vandaag een k*tdag Ik heb een huildag, nog niet gehad sinds de ks En Giulia heeft ook een huildag! Geen idee wat er met het arme kind is Bleh en ik heb slaap!
@rebecca: een flesje mag je tot 1 uur oud geven. Dus na het verschonen is nog op tijd hoor. Het is dan wel afgekoeld tot kamertemperatuur maar dat heeft hier nog nooit problemen gegeven. Hoop voor je dat het idd maar een paar dagen is en dat Amy snel fanatiek gaat drinken. @sjudith: knuffel voor jou. Is papa aan het werk of kan je ergens nog even lekker bijslapen? Hier weer een heerlijke nacht gehad. Lang leve de FV. Om 1 uur vannacht laatste voeding en om half 7 weer. Netjes voor een meisje van 1 week oud! Yinthe is na de fles meteen in slaap gevallen maar ja, Jarissa is natuurlijk wel wakker. Grappig zoals die meteen 's ochtends de oren van je hoofd kletst. Hier doen we het zo dat ik 's avonds op tijd op bed ga en Ron de laatste fles(sen) doet. Ik doen dan 's ochtends en ga in de loop van de dag ook nog even lekker op bed. Ik moet zeggen dat ik het nu met 2 veel relaxter vind dan toen Jarissa zo klein was. Toen was ik heel veel drukker met 1 baby.
goedemorgen, ben helemaal gebroken, geen oog dicht gedaan, amy is snot en snot verkouden, zo klein nog en dan al verkouden, ik snap er niks van voel me schuldig.heb ik iets verkeerd gedaan? heel haar gezichtje zat vannacht onder het snot. doe af en toe wat fyschologisch zoutoplossing in d'r neusje maar het is zo zielig.ze heeft vannacht ook lekker bij ons op de kamer gelegen, vond het toch wat fijner kon haar dan goed in de gaten houden. hoe kunnen die kleintjes nu al zo verkouden zijn?nog maar net 3 weekjes dat is trouwens ook een van de redenen dat ze zo slecht drinkt ze krijgt gewoon te weinig lucht tijden s de fles.heb gewoon zitten huilen vannacht heb ik haar niet warm genoeg aangekleed of niet met haar naar buiten gemogen , zijn vd vragen waar ik mee zit, mijn schoonmoeder gaf me nog een veeg uit de pan door te zeggen eigen schuld dat ze ziek is had je maar borstvoeding moeten geven had ze het niet gehad, leuk zo'n mens doet er nog net een schepje bovenop, sjudith hoe is het met je? voel je jezelf al wat beter? en met giulia huildagje weer over? vervelend is dat he je staat zo machteloos
Goedemorgen meiden, @MyAngel,jeetje wat was dat schrikken zeg,pfff.. Gelukkig gaat het weer goed heh! Enne over wegen,dat kan je hier 2x in de week bij het CB doen,bij jullie niet?Mooii manneke hebben jullie hoor! @Mik,enjoy the club Leuk om weer ns van je te horen! Hoe gaat het allemaal? @Rebecca,ach meis,daar kan je niks aan doen dat je kindje verkouden is,hier zijn ze ook alletwee verkouden,neusje dicht,zo sneu! Dat was geen leuke opmeking van je schoonmoeder zeg,gewoon doen wat jij denkt dat het beste is meid dan komt het allemaal wel goed,niet twijfelen aan jezelf hoor,je bent een goede moeder! Ik hoop dat Amy snel weer wat meer gaat drinken meis,succes! @Sjudith,ja die dagen zitten er genoeg tussen,mooi over je hen laten komen! Misschien merkt Giulia wel dat mama ook verdrietig is? Hoe gaat het nu? En met de spruw? Hier alles wel oke,gisteravond hebben ze alletwee van fles tot fles gehuild,wat moet je dan toch doen? Fenne spuugt al 2 dagen na iedere fles en best veel wat kan ik daar tegen doen?
dank je wel daisy voor je lieve woorden! tja dat huilen ,ik ken het, ik sta dan ook met mijn handen in het haar.je schrijft dat je meisjes ook verkouden zijn, misschien is dat ook een reden dat ze meer huilen en meer spugen, amy heeft het ook, ze spuugt ook na de voeding er veel weer uit. toen ik gister het cb belde zei de verpleegkundige dat ik haar tijdens het drinken wat rechtop moet houden i.p.v. liggen, zodat de voeding dan beter in het maagje komt en blijft, (misschien doe je dat al hoor.) ik hoop dat het vandaag beter gaat met je meisjes!
