Augustus 2008 mama's !

Discussie in 'De mama's' gestart door miranda4xmama, 21 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. naat80

naat80 Actief lid

17 dec 2007
    484
    0
    0
    Daisy: Het CB heeft mij aangeraden alleen volle yogurt te geven. Ik doe er zelf altijd een beetje roosvicee door. Maar Sophie vind ook de toetjes van Nesle erg lekker.

Petra: Zijn de streepjescodes binnen?

Binna: Wat goed dat jullie zoiets willen doen!

Tesske: Met mijn schoonpapa gaat het goed, al vind ik hem er erg slecht uitzien.
    Hij moet nu weer proberen zijn leven weer op te pakken en niet te angstig proberen te worden en hij moet 3 keer per week sporten in een groepje in het ziekenhuis.
    En we hebben een nieuwbouwwoning toegewezen gekregen in Houten.
    Ben er echt zo blij mee!!! Volgende week dinsdag moeten we het voorlopig koopcontract tekenen. Zal zo even kijken of ik een foto kan plaatsen.

Ik ben toch zo ontzettend moe. Lig elke avond om half tien op bed, dan val ik gewoon om van de slaap! Zal het voorjaars moeheid zijn? Of misschien vitamine te kort o.i.d.
    Pfff kan nu al wel weer slapen. Misschien moet ik Roosvicee Fero halen voor een beetje extra ijzer!
    Sophie is weer helemaal beter, gelukkig! Ze is echt zo grappig op het moment. Ze kan gekke bekken trekken......
    Ze doet haar neus helemaal optrekken, maakt haar ogen tot spleetjes en laat haar tanden zien en zegt dan hihihi of haha. Ik lach me rot, gekke meid.....

Fijne avond allemaal

Ga even op de bank hangen en dan maar weer lekker naar bed.

2. naat80

naat80 Actief lid

17 dec 2007
    484
    0
    0
    De Woning:

Het project:

3. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    @ Alikelepink, wat een mega reageer reactie zeg! =D>
    Ik vind het ook eng om Tess helemaal los op de grond te laten zitten ookal houd ze een dik half uur wel vol.. als ze valt dan komt het zo hard aan! Maar aan de andere kant zal ze nog wel vaker en harder vallen dus ik ga maar iets minder beschermend worden denk ik ;)

@ Duster, hoe was het in slagharen? en zat het weer een beetje mee?
    En hoe is je eerste werkdag bevallen?

@ Lique, wat raar dat je moeder met een trombosebeen ( zit ze nu in de compressie zwachtels?) en longembolie naar huis word gestuurd.. Sterkte!

@ Setteke, plaats je wel een voor en na foto na het pimpen?
    Wat goed dat silke zich aan je probeerd op te trekken..ben benieuwd wanneer ze voor het eerst zelf gaat staan.

@ Marleen, wat eng dat thomas zo ondernemend is :(

@ Chantal, stofzuigen en de kamer afstoffen gebeurd al bij opa en oma als Tess komt slapen. We hebben thuis de hypo allergene dyson, vind 'm helemaal geweldig.
    Tess heeft een hypo allergene hoes om haar matras en dekentje en daarbij word haar beddengoed altijd op 90 graden gewassen zodat de huisstofmijt dood gaat.
    De luchtvochtigheid word op haar kamertje gemeten en zodra deze te veel ( groeit huisstofmijt) of te laag is stellen we het bij. Er ligt laminaat op haar kamer en er staat maar 1 knuffel ;)
    De boel is hier eigenlijk helemaal astma proof, op de honden na dan ;)
    Lief dat je zo mee denkt.
    Oma wist niet meer of ze het beddegoed van Tess met wasverzachter had gewassen, misschien dat het daar dan van kwam..ik weet het niet.
    Sterkte met je hyperventilatie, vervelend is dat!

