Augustus 2008 mama's !

Discussie in 'De mama's' gestart door miranda4xmama, 21 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Setteke

Setteke Niet meer actief

Even EGO hoor meiden!

Vannacht een prutnacht gehad. vanaf 1 uur begon Tymen te huilen en te hoesten. Vanalles geprobeerd, hoestdrank geven, water, niets hielp. Om 3.30 uur heb ik hem bij me in bed genomen, en is Hilbrand op de bank gaan liggen. Om 4 uur wilde Tymen weer in zijn eigen bed. dat was weer huilen. Ik vroeg of hij pijn had, ja dus het oortje. Er kwam ook koorts opzetten, dus hij heeft weer oorontsteking! Dus om 4.30 uur zetpil gegeven. Toen heeft hij geslapen tot 6 uur en nog even tot 6.30 uur. Toen moesten we uit bed. We zouden Tymen eerst meenemen naar de tandarts, om er vertrouwd mee te raken, maar toch maar niet gedaan en hem bij de oppas gelaten. Bij de tandarts tot mijn verassing niks te zien aan mijn gebit. Ze heeft wel even een rontgenfoto gemaakt om te kijken of er ergens een probleem zat, en ja hoor, een ontsteking boven de kies. Het beste is nu even afwachten of het vanzelf overgaat en anders moet er een zenuw doodgemaakt worden. (brrrrr!) Volgens haar helpt antibiotica niet. daarna doorgereden naar onze nieuwe auto. We zijn nog even een ritje gaan maken en hebben de definitieve afspraken gemaakt. Volgende week dinsdag of woensdag halen we hem op. Ondertussen al een sms van de oppas of we Tymen op wilden halen, hij wilde zijn mama. Dus die ligt hier heel zieligjes op de bank. Ik heb de huisarts al gebeld, maar wat ik alverwacht had, eerst drie dagen aankijken en paracetamol geven. Als het vrijdag nog niet beter is dan mag ik even bij de huisarts op het spreekuur komen. Dus ik hoop wel dat Tymen weer opknapt, anders weet ik niet of wij wel naar de meeting kunnen komen.

Tot zover mijn egoverhaal, mijn zoon roept!

2. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Setteke, sterkte met Tymen!

3. Delilah

Delilah Niet meer actief

@ Setteke, sjonge zeg wat een nacht en wat een begin van je dag :( Sterkte met Tymen, hopelijk knapt hij snel op en kun je zaterdag wel komen! Sterkte ook met je ontsteking :( lijkt me erg pijnlijk!

4. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    @Setteke, veel beterschap voor Tymen het is altijd zo zielig!! Hopelijk knapt hij snel op!

@Rest, wat is het rustig hier??!

Oja, nog even een vraagje. Wat vragen jullie voor de eerste verjaardag voor jullie kleine. Aangezien het hier de 2e is, is er al veel in huis. Het gaat vooral om een aantal kleine kadootjes... Ik zou echt niet weten wat te vragen. Misschien maar goed dat we op vakantie zijn als de kleine man 1 wordt, haha!!

5. Marleen2109

Marleen2109 Niet meer actief

Goeiemorgen meiden,

Even snel bijgelezen:

@ Sjorsje: He bah meis, wat naar! Sterkte!

@ Duster: Ik moet eerlijk zeggen dat ik het met Binna eens ben. Ik ga echt Jeroen's brood niet staan te smeren :oops: en dat soort dingen. Ik weet dat het zwaar is meis. Ik ben de hele dag met 2 van die aapjes in de weer en kom maar weinig toe aan mezelf. Maar met Jeroen heb ik goede afspraken gemaakt en ondanks dat hij de hele week werkt en ook vaak nog 's avonds is het tussen 17 en 19u tijd voor het gezin en doen we alles samen. Om 19u gaan ze naar bed en heb ik even m'n handen vrij. Deze week heb ik het geluk dat er 3 (halve) dagen naar Thomas gekeken wordt. Jasper is erg makkelijk dus dat scheelt weer. Af en toe heb ik dat echt even nodig. Je bent niet alleen meis, maar je bent zelf wel degene die er wat aan moet veranderen, vraag meer hulp! Ik kreeg het advies om zo te denken: Als een ander hulp vraagt aan jou, wat doe je dan? Je zegt ja, ook als het misschien minder goed uitkomt, waarom zou een ander dat niet voor jou doen?!

@ Rebbel: Het vel is bijna van m'n duimen... Hoe is het met de spanning?

Dit was het even snel... Jasper zit in te storten en Thomas komt zo thuis.

