Augustus 2008 mama's !

Discussie in 'De mama's' gestart door miranda4xmama, 21 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

aykietje:
    weet je toevallig ook waarom de kinderarts die aventflesjes afraad, ik weet echt niet wat ik moet doen want ze heeft weer een hele tijd liggen huilen en ligt steeds met handjes in de mond, en als ik ze dan een fles geef valt ze na een paar slokjes in slaap, ?!?!?!

2. Chantico

Chantico Niet meer actief

Hoi meiden, ik heb wel alles bijgelezen maar ben te moe om te reageren. Nog even een wasje ophangen en dan naar bed!
    Hopen dat Ise vannacht een lekker voedingsritme heeft... Vannacht was prima: om 23.00 uur, 3 uur en 7 uur. Lekker hoor!

3. aykietje

aykietje Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.010
    0
    0
    Ambtenaar
    Mol, Provincie Antwerpen, België
    Volgens de kinderarts zou de speen de tepel moeten nabootsen en zou dit helemaal niet zo zijn, ik weet niet op welke stand of welke maat je gebruikt, maar ik ben begonnen met speen 1 (één gaatje) om dan uiteindelijk te eindigen met speen 3 (drie gaatjes). Omdat Stan te veel moeite moest doen om te drinken viel hij dus in slaap. Ik heb dan ook nog geprobeerd om de speen van Avent met het spleetje waarop de dan 3 verschillende standen hebt, maar dan dronk Stan zo gulzig dat er meer naast zijn mond viel dan erin. Nu met de flesjes van Bibi merk ik beterschap.

4. Niet meer actief

ik heb nu ook speen 1 op de flesjes!

ik zal morgen ook eens gaan kijken voor een andere fles want dit is echt een ramp, met de difrax valt ze in slaap en de avent spuugt ze teveel moeilijk hoor om de juiste fles/speen te vinden.
    ik heb nu ook speen 1 op de flesjes!

5. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Wij hebben de difrax, kersvorm...? en die van Kruitvat ook kers...en dit gaat prima!
    Ben nu wel de bv aan het afbouwen! Heb het idee dat ze toch te weinig eten binnen krijgt!
    Vandaag is ze ook erg huilerig :( snap er niks van?

@ Daisy, fijn dat z emaar 2 dagen hoeven door te gaan! Giulia moet nog 10 dagen door gaan :(

Morgen naar de dokter voor anticonceptie!
    Alleen ik was tot 4 dgn terug gestopt met bloeden en nu bloed ik weer? Zou ik ongesteld zijn?
    En wat ik me dus afvraag hoe vruchtbaar ben ik nu?
    We hebben al 2x sex gehad, zou ik eerst een test moeten doen?

6. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @Rebecca: probeer eens een speen M op je Difrax fles. Klinkt alsof het te hard werken is om melk binnen te krijgen.

@sjudith: testje lijkt me niet overbodig. Er is hier toch ook een mama (sorry, ben de naam echt even kwijt) met een 2e bevalling in 11 maanden?

Hier alles goed. FV gaat stukken beter. Waren we met BV 'snachts van half 2 tot 6 bezig, afgelopen nacht in 1 uurtje alles klaar. Wat een verademing!

7. nair

nair Actief lid

20 feb 2007
    154
    0
    0
    gitaarlerares
    bodegraven
    Heeee, hier zijn jullie...Ik kom ook weer gezellig meekletsen hier.
    Met Nash gaat alles super. Drinkt, poept, plast, huilt, dus hij doet het, hihihihi.
    De borstvoeding gaat goed.

Gisteren bezoek gehad van het consultatiebureau en moet hem dus minder voeden. Soms legde ik hem aan voor de troost en dat mag dus niet. Vind het erg lastig om hem nu al zo'n beetje los te moeten laten.
    Zelfs bij een derde is het weer lastig om je kind soms te moeten laten huilen.
    Ik ga straks mezelf een beetje inlezen hier.

Groetjesssss

8. Niet meer actief

goedemorgen,
    ga zometeen even om andere speen of andere fles.

hebben jullie trouwens al bericht gehad van de gemeente dat de baby is ingeschreven?ze zeiden tegen ons dat we binnen een maand bericht zouden krijgen.
    als je bericht gehad hebt kun je toch pas alles aanvragen, zoals kinderbijslag, kindopvangtoeslag en kindertoeslag?
    of gaat het allemaal automatisch?

9. Diana81

Diana81 Bekend lid

4 mrt 2007
    881
    0
    0
    Goudsmid
    Weert
    Voor zover ik weet gaat de kinderbijslag automatisch en moet je de toeslagen zelf aanvragen. Maar ik weet het niet 100% zeker.