@ Marleen.. wat betreft het brood eten, is het geen idee om eens te stoppen met aanbieden en over een week of 2 weer met een schone lei te beginnen? Misschien is hij er gewoon nog niet klaar voor..?
    Over het op de buik liggen, Tess vind het op de buik liggen prima als het maar niet te lang duurt. Ze spuugt ook altijd meer als ze op haar buik ligt.

@ Naat ziet er goed uit hoor! ik hoop dat het doorgaat!

4. schatje1

schatje1 Niet meer actief

meiden ik ga er ook vandoor ff tv kijken en dan lekker naar bed want ben nog steeds misselijk..
    ben nu lekker twee dagen vrij :)

kusjes

5. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    @ schatje wat jammer dat de test negatief was.. ik hoop dat de misselijkheid toch een goed teken is en dat je zondag positief mag testen.

@ All, hebben jullie wel of geen loopstoeltje en waarom wel/niet?

Ik zit erg te twijfelen of ik er een voor Tess zal kopen, ze vind het denk ik wel erg leuk maarrrr heb wel eens gehoord dat het slecht schijnt te zijn voor de heupjes en de stand van de voetjes.?

6. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Tesseke, loopstoeltje werd mij afgeraden door fysio, ik heb die nog wel in zolder en bewaar wel als Jeslyn goed kan zitten en ze kan wel staan dus, kijk het wel.

Volg je hart wat jij prettiger vindt.

7. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    @schatje jeetje meis dat is wel minder dikke knuf

@teske wij hebben er een te leen maar gebreuken hem weinig omdat het niet zo goed is voor de heupjes

@naat mooi huis

8. Marleen2109

Marleen2109 Niet meer actief

@ Linka: Ik weet niet of ik daar goed aan doe aan negeren... Ik heb niet het idee dat het alleen maar aandacht trekken is.. :rolleyes: :(:

@ Daisy: Broodkorstjes gaan er ook niet zo makkelijk meer in. Als ik dan lees dat Fenne ook niet zo'n fan van stukjes was dan heb ik weer hoop :)! Zo te lezen doen je meiden het super! Blijf je halve dagen werken nu? Fijn dat het goed ging, is voor jezelf misschien wel ff fijn!

@ Denice: Jasper had vandaag 3 hapjes binnen van zijn brood en kotste zo alles weer uit, zelfs zijn fles ging er daarna maar moeizaam in...Frustrerend he?!

@ Sjorsje: Ik kan heel slecht tegen het gehuil van Jasper. Hij heeft de eerste tijd zo vreselijk veel gehuild en nog steeds krijg ik een vervelend gevoel als hij huilt. Ik negeer het weleens maar het gaat door merg en been en hij stopt echt niet.
    Teveel kleding geshopt? Goh, je lijkt mij wel. Vorige maand kwamen wij ook niet zo lekker uit :oops:. Die leuke SVHW rekeningen moeten ook betaald worden en die zijn niet leuk! En binnenkort ontvangen we ook de afrekening van Eneco... :rolleyes: :)

@ Puck: Ik moet eerst de zorglijn bellen en die maken dan een melding bij de wijkverpleegkundige en die moet dan weer contact met mij opnemen... :rolleyes:. Ik heb geen rechtstreeks nummer, heel irritant! Ik heb net weer op m'n crosstrainer gestaan, maar helaas maar 10 minuten, kreeg het benauwd en was al doodop... Vorige week ging het super, maar na koninginnedag en 2x bbq-en is het weer mis... Vandaag weer vol goed moed begonnen!

@ Linka: Ach lief he? ik vind dat gebrabbel zo leuk! Jasper zegt nu mama, baba, ama = denk ik Thomas (?) en hammm met eten :)

@ Delilah: Fijn he van die beweeglijke kids... Jasper moet je ook echt goed vasthouden. Het wordt tijd dat hij eens echt goed los gaat zitten. Hij kan het wel eventjes, maar laat zich nog erg makkelijk gewoon vallen :rolleyes:
    Jasper slaapt sinds een week of 2 soms op zijn buik. Zoiezo als hij ligt draait hij altijd gelijk op zijn buik. Hij is al een aantal keer zo in slaap gevallen. Zodra hij stil is ga ik kijken en draai ik m terug en voordat ik naar bed ga kijk ik ook nog even.

