Goedemorgen, @Setteke,wat een grappige test,alleen bij mij klopt ie toch echt niet hoor... Die raamsluitingen hebebn wij ook allemaal boven,dus wij hoeven verders niks meer te doen aan de ramen? Ach arme Silke,wilde ze niet slapen... @Petra,jee wat lastig idd,ik zou als ik jou ws ook naar de fysio gaan,helpt echt hoor!!(van verhalen gehoord,zelf nog nooit meegemaakt). Ook voor na je bevalling heel belangrijk om te weten hoe die oefeningen gaan anders blijf je er straks last van houden. @Happy,ik zou er verder ook niks aan doen,als ze er geen last van heeft? @Alieke,gefeliciteerd joh,is echt snel gegaan allemaal!!Spannend weer! @Linka,wat lief van jeslyn dat mama mocht uitslapen.. @Duster,mooie foto's zeg!Wat slaapt Matthijs weinig zeg. @Chanti,ik heb dat eigenlijk niet gevoeld,klinkt raar maar ik vind dat best een beetje eng..wel zie het bewegen op hun hoofdjes.. En over tanden,geen idee,ik denk dat wij een gebitje moeten gaan bestellen vor de dames hier,nog steeds niks te bekennen,hihi.. Hoezo horen je klachten bij moederschap?? @Rebbel,nou dat klinkt positief zeg! We duimen voor het beste van jullie Milan!! Sterkte en een dikke knuff voor Milan.. ----------------------------- Vannacht weer ns heel slecht geslapen,Fenne is denk ik wel zo'n 8x wakker geweest en huilen,troosten,huilen,troosten...Ben helemaal op,Lars ook die zit nu op zn werk en ik denk dat ik straks ook met de meiden naar mn bed ga. Vandaag sowieso pyamadag hier Na de boterham even lekker badderen en dan naar bedje toe....
Ha meiden, Ik merk bij mij heel erg dat de activiteiten van mij hier op het forum aan het afnemen zijn. Ik lees nog wel mee, maar wordt hier ook minder trouw in. Ik hoop dat ik wel gewoon mag blijven meelezen en af en toe mag reageren. eerlijk gezegd ben ik de opmerking over het niet reageren op elkaar een beetje zat en vooral die rond het koninginnedagdrama. Sorry, maar toen was ik gewoon niet bezig met het kunnen gaan staan en kruipen van andere kindjes. Die opmerking schoot me toen echt in het verkeerde keelgat en heb daarom toen besloten er niet op te reageren. Ik bleef met deze opmerking bezig, dus vandaar dat ik er toch nog maar even op reageer. Hoe het hier gaat? Met Hanne gaat het echt super!! Ik herken het van de oogjes op spleetvorm doen en de hele kaak blootleggen en dan leggen en sniffen. Haar geluiden gaan steeds harder. Het scheetjes maken met de tong bijvoorbeeld... En ze is nu wat verkouden en dan vindt ze het prachtig om snottebellen te maken. Ik uiteraard wat minder... Hanne eet niet echt super. net heeft ze ook maar een hap of 3 van haar mango op. ze is dan volgens mij veel te druk met ontdekken en spelen. Verder gaat het slapen prima en ze is -nog steeds- een zeer enthousiast, lief, rustig en tevreden meisje! Nu nog even reageren op de laatste ontwikkelingen hier. Vergeef me dat ik niet overal op reageer, simpelweg omdat ik het niet meer weet, omdat niet ik helemaal bij ben en omdat ik eigenlijk gauw moet gaan strijken. Rebbel, leuk wat van je te horen. Ik herken de reacties van de artsen! Dit zeggen ze bij ons ook!! Wel heerlijk om te horen he. Veel sterkte nog in deze toch wel spannende dagen! hopelijk hoor je morgen meer!! Chantico, over de fontanel: ze verwachten dat het met een jaar dicht is. ik was er pas voor in het ziekenhuis omdat Hanne d'r fontanel helemaal bol stond. en toen zeiden ze dat. maar dit is ook weer wisselend per kind. Bij Hanne voel ik hem nog heel goed. En het enige tandje wat Hanne heeft zit ook een beetje scheef, maar ik zie er nog niet zo heel veel van, dus kan er weinig over zeggen. Alieke, gefeliciteerd met de koop en verkoop van het huis!! Dit is wel ongelooflijk snel gegaan zeg!! super!!! En nu lekker verhuizen... Duster en