Augustus 2008 mama's !

Discussie in 'De mama's' gestart door miranda4xmama, 21 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    hoi meiden,

wij zijn weer thuis en allemaal ontzettend moe!
    ik probeer even op te schrijven hoe en wat..

onderzoeken:
    oogonderzoek: uitslag was goed! :D
    hartfilmpje: uitslag over 2 weken..
    spierecho: uitslag over 2 weken..

bloedprikken waarde tot 2,2 is goed.

1e keer: 1,8
    2e keer: 1,9
    3e keer: 1,3
    4e keer: 1,4
    5e keer: 2,3
    6e keer: 2,2

de laatste 2x waren dus net wel/net niet! :(
    maar het afnemen ging de laatste 2 keren niet goed, ze kregen geen goede stroming uit het infuusje en moesten veel trekken met een spuitje om er bloed uit te krijgen, hierdoor was de kalium heel erg hoog bij de 5e keer, wat even voor paniek zorgde!! dit kon door het verkeerd afnemen komen en daarom hebben ze toen toch even vanuit de ader geprikt en toen was de kalium gewoon goed! gelukkig maar! het is schijnbaar zo dat als de kalium te hoog is daardoor ook de lactaat waarde, die (2,3) omhoog gaat, dus dat is wel te verklaren en de laatste is dus gewoon geprikt wat weer veel huilen en stress met zich mee bracht bij milan en waar ze weer wat moesten duwen (stuwing) waardoor de waarde, die (2,2) ook omhoog kan gaan.

het komt er dus op neer dat de 1e vier keer toen het afnemen zonder problemen ging de waardes goed waren en de laatste 2x toen het afnemen moeilijk ging de waardes weer iets hoger waren. dus we gaan er maar vanuit dat het daar aan lag!

verder hebben ze er nog niks over gezegd want ze wilde duidelijk geen uitspraak doen tot alle uitslagen binnen zijn. er is namelijk nog een waarde uit het bloed (aminozuren) die een paar weken duurt.

over 2 weken iig de uitslag van hart en spieren en misschien van de andere bloedwaarde, aan de hand daarvan beslissen ze of we er mee kunnen stoppen.

nog geen duidelijkheid dus, maar wel redelijk positief toch? alleen baal ik van die laatste 2 waardes! nog 2 weken....

liefs rebbel

2. miepie28

miepie28 Fanatiek lid

13 aug 2008
    2.687
    0
    36
    intercedent
    hey dames!

Wil allereerst shireen en haar familie heel veel sterkte wensen! toen ik dit gisteren las ben ik nogal geschrokken er van. Nu ik dit ook schrijf heb ik de tranen in mn ogen staan. Wat kan de wereld oneerlijk zijn. Als ik zulke dingen hoor dan denk ik gelijk weer aan mijn eigen broertje en het gemis wat er nog elke dag is. Wil je ook heel veel sterkte wensen voor maandag! Een hele dikke knuffel van mij!

sjudith: Lekker hoor 3 dagen vrij! Geniet er maar lekker van! En klusse he! ;)

linka: Ben benieuwd wat je krijgt! Zelfs ik heb vandaag van de gastouder een kadootje meegekregen die malou heeft gemaakt...moet wel wachten tot zondag...hmm weet niet of ik het zo lang vol hou... [-X Leuk bankje!!!

lique: gefeliciteerd!!!!

Setteke: wel jammer hoor dat ze niks hebben gemaakt op de PSZ...En geweldig dat silke kan tijgeren!!!!

Denice: rustig aan doen he! Of denk je toch nog misschien stiekum zwanger te zijn??? Kan me het wel voorstellen hoor. Februari heb ik het ook gedacht het te zijn maar was niet waar. Nu kriebelt het bij mij ook weer behoorlijk en zijn we aan het echte klussen geslagen!

duster: hier net zo hoor. Manlief kan ook niet echt wat bedenken.....terwijl ik een verrassing juist zo leuk vindt...

rebbel: nog ff volhouden meid! Wat je nu aan uitslagen binnen hebt ziet er in elk geval al wel positief uit! Dikke knuffel!

sorry dames maar voor de rest blijft op dit moment niet veel hangen. Ga met een kopje thee heerlijk op de bank take me out kijken.

3. Puck2008

Puck2008 Fanatiek lid

3 dec 2007
    2.641
    0
    0
    Hoi,

Hier is het heel goed gegaan vandaag met 2 kleintjes. Morgenochtend komt hij ook nog even en dan zit het oppassen er weer op...

@ Setteke: Jammer dat ze op het PSZ er niets voor gemaakt hebben. Misschien dat je man nog crea wordt? :D

@ Duster: Fijn he mannen :rolleyes: Die van mij vraagt het ook steeds maar nu is hij al geslaagd volgens mij. Ik wacht af! ;)

@ Linka: Wat een leuk bankje! Erg goed gelukt! Gaat het weer wat beter met je de laatste tijd, ja he?

@ Rebbel: Fijn dat jullie weer thuis zijn, kan me voorstellen dat jullie moe zijn! Over 2 weken weten jullie alles, maar het klinkt tot nu toe al goed!

