@ Alle onzekere mama's over de ontwikkeling van hun kleine spruit Ieder kindje ontwikkeld zich op zijn eigen manier en in zijn eigen tempo, en ooit leren ze allemaal wel staan, lopen, kruipen etc. Ik begrijp wel dat je er soms iets onzeker van word maar het komt allemaal wel goed hoor, volgens mij is het ook niet goed om kindjes met elkaar te gaan vergelijken. Overigens lees je hier op het forum natuurlijk alleen de dingen die de kindjes al wel kunnen en daardoor lijkt het soms alsof je kindje misschien een beetje laat is. Nou Tess kan ook alleen nog maar los zitten, niet tijgeren ( deed ze wel eens maar was denk ik meer geluk dan wijsheid want nu lukt het niet meer) niet staan/lopen, niet kruipen en ze heeft zelfs nog geen enkele tand
hallo allemaal lief van diegene waarvan ik de IKEA card mocht lenen (toetie geloof ik). Ik heb het traphekje gehaald net en ga hem vanmiddag installeren, hopen dat de katten het snel snappen al is 1 er misschien een beetje te diva-achtig voor (zij zal haar keel schrapen en mauwen:" wil iemand het hekje opendoen"?) Ook leuk om alle reacties te lezen op mijn gelukkigheidsgevoel, daar word ik dan weer extra blij door. Ik heb gelukkig helemaal niet dat ik de vaardigheden van de kleintjes vergelijk. Ik heb echt het idee dat als de een snel kan zitten de ander weer snel kan kruipen of iets dergelijks. En het is veel leuker om te vertellen wat je kindje kan omdat je daar beretrots op bent en dan vertel je niet in dezelfde zin wat je kindje niet kan. Roos kan heel goed kruipen, maar echt nog niet zelf gaan zitten/lopen/praten/springen.
nee hij krijgt welke 4 weken een rooster. Op dat rooster staan de dagen tijden en de plaatsen waar hij moet werken. De overige dagen wat niet is ingevuld is hij dus vrij. Dus als hij 161 uur per periode heeft werkt hij 40 uur in de week. en blijkbaar is het verboden dat ik de dagen die hij vrij is op het rooster dat ik dan leuke dingen wil doen met het gezin:S
Nou het is toch wat hier... Bertram slaapt, Ivy slaapt en ticho wou naast papa liggen!!... en die sliep ook binnen 5 minuten whahah
@Kimm; Dankje! Vind het zo lief staan idd! @Kruipen enzo; Britt vertikt het om te kruipen, ze rolt liever de hele kamer door of ze glijdt alleen maar achteruit. Wel kan ze zelfstandig zetten en als we haar handjes pakken gaat ze staan. Van de week stond ze bij de bank omhoog... en in de box trekt ze zichzelf ook steeds omhoog. Ze brabbelt sinds een weekje heerlijk door, en ze zwaait met haar handje en ze kan haar handjes omhoog doen als we 'hoera' roepen. Alvast oefenen voor haar 1e verjaardag, hihi! Jamie deed het toen ook al, leek zo lief! Maar idd is elk kindje in de ontwikkeling echt anders, heb ook het idee dat Britt het kruipen overslaat terwijl Jamie destijds liever kroop dan ging lopen, dat deed hij met 14 maanden. En die schema's over wanneer een kind wat 'moet' kunnen, ach, daar kijk ik niet naar. Ik zie vanzelf wel hoe het loopt. Xx
Aah wat lief zet die foto!! @ Kimm, is betram al eens een gesprek aangegaan waarin hij aangaf dat hij de dagen dat hij vrij is dingen met zijn gezin doet? Kijk dat je eens flexibel moet zijn bij ziekte is logisch maar het lijkt mij ook niet dat hij constant maar vrije dagen moet opofferen voor de zaak. Daar zit je dan met je goeie gedrag..alle kindjes en man in diepe slaap haha. Ik ga even snel douchen ( heb lekker uitgeslapen vanmorgen omdat ik straks de late/nacht dienst in ga ) het huis aan kant maken en even wandelen met Tess en de jongens ( als ik het over de jongens heb bedoel ik de honden ) Ooh ja en Tess kan alleen nog maar zitten als ik haar in de zit stand neer zet trouwens, zelf gaan zitten is er ook nog niet bij