Setteke, leuke foto's zeg!! Ik dacht dat pretparken nog niets is voor onze kleintjes, maar als ik het zo bekijk... lijkt het me ook wel erg leuk! Een vraagje over zitten: Zitten al jullie kindjes al los? En komen ze dan zelf tot zitstand? Bij mij op het cb hebben ze me op het hart gedrukt om niet al te veel te gaan trainen met zitten omdat ze het zelf moeten ontdekken (vanuit kruipstand gaan zitten) Dit leek mij een prima idee, dus heb het ook weinig gedaan. Af en toe natuurlijk wel even proberen. Maar ze is dan nog heel wiebelig en valt zo weer om. ze lijkt het ook niet echt interessant te vinden. Maar moet ik toch meer gaan oefenen?? En nog een vraagje over flesvoeding: Wie gebruiken er ook gewoon huismerken? Ik heb nu een pak van AH Hypoallergeen 2 hier staan. Deze voeding lijkt een stuk dunner te zijn als Nutrilon. Ook lijken Hanne d'r luiers nu dunner te zijn. (geen diarree, maar gewoon smeuiger ) Zou dit door de voeding van de AH kunnen komen? Misschien komen er zo nog wat foto's op Hyves. Dus voor degene die interesse hebben! Ik vond het leuk om hier weer even iets te babbelen. Wie weet tot gauw!!! Groetjes, Arri.
Arri, jammer dat je zo denkt, want ik had wel erop gereageerd dat ik heel erg rot vond voor je en dat je plek kon geven na koninginnendagdrama. Hypoallergievoeding geef ik niet meer, ze krijgt standaart voeding van Nutrilion, tot nu gaat het uitstekend en geen dunne poep meer. En ze krijgt 2 keer per dag een fles, 180cc water en 6schepjes en nutriton en savonds 210cc water en 7 schepjes en rijstebloem.
Dank voor de geruststelling over de tandjes! Toch fijn, zulke ervaren mamas op het forum! Ik ga toch even over die fontanel vragen volgende keer op het cb. De vorige keer heeft ze geloof ik niet eens gevoeld/gekeken. Hoera voor Silke! Knap hoor,op handjes en knietjes. Kruipen zal nu wel niet lang meer duren, toch?! (Ik heb geloof ik gemist over welke test iedereen het heeft Kun je m nog een keer plaatsen, want ik ben nu erg nieuwsgierig geworden ) Rebbel, wat een goede berichten van je, nu al. Milan is gewoon een gezond jochie, en binnenkort krijgen jullie daar eindelijk bevestiging van! (Ik blijf duimen hoor!) Oh, wat een vermoeiende nacht heb jij gehad! Sterkte vandaag! En hopelijk vannacht weer een goede nacht ! De klachten horen volgens mijn (nieuwe, jonge, vrouwelijke, waarschijnlijk-nog-geen-kinderen) huisarts bij het moederschap, omdat je lagere weerstand hebt doordat je korter en meer onderbroken of wakend slaapt, en omdat je kindje, als het naar de opvang gaat, telkens met nieuwe ziektekiemen thuis komt. t Zijn schatjes, hè, die kleine bacillenmonstertjes! En de ha zei ook dat het wennen aan een heel nieuw leven met alle verantwoordelijkheid, regeldingen, minder tijd voor jezelf, allerlei nieuwe vragen en problemen, etc. ook veel energie kost en ten koste van je gezondheid kan gaan. Tja, ik wist het natuurlijk ook van te voren dat de ha het af zou doen met nog even aanzien en het hoort er nu eenmaal bij, maar toch blij dat ik even geweest ben. Heb wel een doorverwijzing voor een schildklieronderzoek gekregen en de tip om Otrivin te gaan gebruiken. Nu loop ik helemaal leeg (mn holtes zaten blijkbaar behoorlijk vol ) en ruik ik de luieremmer weer . (Had tijdens mn verkoudheid wel het ideale excuus om geen poepluiers te hoeven verschonen: ik had niet door dat ze er één had! Haha, heb er daarom eigenlijk juist meer verschoond, omdat ik de geur toch niet rook 8) ) Arri, gewoon blijven lezen&schrijven zo veel of weinig als je zin hebt hoor. Wat mij betreft altijd welkom, ook als je alleen maar even komt vertellen hoe het met jullie gaat! Is het nu weer goed met Hannes fontanel? Ise zit wel zelf, maar kan nog niet in zit komen. Ik heb ook wel eens gehoord