6. Marleen2109

Marleen2109 Niet meer actief

@ Setteke: Ik vergeet jou helemaal...:oops:
    Waarom moet je het met Tymen nog even aankijken? Meestal krijgen ze toch al snel een kuurtje? En jij een ontsteking in je mond, bah! Poets dan ook je tanden eens beter...;) grapje hoor, kon het niet laten :)

7. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    @duster, wat een vervelende situatie. Ik weet niet wat je nu met Dirk afgesproken hebt natuurlijk, maar iets meer samen moet mogelijk zijn, toch? En ik ben het eens met wat anderen hier voor mij hebben gezegd. Vraag hulp, praat met je man. Probeer jezelf een beetje te ontzien. Als mij kleintjes op bed liggen in de middag, dan duik ik ook even op de bank. Ik slaap dan zomaar 1,5 uur. En daarna kan ik er weer tegen. Natuurlijk zou ik op dat moment ook het huishouden kunnen gaan doen, maar ik kies er voor om sommige dingen te doen als de kids wakker zijn(zoals wassen en het eten voorbereiden). En de rest als ze er á avonds weer inliggen. Dan wordt het niet gelijk weer een bende en ben ik binnen een uur klaar. Dit doe ik natuurlijk niet iedere avond.... Verder doen wij samen het eten en de kids in bad en naar bed. Onregelmatige diensten maken het natuurlijk niet makkelijker om dit te plannen, maar er zijn altijd mogelijkheden. Lieve Sylvia, denk aan jezelf!!

8. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    niet te houden!!
    ben er gewoon misselijk van..

nog even en ik hoop echt dat ze al de uitslagen al heeft. we wachten nu wel lang genoeg.

9. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    sorry meiden dat ik nu even niet reageer.

10. Delilah

Delilah Niet meer actief

SPANNENDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

11. duster2000

duster2000 Fanatiek lid

15 mei 2008
    4.258
    0
    0
    Rijen
    Ik snap wel wat jullie bedoelen, maar Dirk doet echt wel zijn best. Zijn onregelmatigheid maakt het idd erg moeilijk. Hij kan er erg slecht tegen en overdag slaapt hij nauwelijks. En voor zijn werk zit hij achter het stuur, dus hij moet goed uitgerust zijn. Gelukkig komt er verandering in, want......... HIJ HEEFT EEN NIEUWE BAAN :whistle: Hij kan pas in sept beginnen, dus we moeten (ik moet) het zo nog even volhouden

@Marleen; Dirk kookt altijd en als ik werk smeert hij ook mijn brood. Vind ik ook niet erg om te doen hoor ;)

@Binna; Veel plezier op de camping :D

@Delilah; Wat een nacht. Zielig als Wesley zo overstuur is. Gelukkig werd hij bij jou wat rustiger en hebben jullie nog een beetje kunnen slapen. Lekker zo lang vrij. Nog leuke plannen?

@Setteke; Een hele dikke knuffel!

@Lique; Ik weet ook echt niet wat we voor zijn verjaardag moeten vragen. Hij krijgt een ballenbak en een blokkendoos en voor de rest vraag ik alvast maar duplo. We hebben al zo veel.......

@Rebbel; Spannend. Ik hoop dat ze snel bellen (met goede uitslagen)

@Miepie; Lekker geshopt?

Jullie hebben de doorslag gegeven........ Matthijs gaat vanmiddag even naar mijn zus. Heb ik toch zo'n 1,5uur voor mezelf :D En Dirk moet vanavond werken, dus als Matthijs op bed ligt kruip ik ook lekker mijn bed in met een goed boek

12. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    @Petra, de baby gaat gewoon in de babykamer zoals Lianna en Yosyp erin gelegen hebben. Yosyp verhuist voor 'n jaartje naar de zolderkamer, bij Lianna. Bedje hebben we al, nu alleen nog 'n matrasje en 'n extra commode. Anders kunnen we z'n kleertjes niet kwijt.
    Volgend jaar als de volgende baby 1 is geworden, verhuist zij naar Lianna d'r kamer en krijgt Yosyp z'n eigen kamer. En die maken we dan helemaal geschikt voor 'n stoere jongen.

@Daisy, het valt idd niet mee om je rust te pakken met 2 kindjes thuis. Ik had dat vorig jaar al met Lianna. Ik ben blij dat ze nu gewoon naar het kdv blijven gaan van maandag t/m donderdag.

@Duster, wat doet Dirk in de tijd dat hij thuis is? Of werkt hij zolang dat ie daarnaast alleen tijd heeft om te slapen?