@ Chantal: Ik hoor dus wel dat er mee kindjes snel gaan jengelen, maar alleen Silvan spuugt ook, dus ik weet nog steeds niet wat ik er mee moet... De schoen gevonden?! Nou dan heb je toch echt mazzel wijffie!

@ juud: wow, 1 hele dag :)

@ Clautje: Thomas is nog snel hangerig, maar eet en speelt gewoon en ik heb m niet meer over zijn oortje gehoord. Af en toe snap ik er ook niks meer van :) :rolleyes: Enne wat een reageeractie!

@ Naat: Ik kijk om 19u als de jongens op bed liggen al naar de klok of ik al bijna naar bed mag :) Meestal kijk ik rond half 9 even tv en lig rond half 10 te slapen. Mooie huizen hoor!

@ Tesske: thomas is al vanaf dat ie kon kruipen ontzettend ondernemend en zit overal op en in. Telkens als ik denk dat ik er aan gewend ben dan verzint ie wel weer iets nieuws. Het is een lief en sociaal mannetje, maar hij weet heel erg goed wat hij wil... en dat is alles ontdekken! Ik kan je melden dat het best vermoeiend is soms :oops:
    Wat het brood eten betreft; ik heb het al een week helemaal overgeslagen en tussen de middag gewoon een fles van 180cc gegeven, maar ik dacht ik moet toch maar weer eens beginnen... Helaas geen succes!

@ Schatje: jammer van de test, maar het is ook nog wel erg vroeg meis! Wie weet...

@ Tesske: vanaf een maand of 8 a 9 mogen ze er max een half uurtje in. Eerder is het inderdaad helemaal niet zo goed voor de heupjes. Het kan een heel goed hulpmiddel zijn, net als bijv zo'n bumbo stoeltje, je moet er alleen niet te vroeg mee beginnen. Als ze zelf gaan staan en proberen te lopen kun je er beter mee stoppen want dan leren ze inderdaad de verkeerde houding aan.

--------------------------------------------------------------------------------------------

Zo nu even lekker ego!

Ik vond Jasper vandaag toch wel een beetje zielig, dus hij heeft een cadeautje gekregen, de babypiano uit het kruidvat foldertje, en een lol dat ie er mee heeft (Als Thomas m niet stiekem ingepikt heeft... :rolleyes: )! Vanavond is Jasper weer met een zetpilletje naar bed. Hij had een temp van 39.2. Hij is niet fit!

Goh ik dacht net terwijl ik bij zat te lezen dit moet ik vertellen en dat nog vertellen en nu weet ik het al niet meer :rolleyes: :rolleyes:

GGRRR, hebben jullie ook weleens dat als je stop met typen dat je tekst verspringt? Ik vind dat zo vreselijk irritant! Stop ik met typen omdat ik wil lezen wat ik getypt heb en dan verspringt de tekst soms ineens?!!

Ik ga ff douchen en lekker vroeg naar bed, net als elke avond :)

9. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    @All, bedankt voor de medeleving!!

@daisy en @Chantico, waren heftige dagen, maar omdat we wat plannen op z’n verjaardag bijvoorbeeld, wordt je lekker bezig gehouden en niet veel tijd om te denken.
    Dokter is langs geweest bij moeders, ze mag deze week niet werken, vind ze nogal lastig, ze heeft een eigen zaak. En ze wordt thuis geprikt door de prikdienst. Goed geregeld dus!
    Nu hopen dat het snel beter gaat, want ze is snel moe en het doet nog pijn in haar been.

@Denice, succes met al die verhuisperikelen

@Delilah @Linka, ik denk dat de kindjes nu sterk genoeg zijn om op hun buik te slapen, toch? Djim vind het alleen megavervelend en begint te huilen, dus ook ik moet er vaak uit, haha!

@Chantal, gevonden, wat goed!!