dat ze beter eerst kunnen gaan kruipen en dan pas zitten. Ise is vrij sterk in haar romp en minder in haar armen (en benen?), dus als we op het kruipen moeten wachten, zit ze misschien pas over een half jaar ofzo. Terwijl ze nu al wel goed kan blijven zitten dus (omdat we het haar hebben laten doen natuurlijk), maar nog niet zelf in die houding komen. Ik zie haar het nog eerder doen vanuit ruglig dmv de buikspieren dan vanuit kruiphouding. Misschien is het beter om het zitten zo niet te oefenen en hadden wij dat niet moeten aanbieden. Ise vindt het wel geweldig om te zitten, zo kan je op een heel andere manier met je speelgoed spelen dan liggend. Niet dat dat per se een goed argument is, dat besef ik. Tja, wat is wijsheid Ik hoor vaker van kindjes die eerder zitten dan kruipen dan omgekeerd. Hoe dan ook: je móét niks wat oefenen betreft! Uiteindelijk ontdekken ze het allemaal zelf, en dat is natuurlijk prima!
Hallo allemaal! Ik ben hier al eerder geweest met mijn zwangerschap en met mijn eerste maar heb het heel druk gehad en door allerlei redenen had ik opeens geen internet meer en dat is eingelijk gemaakt doordat we van een provider t niet opgelost kregen dus naar een andere overgestapt! Ik ben moeder van 2 jongens! Lucas die is 3 mei 2 geworden en van Jesse hij is 16 augustus geboren! T zijn allebei hele vrolijke jongens! Wil nog even geen derde want heb heel erg veel last van bekkeninstabiliteit maar over een paar jaar misschien nog voor een derde proberen! Ik probeer iedere dag ff mee te kletsen en jullie allemaal te leren kennen als jullie dat goed vinden! Oh ja ik ben Almira 22 jaar en woon in een klein dorpje in zeeland. Ben getrouwd met Jan en mijn hobby zijn mijn katjes! Heb net weer een nestje gehad! Groetjes Almira
Hahahaha Komt allemaal wel Jesse was 4 en halve maand met zn eerste tandje hij had m op eerste kerstdag en nu heeft hij er 5. En nummer 6 is onderweg!
hoi meiden, even gauw vanaf mn werk. Ik heb alleen last van het plasprobleem als ik zwanger ben en snipverkouden en verder eigenlijk niet. Zal ik dan toch hulp in moeten schakelen van een fysio? als ik niet zwanger of heel erg verkouden ben heb ik er last van. @ mamavanlucas, van harte welkom en lees en schrijf gezellig mee zoveel je wilt @ Arri, ik reageer alleen op dingen waarop ik wil reageren en verder niet en volgens mij doen andere dat ook. en met de 1 heb je ook gewoon wat meer als met de ander. Wat mij betreft schrijft iedereen zoveel ie wil en al schrijft iedereen over zichzelf.....ik vind dat leuk om te lezen. ik reageer vanavond pas weer verder liefs petra
Hihi, wat grappig! Ik had via MP nog een spijkerbroekje voor Silke gekocht en nou is er een hele mailwisseling ontstaan tussen die mama en mij over onze kindjes (zij heeft ze ook dicht op elkaar) en hebben we elkaar zelfs op hyves! @ Daisy, voorlopig denk ik niet dat je meiden die ramen open gaan krijgen! Pff, wat vermoeiden allemaal! Nog maar even lekker slapen hoor! @ Arri, hé meisje, ik miste je al! Heb je het hele gebeuren een beetje een plekje kunnen geven? Hihi, die Hanne, klein komiekje! Silke kan zelf zitten, en al best lang. Maar ze kan nog niet zelf gaan zitten, al denk ik dat dat niet meer lang zal duren! @ Chantico, was een test die ik rond heb gemaild. Maar volgens mij heb ik jouw mail niet? Lijkt me heel leuk als Silke gaat kruipen maar het zal ook wel weer vermoeiend zijn voor mama..... @ Kimm, hoe is het gegaan? @ Mama van Lucas, welkom hier! Gezellie! Nog gefeliciteerd met Lucas! Ik was 3 mei ook jarig! Ik heb ook BI, weet dus wat je doormaakt! Erg vervelend! @ Petra, zo'n therapeut kan je in ieder geval helpen om de eventuele schade na de tijd zoveel mogelijk te beperken. Ik zou toch even bellen als ik jou was!
