@ Binna, ik ben dan wel niet meteen gestopt, maar na twee weken. Ik lek nu af en toe nog, maar uit 1 van de beide. @ Linka, had ook al zo'n vermoeden, zeker omdat Jeslyn niet je eerste is. Dan maar even lekker genieten! @ Alieke, wel raar he, je meisje voor het eerst bij iemand anders laten. Vind ik ook nog steeds hoor en het is mijn tweede! @ Noura, Vervelend he, zo'm man! (Hij slaapt ook altijd binnen de seconde, maar denk dat je die al door had....) @ Chantico, snap het helemaal hoor! Maar wacht maar tot je meer kinderen krijgt (als dat tenminste de planning is), dan moet je wel. Ik voel me ook wel eens lullig als Silke net zo lekker met mij wil spelen en dan ineens haar broer mij per direct nodig heeft. Noodgedwongen moet ze dan wel eens in de box of in de wagen. Maar ja, het is niet anders! De andere kant is, je moet er toch niet aan denken dat je kind zich nooit alleen kan vermaken ! Zou gek worden geloof ik!
Ik ben (vanzelfsprekend ) nog helemaal baby-minded, maar ik zie jouw zoontje helemaal voor me, zo aanbiddend onder een lantaarnpaal, en ik smelt gewoon bij de gedachte. En dan te bedenken dat al onze kleine babietjes ook groter worden en zulke dingen gaan doen! Ik word gewoon helemaal week van binnen... (zullen wel hormonen zijn ) Ik heb een afspraak gemaakt bij de huisarts (ondanks Pendrags aansporingen om vooral niét bij de huisarts maar naar de gyn te gaan. Ik heb geen gyn en de ha doet vaak spiraaltjes zei de assistent...). Gaat bij mijn ha in twee etappes: eerst een consult waarin je info krijgt en daarna een consult voor de plaatsing. Kan vast snel geregeld worden, als de huisarts nog een paar gaatjes vrij heeft. Ik moest het spiraaltje en pijnstilling met recept bij de apotheek halen. Geen idee hoe het zit met zwemmen. Mirena heeft geloof ik ook een website. Dit is het spiraaltje met (een lage dosis) hormonen, die een eisprong tegen gaat. Je kunt ook een koperspiraaltje zonder hormonen nemen, die gaat innesteling tegen. Maar technisch gesproken kun je dan elke maand een bevruchting en 'abortus' hebben. Die bloedingen zijn vaak heftiger dan je normaal had, terwijl met een Mirena-spiraal de bloedingen juist vaak minder worden of zelfs helemaal weg gaan blijven. Je moet zelf afwegen of je dat een voor- of een nadeel vindt Ik kan woensdag vertellen of het pijn doet. Dat ik er speciale pijnstillers bij krijg, maakt me niet echt optimistisch... Best herkenbaar, al heb ik geloof ik over m'n hele lichaam ook nog een klein extra kilootje 'in geval van nood'-vet verspreid zitten... Ik geef bv en voed op verzoek. Is soms wel lastig, als het heel onregelmatig is, maar ik kan het me nu nog goed permiteren (zw.verlof) en maak me er helemaal niet druk om. Ik probeer alle signalen van Ise goed te interpreteren en soms geeft ze toch echt aan dat ze honger heeft, ook al snap ik dat niet. Maar ja, als ze dan ook echt drinkt, dan zal het wel. Scheelt wel dat je met bv niet echt teveel kan geven, omdat je lichaam de samenstelling ook afstemt op de behoefte van je kindje. Makkelijk hoor!