@ rebecca van uit hier een knufel voor jou. want dat is echt naar dat je schoon moeder dat zegt. en over een fles je nog een keer verwarme. met die hypoalergene voeding mag dat niet. maar wat wij op het werk doen.is eerst het water verwarme en dan de voeding er bij en dan mag je hem wel nog een keer verwarmen want dan is het nog niet verwarmt geweest. maar ze mogen het ook kout drinken
@rebecca: lekker, zo'n schoonloeder! Troost je, Yinthe is ook al snotverkouden geweest. Die was gen 3 weken maar 3 dagen toen de geel/groene klodders uit haar neus kwamen. En toen kreeg ze nog volledig BV. Het is gewoon pech hebben als je kleintje verkouden wordt. Je kunt er zelf echt niets aan doen! Misschien een schrale troost dat Amy nu al bezig is met het opbouwen van weerstand! @Daisy: moeilijk hoor, als je kleintjes huilen. Vooral als ze beiden tegelijk huilen. Klinkt cliché maar 's avonds huilen hoort er bij. Het voelt als mama heel rot maar soms hebben die kleintjes dat echt nodig. Ze krijgen zoveel te verwerken en doen zoveel indrukken op. Wij praten dat van ons af (of schrijven hier op het forum!). Dat kunnen zij nog niet. Huilen is het enige wat ze kunnen. En dan komen daar soms de darmkrampjes nog bij. Enige wat je vaak kunt doen is ze lekker warm houden en als het lukt dicht tegen je aan. Maar het blijft moeilijk!
Sorry, even een kort berichtje.... Ik heb mezelf opgegeven voor kidswalk in Rotterdam. Lijkt het jullie ook niet leuk om daar aan mee te doen?
Hey allemaal, Net Kind en Gezin op bezoek gehad voor de gehoortest. Onze man is met glans geslaagd. Hij weegt al 4,060 kg. Dus op drie weken is hij al 300 gram bijgekomen. Verder hebben we van Kind en Gezin wat tips meegekregen: - De slijmbeurs van het kind begint na een paar weken van de geboorte pas te werken, Rebecca, mogelijks heeft uw kindje hier last van. Ze raadde me aan dat als het gebeurd één of twee druppeltjes fysiologisch water voor de voeding in het neusje te druppen. - Kindje mag enkel in de maxi-cosi voor verplaatsingen in de auto, verder moet hij in de relax of in de reiswieg. - Op ongeveer 3 weken krijgen baby's een huiluurtje, je kan je baby wel troosten maar je doet echt niets verkeerd dan. Daisy misschien is het dit waar je meiden last van hebben. - Regelmatig gaan wandelen met de baby is goed voor de baby, als het meer dan 20 graden is dient het geen mutsje op te zetten. Ik hoop dat jullie er iets aan hebben. Verder vraagt onze man regelmatig eten, ik kolf af en heb voldoende melk, maar ik ga binnenkort toch beginnen over te schakelen of flesvoeding gekombineerd met moedermelk. Gisteren had ons manneke dus een huiluurtje. Hij had net gedronken en hij bleef maar wenen. Ik had het gevoel dat hij niet genoeg gedronken had omdat hij altijd naar zijn flesje hapte. Wanneer ik dan de fles in zijn mond stak spuwde hij ze terug uit. Ook slapen wilde niet echt lukken. Ik zie al uit naar de eerste nacht dat Stan gaat doorslapen, nu slaap ik max 3 uur aan een stuk en dat begint toch te wegen. Ook de regelmaat mag er in beginnen komen. Nu is het moeilijker om iets te plannen.