Zo! Er staan drie lekkere taarten in de koelkast op te stijven! Ik wilde morgen mijn verjaardag buiten vieren, maar zoals altijd is het op 3 mei geen tuinweer. ik heb mijn verjaardag pas 2 keer buiten kunnen vieren! Ik ben nu van alles aan het regelen om de visite een beetje te spreiden, zodat we niet helemaal hutjemutje zitten! Silke is niet in haar hum. Ik denk tanden, want ze kwijlt vreselijk! Ze heeft vanmiddag voor het eerst kaas op brood gehad en vond het heerlijk! Ze heeft ook voor het eerst gewone melk gehad, en ze vond het heerlijk. Ik denk dan, als ze het lekker vindt mag ze van mij gewone melk. Met 11 maanden zeggen ze op mijn cb lekker met alles mee-eten, ook met zout enzo, nou twee maanden eerder lijkt mij niet zo'n probleem. @ Miranda, hihihi, wat een kleine dondersteen die Laureen! Ze krijgt wel wat een ander koppie vind ik! @ Jennys, shopze! @ tesske, getverdemme, de Barf methode? Klint heel ranzig! Zal vast goed voor ze zijn, maar iets minder smakelijk voor de baasjes.... Tja, Silke haalt die 500 ook niet. Maar wat moet ik dan? Flesvoeding er met een trechter in douwen? Ik kan niet geloven dat gewone melk zo slecht zal zijn bij baby's van 9 maanden en ouder. Mijn oma vertelde dat baby's vroeger een maizenapapje kregen met koemelk als flesvoeding, en mijn moeder en oom en tante doen het ook prima. Dus ik denk dat ze vanaf nu een beetje gewone melk krijgt bij de boterham. @ Queen, aah gossie, wat lief! Dat kan bij Silke echt nog steeds niet. Die paar pluisjes dat ze heeft..... @ Petra, hahaha, wat een kat! Succes met het ophangen van je traphekje! @ Kimm, gezellig! Hier ook geen vlotte tante hoor (behalve het nee roepen, met dank aan haar broer)! Ze kan zitten als ik haar neerzet en ze kan nu teigeren. Maar that's it! En dan schijnen meiden ook nog vlotter te zijn met hun ontwikkeling omdat het felle krengen zijn!
Hey meiden ik ben zo blij ik heb een supper mooi Love seat gekocht een zwart leren. Nu alleen nog onze hoekbank verkopen en dan een klein bank er bij en klaar zijn we. nu staat ie jamer genoeg bij steve op ze werk @setteke nou als Silke de melk lust dan is het toch goed krijgt ze teminste wel calsium binnen en als je er dan vitamie d bij geeft @kimm jeejt meis wat een situatie op het werk. en ik zou gewoon de tel niet opnemen. @teske net wat je zegt ieder kindje ontwikeld zich in ze eigen tempo en niveao. Kijk Silver gaat wel heel snel. is nooit een baby geweest. is best wel een beetje hyper. en dat is ook niet altijd even leuk en makelijk @qeeun zo cuteeeee @juud zwaaaai @miranda leuke foto's en leker ondeugend @toetie wat ligt bart lekker bij ze papa @daisy wat fijn dat het weer beter met je gaat. en op zich waar het mij om gaat is dat ik eigelijk iedere dag wel op iedereen reager. en als er dan niemand reageerd is dat toch wel een rot gevoel @petra ben benieuwt naar de kat. die van me ouders gaat ook het liefs niet door het katten luik eerst wachten tot er iemand de deur open doet @jenny en wat heb je allemaal gekocht Zo gaat me was even ophangen en dan even bruin worden
@ Setteke, toen ik klein was kregen we ook echt niet zolang opvolgmelk. Mijn (schoon)moeder snappen ook niet waarom kinderen tegenwoordig zolang opvolgmelk moeten krijgen. Het zou vast wel beter zijn op de lange termijn maar als opvolgmelk niet word gedronken moet je toch wat? In ieder geval fijn dat ze het wel lekker vind zou het nog zin hebben om de melk eventueel te verdunnen met water? En nu ga ik er echt vandoor daaaag dames! Ooh ja, stond er net een meneer aan de deur met zijn zoon. Meneer had tot 1977 in dit huis gewoond en woont nu ergens anders in het land en ze waren in de buurt op vakantie dus hij wou zijn zoon laten zien waar hij opgegroeid was. Mark heeft ze maar binnen gelaten en ik zat nog heerlijk in mijn pyama en ochtendlook aan tafel haha... goeiemiddag meneer!
