Augustus 2008 mama's !

Discussie in 'De mama's' gestart door miranda4xmama, 21 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

daisy, wat geweldig dat het nu zo goed gaat met fenne en linne, is moeilijk he als je niet weet wat er is als ze zo huilen, je staat zo machteloos dan vind ik.
    Hier gaat het niet geweldig, amy is niet zo lekker volgens mij, als ze drinkt gaat er maar zo'n 30/40 cc in en de rest krijg ik er met geen mogelijk meer in, heb al een andere speen maar helpt niks, ze is ook snotterig, eerst een oogontsteking, die is gelukkig nu over maar er komt zoveel snot uit haar kleine neusje, nu al verkouden?
    ze valt steeds in slaap tijdens het drinken en dan na een uurtje begint ze weer te huilen dus dan denk ik ze heeft honger natuurlijk dus geef weer een fles maar drinkt dan maar een klein beetje wat kan er toch aan de hand zijn?
    ik zit er over te denken om maar de huisarts even te bellen want weet me eigenlijk geen raad nu, maak me ongerust, misschien overbodig m aar beter het zekere voor het onzekere en ik ben bang dat ze voeding tekort komt nu,
    het zou natuurlijk kunnen dat ze wat weinig lucht heeft om te drinken doordat d'r neusje wat dicht zit?
    is toch wel vroeg zo klein en dan al verkouden?
    we geven hypoallergene voeding omdat we allebei allergische klachten/astma hebben maar ga zitten denken dat ze ook allergisch is ?(we hebben katten) of kan dat nog niet als ze zo klein zijn?
    ja ik weet niet ik zit aan vanalles te denken :(

2. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Rebecca, als ik jou was zou ik gewoon huisarts bellen.

3. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Kimm, heb je geen hulp van je moeder of je schoonmoeder?

Me vriend neemt 2 weken vakantie als baby er is plus 2 dagen verlof, hoort erbij.

4. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    me moeder helpt zo nu en dan maar die kan ook niet de hele dag hier zijn is haar te druk... en schoonmoeder woont hier niet in de buurt...

5. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @ Angel :confused: dat was zeker even schrikken!
    Hoop dat alles nu goed gaat?

@ Daisy, super dat het stukken beter gaat met je meiden!

Ik ben sinds gisteren volledig overgestapt op fv. Alleen heeft ze vanmorgen alles uitgespuugd :( schiet dus ook niet op!
    Mijn borsten doen wel zeer zeg :O en weet niet precies hoe ik moet afbouwen! Ik kolfde eerst mijn borsten leeg, zo'n 120 cc per borst. Nu kolf ik maar 50 cc. Maar geen idee hoe ik dit weer moet afbouwen :(

Vandaag ook bij de dokter geweest en vanaf vanavond weer aan de pil.....raar hoor :)
    Ben benieuwd want ik ben namelijk gewoon door de pil heen zwanger geraakt (ja ik weet het is maar kans van 0,2 % ofzo)

En nog meer nieuws in beiden schouders een slijmbeursontsteking....hij is fijn :)

6. miranda4xmama

miranda4xmama VIP lid

17 sep 2007
    6.379
    0
    0
    Ergens in Drenthe.
    Ha ha, klein foutje. :oops:
    Wel fijn dat het nu goed gaat met FENNE.

Laureen is in de vakantie geboren dus mijn man is 4 weken bij huis geweest.
    Dat was dus ideaal.
    Vorige week is hij weer begonnen.

7. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    @Kimm, mijn man heeft dadelijk alleen de 2 dagen die hij vergoed krijgt en dan moet ie ook weer gaan werken. Hopelijk is de kraamhulp er dan nog.

8. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    my angel, wat schrikken! het zit jullie ook niet mee he?

sjudith, beterschap met de ontsteking!

kimm, heb je misschien een vriendin die het leuk vindt om te helpen? meestal vinden vriendinnen het ook wel leuk om je kleintje dan wat langer te kunnen zien en kunnen ze ook helpen met de oudste.

9. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Jeetje My Angel, wat een schrik! Gelukkig gaat alles nu weer goed, daar zul je wel dankbaar voor zijn.
    Ik geef ook BV, en in de meeste gevallen laat ik Danique het zelf aangeven. Maar zij komt vaak om de 3 uur, soms iets langer en soms wat korter. Drinkt Ayoub goed als hij aan de borst ligt, en komt hij genoeg aan?

Kimm, mijn man gaat morgen weer aan het werk. Hij is dan 2 1/2 week vrij geweest. Ik denk dat het voor mij ook wel even wennen zal zijn.

Rebecca, het zou idd goed kunnen dat Amy niet goed lucht krijgt en daarom slechter drinkt.
    Maar wij hebben hier een beetje hetzelfde gehad zonder verstopt neusje. Sinds we Danique niet meer beneden in de box laten slapen maar alleen boven rustig in haar wiegje drinkt ze veel beter en slaapt tussendoor goed. Ze was gewoon te moe, te veel prikkels waarschijnlijk.

10. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Vandaag weer naar het Consultatiebureau geweest om te wegen.
    Omdat het na de 1ste week wat slechter ging met slapen en drinken wordt dat nu even extra in de gaten gehouden. Maar de kleine dame drinkt schijnbaar hartstikke goed, ze is in een week tijd van 3010 gram naar 3230 gram gegaan.

Wel een begin van spruw, en daar was ik al een klein beetje bang voor. Ze heeft wat witte aanslag op haar tongetje en soms op haar binnenlip. Ik had gister voor het eerst een wat branderig gevoel op m'n tepels.
    We hoeven nu nog niet te behandelen, maar wel in de gaten houden dat het niet erger wordt en dat Danique goed blijft drinken.

11. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @Kimm: mijn vriend is 3 dagen later weer gaan werken. Helaas zit hij nu voorlopig thuis wegens gescheurde enkelbanden.

@Rebecca: klinkt hetzelfde als we met Jarissa hebben gehad. Daar bleek het door een te kleine speen te komen. Drinken kost dan teveel energie. Dus in slaap vallen voor de fles leeg is. Gevolg: snel weer honger. Maar weer teveel moeten werken om voeding binnen te krijgen dus halverwege de fles in slaap vallen. Zo bleven wij in het cirkeltje. Een grotere speen was bij ons echt de oplossing. Ik heb zelf toen het CB gebeld. Die gaven goed advies maar is natuurlijk wel afhankelijk van je CB. Ook de producent van je FV heeft een 24-uurs hulplijn. Wij gebruiken Friso, die heb ik ook een paar keer gebeld en werd heel goed geholpen. Daar zitten goed opgeleide diƫtisten die vaak goed advies hebben. In ieder geval heel veel succes!

@sjudith: niet lekker meid, ontstekingen! Hier ook kolven tijdens het afbouwen. Ik heb advies gekregen om af te bouwen zodra mn borsten pijnlijk vol aanvoelen en dan helemaal leeg kolven. Nu ben ik gestopt wegens te weinig voeding dus ik hoef nu al (ben gisteren gestopt) niet zoveel meer te kolven. Wel goed op blijven letten dat je geen kou op je borsten krijgt, geen harde/warme plekken. Want een borstontsteking kan nog steeds.

Hier een enorme verademing nu Yinthe aan de fles is. Een heerlijk tevreden kind dat op normale tijden om voeding komt.

Ik weet niet meer wie het hier eerder schreef dat je minder vaak mag aanleggen van het CB. Ik zou dat advies persoonlijk alleen opvolgen als je het zelf ook zo ziet. Als je jezelf prettig voelt bij vaak aanleggen, dan zou ik dat zeker blijven doen.

12. jennifer70

jennifer70 Bekend lid

17 apr 2007
    688
    0
    0
    't Gooi
    natas: heftig bevallingsverhaal zeg! je hebt het wel heel goed gedaan en ze is werkelijk gorgeous! Ik wist niet dat er een site was voor 35 plus, ga ik ook eens kijken, ik heb altijd maar net genoeg tijd om hier te posten!

pendrag: hier ook een klien hongerig kereltje, ik voed wat ik kan aan de borst, maar hij blijft vaak hongerig en dan geef ik gewoon flesvoeding bij, hij heeft geen last van speenverwarrind en drinkt als een prins, dus trek je niets aan van de borstvoedingsmaffia, die zijn hier ook geweest, gewoon doen wat jij wilt! ik laat hier ook geen hongerige baby huilen, ik kijk wel uit! go girl!