Goedemorgen allemaal, Eindelijk even de tijd om een beetje bij te lezen. Wat is dat wennen met zo`n klein manneke die bepaalt wat je wel en niet doet op een dag. Onze Luuk is nu bijna 3 weken oud en doet het hartstikke goed. We moeten er alleen nog voor zien te zorgen dat de nachten wat minder gezellig worden Ik geef borstvoeding en moet jullie bekennen dat ik dat behoorlijk heftig vind. In de nacht komt hij nu nog 2 tot soms 3 x dus was blij dat vanacht mijn manneke ff afgekolfde melk kon geven zodat ik even bij kon tanken en wel bijna 6 uur heb geslapen heerlijk! Vandaag staat een dagje op verjaardag bij schoonmoeders op de planning. Vind het nog erg lastig om dit een beetje te "plannen" met de borstvoeding en kolven, hoe doen jullie dit? Heb het voornemen om eind van de middag maar te kolven en een paar flesjes met afgekolfde melk mee te nemen voor daar zodat ik kan zien dat hij genoeg binnen krijgt. Nog een vraagje: hij drinkt zo`n 10 a 15 minuten aan een borst en valt dan lekker in slaap. Ik krijg hem dat niet meer zo wakker dat hij ook nog aan de andere borst wil drinken, zelfs niet met ontkleden, koud washandje. Ik maak me dan zorgen of hij wel genoeg binnen krijgt maar hij valt vervolgens wel in slaap voor een uurtje of 2. Wat denken jullie? Fijne dag allemaal en tot snel, Groetjes
Hallo meiden. Laureen heeft sinds twee dagen besloten om onze avonden iets onrustiger te maken. Ze is dan veel eerder wakker dan de bedoeling is en begint dan enorm te mopperen. Zodra je haar op je arm neemt is mevrouw helemaal tevreden. Laureen spuugt vooral als er nog een boertje in de weg zit. Soms laat ze boertjes alsof ze een grote kerel is, niet normaal meer. @ Ducati: Eerlijk gezegd denk ik dat een baby met honger niet zo snel in slaap valt. Het word hier in dit toppic nu toch iets drukker hè. Wel leuk om zo ervaringen en tips uit te wisselen. Fijne dag allemaal.
aykietje: Wat fijn om weer wat tips te krijgen. Dat mutsje mag dus afblijven boven de 20 graden. Ik blijf dat maar moeilijk vinden hoor, heeft hij het niet te warm, heeft hij het niet te koud, hihihi. Wat fijn dat Stan goed door de gehoortest is gekomen en dat hij zo goed aankomt. Ook hier slaap ik niet langer dan max. 3u achter elkaar. Moet 's middags echt even een uurtje bijslapen om bij te komen. Hopelijk gaat het over 2 weken iets beter, als de andere twee weer naar school gaan. Ducati: Ik kolf nog niet af, maar wil er volgende week wel graag mee beginnen, ben nu nog wat bang voor de tepel/speen verwarring. Gisteren zijn we voor het eerst op visite geweest bij mijn schoonzusje. Daar kan ik op mijn gemak voeden, maar vandaag hebben we ook een verjaardag en ik blijf maar met de kleine thuis. Daar alleen op een kamer zitten om te voeden vind ik ook niks. Ze zeiden tegen mij, dat ze in 10 a 15 minuten je borst helemaal leeg kunnen drinken. Als hij daarna toch 2u slaap, dan denk ik dat hij wel genoeg binnen krijgt. Wij hebben de gehoortest op vrijdag.....
hey meisjes hier een blije mama. ben zoooooooooooooooooo trots op ons moppie! ik kan zelfs die nachten enzo aan! ik geef ook borstvoeding. maar heb gevraagd aan meerdere mensen wat de beste tijd is om te beginnen met de fles ivm speen tepelverwarring en iedereen was het erover eens dat dit pas met 4 weken mocht dus morgen krijgt ze voor het eerst een flesje. ik laat namelijk een voeding vallen voor flesvoeding want ik wil niet kolven ivm tepelkloven en spruw. dus dan blijf ik de andere voedingen aan de borst geven behalve eentje. uiteindelijk wil ik half om half doen. ons kleintje komt 's nachts ook ngo elke drie uur. maar ik voed dan gewoon in bed en als ik dan klaar ben verschoon ik haar. of als ik erg fit wakker word verschoon ik haar eerst. wat ik doe zodat ze genoeg drinkt, is eerst een borst aanbieden. Daar drinkt ze dan 10 tot 20 minuten aan , dan verschoon ik haar en na het verschonen bied ik de andere borst aan. dit werkt erg goed tenzij ze de hik krijgt tijdens het verschonen. (hhihihihihi net gebeurt ) dan komt de helft er weer uit. onze kleine is erg zoet. huilt ook wel hoor erg veel krampjes. maar voor de rest is ze een scheetje. alleen 's avonds na de voeding van negen uur wil ze niet slapen. behalve op onze buik. na de voeding van 12 uur lukt het ons wel om haar in haar bedje te krijgen. ik vind de borstvoeding wel erg heftig. vooral omdat wij erg uithuizig zijn . gaan vaak weg en gezellige dingen doen maar dit is toch lastig als je borstvoeding geeft. vooral omdat ik niet in het openbaar voeding wil geven. doe het wel als ik op visite ga bij mensen dan voed i gewoon even in een slaapkamer ofzo. vandaar ook dat ik 50% bv en 50% fv wil gaan geven zodat we wat meer vrijheid krijgen. zo heb wel weer genoeg geluld hahahahahahahah kus en knuffel voor iedereen
@ Rebecca, sneu he zo'n ukkie die ligt te happen naar adem En ik denk dat je er echt niks aan kunt doen! En je doet het nu toch goed, door haar goed te verzorgen @ Daisy, jouw meiden ook nog niet op en top? Is de spruw al weg? Hier de spruw nog niet helemaal weg helaas! Ik vind het best nog pittig zo'n klein mensje verzorgen! Mijn vriend is nog wel vrij en ik hou mijn hart ook vast voor als hij maandag weer gaat werken! Dan sta ik er toch echt alleen voor de hele dag! En ik denk dat ik me niet zo goed voel omdat ik totaal geen eetlust heb sinds die ks. Hebben er meer hier last van?
