Augustus 2008 mama's !

Discussie in 'De mama's' gestart door miranda4xmama, 21 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. duster2000

duster2000 Fanatiek lid

15 mei 2008
    4.258
    0
    0
    Rijen
    Ik heb 't misschien 'n beetje verkeerd uitgelegd. Ik wil het zelf ook heel graag, maar trek 't niet. Voel me falen als moeder, omdat ik blijkbaar zijn honger niet kan stillen. Ik weet 't gewoon even niet meer en kan 't al helemaal niet zo goed uitleggen. Ik ga zo meteen weer even langs de LD hopelijk dat zij iets meer duidelijkheid kan geven :(

Groetjes Silvia

2. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Philly, even je vraag beantwoorden, is helemaal geen domme vraag hoor ;) Wij gebruiken ook in gebaartaal tegen Myrna, maar ze heeft vanaf haar geboorte nooit geleerd, want ik praat gewoon netals jullie soms met gebrekkig, ik ben op slechthorende en taalproblemen school gezeten dus nooit gebaartaal geleerd en ben zo gewend om tegen horenden mensen te praten en toen ik naar middelbare school ging waar er ook doven erop zaten wist ik er geen raad hoe ik moet leren om gebaartaal te gebruiken, dus je raakt gewend. Dus daarom heb ik gewoon gedaan om zo te praten tegen Myrna zonder gebaartaal, haar vader is horend en ze kan goed liplezen en oraal praten, maar aanzien dat ik nu met Jeroen ga heb ik en hij ook liever dat wij allemaal gebaartaal gebruiken en natuurlijk ook met stem en raak Myrna nu ook meer gewend dat ze meer gebaartaal moet gebruiken, dus gaat allemaal vanzelf en Jeroen gaat gebaartaal gebruiken tegen Jeslyn en ik af en toe maar meer met stem netals bij Myrna, dus moeten wij zorgen dat Myrna NIET buitengesloten voelt. Als Jeslyn vanaf nu meer van ons leert (gebaartaal leer je snel zonder dat je wist) om gebaartaal te gebruiken kan ze ook alles volgen, is ook prettig als Myrna ook volgt. Dus besef ik dat ik eerder moeten doen vanaf de geboorte want had ook soms moeite mee met Myrna met comminicatie, nu gaat veel beter!

En gisteravond is goed gegaan met Jeslyn, ze viel na voeding om kwart over 9 in slaap en om kwart over 1 kreeg ze weer voeding en viel weer in slaap tot kwart over 7 ;)

Fijn dat Renske toch goed heeft geslapen en dat wat beter gaat met jou meis.

3. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @duster: veel succes meid! Het is en blijft persoonlijk maar ik vond de overgang naar de fles echt geweldig. Voor mn gevoel heb ik het goed geprobeerd (daar zullen de meningen wel over verdeeld zijn maar mijn gevoel blijft dat ik het goed geprobeerd heb). En daarom is het ook onzin om me schuldig te voelen. Tuurlijk had ik liever gehad dat het gelukt was. Maar aan fv zitten ook voordelen. Daar geniet ik nu weer van. Je baby heeft in ieder geval al een mooi portie antistoffen te pakken!

4. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @ Duster, als je je niet meer goed voelt bij bv, stoppen! Het moet leuk blijven voor beiden! En je faalt echt niet?
    Ik ben ook gestopt omdat het niet meer ging. Giulia lag alleen nog aan de borst, en dat trek je niet! Met name 's nachts neit.
    Nu met de fv gaat alles zoveel relaxter en kan ook mijn vriend de fles geven, voor hun samen ook leuk :D

@ Lynka, toch knap hoor hoe jullie je huishouden staande houden!
    En soms lijkt het me erg moeilijk als je niet kunt horen. Ook voor Myrna? Heeft Jeeslyn de hoortest al gehad? En was dat allemaal goed?

@ Philly, foto van je kapsel :p

5. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    vannacht een slechte nacht gehad door oa een boertje. ottilie laat niet altijd een boertje, dus ik houd haar een tijdje rechtop en op een gegeven moment leg ik haar weer slapend in bed.
    om half 3 eten, 3u weer naar bed, half 4 huilen dus ik til haar uit bed -> boertje dus ik hou haar nog een tijdje rechtop, toen om 4 uur de hik wilde haar even aanleggenmaar ze bleef maar drinken dus maar als nieuwe voeding gezien.
    daarna was het weer om de 2 uur raak door krampjes. om 6 uur vannacht was ik er zo geirriteerd van dat mijn vriend haar meegenomen heeft. ben echt kapot nu!