Hier ben ik het eigenlijk helemaal mee eens! Setteke, dan begrijp ik waarom ik 'er over heen gelezen heb'
maakt niet uit hoor, maar vind het zo leuk om de lijst te zien, want je doet het echt heel leuk, mijn complimenten een doorgesneden ui onder het bed, baby luuv op de borst smeren. op de douche gaan zitten met de kraan goed open dat het kan stomen beterschap
setteke ik had ned3 aanstaan maar keek niet echt arri gewoon blijven reageren, en vind dat iedereen mag zeggen wat die wil, en het moet niet zo zijn dat bepaalde onderwerpen vermeden moeten worden. we komen hier voor de lol, en om dingen te delen, maar het moet niet zo zijn dat er verplichtingen zijn wat wel en wat niet. we hebben het gewoon hartstikke leuk toch met zijn allen rebbel wat super dat je wat laat horen, hoop dat je morgen uistslagen hebt linka succes met bloedprikken judith nou een lol dat we hebben met de regen, zelfs de verwarming staat hier aan anissa gaat ook soms op handen en knietjes, maar schuift dan naar achter. en boos dat ze is dat haar niets lukt
@ Arri: Het is toch logisch dat je na dat drama even wat anders aan je hoofd hebt? Jij hoeft je zeker niet aangevallen te voelen hoor meis! Maar als je ukkie weer een mijlpaal bereikt heeft en er reageert niemand dan is dat niet leuk, maar ik denk dat er op dat moment ook niet veel mensen online waren. Ik weet ff niet meer wie wat vroeg want ik zit even snel achter de computer... De melktandjes staan vaak erg scheef, soms wel helemaal overdwars en daar hoef je je geen zorgen over te maken. Jasper gaat bijna uitzichzelf zitten,hij redt het net niet, maar hij kan nog niet goed blijven zitten. Ik zet m zelf ook niet al teveel zittend neer. Hij moet het zelf leren. Beter voor zijn ruggetje. @ Daisy: he bah meis weer zo'n waardeloze nacht. @ Rebbel: Klinkt allemaal goed meis! Ik ben heel hard aan het duimen! ------------------------------------------------------------------ Nog even ego.... Ik krijg net de afrekening van Eneco binnen...322,- bij betalen! Ze tellen er nog doodleuk het maandbedrag bij op en gaan eind van de maand gewoon even 522,- afschrijven! Eerst 900,- SVHW en nu Eneco weer met zo'n leuk bedrag... PFF!!! Toch maar eens wat beter op gaan letten met alles...!
Blij om te horen dat het met die melktandjes zo gaat. Ik voel me wel een beetje een slechte moeder dat ik Ise wel laat zitten, nu het hier zo besproken wordt Ook heel veel liggend spelen hoor, want dat is het allerbeste natuurlijk, maar toch zit ze ook best een paar keer per dag een kwartier (soms nog wel langer) te spelen...
Als ik momenteel Janna liggend neer leg is het huilen. Dus dan maar zitten. En ja dan wilt ze natuurlijk meteen gaan staan. Ze kan nog niet zelf gaan zitten, maar dat zal niet lang meer duren. Dat zei de fysio laatst. We zullen wel zien. Ze vind trouwens het zetten van stapjes in de box helemaal geweldig. Ze kan nu al een hele kant aflopen en dan de bocht om naar de andere. (we hebben een box van 1m bij 1m.) Oh ja ga zo werken, dus niet te veel kletsen he, moet ik allemaal weer bijlezen morgen! En morgen heb ik ook al niet veel tijd. HAHA.
