Heb een beetje bijgelezen maar niet alles is blijven hangen..sorry sorry! @ My angel, ik werk idd in de verpleging maar niet in het zh of vh maar in de thuiszorg. @ Rebbel, sterkte met alle onderzoeken meis! @ Schatje, je valt ons niet lastig hoor..je ' moet ' dit topic gewoon lekker als uitlaatklep blijven gebruiken. Hoewel ik het zelf niet heb meegemaakt kan ik me voorstellen dat je het moeilijk hebt en ik hoop heel erg dat de test zondag positief is meis. @ Kimm, goed dat je aangifte doet! @ Chantal, wij zijn vandaag ook naar de ikea geweest en de prenatal ( de mac heb ik overgeslagen ) Heb super scheetige ballerinaatjes voor Tess gekocht (eindelijk maat 16 =D> ) Vervelend dat jij ook zo benauwd bent..dan moet het wel in de lucht hangen. Ben jij trouwens lid van de patientenvereniging en ga je ook naar de jubileumdag in het dolfinarium? @ de rest...sorry als ik niet op je heb gereageerd maar niet alles is blijven hangen.
nog even snel... thanks meiden, ik ga douchen en dan mn bedje opzoeken! @schatje: knuffel meid! liefs rebbel
@ teskke; oh wat leuk... Ik heb een jongentje maar ik blijf vaak ook even bij de meisjes hangen, zoooo schattig... En nee, ben niet lid van de patiëntenvereniging.... Ik weet niet, ben altijd wat laks over mn astma geweest. Neem ook sporadisch mn medicijnen, eigenlijk als ik al echt een aanval heb, denk ik, oh laat ik is wat nemen. Nu neem ik het inmiddels alweer 2 weken in omdat ik er zo'n last van heb, elke dag. De HA heeft vroeger tegen mijn ouders gezegd als ik ooit ging roken, zou ik op mijn 30ste al arbeidsongeschikt raken, maar goed dat ik nooit ben gaan roken dan... Dus ben er niet echt mee bezig, heb ermee leren leven en sta er niet echt bij stil. Ik weet dat ik beperkingen heb en wat die zijn en daar kan ik prima mee leven. Wat doet zo'n patiëntenvereniging dan?
De benauwdheid vind ik nog niets eens zo erg, dat ben ik wel gewend, maar die pijn op de borst vind ik zo vervelend, alsof er een betonblok op ligt... Ben nog steeds aan het MP-en... Wat een werk! Hoop dat ik nog wat verkoop!!!
Oh ja er vroeg iemand of we er al eens over na hadden gedacht om de honden weg te doen. Het spookt natuurlijk wel eens door ons hoofd maar voordat we ze weg zouden doen wil ik so wie so dat er eerst een allergietest word gedaan om te kijken of ze wel allergisch is voor de honden. Zo niet dan doen wij de honden niet weg.
Ja dat was ik idd... Ja snap ik, een hond weg doen doe je ook niet zomaar natuurlijk... Volgens mij ligt iedereen plat.... Op 1 oor bedoel ik
De patientenvereniging informeert over nieuwe onderzoeken en/of medicijnen. Ze doen vast nog veel meer dingen maar daar maak ik verder niet echt gebruik van. Ben voornamelijk lid geworden om de info over onderzoeken en medicijnen en omdat de bijdrage van 24 euro per jaar ( die ook nog vergoed word door mijn zorgverzekering) word besteed voor onderzoek. Momenteel zijn ze druk bezig met de ontwikkeling een vaccin. En via het astmafonds kun je als lid vakantiebungalows huren die astma proof zijn, ook erg fijn! Als pubertje sprong ik ook niet zo netjes met mijn astma om maar na jaarlijkse longonstekingen en veel prednison kuren ben ik daar wel in veranderd. Ik merk het ook meteen als ik 1 dag over geslagen heb, vooral als ik de cortico' s niet neem ( normaal 2x daags 4 pufjes) ben ik de volgende dag erg benauwd en rochelig. De landurige luchtwegverwijderaar gebruik ik dagelijks 2 x 2 pufjes en de kortdurige luchtwegverwijderaar alleen als ik een aanval heb. Sta jij onder behandeling van de longarts? En moet jij ook iedere 3 maand op controle komen, word er soms wel een beetje flauw van dat het zo vaak moet
Haha is maar goed dat je er op 1 oor bij typt, kreeg al rare ideeen zo. Er zijn er al zoveel aan het klussen voor een brusje
Wat ben je trouwens allemaal op marktplaats aan het zetten? Ooh ja heb vandaag voor Tess ook zo' n tik piano ding van de kruidvat gekocht, die had jij ook gekocht toch of was dat iemand anders?