@silvia, ottilie doet dat ook wel eens. idd vervelend en zij doet het niet eens zo vaak. volgens mij kan het komen door teveel voeding, door te weinig voeding of een boertje dat dwars zit. ik hoop dat de LD je kan helpen. en anders misschien idd af en toe kolven of af en toe fv, zodat de druk er wat af is en je weer met plezier bv kunt geven.
    het wordt namelijk wel tijd dat jij gewoon lekker kunt genieten van dat kleine mannetje na alle stress!

ik ga nog ff proberen te slapen..

6. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    o en silvia, bij spruw doen ze dat ook heel sterk, maar dan heeft hij ws witte puntjes in zijn wangen en jij pijnlijke borsten. succes!

7. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Ik heb heerlijk geslapen vannacht, maar ben toch nog hardstikke moe. M'n man is er vannacht telkens uitgeweest. Om 12.00 / 3.00 / 6.00 uur en vervolgens voor Lianna om 7.30 uur. Die ligt nu dus nog lekker te slapen.

Het CB adviseerde gisteren om gewoon Friso standaard te blijven gebruiken (voorlopig) en Yosyp dan maar 60ml per voeding te geven. Wel moeten we 'm dan echt om de 3 uur eten geven, omdat ie anders te weinig binnenkrijgt. Maandagochtend moet ik 'm gaan wegen bij het CB.

@Duster, als je het niet meer trekt met de BV gewoon stoppen hoor. Je kindje merkt dat ook en gaat dan ook slechter drinken.

8. denicepino

denicepino Fanatiek lid

13 jun 2007
    1.943
    0
    0
    horeca medewerkster
    kerkrade
    hihi omdat mijn oom en tante uit gaanderen hierheen komen (gelderland) is mijn vriend al seen gek aan het poetsen in huis ! ik zeg moet je niet doen is de koning niet ! hihi maar me vriend vind mijn oom zo eng he dies zo groot en grote handen en grote ogen en kijkt zo boos hihi maar het is een grote vriendelijke reus hahahah ! en als je dat zegt dan zegt hij van ja maar toch vind ik hem eng hahahhaha ! ik vind het grappig. ik krijg hem niet naast me op de bank om een kopje thee of koffie te drinken die is nu zo op van de zenuwen hahahhaha ik lach me echt kapot gewoon !

9. MY Angel

MY Angel Niet meer actief

Hi meiden,

Sorry kan even niet terug lezen en reageren,

Hier weer een gebroken nacht... :( :(
    Ik zou voor een nacht slapen, alles over hebben..het is echt slopend..
    Maar ja dat gaat vast een keer komen hoop ik.

Wanneer geven jullie de laaste BV?? en wanneer komt jullie baby dan weer???

Ayoub komt wel 3x per nacht.... :(

Ik ga maar weer, want hij is alweer aan het grommen....

tot later,

My Angel

10. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    @MY Angel

om 23:00 uur de laatste en dan rond kwart voor 4 weer... en daarna om 8 uur er zit eindelijk een beetje regelmaat in haha...

ik heb vandaag ene k*t dag... kachel is stuk wasmachine is stuk... ticho is jengelig... pff vriend lief aan het werk enzo....

11. aykietje

aykietje Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.010
    0
    0
    Ambtenaar
    Mol, Provincie Antwerpen, België
    Hier een perfecte nacht gehad: Gisteren om 22:15 uur pap gegeven, dan wakker om 4:45 uur en dan doorgeslapen tot 08:30 uur. Nog even bij mij in bed genomen en dan nog doorgeslapen tot 09:30 uur. ZO mag het elke nacht zijn. Gisteren is hij practisch een hele dag wakker geweest, misschien daarom dat hij zo goed geslapen heeft.

12. aykietje

aykietje Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.010
    0
    0
    Ambtenaar
    Mol, Provincie Antwerpen, België
    Duster, ik ben uiteindelijk ook gestopt met BV tegen de zin van mijn man. Het werd te veel en ik was op de duur zo moe dat alles me te veel werd. Nu zegt mijn man er niets meer van en is hij blij dat Stan toch 4 weken BV heeft gehad.

Binna, in België geven ze mama's die geen BV willen geven 2 pilletjes en dan komt de BV niet op gang. Is dat bij jullie niet zo?

Philly, wat een bijleesactie!

Sinds kort wil Stan zijn arm steeds in zijn mond steken, zijn er nog die dat doen?

13. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    linka ik heb maar een dag stuwing gehad. en voel dat ze nog wel voler zijn maar geen stuwing meer. heb nu een gewoone bh aan en die wat straker gedaan.

aykietje nee eerst gaven ze nog wel eens een prik maar nu krijg je niks meer.

Zo wat hebben wij een lekker nacht gehad. ons dametje kwam eigelijk niet.maar ik had me weker gezet na 4,5 uur. want eerst lieten we haar slapen tot 6 uur tussen de flessen maar dan werdt ze na 5 uur wakker en helemaal over stuur en niet meer willen slapen na de fles. dus nu na 4,5 uur haar een fles gegeven en ze heeft gewoon door geslapen wat prettig.
    gistern met haar bootschapen wezen doen. en nog wat kleding gekocht bij de hans tekstiel en hema voor haar. zo leuk allemaal. las ook dat de mama mazeldagen bij de prenatal volgende week weer zijn. dus dan gaan we maar eens kijken of ze nog wat leuks hebben he. ;)

liefs sabrina

14. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    @ my angel, ik geef bv op verzoek dus het scheelt nogal ( ritme....huh wat?)
    vannacht was: 01.00/05.00/09.00/12.00 (nu dus)
    gisteren was: 00.00/03.30/06.30/10.00
    Roos komt tussen de 3 en 4 uur en heeft pas een keer of 3 er 5 uur tussen gelaten

ik ben vanmorgen al lekker naar de markt geweest, tis er prima weer voor.
    pak die zonnestralen mee hoor meiden!

15. schatje1

schatje1 Niet meer actief

hoi meiden!

aykietje: djayden zoekt nu wel steeds vaker zijn duim! echt een duim kont.. zodra die moe is dan zit ie hem te zoeken.. maar het lukt hem nog niet helemaal.. :( en dan word ie boos haha :)

Voor de rest wel goeie nacht gehad.. 00.00 laatste fles en toen om 6.00 weer.. daarna tot 10.00 geslapen :)

En meneertje was nu weer moe en ligt nog steeds met papa in bed..

Meiden ik moet even mijn "ei" kwijt..
    zoals jullie weten hebben wij heel veel moeite moeten doen om zwanger te raken.. zh bezoeken medicijnen moeten slikken omdat ik niet meer ongesteld werd en dus geen ei sprong meer had.. na 2 jaar waren we eindelijk in verwachting van djayden.. :)
    Maar nu komt het probleem..ik dacht misschien word ik nu wel uit mezelf ongesteld na de bevalling.. maar na twee maanden ben ik nog steeds niet ongesteld :(
    En maak me nu al zorgen of ik ooit nog wel een tweede kindje kan krijgen :(
    Het komt gewoon niet op gang! :(
    Ben zo boos op mijn eigen lichaam :evil:
    Voelt echt alsof ik een beetje in de steek word gelaten door mijn eigen lichaam! :(

Met de pil word ik wel ongesteld maar dat heb ik tot nu toe elke keer uitgesteld om hem te slikken omdat ik hoopte dat ik vanzelf ongesteld zou worden..
    Voel me ook af en toe niet zo lekker..
    Hebben wel sex gehad maar vriend lief is niet in mij klaargekomen zeg maar..
    Wat moet ik doen meiden? moet ik afwachten met de pil of gewoon beginnen? hoe moet ik verder?

Pff weet het zelf even niet meer..
    Want wil dolgraag nog een tweede erbij over een jaartje..(als het allemaal mag lukken)

Groetjes

16. babsie

babsie Fanatiek lid

10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    Van voorvocht kun je ook zwanger raken , dus misschien ook maar een testje halen?

Ik zou wel beginnen aan de pil. Het helpt je lichaam om even weer op te starten. je kunt hem vervolgens snel genoeg weer laten staan. geef het een beetje de tijd. 2 mnd is nog niet eens zo lang.

17. Niet meer actief

even een vraagje over de comfort voeding,
    amy heeft eerst hypoallergeen gedronken met moeite een flesje van 120 cc
    nu zijn we overgegaan op friso comfort maar nu heeft ze nog niet genoeg aan 150 cc we hebben gisteren zelfs 180cc gegeven en nu vanochtend begon ze na die fles nog te krijsen en wilde meer maar dat kan toch niet?
    dan krijgt ze toch teveel?
    hoe kan dat nu, nu ze comfort drinkt veel meer honger heeft dan met die hypoallergeen, terwijl er toch hetzelfde inzit.
    zou ik dan nog meer mogen geven of mengen met friso extra bijv 1 schepje extra erdoor heen? ik weet het nu even niet hoor.
    weten jullie hier wat op?