@ Lique: Gefeliciteerd met je verjaardag!

@ Judith: Fijn weekend! 8)

4. Setteke

Setteke Niet meer actief

Wij zijn al een poosje op zoek naar een poesje. We hebben nl twee katten. Tiger, een gewone huis-,tuin- en keukenkat. Hij is veel buiten. Dan hebben we nog Shiva, een Heilige Birmaan. Voor wie dat niet zoveel zegt, duur poesje. Zij mag dus niet buiten. En nu is ze weer zo gefrustreerd! Als we buiten zijn en zij alleen binnen dan beukt ze mijn ramen er bijna uit. Dus we dachten als we nou een speelkameraadje voor haar zoeken wat ook binnen blijft, dan wordt ze misschien wat rustiger. Vandaag heb ik een poesje gevonden op marktplaats en een optie genomen. Zaterdag willen we gaan kijken en als we haar willen mag ze gelijk mee. Dit is haar: http://link.marktplaats.nl/249917299 Het is het poesje van de middelste foto. Aaaaaah *smelt* met zijn allen!

5. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    Hi,

@Juud,lekker zeg,geniet ervan!

@Duster,hier ook zo 1,pfff,verzin maar iets en anders maar niks(sorry maar ben heel erg chaggie)

@Binna,mooie banner!

@Rebbel,klinkt tot nu redelijk idd,nu nog die 2 weken afwachten...

@Miepie,spannend dus ook weer voor jullie!!!
    Wie zal de volgende zwangere zijn??????
    -----------------------------------------
    Hier is het weer feest,pfffff...
    Fenne is weer flink aan het huilen en wil niet slapen terwijl ze erg moe is :rolleyes: hoe kan het toch :cry:
    Ik word er helemaal kriebelig van,Lars is nu boven aan het troosten.Ook hebben ze hun warm eten vanavond niet op,ik heb Fenne ook een tabletje gegeven voor de nacht maar werkt nog niet echt :(
    Nu meiden,hopen op een fatsoenlijke nacht =D>

6. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    Wat een schattig poesje....

7. Puck2008

Puck2008 Fanatiek lid

3 dec 2007
    2.641
    0
    0
    Ohw Setteke wat een schatje! Ja daar smelt ik wel van! Die gaat wel mee naar huis zaterdag ;)

Nu nog een naam verzinnen of hebben jullie die al?

8. Puck2008

Puck2008 Fanatiek lid

3 dec 2007
    2.641
    0
    0
    Daisy: hier ligt er nog een te huilen in bed :( en waarom? Er is niets aan de hand met hem totdat hij naar bed moet dan is het ineens allemaal drama!

Ik duim dus met je mee op een goede nacht!

9. HĆ© dames,

Wilde ff zwaaien, ben erg moe...
    Heb net de tas van Tygo zo veel mogelijk ingepakt voor het KDV en mijn spullen bij elkaar gelegd voor de MRI morgen.
    Zo nog ff douchen en dan lekker tv kijken....

Wilde jullie bedanken voor jullie leuke reacties op Tygos foto's en filmpje....!

En ik zag een bank met stippen voorbij komen, hardstikke mooi linka!

Ik ga er weer vandoor, fijne avond en dikke knuffel....

10. Puck2008

Puck2008 Fanatiek lid

3 dec 2007
    2.641
    0
    0
    Succes morgen, dikke knuffel! Hoe laat moet je er zijn?

11. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    @daisy jeetje meis het is toh wat met je meisje. wel zwaar en moeilijk hoor.

@chantal suces morgen

@setteke wat een moppiee

@rebbel hoop dat de uitslag straks helemaal goed is. zoals het er nu staat wel

zo net even heerlijk in bad geweest en nu 1 uur lang gtst hmmm

12. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    rebbel hooop dat het goed is, maar ziet er wel goed uit

linka gaaf bankje! echt super

eh wat een lief poesje zeg

judith fijn weekend, ik begin morgen aan mijn "werkweek"haha

baby of geen baby, ik weet het niet. haha en met safouane en al die bloedingen, en daarna bij anissa weer nog meer bloedingen, en dan nog dat spannende einde, en haar reflux en huilen, gek hoe snel je dat weer vergeet....

oeh daisy een sprongetje, dan zal er bij ons ook eentje aan komen. ze wil nu ook niet slapen overigens

niet leuk dat ze niets op de psz hebben gemaakt zeg. ja kan me goed je domper voorstellen

hier is wel wat gemaakt, want 2 weken terug werd er gezegd dat anissa wat tussen haar teentjes had kunnen zitten i.v.m. moederdag... hahaha
    ik zal het morgen wel zien, en dan 2 dagen nog spanning

13. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Tjeetje Daisy, vervelend!

Voor Puck ook :(

Setteke, zo lief!

14. aykietje

aykietje Fanatiek lid

hoi allemaal,

Ik wil maar laten weten dat ik nog altijd leef ;) en Stan ook ;) Zijn net naar Kind en Gezin geweest, Stan weegt 8360 gram en meet 72 cm!