Pff, mama's wat typen jullie veel ! Ik heb een paar dagen niet gekeken en het is amper bij te lezen ! Ik kan tot nu toe nog niet echt een lekker ritme vinden dus ik denk dat ik voorlopig ook niet veel meer bij de mama's zal mee schrijven. Het valt me af en toe best zwaar 2 van die mannetjes en een man met een eigen zaak, die er dus weinig is . Thomas, Jasper en ik zijn alledrie verkouden en flink aan het hoesten, echt waardeloos. Er is wel een voordeel van het druk hebben en je beroerd voelen...Ik ben al m'n zwangerschapskilo's alweer kwijt JIPPIE! Maar ik was 7kg te zwaar naar m'n zin voordat ik zwanger werd, dus heb er nog wat te gaan. Er ligt weer iemand vreselijk te huilen, dus ik ga maar weer eens kijken. Mama's een fijne avond en geniet lekker allemaal van de mooie kindjes. Ik heb niet bijgelezen, dus ik hoop dat het met alle kindjes goed gaat. Liefs, Marleen
@Setteke: ik woon iets onder Drachten, en jij? Hier werkt het buik op buik liggen meestal ook heel goed. Alleen het wegleggen niet. Net nog geprobeerd maar mevrouw is dan binnen 3 minuten wakker en aan het huilen. 's Avonds wil ze soms echt alleen maar op schoot slapen. In bed ligt ze altijd op haar rug. Vind ik veel veiliger. Het zal je toch gebeuren dat het mis gaat, moet er niet aan denken.
@ Pendrag, ik woon in Akkrum, maar kom van oorsprong uit Gorredijk. Mijn ouders wonen daar nog. Drachten en omgeving ken ik dus goed!
Setteke, je hebt goed geraden Haha! Maar voor mijn gevoel was wel voor het eerst met Jeslyn in avondje, normaal alleen of met Myrna, nu alleen met Jeslyn. Voor die al moeders zijn: Noemen jullie ook soms je jongste de naam van de oudste? Ik zeg soms perongeluk Myrna ipv Jeslyn? Is dat dat ik misschien even moet wennen? Jeslyn ligt nu te slapen na de voeding. Om rond 12 a half 1 als ze wakker wordt, dus ze heeft vanmorgen om half 7, half 11, half 1, half 6 en kwart over 9 gekregen en ze krijgt nog rond 12 a half 1. Dus ben ik wel tevreden zo, dus om 12 a half 1 is dat laatste fles of eerste fles?
wat gaat dat snel hier zeg de pagina's.... ik heb niet eens elke dag de tijd om alles bij te lezen .... maar goed... me vriend is vandaag aan het werk geweest.. ik heb bijna de hele dag met ivy op bed gelegen... heerlijk joh... helaas moet hij tot volgende week zaterdag ochtend werken ... word dus een lange week... pff word er nu al moe van... merk wel dat ik slaap gebrek heb door er 's nachts een keer uit te gaan... mjah hoort erbij... maar goed slaap lekker iedereen
Nou ik ga zo weer met mijn meisje in bad, dat werkt al een paar avonden super en ik vind het ook heerlijk met haa rin bad, zo lekker tegen me aan.... Tot morgen
wat een verhalen weer...lees heel wat over de zwangerschapskilo`s...nou die van mij zijn er wel van af maar pas helemaal niks meer....Het zit me echt op de heupen. Pas al mn kleren niet en mn jassen krijg ik niet dicht... Ja mn zwangerschapskleding die pas ik... Lees hier verhalen over 70 a 80 kilo...en ik weeg over de 100 en vind het verschrikkelijk. Voor de zwangerschap paste ik nog wel wat kleding, bovenkleding makkelijker als onderkleding, maar nu kan ik alleen maar slagen bij de grote maten afdelding van miss etam en promiss...En ik vind me dat toch afgrijselijk.....Keer een shirtje gaat vaak nog wel maar de meeste grote maten dingen zien er echt niet uit.... Zo moest dit echt ff kwijt....bah... Ga zo lekker slapen! Iedereen een goede nacht gewenst! dikke knuffel!