meiden, bedankt voor jullie reacties. Maar het is niet zo dat ik me er druk over maak hoor. Het is nu eenmaal zo, alleen 1 opmerking vond ik pijnlijk. Maar okay, dat laten we nu maar zo. En ik reageer inderdaad op mijn manier!! Happy, ik weet niet wat je moet doen met rochelende ademhaling. Misschien iets van een spray voor baby's. Hanne heeft dit nog nooit gehad, dus heb me er ook nog niet in verdiept. Maar volgnes mij zijn hier vast wel ervaringsdeskundigen!! Hanne is nu wel verkouden en ook redelijk snotterig. maar zij gaat er bellen mee blazen... ieuw!! Dus veel neuzen boenen, maar dat wil mevrouw niet!! Hier nog tips voor?? Marleen, dan denken wij er het zelfde over wat betreft het zitten. Hanne komt ook een heel eind, maar redt het ook nog niet. Niet leuk zulke bedragen!! Linka, bloed prikken? Heb ik iets gemist? Of gaat het nog over je medicijnen enzo? Setteke, leuk dat contact!! grappig he, zo ineens weer contact met iemand. Setteke, ik zal zo de test eens gaan doen. Kimm, ik heb jouw verhaal hier meegelezen, maar heb je nog niet sterkte gewenst. Dus bij deze: meid, zet 'm op. Jij weet wat er is gebeurd en wees sterk!! Hoe is het gister gegaan? MamavLucas, welkom hier!! gezellig. Daisy, hoe gaat het? Vreselijk zo'n nacht!! kan je overdag slapen? Chantico, ja het is weer goed gekomen met de bolle fontanel. Het stond helemaal bol door hoge koorts. Ze waren bang voor hersenvliesontsteking, vocht in hersenen oid. Maar gelukkig dat allemaal niet, en alleen maar hoge koorts. Maar dat is inmiddels alweer even geleden (2 maand geleden of zo) en dat is nu ook helemaal weer over. Linka, nee je begrijpt me verkeerd!! Ik heb juist veel reacties gekregen. maar er werd op dat moment niet op een mijpaal gereageerd en werd er door een paar wel gesproken over koninginnedag. En dat werd even neit zo gewaardeerd. En dat vond ik op dat moment even pijnlijk!! Groetjes, Arri.
marleen jee wat een bedrag hee petra weet niet of het gezegd is maar waarom ga je niet naar fysio dan kunne ze je helpenje bekkenebodemspieren te trainen arri ik weet welke opmerking je bedoeld en vond dat ook pijnlijk was dat dit onderwerp in de lounge ofzo hoorde, maar laat het maar. vaak komen de dingen wat anders over dan ze bedoeld worden en dat zal nu ook wel zo zijn geweest. ik moet wel zeggen dat ik zo waanzinnig sta te kijken van al die beebs die al zo veel kunnen, ben er trots van, zijn toch maar mooi onze augustusbabys! hihi anissa doet net of ze het niet hoort, hahaha zeis toch een van de oudste en denk jaloers dat het haar allemaal nog neit lukt
hey meiden @setteke ik wil je niet uit een droom helpen maar wij hebben deze slotjes bij ons op het werk. en de meeste peuters krijgen deze uiteindelijk open @marleen die zien er wel goed uit. ik denk alleen als je die met dat kleine klemetje neem dat als ie wil hij het altijd open krijgt. jeetje wat een bedrag dat kan toch niet zo maar @chantico toen ik laast bij het cb was zei de arts dat de fontenel van Silver al dicht is ik dacht ook dat het langer duurde maar niet dus @Rebbel wat fijn even wat van je te horen en zekker dat het eerst onderzoek goed ging @Daisy en heb je nog even lekker een tukje gedaan @arri Je hebt een bp. ik deel die mening het is helmaal niet goed om kindjes zelf in zit houding neer te zetten. wordt door de fysio ook afgeraden. en wij hebben dit ook niet gedaan bij Silver en ze gaat nu zelf zitten. (ik denk maar zo ze ondeken als zelf ) (Silver wel heel snel ) En qwa de voeging denk ik wel dat het kan komen door dat ie van de ah. want tja ik zelf denk dan het is toch niet voor niks goed koper en een b merk. en hun weten nooit wat nutrilon allemaal gebreukt @mama van lucas welkom @Petra dat zou dan wel sneu zijn voor de mensen waar niemand wat mee heeft @Setteke kijk dat is nou leuk. zo kom je weer aan nieuw contacte @Marleen wat jij schrijf klopt gedeelte lijk. wat dat juist wat het voor mij nog meer genegeerd voelde. der waren juist meiden online die het alleen maar over het koninge dag gebeuren hadden. (en toen was het nog niet bekend dat arri daar bij was toen ik dat schreef) Ja meiden ik was die geen die dat schreef. en ik ben nog steeds van mening dat het erg jamer is dat er niet op de mijl paal van Silver werd geregeaard maar er wel hele krante teskste gekopiereerd werden en neer werden gezed. en ik had het ook anders kunnen doen want dan had ik op het knopje gedrukt dit hoor hier niet. want daar is een plek voor. en ik snap best dat we het er gewoon over kunen hebben. en dat vondt ik ook fijn. maar hele krante tekste er bij. en dan niet eens even kunnen reageren op je mede mens tja dat schoot nou bij mij is het ver keerde keel gat. net als ik haast altijd op iedereen reagereer. en dat dat dus niet nodig is ik hoef dus alleen maar te reageere op de mensen waar ik wat mee heb. nou dan houdt het voor mij hier op. gat verdarie wat een sociaal ie tijd zeg.