hee girls ik ga slapen, wilde net weer reageren, maar ik ben zoooo moe ligt niet aan jullie in ieder geval doei trust
@ tesske; nou ik heb het denk ik echt nog niet zo erg als jij.... Nee. Ik heb ook de pufjes voor 2x per dag en dan nog een puf voor aanvallen. Maar meer niet, heb ook geen ge-etter met longonstekingen of dergelijke, kan me voorstellen dat je dan wat beter met je medicijn gebruik omgaat. Mijn ouder arts was er wel alert op, maar sinds ik verhuisd ben uit enschede, heb ik een nw arts en die is uh... Ja, niet erg super tot nog toe. Ben bijv. door de longarts doorverwezen voor fysiotherapie op haptonomische basis, diezelfde week moest ik toevallig bij HA zijn, heb ik erover verteld, geeft ie me een doorverwijsbrief voor een mensendieck therapeut in mijn woonplaats, terwijl de longarts zei dat ik dan naar hengelo of enschede moest. Ik had ook een kaartje van hem gekregen dus heb die eerst gebeld en ook gevraagd of haptonomie en mensendieck hetzelfde zijn of hetzelfde doel hebben en dat is dus totaal niet het geval.... Daarnaast zei de LA ook dat ik elk jaar een longfunctie test moest krijgen, maar dat doet deze HA dus niet. En verder hoor ik volgende week van de neuroloog hoe en wat met mn longen, of we er nog iets mee moeten doen, want de LA wilde dit aan de neuroloog over laten omdat dit onderdeel is van het gehele onderzoek. Dus even afwachten of ze verder daar nog iets mee willen. En nee, was iemand anders met die piano En ik ben allemaal kleertjes van Tygo op MP aan het zetten en een flessenwarmer, stoelverkleiner, schoentjes, jasjes.... Bewaar alleen het spul wat echt emotionele waarde voor me heeft.
Puck, meis, ik hoop dat je je snel beter gaat voelen, dikke knuffel! Wel goed dat je weet dat je het anders wil en dat je man je zo goed kent dat hij het al aan je zag. Dat zijn twee heel belangrijke dingen! Ik heb zelf ook last van perfectionisme en stress van wat ik allemaal goed wil doen (m.n. ook de combi werk/gezin), terwijl ik nu de lat echt wat lager moet gaan leggen. Ben al twee maanden ziek, dus mn lichaam geeft genoeg aan Setteke, is Silke echt nooit langer dan twee uur wakker? Tjee, dan heb je lekker vaak je handen vrij Wat ik net al schreef: Ise heeft gister haar persoonlijk record gezet op wakker van 11.00 tot 19.00 uur! Maar dat was ook voor haar een topprestatie hoor, meestal doet ze in die tijd een slaapje van tussen de 30 minuten en 2 uur. Knap hoor, dat Silke echt al woordjes (puh voor poes) gaat zeggen! Ise zegt nog geen eens dadadadada Chantal, ik moet eens kijken tot wanneer Ise in deze wipstoel mag! Goed dat je me daar aan herinnert! En dat ronddraaien op de grond is ook al zo schattig hè?! (Ik kreeg uit je eerdere berichtje een beetje de indruk dat ie tussen zn slaapjes door wel vaak in de loopstoel zat, maar dat is dus niet zo! #-o ) Hier trouwens ook wel eens een uur ofzo tevergeefs proberen te troosten en toen pas op het idee gekomen dat ze honger had Oh wat voel je je dan een slechte moeder! Maar ja, het overkomt iedereen vast wel eens. Denice, ik zou ook geen suf brood eten, als ik ook snijkoek, cake, koekjes of afbakbroodjes kon krijgen! Ise krijgt alleen van dat verantwoorde babyspul: brood, soepstengel en héél af en toe een liga (omdat ik vergeten was dat we die hadden. Mn eigen koek/snoep/chips/cholcola vergeet ik helaas nooit ) Setteke, te laat voor het avondeten, maar Ise smult van rode bietjes! We hebben er al een hele serie zelfgemaakte bietjes/aardappel/appel/kip-hapjes doorheen gewerkt. Jummie! Kimm, hartstikke dapper dat je aangifte hebt gedaan! Ik hoop dat het meeviel en dat het je inderdaad wat bevrijding geeft. Daisy, ja misschien moeten wij Ises avondeten ook wel vervroegen. Maar op werkdagen gaat ons dat gewoon echt niet lukken Linkje? Rebbel, *duim duim duim duim duim!!!