Judith, Die mindere eetlust herken ik perfect, ik heb in niets zin om te eten en heb ook geen honger, ik weet niet of het samengaat met de keizersnede maar ik heb het dus ook. Ik zit al twee kilo onder mijn startgewicht. Dat is dus het positieve. Het negatieve is dat ik totaal geen zin heb om eten te maken, wat moet een mens maken als je zelf in niets zin hebt. Mik, toen Stan in begin aan de borst begon te drinken dronk hij zo hevig dat ik ook last kreeg van tepelkloven. Gedurende 40 minuten moest ik op mijn tanden bijten van de pijn doordat hij zijn tandvlees gebruikte om te zuigen. Ik ben dan ook beginnen kolven door omstandigheden (ziek) en ik ben blij dat ik er mee begonnen ben. In het begin was het pijnlijk met de kolf van de kliniek, maar na 5 minuten gaat de pijn weg. Nu thuis heb ik de borstkolf van Avent en ik moet zeggen dat ik bijna geen pijn meer voel. Ik kolf 2 keer 15 minuten en heb dan meer dan 200 CC melk, soms gaat het zelfs tot de 300 CC. Hiermee kan Stan 2 tot 3 voedingen mee hebben. Ik heb al meer dan een liter in de diepvries zitten Stan slaapt 's nachts tussen de drie en de vier uur. Overdag vraagt hij soms na anderhalf uur al terug eten. We proberen er minstens drie uur tussen te houden. Hij drinkt dan gemiddeld rond de 70 à 80 CC.
Even tikken met 1 hand. Kleine Nash ligt op mijn andere arm in slaap te vallen. Wat jullie ook al zeggen, ga hem nu niet laten huilen. Hij hoeft niet altijd de borst als troost, maar om hem nu al 15 tot 30 min te laten huilen, vind ik wel erg vroeg en erg tegen mijn gevoel ingaan. sjudith: Kidswalk lijk me echt onwijs leuk. Het is buiten sporten, achter de kinderwagen. Moet je maar eens op www.kidwalk.nl kijken. Heb mezelf al op gegeven, maar ze wacht op nieuwe verse mama's, hihihi Wat onwijs vervelend om geen eetlust te hebben. Ik heb nu overdreven veel eetlust..... Vervelend hoor, spruw... Mik: wat onwijs fijn, dat alles zo goed gaat. Ook ik ben blij als ik kan gaan kolven. Ook wij zijn vaak op pad en zelfs bij een derde wil nog niet overal voeden. Wil wel volledig bv blijven geven. Hopelijk lukt het me deze keer weer een aantal maanden.
Juudje, zorg je dat je niet in dipje komt, ga je toch wel leuks doen met Giulia? Lekker wandelen en bij vrienden op bezoek en lekker winkelen... Ik vind allemaal leuk om te lezen wat jullie ervaringen zijn.
Hey! Ik ben "blij" te lezen dat er meer baby's zijn die het steeds op een huilen zetten. Sinds gistermiddag eist Olivier steeds mijn aandacht op door erg te huilen en dat zijn we hier niet gewend! Mijn hemel wat een volume! Vannacht was ook geen succes, Olivier en ik zijn van kwart over 2 tot half 7 wakker geweest. Hij heeft in die tijd 2 x een fles gehad en verder alleen maar huilen, even in slaap vallen, weer huilen, etc. Normaal krijgt hij 's nachts 1 fles en slaapt dan een paar uurtjes. We hebben uiteindelijk geslapen van half 7 tot kwart over 9 vanmorgen, hopelijk gaat dat komende nacht beter. Hij gaat komende nacht ook voor het eerst in een slaapzakje slapen, meneer lag vannacht over dwars in bed met z'n beentjes door de spijltjes! Hoe werkt dat eigenlijk met zo'n slaapzakje? Alleen een rompertje aan en een slaapzakje? En geen lakentje en dekentje over toch? Liefs!