was heel gezellig zo'n dagje winkelen en natuurlijk is amy weer flink verwend, kleertjes gekocht en speelgoed, ik heb me rot gezocht naar een speelkleed van rainforest maar overal uitverkocht. amy is lekker meegeweest en het ging super, we zijn lekker in een restaurantje wezen eten, ze was zo rustig, toen we vanavond thuis kwamen is ze lekker in bad geweest en een fles van 180 cc op en is als een blok in slaap gevallen.ze had flink honger van een dagje uit s nachts gaat het nu goed sinds we die comfort geven, ze slaapt van 10 uur(laatste voeding) tot half 7 ongeveer. heerlijk! ik ben zo blij dat we nu die comfort geven, het is wel ietsjes lastiger met klaarmaken maar dat is niet erg,
goedemorgen goh vanacht 2 voedingen moeten doen, dat is lang geleden, is vast omdat ze gister zoveel en lang heeft geslapen moest haar gisteravond echt met moeite uit haar slaap halen maar ze is wel steeds weer gaanslapen dus wat dat betrefd heb ik goede moed. rebecca waarom zoek je niet op internet naar zo`n speelkleed? mischien bij bebaworld.com? daar hebben ze ook leuk geprijsd judith klinkt lekker dat badderen nou ik heb gister geprobeerd melk uit een flesje te geven dat ging goed. alhoewel ze eerst heel vies keek bij de speen enniet goed leek te weten wat er mee te doen vanochtend moet ik weg, dus manlief mag de ochtend doen, vindhet best spannend maar als het moet kan ik zo weer thuis zijn
Da's spannend Noura voor je manlief! Om kwart over 7 werd ik wakker en keek naar de wekker, oh, Jeslyn heeft vanaf 1 uur fles gehad tot die tijd geslapen, maar ik ging ff naar haar kamer en ze keek gewoon rond en hoor zachtjes van mij en ging ik zachtjes praten, reageerde ze heel goed naar mij, dat vind ik geweldig! Om half 8 voeding gekregen en ga niet terug bed in, ben al klaar wakker !
Ik heb gisteren de hele avond met Matthiis mee zitten krijsen. Ik ben de hele avond bezig geweest met voeden. Telkens drinkt hij 'n paar minuten en dan wordt hij hysterisch. Wil weer wel "aanhappen", maar is zo kwaad dat het niet lukt. Weer even kalmeren en 'n half uur later begint dit weer overnieuw. Ik word er echt gek van en manlief was werken, dus ik stond er alleen voor. Dacht dat 't genieten eindelijk kon beginnen, maar nu hebben we dit weer. Ik wil eigenlijk stoppen met BV, maar mijn man vindt dat ik nog maar even door de zure appel heen moet bijten. FV is ook veel werk en zolang ik niet werk heb ik genoeg tijd om aan de BV te besteden. Ik moet blij zijn dat het lukt...... Hij snapt echt niet hoe zwaar het is. Ik ga hier langzaam aan onderdoor en kan bijna niet meer van ons zoontje genieten. Sorry van dit enorme ego-bericht, maar lucht wel op om alles even van me af te schrijven. Groetjes Silvia
chantico: die nutriton mag je op eigen initatief gebruiken hoor, ik heb het voor amy ook gebruikt en niks gevraagd aan het cb,
silvia meid als jij fv wil geven moet je dat ook gaan doen hoor ! als jij je nietgoed voelt bij bv geven dan moet je dat niet doen matthijs voeld dat ook dat je geen plezier heb bij het bv is niet goed hoor ! doe anders afkolven paar keer per dag en die dan met de fles geven en de rest flesvoeding geven. het legt er aan of fv veel werk is he. ik denk dat het alleen in het begin ff is even wennen aan hoe je alles moet maken enzo maar je daar steeds sneller in word. dus als jij wil stoppen moet je dat ook vooral doen !
sylvia: waarom probeer je het niet met afkolven? als je er zelf niet helemaal achter staat moet je stoppen want dan ben je hoogstwaarschijnlijk gestresst en dan gaat de bv ook moeilijk, matthijs voelt dan ook dat je gespannen bent, en loopt de voeding ook terug. jij moet het doen en niet je man, dus ik zou zeggen als jij echt wilt stoppen moet je dat doen hoor, het is de bedoeling dat jullie er van genieten.