* Schatje, ik ben zelf nog niet toe aan een zwangerschap, maar leef mee met de meiden die het aan het proberen zijn. Vertel vooral je verhaal hier, daar is het forum voor! Kunnen wij (ik ben vast niet de enige) plaatsvervangend toch een beetje meegenieten als je straks posi test! Alieke, gefeliciteerd! Dat is echt snel gegaan zo! En wanneer is de verhuizing gepland? Chantal/Tesske/Juud, met een beetje creativiteit kun je ook best klussen terwijl je op één oor ligt Is zp bij jullie ook zo traag?
Juud; chantico; hahahahaha!!!! En zp is bij mij ook zo traaaagggg..... Ik heb al 23 advertenties geplaatst en ik bennuh zooo moeh... #-o
Hele reactie getypt, is hij ineens weg , dus hier wat ik nog weet @Marleen; Leuke foto's! @Binna; Hoe zit de bank? @Chantal. Dat heb ik ook, dat ik denk dat mijn heupen breder zijn geworden. Ik had ook maat 36 en heb nu maat 40 En ik ben echt 1.67m Wat weeg jij? Ik weeg rond de 62kilo, maar het schommelt nogal. Fijn dat je zijn schoen terug hebt gevonden @Delilah; Matthijs ligt graag op zijn zij en 9 vd 10x draait hij dan door naar zijn rug. Op het begin draaide wij hem ook vaak om, maar er is geen beginnen meer aan. Nu draaien we hem alleen als hij op zijn handjes en knietjes ligt te slapen (met zijn kont in de lucht en zijn gezicht in het matras) Wij hebben juist gehoord dat ze op deze leeftijd goed begrijpen als ze geen zuurstof meer krijgen. Ze tillen hun hoofd op, draaien het om of beginnen te huilen @Daisy; Wij geven Matthijs magere yoghurt met 'n klein beetje roosvicee/diksap of vers fruit erdoor gepureerd. Fijn dat het zo goed gaat met jullie meiden. Hoe gaat het met je rug @Naat; Het CB heeft mij juist geadviseerd magere yoghurt te nemen Leuke woning @Clautje; Hoe is de nacht verlopen? Gaat het al beter met Vera? @Tesske; Zoals je al hebt kunnen lezen was Slagharen erg leuk. Het weer was goed, alleen waaide het best flink. Wij hebben geen loopstoeltje om de reden dat gezegd wordt dat het slecht is voor de heupjes. Maar ik geloof wel dat als je hem maar af en toe gebruikt, dat het niet zo veel kwaad kan. Het is erg persoonlijk, denk ik @Schatje; Hopelijk was het te vroeg om te testen @Marleen; Ik kan me jouw gevoel over het huilen heel goed voorstellen. Ik heb dat ook als Matthijs huilt. Onbewust denk ik dan ook terug aan de moeilijk beginperiode van Matthijs toen hij alleen maar huilde. Gelukkig huilt Matthijs nauwelijks, maar als dat gebeurd gaat het idd door merg en been. Dikke knuffel! Hoe gaat het nu met Jasper? En met Thomas? @Miepie; Balen vd auto! Snap dat je zo'n bedrag niet "zomaar" wilt lenen. Als hier de auto kapot zou gaan weet ik ook niet wat we moeten doen. Succes met de keuze en héél veel succes met klussen...... @Rebbel; Succes en een dikke knuffel! Moet nog 11pag lezen, maar ga Dirk zijn brood maar smeren (hij heeft weer nachtdienst ) Slaap lekker!