorte 4460, vorige week maandag 5195 en nu? 5,5 kilo?

@ Daisy, hoe doe je dat met 2 kindjes die beide een fles willen? Ik badder ook 's avonds. Komt ook omdat ik het alleen niet kan wegens BI.

@ Esprit, mijn meiske is ook wel erg flink en daarom, zeggen ze op het cb mag ze goed eten. Zo gauw jouw meissie het goed doet is het prima toch? En wat betreft de fles verhogen, probeer gewoon eens een beetje meer, kijken wat ze doet. Wie weet gaat ze dan wel naar 5 voedingen.

Gaat goed tot nu toe met Silke boven in haar eigen wiegje boven. Ben benieuwd of ze nu zelf wakker wordt voor de volgende voeding. Hopen dat dit zo blijft! :D

19. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @Daisy: geen idde wat Yinthe nu weegt. Wij gaan pas met 2 maanden naar het CB. maar ze is zeker flink gegroeid. Ze is groter/zwaarder dan Jarissa toen. Lang niet alle kleertjes passen.

20. Setteke

Setteke Niet meer actief

Ik moet eigenlijk 6 weken na de bevalling op nacontrole bij de gyn. Bij Tymen (geboren na een keizersnee ten gevolge van pre-eclampsie) stond ik in 5 minuten weer buiten. Was eigenlijk niet van plan te gaan. Hoe belangrijk is zoiets eigenlijk? Zou ik beter wel een afspraak maken? Overigens ben ik tijdens de zwangerschap begeleid door de verloskundigen hier in het dorp, ben alleen bij de gyn omdat ik op medische indicatie in het ziekenhuis moest bevallen. Heb de gyn niet eens gezien bij de bevalling, alleen maar (vreemde) verloskundigen...

Deel Deze Pagina