@Schatje, succes met het bedwingen van je test-drang!! Ik duim voor je

@Tesske, ja ze is helemaal ingezwachteld van haar voet tot lies. Waarschijnlijk zit er ook nog ergens een ontsteking, ze had nogal hoge ontstekingwaardes in haar bloed. Dokter is vandaar wel thuis geweest en zou het een en ander uitzoeken…

@Naat, Marleen. Die vermoeidheid die ken ik. Als ik vrij ben lig ik gewoon op de bank hoor als de kids ’s middags slapen en dan ben ik ook rustig 2 uur vertrokken. Ik ga ook rond half 11 slapen in de avond… En nu neem ik ook maar floradixpillen… Ik trek het heus zonder allemaal, maar als ik eraan toe kan geven, heerlijk!!

10. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    hoi,

@marleen: ah dikke knuffel voor je mannetje! ja ik heb daar ook last van dat de tekst verspringt, echt zwaar irritant!

@schatje: aah wat jammer meid, mijn duimen draaien, ws ben je ook wat te vroeg! ;)

@chantal: wat goed dat je het schoentje weer terug hebt! :D

@ all: hier is mijn eitje aan het springen! :D
    AUW, AUW!

dat zou betekenen dat ik dus weer een mooie cyclus heb van 30 dagen! heb ik meestal!
    vandaag nog geklust, dus dat is mooi! ;)

liefs rebbel

11. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    @marleen: super update hoor ;)

@clautje: ik normaal ook niet hoor, maar dit jongetje keek al heel zielig en was bang dat hij misschien hierdoor echt harde straf zou krijgen ;( vind ik wel zielig

@binna: ik heb ook zin in de meeting ;)

@rebbel: gelijk uitslag geven doen ze helaas nooit ivm fout diagnostiseren helaas
    maar als het echt foute boel is dan zie je het wel aan hun gezicht en moet je extra lang blijven zitten/wachten op de onderzoeken

@linka: wat een hoop leuke fotos zeg

@schatje: volhouden meid, zonde an je test.
    oh lees later dat je het toch hebt gedaan, jammer maar kan me wel voorstellen

@chantal: ja ik weet het, stress en hoop werk doet niet veel goeds met je gezondheid, maar ik hou er van haha. phantasialand ligt in duitsland bij keulen, echt super leuk, leuker dan meeste parken hier
    haha grappig van die schoen

@daisy: ja mylan krijgt yoghurt, maar wel met vruchten of vanille want de normale vind hij niet te pruimen. volle en half is goed

@naat: project/huis ziet er mooi uit hoor, waar is het ?

@tesske: ik heb een loopstoel en hij vind het geweldig. het is toh leuk om hem ermee bezig te zien. het blijkt niet zo goed te zijn voor de heupje, mar mylan staat er meer in en zit er maar kort in

Zo wat kunnen jullie typen zeg

ik moet vandaag overwerken en heb morgen bereikbaarheidsdienst dus even afwachten of ik vrij heb. hoop het wel want wil naar de markt in Utrecht/lombok is echt zo leuk

12. miepie28

miepie28 Fanatiek lid

13 aug 2008
    2.687
    0
    36
    intercedent
    Hoi dames,

Hier ik ook ff weer...Heb een rot dag vandaag gehad.... :x Onze auto heeft problemen met de koppeling en de oliepeil stijgt iedere keer weer. Verschillende autogarages weten niet precies wat het is maar wel dat het behoorlijk wat geld gaat kosten. (auto nog geen half jaar geleden gekocht... :x :( ) Nu wil mijn man een andere auto kopen omdat hij gewoonweg niet weet of het straks is opgelost.
    Vandaag heeft hij met zijn vader gekeken en een ford focus gevonden en dan moeten we er 5000 euro bij leggen....
    Bah heb het helemaal gehad. Mijn man zn ouders hebben gezegd dat we dat wel van hun mogen lenen maar we hebben voor deze auto die we nu hebben ook nog 7000 euro bij hun openstaan. Dus moeten 13000 euro terugbetalen.... :(
    Normaal sparen we voor een auto maar doordat mijn man een andere baan heeft gekregen en zn lease auto in moest leveren moesten we wel.
    Komt vast allemaal wel weer goed en ze hebben wel gezegd dat we het niet snel moeten terugbetalen maar toch.