Voor de rest gaat het hiet wat moeilijker op financieel gebied, Peter heeft een belangrijke klant verloren door de crisis dus moeten we zien dat we rond komen, maar we slaan er ons wel door!

Shireen veel sterkte!!!

15. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @ Setteke...aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah :)

@ Daisy, ben ook sjaggo hahahaha

@ De rest ik weet het niet meer :p

16. Setteke

Setteke Niet meer actief

Ik zag haar op de foto en dacht: "jij heet Thirza" Mijn mannetje vond het ook meteen leuk, dus als die nama in het echt bij haar past en we nemen haar dan heet ze Thirza. :D

17. Setteke

Setteke Niet meer actief

Puck, Daisy, Chantal, Aykietje en alle andere die het kunnen gebruiken:

Superdikke knuffel!

18. Marleen2109

Marleen2109 Niet meer actief

Hey meiden,

Rond de 9 mnd hebben heel veel baby's even een lastige fase. Ze doen enorm veel indrukken op en ze willen van alles. Het is echt een mega fase qua ontwikkeling en daar hebben de meeste erg veel last van. Meestal duurt het toch wel 4-6 weken en dan ineens zijn ze weer helemaal anders en vaak hebben ze er dan weer iets bijgeleerd. Ook krijgen de meeste nu vollop tandjes en daardoor zijn ze ook jengelig. Het is best een pittige fase, maar het gaat gelukkig over!

@ Daisy: Jasper wilde vanavond ook niet eten. Halverwege zijn groemte ging die snavel niet meer open. Dan maar een fles van 120cc erachteraan dacht ik... Ook niet. Wat er wel in ging was mijn yoghurt met aardbeiensmaak haha! Hou vol meis, dikke knuffel voor jou!

@ Setteke: Ach gossie, Thirza = lief en leuk!

@ Aykietje: Je had al een keer laten vallen dat de crisis ook jullie getroffen had, maar nu snap ik m. Balen meis!

@ Binna: Iedereen aan de ruitjes haha!

@ Chantal: Succes morgen meis!

@ Rebbel: Ik ben benieuwd naar de uitslagen. Dat worden 2 lange weken voor jullie denk ik! Ik kan me voorstellen dat je baalt van die laatste bloedwaardes, maar zoals ik het begrijp is het toch een beetje veroorzaakt doordat het prikken niet makkelijk ging. Er zijn al zoveel mensen die zeggen dat het nooit ernstig kan zijn. Hoewel daar je daar eigenlijk niet 100% op kan vertrouwen denk ik wel dat het heel veel zegt over je mannetje! Volgens mij komt het helemaal goed!

@ Schatje: Kun je je nog bedwingen of heb je stiekem al getest? Ben zeer nieuwsgierig!

@ Juud: Ik heb gisteren op msn al gereageerd op jullie aankomende weekend haha! Het aanbod voor Giulia staat nog hoor ;)

19. Philly

Philly Bekend lid

15 nov 2007
    672
    0
    0
    hoi meiden,

Hier ben ik weer even.
    Ook bij mij op het werk is de crisis binnen gekomen. :confused:
    Er vliegen 6 teamleidsters uit (van de 10) en de mijne ook. Ik baal er van want het is zo'n lieverd.
    Ik heb een donkerbruin vermoeden dat ze de tent binnen nu en 2 jaar gaan sluiten.
    Ben blij dat ik heb besloten te gaan studeren. In het onderwijs is nog wel even werk te vinden.

@rebbel: nou dat ziet er goed uit zeg, dat geeft weer goede hoop op een positieve uitkomst!! =D>

@linka: crea bea, ziet er goed uit joh!, Ik hou ook enorm van stippen. Heb pas nog een leuk t-shirtje gekocht bij de Hema voor mijn kleine moppie. En op Renskes kamer heel veel stippen!

@Setteke: aaaah wat een lieverd. Jammer joh van de PSZ, ook wel raar dat er niks is gemaakt. Maar zou het misschien opgestuurd zijn??? Of heeft Tymen al verteld dat hij niks heeft gemaakt?? :(

@noura: wow begint het weer te kriebelen, jij bent echt zo'n oer-mama he!

@daisy: ja hier ook een sprongetje, krijsen en krijsen die madam. Ik kan er niet zo goed tegen, dat raakt iets bij me waardoor ik terug denk aan het begin toen ze zoveel huilde, maar als ik dan denk dat het een sprongetje is kan ik het beter loslaten, omdat ik weet dat het maar een fase is.

@noura: ha ha zaten er glitters tussen???

@chantal: succes morgen.

@juudje: niet sjaggo zijn meis, lekker genieten van je vrije dagen :p

Bij ons op het kdv zijn ze ook wel heel attent voor moederdag enzo, dus ik verwacht wel iets eigenlijk.
    Verder heb ik eigenlijk geen nieuwtjes.

liefs

Philly

20. Philly

Philly Bekend lid

15 nov 2007
    672
    0
    0
    O en nog iets:

Mijn moppie is alweer 9 maanden

Deel Deze Pagina