13. MY Angel

MY Angel Niet meer actief

14. MY Angel

Hij drinkt wel goed denk ik, want je hoort hem ook echt drinken, en wat betreft het gewicht, weet het niet omdat ik thuis geen weegschaal heb.
    Weeg jij Danique wel?

15. jennifer70

jennifer70 Bekend lid

17 apr 2007
    688
    0
    0
    't Gooi
    kimm: spannend zo de eerste keer helemaal alleen de kids thuis, ik zie er ook tegenop, mijn man is nog 1,5 week thuis en dan heb ik twee kleintjes en twee honden, huishouden en boodschappen en koken etc. heb gelukkig wel een au-pair in huis, maar die werkt 6 uur per dag en doet de honden niet...ach, waar zeur ik over...maar ik weet wel dat we het kunnen! girl powerrrr! als het moet, dan moet het...

my angel: wat vreselijk eng zeg! nu alles weer ok? ik zou mijn baby dan niet meer uit het oog durven laten, ze hebben wel goed gereageerd zeg, meteen alles checken! dat geeft wel rust dan toch? sterkte...

16. MY Angel

@Sjudith: je kan van je Gyn 2 pilletjes krijgen (weet niet meer hoe het heet) die gelijk de voeding stopt!
    Dus zou het na vragen.

@Jennifer: het was zeker schrikken joh, maar het gaat gelukkig goed nu...
    Maar ik zat er met mn lip boven op hoor in dat ziekenhuis, anders doen ze geen moer.! ja sorry dat ik dat moet zeggen...
    na dat ik de hele voorgeschiedenis had verteld, werd eindelijk wat actie ondernomen....pffffffffffff

17. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @Jenny: hier geen last hoor van de BVmaffia. En laten huilen doe ik nooit. Dat was een andere mama hier.

18. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    nou laat ik dan me ook maar bij jullie voegen hihihihihi weliswaar een juli mama eigenlijk maar ja ik klets hier gewoon mee als jullie dat goed vinden!

ik klets alleen nog niet zoveel want ben nog erg druk met ons meissie en hebben nog niet echt een ritme te pakken

kus

19. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @rebecca: nog wat tips tegen fles niet leeg drinken (hoop dat je er wat aan hebt!). Wij bieden eerst de fles aan tot Yinthe in slaap valt. Dan gaan we verschonen. Hier wordt ze weer wakker van zodat ze dan de 2e helft leegdrinkt. Tenminste, meestal. Haha, het blijft een baby natuurlijk. Als verschonen niet genoeg helpt, ga ik haar plagen om wakker te worden. Haar handen en voeten wrijven. Gezichtje wrijven. Broek uit. Benen wrijven. In gezicht blazen. En als dat allemaal niet helpt met een vochtig (koud) doekje over haar gezicht. Als ze dan wakker is, meestal behoorlijk geirriteerd, drinkt ze vaak ook weer wat. Het is niet het allerleukste maar op deze manier doorbreek je het cirkeltje van te moe om te eten en dan al heel snel weer honger.

20. Niet meer actief

pendrag;
    dank je wel voor de tips!
    maar als je bijv na het verschonen de rest vh flesje probeert te geven,is het toch al koud mag je het dan nog geven,?
    ik maak dan later soms nieuwe van 50cc want durf het restant niet meer te geven, :(
    ik heb het cb gebeld en die zeggen dat, als ze aan 550 cc per dag komt met drinken is het goed, meer mag maar hoeft niet. als ze nog slechter gaat drinken dan dokter bellen maar de meeste baby's hebben zo rond de 3/4 wkn een paar dagen dat ze niet zo willen drinken en zou vanzelf weer beter moeten gaan, dus ik kijk het ff aan, en hoop dat het beter wordt.
    het is wel fijn te lezen dat er hier meer mama's zijn die met hetzelfde probleem te kampen hebben,

Deel Deze Pagina