Heb in het verre verleden toen ik nog alleen was erge geld problemen gehad en vind het daardoor nogal moeilijk om zoveel geld te lenen.

Las een aantal vragen over mn ongeluk. Niks bijzonders gebeurd alleen reed een auto achteruit tegen mijn auto aan. Zag geen bijzonderheden aan de auto alleen dat de bumper licht gescheurd was. Achteraf bleek dat de moterkap ontzet was en de koplampen scheef stonden. Ook de bumper kon er zo af vallen. Heb nu een koekblik te leen hahaha en hopen dat ie snel weer klaar is.

Ja wij zijn ook flink aan het klussen voor een brusje....Mag eind mei testen dus als er wat bijzonders is horen jullie het gelijk!!!
    Omdat ik wel te zwaar ben mag ik niet met medicijnen beginnen maar moet eerst afvallen. Was vandaag ook heel goed met mn dieet begonnen alleen dat van die auto heeft er voor gezorgd dat ik net chocola heb gesnoept...... :oops:

Marleen: Heeft hij wel vaker last van spugen? Of helemaal niet? Malou heeft altijd gespuugd doordat ze reflux heeft. Nu nog maar een beetje maar dat komt ook van het medicijn zantac. Eet hij normaal wel goed? Malou heeft doordat ze last heeft van tandjes ook minder zin in eten. fles drinkt ze soms minder als de helft en weer een ander moment drinkt ze m leeg. Ook geldt dit voor het vaste voedsel. Ff een dikke knuff voor je!!!!

Las ook iets over op de buik slapen. Wij hebben de aerosleep en we vinden hem ideaal! Doordat malou heel veel last van krampjes had was ze zowieso een buikslaper. Begin veel moeite mee gehad om haar zo te laten slapen en vaak bij haar gekeken. Nu geen probleem meer mee. Vond het vooral moeilijk als er weer iemand zei goh je kind kan daar aan doodgaan hoor....maar ja wat moet je dan als je kind alleen op de buik slaapt en anders niet slaapt en alleen maar huilt?

Naat: mooi huis!

Schatje: jammer hoor! Zondag gewoon ff weer testen! Ik wil toch wel eens wat meer weten over het pco syndroom ik pb je nog ff morgen daarover! *knuff*

tesske: Half uurtje kan best hoor. Wij hebben hem zelf niet maar mn ouders wel. Ze vinden het wel supergeweldig! Maar moet wel eerlijk zijn dat wij hem daarom ook niet hebben gekocht omdat het niet zo goed is voor de heupjes, maar malou vind het wel heel leuk!

lique: hey meid wat vervelend allemaal zeg! Sterkte ermee!

binna: Echt super dat jullie een pleegkind willen nemen!!! Wij hebben daar ook wel eens over nagedacht en het spookt nog steeds door mn achterhoofd. En jeetje wat gaat silver snel zeg! Een ondernemende dame!

daisy: wij hebben de roeryoghurt van super de boer en doen er dan wat diksap door of nu zelfs appelmoes (speciaal voor kinderen, hadden we ergens in een pakket zitten)

rebbel: Succes woensdag!!!!!

Zo ff terug gereageerd...Ben wel heel wat vergeten sorry.... :oops:

13. Marleen2109

Nou schrijf ik net nog dat Thomas alleen wat hangerig is en gelijk word ik afgestraft. Ik wilde gaan douchen, maar om een of andere rede ging ik even bij Thomas kijken. Ik doe de kamer deur open en de lucht die me tegemoed kwam zit nu nog in m'n neus. Ik trok zijn dekbedje omhoog en echt heel zijn pyjamabroekje volgelopen en gewoon slapen! Ik heb m waker moeten maken en al slaperig onder de douche gezet en snel zijn bedje verschoond. Hij ligt alweer schoongewassen in een schoon bed en is alweer in dromenland!
    Gelijk maar even bij Jasper gekeken, gelukkig daar geen verrassingen, lag lekker in coma maar gloeide wel een beetje. Arme mannetjes!