Als jullie het niet erg vinden ga ik vanaf nu reageren want 1881 pagina´s terug lezen is net iets teveel! Ik weet nog niet veel van iedereen maar als ik t niet snap dan laat ik het wel weten! Mijn zoontje heet Jesse. Hij is 16 augustus geboren na een vliegensvlugge bevalling! Die ik zo weer zal over doen! (t was echt een makkie vergeleken mijn eerste bevalling van meer dan 22 uur van mijn oudste Lucas) Jesse woog 3540 gram en was 51 cm bij de geboorte Lucas woog 4220 gram en was 54 cm bij de geboorte! Jesse heeft nu 5 tandjes. Hij wil nooit op zn rug liggen dus dat is nog wel eens een gevecht met de luier verschonen. Hij ligt altijd op zijn buik of hij gaat zitten maar meestal op zn buik. Hij gaat nu proberen te staan. En hij zegt papa en mama maar weet niet wat hij zegt! Behalve als hij huilt want dan zegt hij altijd onder het huilen door mama. Het is echt een mama's kindje! Mijn schoonzusje is nu 4 dagen overtijd van haar eerste dus dat is ook heel spannend! En mijn andere schoonzus is half augustus uitgerekend van de derde! Dus veel baby's op komst! Als jullie nog iets willen weten dan mogen jullie dat altijd vragen! Ik zal wat foto's in mijn album zetten van mijn mannetjes! Groetjes Almira
Ben er even niet geweest maar ga nu eerst even reageren. @ Binna las dat Silver al kan staan, wat knap zeg en wat is ze snel. @ Chantico Bij Toby is het fontanel ook al bijna dicht, gebeurt volgens mij ook voor het eerste jaar. @ Rebbel wat fijn dat het nu nog meevalt met de onderzoeken en ik hoop dat het verder ook mee zal vallen. @ Happy er is bisolvon voor baby's die helpt wel en lost ook wat slijm op. @ Marleen wij helpen Toby ook niet met zitten, hij kan het dan ook nog echt niet. @ Setteke wat leuk dat je zo aan nieuwe contacten komt. @ Petra daar heb ik ook last van als ik heel veel moet niezen. Micchien is hulp inschakelen niet zo'n slecht idee toch! @ Mama v Lucas welkom hier. Toby is ook een echt mama's kindje. Verder heb ik nog niet terug gelezen. Hier is het echt druk geweest, wel veel vrij gehad natuurlijk met die verplichte vrije dagen. Toby is sinds een weekje erg veel wakker 'snachts huilen en krijsen, dus wij waren erg moe. Gisteren naar de HA geweest om hem maar eens helemaal na te laten kijken want we dachten dat hij last had van zijn oortjes. Dit is niet zo meer hij heeft last van zijn neusje, deze zit de hele tijd zo dicht dat er ook druk op zijn oortjes ontstaat. Nu moet hij twee weken neusdruppels gebruiken en als het dan niet beter is moet hij naar de KNO arts. Hij wil op dit moment ook zo veel dat hij zich alweer heeft gestoten nu boven zijn oog het werd meteen dik en rood. Heb er maar vallen en stoten zalf opgedaan in de hoop dat het dan niet blauw wordt. Voel me dan best rot omdat ik dus niet goed in de gaten heb gehouden dat hij zich niet kan bezeren, maar dat moet ik gewoon van me afzetten denk ik.