10. miranda4xmama

miranda4xmama VIP lid

17 sep 2007
    6.379
    0
    0
    Ergens in Drenthe.
    Goede moergen meiden.
    Hier gaat alles goed.
    Het ritme zit er deze week alweer een beetje beter in.
    Ik vind het eigenlijk best nog wel meevallen zo met drie kinderen in huis.
    Alleen als ze alle drie op het zelfde moment aandacht vragen/nodig zijn word het een beetje lastig.
    Wel ben ik aan het einde van de dag helemaal uitgeblust omdat je toch de hele dag bezig bent.
    Laureen voeden, mijzelf aankleden, de meiden wakker maken en helpen met aankleden, alles klaarmaken voor school, de meiden naar school, Laureen badderen/wassen, beetje huishouding en dan weer naar school.
    En dan ook 's middags weer heen en weer naar school.
    Oja tussendoor eten we natuurlijk ook nog.
    Gisteravond is Laureen de hele avond heel onrustig geweest, ik had er gelukkig geen last van want ik was op vergadering van de gymvereniging van onze meiden.
    Misschien vond ze het niet leuk dat mama er niet was.
    Laureen slaap de nacht al bijna door.
    Ze krijgt rond 23:00 de laatste fles en word dan tegen 5:30 weer wakker.
    Begint ergens op te lijken.
    Overdag zit er ruim 4 uur tussen de flessen, dus ook dat gaat goed.

@ Daisy: fijn dat ze jullie proberen te helpen met Finne.
    Lijkt me erg vermoeiend zoals het nu gaat.
    Succes meid.

@ Rebecca: volgens mij klopt het wat Diana zegt en gaat de kinderbijslag automatisch.
    Succes trouwens met het vinden van de juiste fles/speen.

Spannende bevallingsverhalen trouwens.
    Gelukkig dat alles toch goed is gekomen.

11. miranda4xmama

miranda4xmama VIP lid

17 sep 2007
    6.379
    0
    0
    Ergens in Drenthe.
    Op maandag 14 juli gingen we voor controle naar de gyn. en goed 6 uur later konden we onze Laureen vasthouden.
    We moesten als eerste naar de verloskamer voor een CTG (dit was om 10:00).
    Toen deze klaar was konden we in de wachtruimte gaan zitten voor de afspraak bij de gyn om 10:30(eindelijk mijn eigen weer!).
    We hadden afgesproken dat we eerst zouden kijken hoever de baarmoedermond was en dan de datum bespreken.
    Ik bleek toen al 1,5 à 2 cm ontsluiting te hebben.
    Inleiden zou dus geen probleem moeten zijn.
    Nu de datum: ik zei natuurlijk ZO SNEL MOGELIJK! ;)
    Het zou dus dinsdag 15 juli worden.
    De secretaresse wilde een plekje voor me reserveren op de verloskamer, maar dat kon niet op die dinsdag omdat er al 3 bevallingen ingepland stonden.
    Als ik er dan ook nog bij zou komen en evt onverwachtse bevallingen werd het véél te druk (er liep maar één verpleegkundige op de verloskamers).
    Dus moest er even met de gyn overlegd worden.
    Ik zei nog voor de grap: vandaag kan ik het ook wel wachten hoor!
    Al snel komt de secretaresse weer terug en verteld ons dat we ECHT nu kunnen doorlopen naar de verloskamer.
    Ze gaan nu inleiden.
    Ik moest huilen en lachen tegelijk. :( :D
    Op de verloskamer aan gekomen lag ik binnen 5 minuten aan het CTG apparaat en een infuus.
    Ondertussen was het 11:15.
    Mijn man was naar de auto gelopen om mijn tas op te halen (had ik uit voorzorg al meegenomen).
    Er kwam een verloskundige om de vliezen te breken (11:30).
    Na een uur begon ik krampjes te krijgen met een bepaalde regelmaat.
    Rond 14:30 had ik 5 cm ontsluiting en besloot ik om pijnstilling te vragen.
    Ik wilde niet bevallen, ik wilde gewoon mijn dochter!
    Ik kon de pijn absoluut niet aan.
    Tegen 16:00 zat ik 8 cm, maar ik kwam niet verder.
    De hartslag van Laureen zakte steeds verder naar beneden tijdens de weeën.
    We moesten dus snel zorgen dat ze geboren werd.
    Ondertussen was mijn gyn erbij gehaald omdat ik enorme persweeën had, maar nog geen volledige ontsluiting.
    Daar konden we niet op wachten zei de gyn. dus ik mocht meepersen.
    Dat was even omschakelen, maar het lukte.
    Laureen bleek scheef met haar hoofdje voor de uitgang te liggen waardoor de ontsluiting niet verder ging.
    Om 16:30 was Laureen er en ze deed het direct super. :thumup:
    Ik ben blij dat ik pijnstilling had anders had het allemaal veel langer geduurd.
    Het was een hele heftige en snelle bevalling en ik weet nu echt zeker dat ik nooit meer wil bevallen.

Zo dit was dan eindelijk mijn bevallings verhaal.

12. Niet meer actief

maar na hoeveel wkn kregen jullie bericht vd gemeente dat kleintje was ingeschreven?

13. Diana81

Diana81 Bekend lid

4 mrt 2007
    881
    0
    0
    Goudsmid
    Weert
    Mik heb mijn beavallingsverhaal online gezet.

14. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    miranda, wat een rare dag zo, van controle naar een paar uur later laureen in je armen!

diana, kan me goed voorstellen dat je voor pijnbestrijding gekozen hebt! na zoveel uur weeen opvangen met zo weinig resultaat lijkt het me niet meer te doen. en daarna is het toch goed verlopen? lijkt me hele goede keuze!

15. Arri

Arri Fanatiek lid

21 dec 2007
    2.566
    0
    0
    Zo, ben er ook weer eens...
    inmiddels een kersverse moeder van een prachtige dochter, Hanne!
    na een erg spannende tijd zijn we heerlijk met zn drietjes thuis en kunnen we genieten (op nog wel de kraamtranen, twijfels en pijn na).
    Hanne doet het erg goed: drinkt prima aan de borst, is een erg rustig en tevreden meisje. huilen doet ze niet, behalve als er echt iets is: het uit bad komen, infuus eruit e.d.
    we gaan haar zo wegen op het cons.bureau. ben erg benieuwd of ze is gegroeid...
    vanmiddag moet ik naar het zh. ik vloei momenteel heel erg. lijkt wel menstruatie. maar er kan ook nog iets achtergebleven zijn in baarmoeder, dus we moeten een echo laten maken. wel een vreemd idee hoor, alle andere keren was het heel speciaal om een echo te krijgen omdat je dan je kindje weer ziet, maar nu is de baarmoeder gewoon leeg... :(

leuk om hieer weer mee te lezen. ben alleen niet erg actief. de laptop heeft niet veel interesse meer!
    maar ik lees wel mee en af en toe zal ik ook reageren denk ik!

16. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    Nou wat denk je hier,Fenne is sinds gister een rustige baby haha
    Gister is Linne heel de dag bezig geweest..
    We hebben dus de bedjes verwisseld en voila waar ligt het nu aan?
    Ook heb ik de bedjes tegen elkaar aangeschoven en vannacht is het supergoed gegaan,alleen wakker voor de fles.
    Inbakeren mocht niet ivm stuitligging maar is ook niet erg want ik wil het nu ff aankijken.
    Moet je zien,Fenne heeft echt een zo'n anderhalve week gehuild/gekrijst en nu over,raar toch of niet,ben tuurlijk wel heel erg blij hoor...
    Nu liggen ze heerlijk in d ekinderwagen te slapen,de schilder is bezig vandaar...

Nou ik hoop dat ze zo wakker worden voor de fles,we gaan voor het eerst alleen met mama en de meiden met de auto weg,mn moeder is net thuis uit het ziekenhuis dus gaan we ff op bezoek..

@Rebecca,thanks voor je tip,ik wist dit niet! :thumup:

@Arri,succes meid!
    Hopelijk valt het mee!

@Miran,wat fijn dat Laureen al goed doorslaapt,heerlijk!
    Enne het is Fenne en Linne(hihi,geen Finne)

17. MY Angel

MY Angel Niet meer actief

Hi mama's,

ik hoop dat het allemaal naar wens gaat met jullie en jullie kleintjes.

Ik vind het jammer dat ik er nog niet aan toe kom, om uitgebreid met jullie mee te kletsen, maar komt nog wel.

Ik kreeg zaterdag de schrik van mijn leven, toen ik Ayoub uit zn wiegje wilde halen voor Bv.
    Ik trof het hem heel erg benauwd aan, kon haast geen adem halen,luchtbelletjes uit zn mondje en was helemaal paars :(

Ik heb gelijk 112 gebeld, en werden naar het zh vervoerd.
    Hij is 3 dagen aan de bewaking geweest, en er is een hartfilmpje gemaakt.
    Uit eindelijk is er gelukkig niks ernstig uitgekomen, maar ben erg geschrokken hierdoor.....
    Ze denken dat het de voeding is wat terug liep uit zn maagje en in zijn slokdarm/neus terecht kwam, waardoor zijn neus en keel verstopt zijn geraakt, en daarom geen adem kon krijgen.....

jee wat was dat toch een naar moment...bah.

dames even een vraagje, wie van jullie geeft BV?
    En doen jullie dat om de 3 uur, of gewoon als de baby komt?
    Ik merk dat Ayoub bij mij, steeds vaker komt, dus a 2 uur etc..

Dikke knuffel
    My Angel.

18. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Da's wel schrikken My Angel! Gelukkig gaat het nu goed met hem, sterkte!

19. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede

20. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    @MY angel

jemig wat schrikken zeg... gelukkig dat alles goed is...

Heb even een vraag aan jullie. Hoelang na de geboorte van de kleine is jullie partner weer aan het werk gegaan? :oops:

Die van mij is nu vrij maar die moet morgen avond en donderdag avond (van 4 tot 12) werken. Hij is dan van huis van half 3 tot 1 uur. Maar volgende week moet hij een paar diensten draaien. Ik zie daar heel erg tegen op. Voel me zelf echt nog niet lekker in orde.. pff en dan nog met een peuter en de baby... zal wel heel erg druk worden... :|

Deel Deze Pagina