Ik moet echt douchen want ik heb die 10 min toch echt staan zweten, maar heb echt helemaal geen zin...! Maar zo in bed gaan liggen is ook geen optie...

14. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    thanks jenny en miepie!

@miepie: hoe is het nu met jou meid?

15. MY Angel

MY Angel Niet meer actief

@Rebbel: wat ook het geval is, dat als het niet goed is, zowel de labuitslagen als de echo uitslagen, dan word je thuis gebeld, om eerder te komen dan je geplande poli afspraak!!

En over 4 weken, hopend op leuke nieuws ;) ;)

16. Marleen2109

@ Jenny: Workaholic!!!

@ Rebbel: Hoe is het met de zenuwen meis? Kook dat ei maar gaar ;)

@ Miepie: He bah meis, dat gaat over een hoop geld! Vroeger hadden wij het nooit breed thuis en toen Jeroen & ik net samenwoonden ook niet. Ik weet heel goed wat het is. Nu kunnen we lekker leven doordat de zaak van Jeroen lekker loopt, maar dat kan ook ineens omslaan. Auto's die wat mankeren daar kan ik over meepraten. Helaas heb je zo'n ding toch echt nodig! Ben jij ook zo'n emo eter?! Hier is de chocola niet aan te slepen als er iets tegenzit! Jasper heeft de eerste tijd toen hij nog last had van KISS veel gespuugd, maar daarna niet zoveel meer als dat het was. Maar al met al is het en makkelijke spuger. Het kan nu toch geen reflux meer zijn bij Jasper? Enne succes met het klussen ;) :)

17. miepie28

miepie28 Fanatiek lid

13 aug 2008
    2.687
    0
    36
    intercedent
    dubbel geplaatst foutje... :oops:

18. miepie28

miepie28 Fanatiek lid

13 aug 2008
    2.687
    0
    36
    intercedent
    marleen: Och die arme thomas....Hopen dat het niet bij jasper ook begint!

rebbel: Gaat voor de rest goed hoor. Heb dat van pco syndroom wel een plekje gegeven denk mede doordat ik wel stipt met 28 dgn ongesteld werd dus hoop dat het deze maand ook zo gaat of niet en dan zwanger te zijn!!! Hoop voor jou dat het ook raak is! Hihi wel apart om het zo te zeggen!

19. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Rebbel ik hoop dat het klussen op het juiste moment is gebeurd meis!

Marleen, arme thomas..en arme jij.

Ik duik mijn bed in, de late en vroege diensten achter elkaar breken me op en het niet door slapen ' s nachts ook.. vandaag was de HA steeds in gesprek en morgen zijn ze gesloten. Woensdag heb ik een vroege dienst dus dat word donderdag voordat ik kan bellen.
    Weltrusten en niet te veel kletsen he!
    Zal morgen eens kijken wat je voor een loopstoeltje betaald en misschien strijk ik nog wel even met mijn hand over mijn hart, kan het ook echt niet laten om Tess gruwelijk te verwennen. :D

20. miepie28

miepie28 Fanatiek lid

13 aug 2008
    2.687
    0
    36
    intercedent
    marleen durf het niet te zeggen maar ga anders gewoon ff voor de zekerheid naar de ha! Misschien is het wel niet mogelijk maar moet wel eerlijk zijn dat malou ook zeer slecht at toen ze geen zantac had. Ze dronk toen nog geen 150 cc op een dag en de rest van de voeding ook niet a nauwelijks.

ja hier ook zon emo eter....kan er wel gek bij worden. Vandaag zo goed begonnen had 6 broodjes met slankie smeerkaas gehad/ 3 sultanas en een beker melk. Ook al een liter water op....maar ja daarna ging ie mis.......

Deel Deze Pagina