Rebecca heeft idd gelijk! Ik weet dat BV goed is maar heb toch voor FV gekozen omdat ik niet wil stressen daar ben ik heel erg gevoelig voor.... Luister naar je lichaam Silvia! En afkolven kan je altijd doen en daarna lekker rustig fles geven of je manlief.
Goedemorgen dames, Allereerst bedankt voor jullie lieve reacties, dat heeft me goed gedaan! En vannacht een goede nacht gehad, dus dan zie je de wereld ook alweer een stuk zonniger. Ik ga eerst even proberen wat te reageren, want ik loop al 15 pagina's achter ofzo @Mik: fijn dat jullie donderdag zo'n goede nacht hebben gehad, hopelijk is het afgelopen nacht ook goed gegaan (zo ver ben ik nog niet met lezen!) @Setteke gezellig dat je mee komt kletsen, mooie naam heeft jullie dochter! Ik zie dat we bijna gelijk lopen met de leeftijd van de kids. Jelle wordt op 3 Oktober 2 en Tymen ook al snel zie ik! @Chantico: Ik denk inderdaad dat Renske last heeft van zuur. Ze doet veel van de dingen die jij ook opschrijft (tong uitsteken, smakken, een beetje "herkauwen", kleine beetje spugen als ze wordt neergelegd, alleen de melk die ze opgeeft ruikt niet zuur, dus dat is dan wel weer raar. Vies kijken doet ze ook niet) Ik ga ook Nutriton gebruiken en geef ook borstvoeding. Je kan het door een fles gekolfde melk geven of je kan het mengen met water of afgekolfde melk en voor en na de voeding een lepeltje geven. Of het werkt weet ik nog niet, we gaan er vandaag mee beginnen. @Sjudith: wow wat een mooie buik zeg! Helemaal hetzelfde zal hij wel niet meer worden, maar met trainen kun je wel een heel eind komen. En je hebt er ook iets heel moois voor terug gekregen! Leuk dat topic over Metal, ik hou niet echt specifiek van Metal, maar wel van een flinke bak herrie , dus ik kom een keer kijken, als de rust hier weer een beetje terug is in huis. @Noura: ik wil inderdaad als het zo blijft maandag de huisarts gaan bellen. De afgelopen 2 dagen is het redelijk goed gegaan met haar, dus ik kijk het dit weekend nog even aan. Erg he als je kindje pijn heeft, dat vind ik zo moeilijk. @Daisy: jeetje meid, wat vervelend zulke nachten. Moeilijk he, als je niet weet of ze nou honger hebben, of een beetje troost willen. Ik geef ook vaak toe hoor moet ik eerlijk zeggen, knap dat je man zo sterk is dat hij ze kan laten liggen. Hopelijk kun je snel een beetje bijtanken. Dikke knuffel voor jou! @monique; het zou best een tandje kunnen zijn, is wel vroeg. Mijn neef is met een tand geboren zelfs! @Setteke: Ik vind het nog steeds moeilijk om Renske te laten huilen, maar dat is meer omdat ik bang ben dat Jelle wakker wordt en dan zit ik met 2 wakkere kinderen. Ze liggen vlak bij elkaar en we hebben een behoorlijk gehorig huis. Misschien ga ik het toch maar proberen, overdag ofzo, even door de zure appel heenbijten @Petra: hihi sjansen met het behang. Renske was gister aan het sjansen met de manueel therapeut. @Arri: ik weet niet wanneer je mag zwemmen, maar als de wond dicht is en je niet meer vloeit zal het gene probleem zijn. Ben je nog niet op nacontrole geweest? Anders kun je het daar vragen. Middagdutje doe ik eigenlijk niet. Zou wel