18. babsie

babsie Fanatiek lid

10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    kan het niet zijn dat ze te veel krijgt en huilt omdat ze last van krampjes heeft? of omdat ze nu andere voeding krijgt?

19. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Hallo allemaal!

Worden jullie beebjes ook allemaal wakker van een vieze poepluier? Dametje hier wel hoor, zodra haar billen vies zijn zet ze het op een krijsen, hihi! Vind ook wel zo prettig, dat ze in elk geval niet te lang met die luier ligt te broeien... Dan scheelt het wel dat ze 's nachts nooit poepluiers heeft, hihi! Die bewaart ze voor halverwege de ochtend en in de middag! :) Vannacht heeft ze weer lekker lang geslapen, dat gaat nu al bijna een week zo. Eerst kwam ze altijd na de laatste fles tussen 2200u en 2300u tegen een uur of 4/5 's nachts, maar nu blijft ze slapen tot 0630u! Laatst zelfs tot 0715u! Geloof dat we het daar erg mee getroffen hebben.

Ze heeft nu 2 dagen weinig tot geen last meer van darmkrampjes gehad, jippie! Heb de Difrax S-fles gekocht (haar 4e fles inmiddels...), maar die ging te snel. Dus heb ik de 3-standenspeen van de Dodie-fles op de Difrax-fles gezet, en volgens mij helpt dat ook nog! Super! Gister en zonet had ze namelijk een dikke poepluier, maar ik heb haar daar niet bij horen krijsen van pijn enzo, niet eens kreunen of steunen! Dus ik hoop dat haar krampjes nu stukken minder zullen zijn of misschien wel helemaal wegblijven!

@Binnabinna; Ik heb ook vanaf het begin FV gegeven, maar ik had nauwelijks last van stuwing gelukkig. Heb zo'n 2 weken hele strakke beha's gedragen, en daarna weer gewone beha's met compressen erin, just in case.

@Aykietje; Geloof dat ze hier 'vroeger' wel van die pilletjes gaven, maar nu niet meer. Tenminste, niet dat ik het weet. M'n schoonmoeder vroeg toen nog aan me of ik ook van die pilletjes had gekregen, omdat zij dat toen wel kregen. Maar nu dus niet meer.

@Schatje; Ik zou ook beginnen aan de pil. Dat je eerst je lichaam weer op regelmaat/orde hebt. Ik ben na Jamie's geboorte met de pil gestopt toen hij 1 jaar werd. En toen hij 2 jaar werd, was ik uitgerekend van Britt, hihi!

Zal trouwens ook eens mijn huisarts bellen dat ik ook weer aan de pil wil. In elk geval tot ik erover uit ben of ik nog voor een 3e kindje zou willen gaan... zoals het nu lijkt niet, maar stel je voor dat m'n mannetje zich zou laten helpen en ik over een jaar toch ineens kriebels krijg... ga er niet van uit, maar je weet het natuurlijk maar nooit.

Xx

20. moniquekenitra

moniquekenitra Actief lid

3 jan 2008
    217
    0
    0
    Belgie
    @ duster, als je je niet goed voelt bij de bv dan gewoon stoppen of afbouwen je moet nu genieten van je kindje en niet stressen of je kleintje wel niet genoeg binnen krijgt

ik had dat ook bij rayane ik heb beide borsten ontstoken gehad en sindsdien komt er veel minder melk uit, en hij heeft er gewoon niet genoeg aan
    dus tranen met tuiten huilen ik omdat ik hem niet genoeg kan geven voelde me bijna falen

terwijl het nu perfect gaat; hij krijgt in de ochtend de eerste voeding uit beide borsten en dan bied ik hem nog 60 cc fles aan wat hij opdrinkt dus hij krijgt te weinig eruit
    en dan over de dag is het of om en om fles borst of 2 keer fles en dan weer een borstvoeding en dat gaat prima
    ik heb flesjes van tommee tippee die lijken op je borst/tepel
    rayane kwam in de eerste 2 weken te weinig aan en bleef dagen op hetzelfde gewicht

de vroedvrouw bleef mij pushen om geen flesje te geven bladiebla maar het is MIJN kind en MIJN lijf en rayane is nu inmiddels 3970 gram dus hij is nu al 830 gram aangekomen!

dus bedenk goed voor jezelf wat je wilt ze zijn maar ff heel klein en je moet ervan genieten en ik persoonlijk ben nu veel relaxter nu ik weet dat hij voldoende eten krijgt

Deel Deze Pagina