hoi meiden! @moniki: sterkte met je moeder meid, hopelijk gaat het gauw beter met haar! @kimm: wat een verhaal zeg! dikke knuffel! sorry meiden, milan ligt te huilen, tot snel! liefs rebbel
Lauwie, jij ook al zo laat nog op gisteren! Ise was vanochtend voor 6.00 uur al wakker, dus ik baalde wel behoorlijk Begin nu eindelijk pas weer een beetje mens te worden Jammer dat je niet afvalt van de bv. Ik heb zelf ook gehad dat ik er veel honger van kreeg. Toen ik stopte met de bv moest ik echt weer minder gaan eten om te compenseren. Dat is niet helemaal gelukt geloof ik, want ik ben weer zwaarder geworden. Bummer Ik wist eigenlijk niet dat er op 5 mei ook vrijmarkt was. Het was wel supergrappig dat wij een halve doos duplo van een mevrouw hadden gekocht (de hele doos vond ik gewoon te veel, het was zon grote bananendoos) en een half uur later kwamen we mijn beste vriendin tegen die de andere helft gekocht bleek te hebben. Ha, jullie hebben onze left-overs zeiden we. Ze was er, net als wij, erg blij mee, het was geloof ik een goede deal bij die mevrouw. Dat hoor je inderdaad wel vaker: het ene kind oefent eerst 100x voordat het iets kan, het andere kind lijkt niet te oefenen en doet iets opeens. Toch zou ik het niet erg vinden als Ise lekker ging oefenen: lijkt me zo gezellig en lief om haar te horen brabbelen. Alhoewel, nu is het ook wel makkelijk dat ze redelijk stil is: je kan haar makkelijk meenemen naar dingen zonder dat je bang hoeft te zijn dat ze besluit om daar lekker te gaan oefenen met gillen ofzo Moniki, ben blij dat je het niet verkeerd opvat! Sojamelk zou ik niet weten eigenlijk. Een bodempje kan vast geen kwaad, ze mogen ook kleine beetjes yoghurt enzo. Kan me heel goed voorstellen dat jij nog wat moet verwerken. Hoop dat je daar toch nog wat aan toekomt nu met je moeder en schoonmoeder erbij Setteke, ja dan snap ik wel dat je met Silke hoopt dat probleem te omzeilen. Daar heb ik eigenlijk nog niet over nagedacht, dat ze gewone melk ook vies kan vinden en kan gaan weigeren Alieke, was het deze site misschien? http://www.ktongeren.org./psychomotordevelopment.html Leuk dat Danique al wel achteruit tijgert! Ise beweegt zich vooral heen en weer door te rollen. Maar ja, als iets niet opzij maar boven je ligt, is dat wel frustrerend Spannend hoor, met jullie huizenjacht! Duim dat jullie bod wordt geaccepteerd! Thanx voor de herinnering! Ik dacht eigenlijk alleen aan 'mijn eigen' moederschap. Wat een lief idee van die digitale kaart. Ik zal ook eens gaan nadenken. Daisy, kinderen schijnen op deze leeftijd echt / meer te gaan dromen. Ik merk dat Ise ook vaker wakker wordt en dan even lichamelijk contact nodig heeft om weer in slaap te kunnen vallen. Of dat ze voor het slapen gaan even tot rust moet komen en de drukte van de dag moet verwerken in onze armen om daarna in slaap te kunnen vallen. We geven er maar aan toe als we zien dat de andere troostopties niet werken en zo werkt het wel. Heb niet het idee dat we er een verkeerde gewoonte mee aan het creëren zijn, daar ben ik altijd wel erg alert op. Heeft Fenne het niet? Fijn trouwens dat het weer beter met je gaat. Ik merk dat ik vaker reageer op dingen waar mensen mee zitten dan op leuke dingen die ze vertellen. Maf hè Chantal, inspirerende actie van je! Ik zou ook best vandaag (of morgen ) kunnen gaan beginnen met niet meer snoepen enzo. Dat zou denk ik al heel veel uitmaken. Succers ermee! Miranda, leuk om weer wat van je te lezen! Wat een heerlijke meid is die Laureen. Heeft het standje geholpen, of gaat ze nog steeds richting cds als ze de kans krijgt? Jenny, balen hè, die slechtere weerstand. Ik ben geloof ik al vanaf februari (!) aaneengesloten ziek / een beetje beter / toch weer veel zieker.