lekker zijn, maar meestal heb ik het te druk. Ik ga wel enorm vroeg naar bed (21.00) @Noura: voeden jullie je kinderen 2-talig op? Fijn dat de osteopaat goed helpt bij Anissa, en ook meegenomen dat het een leuke man is . Heb je alweer maatje 34, ik kan me niet herinneren dat ik dat ooit heb gehad. Mijn streven is om ooit weer in maat 38 te passen. @Aykietje: ik voed op verzoek, dus ze mag eten wanneer ze wil, maar ik geef BV dus misschien ligt dat anders. Als ze niet wil dan pakt ze hem niet. Wel grappig, dan gaat ze heel parmantig kijken met haar mondje helemaal dicht geknepen. @jenny: Ik luister altijd wel naar wat ze bij het CB zeggen, maar trek wel mijn eigen plan. Zij weten veel, maar alles in het algemeen en voor gemiddelde kindjes. Ik gebruik de adviezen waar ik wat aan heb en de rest leg ik naast me neer. Werkt prima voor mij! Renske slaapt wel tussen de voedingen door, maar meestal pas na een uur of anderhalf. Soms haalt ze wel door tot de volgende voeding. @Silvia: regeldagen zijn lastig, maar duren meestal niet zo lang. Voordeel is dat je melkproductie ook weer wat opgekrikt wordt. Renske had het vorige week 2 daagjes en nu zit ze weer op een ritme van 3 a 4 uur tussen de voeding. @schatje; wat een lekker moppie zeg! En beterschap! @linka: ging het goed zo alleen met Jeslyn? En misschien een stomme vraag, maar praten jullie met Myrna ook in gebarentaal, of gewoon mondeling? Met die namen in de war heb ik ook, ik zeg soms Jelle tegen Renske en andersom, of ik zeg tegen de kat dat ze lekker bij hun vader liggen (dan liggen ze bij mijn man op schoot) Gisteren was ik naar de Bart Smit geweest en ik zei tegen m'n man dat ik bij de Dick Bruna was geweest en zo kan ik nog wel even doorgaan. @Noura; gister moest (nou ja moest niet, maar ik ging wel...) ik naar de kapper en had van tevoren gekolfd. renske wilde eerst nooit de fles, dus ik was benieuwd. Ze heeft hem helemaal op gedronken, in 1 keer. Waarschijnlijk had ze door dat ik niet in de buurt was, dus dat ze geen alternatief had. @Silvia: Maakt Matthijs ook klokkende geluiden bij het drinken? Dan kan het zijn dat er lucht meekomt en dat dat dwars zit. Renske heeft dit wel eens en dan "vecht" ze echt met de borst, maar drinken doet ze dan niet meer. Als ik haar dan laat boeren pakt ze daarna wel weer (maar soms gebeurt het dan weer en doe ik het nog een keer) Je moet zelf beslissen hoor wanneer het voor jezelf niet meer op te brengen is om BV te geven. Je moet ook van je zoon kunnen genieten. En ik begrijp het standpunt van je man, maar hij hoeft het niet te doen, dus dat is makkelijk praten. denk goed om jezelf hoor meid! knuffel voor jou. Nou meiden, ik heb een goede poging gedaan om weer een beetje bij te lezen. Hopelijk ben ik niemand vergeten. Manlief had me gisteren "vrij" gegeven. Hij heeft vrijgenomen van zijn werk zodat ik wat tijd voor mezelf had. Tussen de voedingen door dan, maar dat was erg fijn. Even de stad in geweest en naar de kapper. En goed geslapen vannacht! Ik heb echt een top-man! Nu ga ik even naar beneden, want ze zijn thuis van boodschappen doen fijne dag allemaal liefs Philly