13. Delilah

Delilah Niet meer actief

@ Duster, hopelijk kunnen jullie tot de tijd dat Dirk aan z'n nieuwe baan begint het toch goed samen oppakken. Het is natuulijk niet de bedoeling dat jij je over de kop werkt en het is ook niet de bedoeling dat hij doodmoe achter het stuur kruipt! Fijn dat je straks even voor jezelf hebt, hopelijk kun je er van genieten!

@ all die ik wat kaartjes/streepjescodes moet sturen nog :D ik was het helemaal vergeten om de enveloppen op de bus te doen :oops: vanmorgen wilde ik ze meenemen naar m'n werk en ze hier bij de post te doen maar dat vergat ik ook dus ik ga ze straks posten hoor!

14. duster2000

duster2000 Fanatiek lid

15 mei 2008
    4.258
    0
    0
    Rijen
    @Sjorsje; Hij kookt altijd :), laat de hond uit en als hij thuis is doet hij Matthijs in bad. Verder niet zo veel :oops: Dit klinkt heel lui, maar als je zijn rooster ziet begrijp je het wel. Het kan bv zo zijn dat hij vandaag tot 24uur moet werken, dan is hij morgen "vrij", maar moet dan om 00.00uur weer beginnen. In zijn vrije dag moet hij dus 2x slapen. Als hij een paar dagen vrij is helpt hij wel goed mee. Dan doet hij ook alles; afwassen, opruimen, poetsen, stofzuigen. Maar helaas is hij bijna nooit vrij :(

15. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    @duster, wegwezen hier, geniet van je vrije tijd. Slaap, lees, sport!! Hier gebeurt toch niet veel!!haha!!
    En wat zal je blij zijn als hij met zijn nieuwe baan kan beginnen, zijn dat dan wel regelmatige uren?

16. duster2000

duster2000 Fanatiek lid

15 mei 2008
    4.258
    0
    0
    Rijen
    Matthijs is nog thuis hoor :) Ik breng hem over een uurtje weg en dan ben ik echt niet meer hier te vinden ;) Dirk gaat in de zorg werken, maar het zijn daar wel voornamelijk regelmatige diensten :D :D :D

17. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    Haha, oh, ik denk je bent al vrij, haha!! Lekkere vooruitzichten! Alleen nog even de zomer door!

18. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    @Rebbel, en??

19. Puck2008

Puck2008 Fanatiek lid

3 dec 2007
    2.641
    0
    0
    Hoi,

Wij zijn ook naar de markt geweest en hebben lekker boodschapjes gedaan.

@ Duster: Mijn man doet best veel voor Olivier. 's Morgens wil hij hem altijd zijn pap geven omdat hij 's avonds vaak weg is, dat hebben ze in elk geval hun momentje. We doen hem altijd samen in bad en als hij er niet is was ik Olivier gewoon. Als hij 's avonds thuis is geeft hij hem vaak eten en de laatste fles. In de weekenden helpt hij ook mee. Maar goed van je dat je vanmiddag even tijd voor jezelf hebt, lekker van genieten! En een nieuwe baan voor je man, super! =D> Gefeliciteerd!

@ Setteke: Wat zielig voor Tymen! Beterschap, hoop dat hij snel weer opknapt! Jammer dat de ha nog niets wil doen, als het niet gaat zo ik gelijk weer bellen!

@ Binna: Fijne mini vakantie! 8)

@ Rebbel: Ook ik ben heel benieuwd...

20. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    Hey,

de arts heeft gebeld!
    echo was goed, bloedwaardes waren goed, oogonderzoek was goed, alleen het hartfilmpje zag ze vandaag nog en als ze niet belt is dat ook goed!

er is een stofje licht verhoogd, maar alleen aan de hand daar van kan ze niks zeggen, dan zouden we een spierbopt moeten laten doen, maar dat vind ze nu niet nodig omdat je dan naar milan gaat kijken en die doet het goed en gaat goed vooruit!

dat licht verhoogde stofje kan ook helemaal niets betekenen dus heb ik aangegeven dat we dan geen spierbiopt willen laten doen en daar was ze het mee eens. wel hem blijven volgen door een fysio.

er moet nog de helft van een bloedonderzoek binnen komen maar dat zal ws gewoon goed zijn en op 15 juni moeten we dan naar nijmegen om dat nog even te brespreken en het dan af te sluiten!

jammer van dat ene stofje, maar geen reden tot paniek, zij denkt helemaal niet aan een stofwisselingsziekte door dat ene stofje, want het komt vaker voor dat dat iets verhoogd is en het niets is.

we gaan het dus maar eens afsluiten!

liefs rebbel

Deel Deze Pagina