Chantico, dat was inderdaad de site. En toen ik hem toe wilde voegen aan mijn favorieten bleek ie er gewoon in te staan. Overheen gelezen dus. Maar heel erg bedankt. Vond hem wel erg leuk eigenlijk. Laat Ise maar mooi gaan brabbelen, is zeker gezellig. Dat gillen ken ik. Danique doet dat heel veel in de winkels en iedereen moet erom lachen, maar ik voel me weleens opgelaten als je in zo'n stille kledingwinkel staat en Danique trekt haar mond open. En het grappige ervan is dat ik sssstt zeg tegn Danique dat ze nog meer lol heeft Nou ik ga even wat drinken een koekje eten met mijn dochter. En daarna even booschappen doen. Ik ben zooooooo moe. Heb net al even een uurtje op bed gelegen samen met Danique Maar ben nu heel duf
@ tesske dat hebben we aangegeven. en volgens zijn baas is dat goed als dat gedaan word. Alleen is hij van mening dat wij plannen en dat het rooster daar maar om heen moet vallen. Als hij een dag vrij is dan kunnen wij op die dag eigenlijk pas wat plannen want dan is het 98% zeker dat hij vrij is. Ik zeg geen 100% want het gebeurd ook wel eens dat hij gebelt word of hij toch nog kan komen om te werken. En volgens zijn baas mag hij heus wel EEN keer wat met het gezin doen:S... EEN keer alsof wij elke maand wat willen doen ofzo:S... hij heeft er al voor gekozen om geen vakantie te nemen wanneer iedereen dat doet. Hij heeft ervoor gekozen om gewoon te gaan werken. Dat zegt denk ik al wel genoeg over hem. Althans dat lijkt mij zo. Maar goed vind het voor hem voornamelijk vervelend.
Hey meiden, Ik heb echt het gevoel dat ik jullie zwaar verwaarloos Ik werk steeds de update bij en dan zit ik alweer zolang achter de computer dat ik er weer achter vandaan ga. Nu is het zoiezo al een week dat we lekker op pad zijn geweest en dat Jeroen wat meer thuis was en dan ga ik ook niet de hele tijd achter de laptop zitten. Ik heb bij de update dus ook soms op dingen gereageerd, maar die lezen jullie vanzelf Wat betreft het reageren; Ik lees zelf vaak te snel en lees over veel dingen heen. Niet bewust overigens hoor! Heel vaak schrijven de mama's zoals Binna, Petra, Philly, etc dat het allemaal lekker gaat en dan reageer ik er niet op heb ik gemerkt. Ook zijn er mama's die netjes op iedereen reageren en vervolgens iets over hunzelf vertellen en dan ben ik de concentratie alweer kwijt en lees er vervolgens straal over heen! Ik zal er eens op gaan letten dat ik dan toch even laat weten dat ik het gelezen heb! Ik denk dat we het maar niet te persoonlijk op moeten vatten en zoals ik eerder gezegd heb; gebruik die kleuren maar hoor, want dan leest niemand eroverheen! Thomas heeft niet meer gespuugd, maar is dwars en huilerig! We zijn maar niet naar Duinrell gegaan want ik ga daar niet met een jengelend kind lopen Jasper heeft nu 4 tanden die echt helemaal door zijn en 4 tandjes waarvan het witte puntje door het tandvlees zichtbaar is. Hij kwijlt, bijt en huilt veel, zo zielig. Ik heb maar even een flesje dentinox erbij gehaald voor het weekend, want ik wil echt niet zonder te komen zitten! Gisteren was ik ons bed aan het verschonen en ineens gaat de tv knetteren en verschijnen er groene strepen in beeld. Het was al een oude tv en waarschijnlijk stond ie op standby. Maar wat was ik blij dat ik er bij stond toen het gebeurde, want voor hetzelfde geldt krijg je kortsluiting en vliegt de tv in de fik! Vandaag een nw tv gehaald bij Saturn. Gelijk even langs de Gamma gereden voor die speelgoedkist uit de folder. Thomas heeft deze kist al en nu heb ik het andere model meegenomen (dat bankje) voor Jasper. Vanavond ga ik nog even naar Ikea voor een 2e kastje met die plastic bakken. Ik heb er nu eentje staan in de huiskamer, maar Jasper zijn speelgoedcollectie breidt ook steeds verder uit, dus ga er maar een kastje bij halen. Want het ligt nu in een mand en die puilt uit Jeroen heeft voor de zaak een loods gehuurd en de garage is leeggehaald. Heb nu in de garage weer lekker de ruimte! Nou ik ga gauw kijken wat Thomas aan het doen is want ik hoor een hoop herrie!